Apple Watch 4G komt naar Nederland

  • 15 September 2021
  • 116 reacties
  • 14353 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Goed nieuws voor liefhebbers van de Apple Watch: ook in Nederland komt de 4G Apple Watch eraan! We weten ook al welke provider als eerste mee gaat doen.

Hoewel Apple al sinds 2017 de 4G Apple Watch biedt, zit Nederland al sindsdien met lege handen. De providers bieden geen 4G Apple Watch in Nederland, omdat de eSIM lange tijd niet ondersteund werd. Intussen zagen we landen om ons heen wel de 4G Apple Watch krijgen: sinds oktober vorig jaar heeft België al de Apple Watch 4G. Maar nu is eindelijk het hoge woord eruit, want na het september 2021-event is duidelijk geworden dat ook Nederland de 4G Apple Watch krijgt.

Release Apple Watch 4G in Nederland is nabij

 

Met ingang van de net aangekondigde Apple Watch Series 7 brengt Apple ook de 4G-versie naar Nederland. Apple heeft een speciale pagina over de Apple Watch Series 7 gepubliceerd. Ook in Nederland is deze pagina beschikbaar. Wat daarbij direct opvalt is dat in de afbeeldingen de Digital Crown een rode ring heeft. Ook het woordje Series 7 is met rode letters geschreven. In beide gevallen doet Apple dit alleen als in dat land sprake is van de 4G-versie. Bovendien legt Apple op deze pagina, ook in het Nederlands, uit dat je de Apple Watch kan gebruiken om mee te bellen als je niet binnen het bereik van je iPhone bent. Hiermee is het zo goed als zeker dat de 4G Apple Watch naar Nederland komt. We hebben Apple al om een reactie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

KPN is aan boord

 

Tegenover RTL Nieuws zegt KPN dat de provider de 4G Apple Watch gaat ondersteunen. Eerder gaf de provider tegenover iCulture al aan dat ze de 4G Apple Watch  willen gaan ondersteunen. Nu zegt de provider dus dat ze de 4G Apple Watch inderdaad gaan aanbieden. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet zeker. Mogelijk wordt dit aangeboden bij de komst van de Apple Watch Series 7, maar ook van dat model weten we nog niet wanneer deze beschikbaar komt. Apple spreekt zelf van een release later dit najaar.

Hoeveel extra kosten KPN gaat rekenen voor het gebruik van de 4G-verbinding op de Apple Watch, is nog niet bekend. In andere landen gaat het om zo’n €5 tot €10 per maand extra. Vaak is dit gekoppeld aan je bestaande abonnement. Of ook de andere providers definitief mee gaan doen, is nog niet bekend. Zodra we meer weten, werken we dit artikel bij.

Ook goed nieuws voor huidige bezitters van 4G-model
Heb jij in de afgelopen jaren al een 4G-model uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk gehaald? Dan is er ook goed nieuws. Ook de vorige 4G-modellen van de Apple Watch zijn geschikt voor gebruik met de Nederlandse providers. Je hoeft dus niet per se een nieuw model te kopen als je al een 4G-versie hebt en niet van plan bent om een nieuwe Apple Watch te kopen.

BRON: iCulture

Paul van KPN 1 jaar geleden

Hi all,

Zie ons topic over Multisim bij KPN voor meer info: 

 

Heb je Multisim vorige week al kunnen activeren en ervaar je daar problemen mee? Dat issue wordt herkend en zou morgen opgelost moeten zijn. Advies voor nu hierbij is om de gekoppelde iPhone een keer helemaal uit te zetten.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

116 reacties

Reputatie 2

IMHO treurig en lachwekkend dat KPN na ruim 4 jaar, anno 2022, nog steeds geen eSim aanbiedt voor Apple Watch ⌚️LTE.

 

Helemaal verbazingwekkend nu 🇬🇧🇩🇪 concurrentie dat in ons kleine 🇳🇱 kikkerlandje sinds kort eindelijk wél aanbieden. De hele wereld biedt dit overigens al jaren aan, behalve in NL, bij KPN?!🤷🏻‍♂️

 

Ik heb al LTE⌚️versies sinds 2017, in de ijdele hoop dat onze ‘Koninklijke’ dit spoedig zou gaan aanbieden. Tevergeefs.

Na jarenlang aan het lijntje te zijn gehouden met hetzelfde vage persbericht, nu graag een concrete datum communiceren🙏 

 

 

Reputatie 2

4 maanden na deze aankondiging nog steeds geen update? Tijd om naar T-Mobile over te stappen..

Triest KPN! Maanden na dit bericht, laten jullie het nog altijd afweten. Er wordt niets gecommuniceerd. Ik heb op basis van dit bericht de cellular gekocht die dus niet gebruikt kan worden. Wel een worst voorhouden, dat men OOIT komt met ondersteuning. Bedrog om de zieltjes die hoop houden aan boord te houden..  Niet chique..

