Apple Watch 4G komt naar Nederland

  • 15 September 2021
  • 116 reacties
  • 14353 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Goed nieuws voor liefhebbers van de Apple Watch: ook in Nederland komt de 4G Apple Watch eraan! We weten ook al welke provider als eerste mee gaat doen.

Hoewel Apple al sinds 2017 de 4G Apple Watch biedt, zit Nederland al sindsdien met lege handen. De providers bieden geen 4G Apple Watch in Nederland, omdat de eSIM lange tijd niet ondersteund werd. Intussen zagen we landen om ons heen wel de 4G Apple Watch krijgen: sinds oktober vorig jaar heeft België al de Apple Watch 4G. Maar nu is eindelijk het hoge woord eruit, want na het september 2021-event is duidelijk geworden dat ook Nederland de 4G Apple Watch krijgt.

Release Apple Watch 4G in Nederland is nabij

 

Met ingang van de net aangekondigde Apple Watch Series 7 brengt Apple ook de 4G-versie naar Nederland. Apple heeft een speciale pagina over de Apple Watch Series 7 gepubliceerd. Ook in Nederland is deze pagina beschikbaar. Wat daarbij direct opvalt is dat in de afbeeldingen de Digital Crown een rode ring heeft. Ook het woordje Series 7 is met rode letters geschreven. In beide gevallen doet Apple dit alleen als in dat land sprake is van de 4G-versie. Bovendien legt Apple op deze pagina, ook in het Nederlands, uit dat je de Apple Watch kan gebruiken om mee te bellen als je niet binnen het bereik van je iPhone bent. Hiermee is het zo goed als zeker dat de 4G Apple Watch naar Nederland komt. We hebben Apple al om een reactie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

KPN is aan boord

 

Tegenover RTL Nieuws zegt KPN dat de provider de 4G Apple Watch gaat ondersteunen. Eerder gaf de provider tegenover iCulture al aan dat ze de 4G Apple Watch  willen gaan ondersteunen. Nu zegt de provider dus dat ze de 4G Apple Watch inderdaad gaan aanbieden. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet zeker. Mogelijk wordt dit aangeboden bij de komst van de Apple Watch Series 7, maar ook van dat model weten we nog niet wanneer deze beschikbaar komt. Apple spreekt zelf van een release later dit najaar.

Hoeveel extra kosten KPN gaat rekenen voor het gebruik van de 4G-verbinding op de Apple Watch, is nog niet bekend. In andere landen gaat het om zo’n €5 tot €10 per maand extra. Vaak is dit gekoppeld aan je bestaande abonnement. Of ook de andere providers definitief mee gaan doen, is nog niet bekend. Zodra we meer weten, werken we dit artikel bij.

Ook goed nieuws voor huidige bezitters van 4G-model
Heb jij in de afgelopen jaren al een 4G-model uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk gehaald? Dan is er ook goed nieuws. Ook de vorige 4G-modellen van de Apple Watch zijn geschikt voor gebruik met de Nederlandse providers. Je hoeft dus niet per se een nieuw model te kopen als je al een 4G-versie hebt en niet van plan bent om een nieuwe Apple Watch te kopen.

BRON: iCulture

Paul van KPN 1 jaar geleden

Hi all,

Zie ons topic over Multisim bij KPN voor meer info: 

 

Heb je Multisim vorige week al kunnen activeren en ervaar je daar problemen mee? Dat issue wordt herkend en zou morgen opgelost moeten zijn. Advies voor nu hierbij is om de gekoppelde iPhone een keer helemaal uit te zetten.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

116 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Het werd tijd! Hopelijk kan ik nu het roestvrij stalen model gewoon in Nederland bij Apple bestellen i.p.v. omslachtig in Duitsland. 

 

In België worden trouwens geen extra kosten in rekening gebracht, ben benieuwd wat KPN gaat doen.

 

En chapeau voor KPN dat ze eens ergens als eerste mee zijn. Nu die iTV app voor de Apple TV nog :) 

Super!

Ik heb uiteraard alle berichten gelezen. Rtl, iculture en tweakers bijvoorbeeld. Er wordt bevestigd dat KPN in de toekomst esim gaat ondersteunen voor Apple Watch.
 

Nu kan ik mij herinneren dat ze dat drie jaar geleden ook al eens hebben aangegeven. 
 

Ik zou het dan ook fijn vinden als KPN met meer informatie naar buiten kwam. Gaat het in dit geval echt om de Apple Watch series 7 of gaat het net als drie jaar geleden om ergens in de toekomst? Want dan kan het alsnog een paar jaar duren.

 

Natuurlijk heb ik wel het KPN logo gespot tijdens de keynote dus hopelijk dit jaar nog!

Reputatie 7
Badge +9

Slecht nieuws. Iculture bericht het volgende:

 

Heeft Apple zich bedacht?

Update 16 september: Er is een opvallende wijziging op de Nederlandse pagina van de Apple Series 7 én de vernieuwde pagina van de Apple Watch SE te zien. Apple heeft alle verwijzingen naar de Cellular (4G) modellen van de Apple Watch verwijderd. Alle modellen hebben geen rode ring meer, het woordje “Series 7” en “SE” is niet meer in het rood en ook de omschrijvingen met wat er mogelijk is met een Apple Watch 4G zijn uit de pagina gehaald. Ook spreekt Apple niet meer over de komst van de roestvrij stalen Apple Watch, die alleen met 4G verkrijgbaar is. Sinds het event had Apple ook de Apple Watch SE-pagina een update gegeven met verwijzingen naar de Cellular-versie, maar ook dat is nu teruggedraaid. Ook de Cellular-pagina met lijst met providers (waar Nederland nog niet op stond), verwijst nu simpelweg door naar Apple’s startpagina. Kortom: er is geen enkele verwijzing meer naar de Apple Watch 4G op de Nederlandse Apple-website te vinden. 

 

Het is onduidelijk wat dit precies betekent. Was de informatie op de pagina onjuist of had Apple simpelweg te vroeg de informatie online gezet? Vanuit Apple is het nog altijd stil. Mocht er meer duidelijkheid zijn, dan werken we dit artikel weer bij. Hieronder lees je ons eerder artikel over de aankondiging van 15 september.

Reputatie 4
Badge +2

Denk niet dat het onjuiste informatie was,maar dat de pagina’s gemaakt zijn voor als het zover was maar simpelweg al online stonden ipv klaar op de achtergrond..

Zal( hopelijk) tegelijk met de launch van de 7 zijn...

Het lijkt er weer op dat de grote 3 er gewoon geen zin in hebben in hun weiger kartel torentje.

Als je inderdaad als Telecom Provider zoveel wil meedoen met de markt en je kijkt naar gelijkwaardige collega’s (Vodafone en T-Mobile) in het buitenland, heeft de club van 3 gewoon helemaal niks met die draagbare 4G apparaten in Nederland.
Als je als provider van de Kartelwaakhond verplicht bent om je eigen Mobile Netwerk aan te leggen, waarom ben je dan bang van grote broer KPN, het moet toch over je eigen glasvezelnet...

Je gooit ook de deur dicht voor auto’s met een nieuwe autoradio waarin je een telefoonfunctie inbouwd op basis van E-Sim in de radio.

Ben je verlost van carkits omdat de telefoon IN de radio is ingebouwd en je dus eigenlijk altijd bereikbaar bent.

Kijk maar :
https://www.automotiveworld.com/news-releases/bmw-group-and-vodafone-integrate-5g-and-personal-esim-networking-into-a-vehicle-for-the-first-time/

Heb dit nauwlettend gevolgd en heb de verlenging van mijn mobiele abonnement hierop laten afhangen. Ondanks de twijfel die er op het laatst toch weer werd gewekt omdat Apple nl ineens de website weer heeft aangepast (diepe, diepe zucht) wed ik nog altijd op het, wat ik denk, beste paard, KPN. Niet alleen het nieuws, maar ook de reacties van de drie providers heb ik mee laten wegen waarbij ik vooral Vodafone erg negatief vond. Het is dus nog steeds een gokje, maar ik zie het met vertrouwen tegemoet. Kan niet wachten tot er wat meer duidelijkheid komt over de Apple Watch 7. Erg spannend. Ligt er misschien toch nog een langwerpig ‘cellular’ kpn cadeautje onder de kerstboom dit jaar :-)

Ik heb wat gevonden op de website van Apple op de pagina van de Apple Watch. Is nu te lezen dat Cellular modellen 29-10 te bestellen zijn en verkrijgbaar 11-5. Zie foto. 