Reputatie 2

Goed nieuws voor liefhebbers van de Apple Watch: ook in Nederland komt de 4G Apple Watch eraan! We weten ook al welke provider als eerste mee gaat doen.

Hoewel Apple al sinds 2017 de 4G Apple Watch biedt, zit Nederland al sindsdien met lege handen. De providers bieden geen 4G Apple Watch in Nederland, omdat de eSIM lange tijd niet ondersteund werd. Intussen zagen we landen om ons heen wel de 4G Apple Watch krijgen: sinds oktober vorig jaar heeft België al de Apple Watch 4G. Maar nu is eindelijk het hoge woord eruit, want na het september 2021-event is duidelijk geworden dat ook Nederland de 4G Apple Watch krijgt.

Release Apple Watch 4G in Nederland is nabij

 

Met ingang van de net aangekondigde Apple Watch Series 7 brengt Apple ook de 4G-versie naar Nederland. Apple heeft een speciale pagina over de Apple Watch Series 7 gepubliceerd. Ook in Nederland is deze pagina beschikbaar. Wat daarbij direct opvalt is dat in de afbeeldingen de Digital Crown een rode ring heeft. Ook het woordje Series 7 is met rode letters geschreven. In beide gevallen doet Apple dit alleen als in dat land sprake is van de 4G-versie. Bovendien legt Apple op deze pagina, ook in het Nederlands, uit dat je de Apple Watch kan gebruiken om mee te bellen als je niet binnen het bereik van je iPhone bent. Hiermee is het zo goed als zeker dat de 4G Apple Watch naar Nederland komt. We hebben Apple al om een reactie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

KPN is aan boord

 

Tegenover RTL Nieuws zegt KPN dat de provider de 4G Apple Watch gaat ondersteunen. Eerder gaf de provider tegenover iCulture al aan dat ze de 4G Apple Watch  willen gaan ondersteunen. Nu zegt de provider dus dat ze de 4G Apple Watch inderdaad gaan aanbieden. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet zeker. Mogelijk wordt dit aangeboden bij de komst van de Apple Watch Series 7, maar ook van dat model weten we nog niet wanneer deze beschikbaar komt. Apple spreekt zelf van een release later dit najaar.

Hoeveel extra kosten KPN gaat rekenen voor het gebruik van de 4G-verbinding op de Apple Watch, is nog niet bekend. In andere landen gaat het om zo’n €5 tot €10 per maand extra. Vaak is dit gekoppeld aan je bestaande abonnement. Of ook de andere providers definitief mee gaan doen, is nog niet bekend. Zodra we meer weten, werken we dit artikel bij.

Ook goed nieuws voor huidige bezitters van 4G-model
Heb jij in de afgelopen jaren al een 4G-model uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk gehaald? Dan is er ook goed nieuws. Ook de vorige 4G-modellen van de Apple Watch zijn geschikt voor gebruik met de Nederlandse providers. Je hoeft dus niet per se een nieuw model te kopen als je al een 4G-versie hebt en niet van plan bent om een nieuwe Apple Watch te kopen.

BRON: iCulture

@Dennis Schreve wat is de status? Gaat het ooit nog komen, of kan ik mijn Apple Watch & cellular alweer verkopen?

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @FritsKl,

Ik moet deze antwoord schuldig blijven, ik weet niet wat KPN hiermee gaat doen. Ik vind het ook wel aandachtig stil over dit onderwerp. 

Reputatie 2

Toch bijzonder dat het aangekondigd wordt en er vervolgens radio stilte is. Of wacht, ze proberen vast te bellen met een Apple Watch en krijgen geen verbinding. Toch maar T-mobile overwegen?

Jammer dat er nog steeds geen ondersteuning is. Was bijna vergeten dat ik een 4G Apple Watch had gekocht..

Beste KPN medewerkers, graag opnieuw een update van de status van 4G op de Apple Watch opt het kpn netwerk. We zijn inmiddels een jaar verder en ook een generatie Apple Watch verder zonder enige 4G ondersteuning. 
 

graag een gedetailleerde omschrijving van het proces om te komen tot 4G dekking alsmede de doorlooptijden van de te doorlopen processtappen. Zo moeilijk is het toch niet om transparant en eerlijk te zijn? En nee, een antwoord als ‘we weten het echt niet’ gaan we ons niet mee laten afschepen. 

Reputatie 2

Ik hoop dat T-mobile een exclusieve deal had met Apple voor één jaar, dus dan zou KPN na 15 oktober (release datum watch 7) ook 4G eSIM kunnen aanbieden.

 

Maar het blijft toch treurig dat ze niet de moeite nemen om geïnteresseerde klanten, na al die bombarie van de aankondiging vorig jaar, even bij te praten…

Wat zijn de plannen hiermee, wat kunnen we verwachten, etc. etc.