 

Klopt helemaal Dave, dit stond er al een paar dagen op. Helaas mist KPN de boot, want als je doorklikt naar het besteld proces is al te zien dat alleen T-mobile te selecteren is als provider.

Met ‘KPN is aan boord’ bedoelde ze tegenover RTL dus inderdaad “ooit gaan we het ondersteunen maar we gaan niet zeggen wanneer maar zeker niet bij de release”. 

Gemiste kans als je het mij vraagt.

 

Is er intussen al iets bekend over prijzen bij KPN? Moeten we hier ook extra betalen?

Reputatie 7

Is er intussen al iets bekend over prijzen bij KPN? Moeten we hier ook extra betalen?

Er is nog niet eens bekend per wanneer KPN de Apple Watch 4G gaat ondersteunen.

Dat je meer zal moeten betalen staat natuurlijk buiten kijf maar hoeveel? De telecombranche kennende zal dat dus net als bij T-Mobile ook wel €5,- gaan worden.

Is er intussen al iets bekend over prijzen bij KPN? Moeten we hier ook extra betalen?

Er is nog niet eens bekend per wanneer KPN de Apple Watch 4G gaat ondersteunen.

Jammer. Nog langer geduld nodig dus. :-)

Ik ben wel serieus aan het nadenken om over te stappen naar t mobile omdat kpn omtrent de Apple Watch niks laat weten.  ik heb momenteel 4 abonnementen lopen bij kpn. waarvan er 3 zo over gezet kunnen worden. 

Ik ben wel serieus aan het nadenken om over te stappen naar t mobile omdat kpn omtrent de Apple Watch niks laat weten.  ik heb momenteel 4 abonnementen lopen bij kpn. waarvan er 3 zo over gezet kunnen worden. 

Idem hier. Abonnement wordt nu maandelijks verlengd, nu m’n contract afgelopen is. Overweeg het ook.

Reputatie 7

Ik ben wel serieus aan het nadenken om over te stappen naar t mobile omdat kpn omtrent de Apple Watch niks laat weten.  ik heb momenteel 4 abonnementen lopen bij kpn. waarvan er 3 zo over gezet kunnen worden. 

Wat let je om die stap te zetten.

Als je overigens het pluspakket en ESPN, Netflix of Spotify hebt, dan gaat je die Apple Watch wel €16,99 per maand kosten.

Reputatie 6
Badge +8

Ik gebruik al jaren een Apple Watch, maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat een Apple Watch met 4G als extra voordeel brengt ten opzichte van een Apple Watch zonder 4G.

Reputatie 7

Ik gebruik al jaren een Apple Watch, maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat een Apple Watch met 4G als extra voordeel brengt ten opzichte van een Apple Watch zonder 4G.

Laat je dan nooit jouw iPhone thuis liggen als je een stuk gaat fietsen of hardlopen? :wink:

Ik gebruik al jaren een Apple Watch, maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat een Apple Watch met 4G als extra voordeel brengt ten opzichte van een Apple Watch zonder 4G.

Laat je dan nooit jouw iPhone thuis liggen als je een stuk gaat fietsen of hardlopen? :wink:

:point_up_2: Dit dus. Niet altijd je telefoon hoeven mee te nemen als je gaat fietsen of sporten. En toch als het nodig bereikbaar zijn. Liever een horloge om m’n pols dan een telefoon die ik weer ergens moet zien weg te stoppen.

Reputatie 6
Badge +8

Dat verklaart het. Ik ben niet zo geobsedeerd door het “altijd bereikbaar zijn”. Ik laat juist als ik ga ontspannen/sporten bewust mijn telefoon lekker thuis, dat uurtje moeten ze maar zonder me kunnen. :grin:

 

Los van het “altijd bereikbaar zijn” zie ik verder geen enkele toegevoegde waarde en ik vroeg me af of ik extra voordelen over het hoofd zag.

Reputatie 7

Dat verklaart het. Ik ben niet zo geobsedeerd door het “altijd bereikbaar zijn”. Ik laat juist als ik ga ontspannen/sporten bewust mijn telefoon lekker thuis, dat uurtje moeten ze maar zonder me kunnen. :grin: 

En dat ben ik volstrekt met je eens, dat zouden mensen meer moeten doen.

Ook ik snap oprecht niet wat de meerwaarde van het cellular model is, wetende dat de iPhone toch vrijwel altijd in de buurt is. En als die eens een keer niet in de buurt is, dan is daar zeer waarschijnlijk een goede (ontspannende) reden voor.

En als dat je dan tussen de €5,- en €16,99 per maand gaat kosten, dan vraag ik me af waarom, waarom, waarom.

Dat verklaart het. Ik ben niet zo geobsedeerd door het “altijd bereikbaar zijn”. Ik laat juist als ik ga ontspannen/sporten bewust mijn telefoon lekker thuis, dat uurtje moeten ze maar zonder me kunnen. :grin:

 

Los van het “altijd bereikbaar zijn” zie ik verder geen enkele toegevoegde waarde en ik vroeg me af of ik extra voordelen over het hoofd zag.

Mee eens. In principe hoef je niet altijd bereikbaar te zijn. Maar al een aantal keer gehad dat ik niet verder kon. En dat is het handig wanneer je iemand kunt bellen. :-)

Reputatie 6
Badge +8

Ik praat natuurlijk ook alleen maar vanuit mijn eigen perspectief. De een ziet wel voordelen, de ander niet.

Het enige wat ik jammer vindt is dat Apple alleen de 4G modellen in Stainless steel beschikbaar stelt. Mijn eerste Apple watch zonder 4G was wel in stainless steel, nu kun je alleen de aluminium uitvoering krijgen als je geen 4G wilt.

Reputatie 7

Je gooit ook de deur dicht voor auto’s met een nieuwe autoradio waarin je een telefoonfunctie inbouwd op basis van E-Sim in de radio.

Ben je verlost van carkits omdat de telefoon IN de radio is ingebouwd en je dus eigenlijk altijd bereikbaar bent.

Kijk maar :
https://www.automotiveworld.com/news-releases/bmw-group-and-vodafone-integrate-5g-and-personal-esim-networking-into-a-vehicle-for-the-first-time/

Ik ben juist van mening dat zo'n in de autoradio ingebouwde eSIM een ontwikkeling in precies de verkeerde richting is. De richting waar we mijns inziens op zouden moeten is dat je een persoonlijke eSIM in de vorm van een horloge, ring of implantaat zou moeten hebben waarmee een apparaat zich in verbinding kan stellen om met de buitenwereld te communiceren. Een iPhone/iPad (of Android telefoon/tablet) heeft geen eigen (e)SIM maar zet een verbinding op met de eSIM in jouw horloge of ring om te bellen en/of met Internet te kunnen verbinden.

Stap je in jouw auto dan verbindt de autoradio zich automatisch met jouw horloge of ring om zo ook met de buitenwereld te kunnen communiceren.

 

Ik heb zojuist de termen pSIM en wSIM geregistreerd en patent aangevraagd op de personal wireless SIM.

Ik praat natuurlijk ook alleen maar vanuit mijn eigen perspectief. De een ziet wel voordelen, de ander niet.

Het enige wat ik jammer vindt is dat Apple alleen de 4G modellen in Stainless steel beschikbaar stelt. Mijn eerste Apple watch zonder 4G was wel in stainless steel, nu kun je alleen de aluminium uitvoering krijgen als je geen 4G wilt.


Alleen stainless steel ja? Ik dacht dat de aluminium versie ook gewoon in Nederland beschikbaar zou komen? Hmmm, nog maar eens even wachten wat er gaat gebeuren dan.

Reputatie 6
Badge +8

Ik praat natuurlijk ook alleen maar vanuit mijn eigen perspectief. De een ziet wel voordelen, de ander niet.

Het enige wat ik jammer vindt is dat Apple alleen de 4G modellen in Stainless steel beschikbaar stelt. Mijn eerste Apple watch zonder 4G was wel in stainless steel, nu kun je alleen de aluminium uitvoering krijgen als je geen 4G wilt.


Alleen stainless steel ja? Ik dacht dat de aluminium versie ook gewoon in Nederland beschikbaar zou komen? Hmmm, nog maar eens even wachten wat er gaat gebeuren dan.

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De nieuwere Apple watches zonder 4G zijn er alleen in aluminium uitvoering, met 4G zowel in aluminium als stainless steel.

 

Ik had graag een stainless steel uitvoering zonder 4G gewild, zoals eerdere ook mogelijk was.