Triest verhaal, er wordt een aankondiging gedaan, mensen kopen hierop watches, en kunnen deze nooit volledig gebruiken. Je zou kunnen zeggen dat dat misleiding is.  Kan er wellicht een update gegeven worden op het standpunt van de KPN in deze ? 
 

 

Reputatie 2

Nieuwe aankondiging:

 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

nu nog afwachten wat binnenkort is voor KPN

 

zelf verwacht/hoop ik gelijktijdig met de watchOS 9.1 release

 

Nou we gaan het meemaken! Ik geloof het pas als ik hem in handen (en verbinding) heb :-)

Reputatie 2

Dit is in te stellen na de update van iOS 16.1

Reputatie 2

€5 per maand

 

 

Oké en werkt het? 
Waar kun je dat multisim aanzetten, via Mijn KPN?

Reputatie 2

Oké en werkt het? 
Waar kun je dat multisim aanzetten, via Mijn KPN?

Nadat je op configureer drukt kom je inderdaad in een mijn kpn omgeving waarin je akkoord dient te gaan etc. etc.

Dat gaat de goede kant op!

hoe kom je op die pagina die jij stuurde, waar die 5€ ook staat?

Reputatie 2

Dat gaat de goede kant op!

hoe kom je op die pagina die jij stuurde, waar die 5€ ook staat?

Op je iPhone naar de Apple Watch app gaan

Klein beetje naar beneden scrollen en op mobiel netwerk klikken.

Reputatie 2

Dat gaat de goede kant op!

hoe kom je op die pagina die jij stuurde, waar die 5€ ook staat?

Op je iPhone naar de Apple Watch app gaan

Klein beetje naar beneden scrollen en op mobiel netwerk klikken.

 

Jarnii ben jij een (Bèta-)tester voor KPN?

Bij mij hier namelijk nog niet deze optie na iOS16.1 met WatchOS9.1 updates onder Mobile Service voor mijn “KPN NL account”.

 

Ik zou KPN moeten contacten:

 

Reputatie 2

Dat gaat de goede kant op!

hoe kom je op die pagina die jij stuurde, waar die 5€ ook staat?

Op je iPhone naar de Apple Watch app gaan

Klein beetje naar beneden scrollen en op mobiel netwerk klikken.

 

Jarnii ben jij een (Bèta-)tester voor KPN?

Bij mij hier namelijk nog niet deze optie na iOS16.1 met WatchOS9.1 updates onder Mobile Service voor mijn “KPN NL account”.

 

Ik zou KPN moeten contacten:

 


geen bèta tester. Bij mij ziet het er iets anders uit, maar werkt het ook nog niet.

op de mijn kpn overzichtspagina staat wel multi Sim voor een smartwatch op AAN 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Bij mij staat in mijnkpn multisim voor smartwatch ook op aan maar hij blijft in de watch app hangen op activeren:

 

Reputatie 2

Dat gaat de goede kant op!

hoe kom je op die pagina die jij stuurde, waar die 5€ ook staat?

Op je iPhone naar de Apple Watch app gaan

Klein beetje naar beneden scrollen en op mobiel netwerk klikken.

 

 


geen bèta tester. Bij mij ziet het er iets anders uit, maar werkt het ook nog niet.

op de mijn kpn overzichtspagina staat wel multi Sim voor een smartwatch op AAN

 

Ok duidelijker. Lijken verschillen in abo vormen met wel/niet geactiveerde diensten.

Net bij 0800-0402 op mijn abo deze Multisim voor 2e eSim laten activeren. Deze nieuwe dienst (zonder contractlooptijd) is nog niet DiY beschikbaar via MijnKPN app noch KPN.nl.

Bevestiging van Multisim activatie volgt via sms/email. Zou max 24h na nu duren voordat ik eSim op Apple⌚️Watch na 5 lange jaren wachten ein-de-lijk kan activeren. 💩🤞

Reputatie 6
Badge +6

Bij mij werkt het kennelijk nu wel?!
 

 

Reputatie 2

zoals @Ferry1984 en @Hatseflats hier ook bevestigen:

moet KPN aan je account eerst MultiSim toevoegen en eSim activeren.

Ik kreeg (ondanks ook op laatste iOS16.1 en WOS9.1) niet de popup en activerings mogelijkheden via iOS Settings waar @Hatseflats het hier over heeft. 

Bij mij heeft aardige dame achter 0800-0402 dit in KPN systeem in hun administratie voor me aangezet.

Nu tot 24u wachten op dit zelfde activerings SMS-je vanuit KPN NL netwerk:

 

Dank voor de bevestiging @Ferry en @Hatseflats👏

Reputatie 2

Het is actief bij mij!