Beantwoord

Apple Watch Series 7 cellular, wanneer komt er e-sim ondersteuning voor?

  • 27 December 2021
  • 12 reacties
  • 9519 keer bekeken

Heb intussen alvast de cellular watch series 7 aangeschaft. Al iets meer bekend wanneer KPN de e-sim ook op deze watch kan aanbieden? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 December 2021, 12:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @De Ljepper bereikbaarheid ,

Er is nu nog niets over bekend. Zodra er iets bekend is, wordt het op het forum en op de website van KPN bekend gemaakt. 

 

Op de website staat: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Is e-sim ook geschikt voor Apple Watch?

KPN biedt nog geen ondersteuning voor Apple Watch via e-sim. Ook andere smartwatches worden nog niet ondersteund.

 

Bedankt voor jullie antwoord. Geen verassing, echter het feit dat jullie in hetzelfde bericht aangeven dat het nog niet beschikbaar is geeft mij wel te denken mbt jullie kennis. An deze materie. Het 4 G model is nl reeds verkrijgbaar ( ik heb er al een gekocht inNL) en jullie concurrent T-Mobile ondersteund het wel of al👍😎

Reputatie 7
Badge +28

@De Ljepper bereikbaarheid

Ik had dat stukje (vanuit een hobbywebsite overgenomen) erbij geplaatst om jou hoop te geven op een toekomstige ondersteuning.   

Hier staat het volledige (inmiddels upgedatet) artikel : https://www.appletips.nl/apple-watch-4g-nederland/

Check ook de laatste alinea in dat artikel : 

eSIM voor Apple Watch

Sinds de zomer van 2019 zijn er al een aantal Nederlandse providers die eSIM aanbieden voor iPhone. Zo kun je bij o.a. T-Mobile Nederland en Simyo gebruikmaken van de virtuele simkaart in de iPhone om zo dual-sim mogelijk te maken. In België biedt Orange en Proximus eSIM aan. 

Hoewel deze providers de nieuwe techniek ondersteunen wil het niet meteen zeggen dat ze ook de Apple Watch kunnen voorzien van 4G-functionaliteit. Dit komt omdat eSIM op de Apple Watch anders werkt. Op de iPhone krijg je een extra nummer, maar op een Apple Watch is dit niet het geval.

 

Maar uiteindelijk gaat het jou om de beschikbaarheid bij KPN. Daar is nu nog niets over bekend. Zodra er iets bekend is, wordt het op het forum en op de website van KPN bekend gemaakt. 

Reputatie 6
Badge +2

@De Ljepper bereikbaarheid

Ik had dat stukje (vanuit een hobbywebsite overgenomen) erbij geplaatst om jou hoop te geven op een toekomstige ondersteuning.   

Hier staat het volledige (inmiddels upgedatet) artikel : https://www.appletips.nl/apple-watch-4g-nederland/

Check ook de laatste alinea in dat artikel : 

eSIM voor Apple Watch

Sinds de zomer van 2019 zijn er al een aantal Nederlandse providers die eSIM aanbieden voor iPhone. Zo kun je bij o.a. T-Mobile Nederland en Simyo gebruikmaken van de virtuele simkaart in de iPhone om zo dual-sim mogelijk te maken. In België biedt Orange en Proximus eSIM aan. 

Hoewel deze providers de nieuwe techniek ondersteunen wil het niet meteen zeggen dat ze ook de Apple Watch kunnen voorzien van 4G-functionaliteit. Dit komt omdat eSIM op de Apple Watch anders werkt. Op de iPhone krijg je een extra nummer, maar op een Apple Watch is dit niet het geval.

 

Maar uiteindelijk gaat het jou om de beschikbaarheid bij KPN. Daar is nu nog niets over bekend. Zodra er iets bekend is, wordt het op het forum en op de website van KPN bekend gemaakt. 

 Kan je nu gewoon eens een keer stoppen met onwaarheden verkondigen? Je kopieert dat stukje overal, maar de Apple Watch GPS + Cellular is gewoon in Nederland verkrijgbaar, de eSIM hiervoor is bij T-Mobile verkrijgbaar en jij loopt maar te verkondigen dat er geen providers in Nederland zijn die de Apple Watch ondersteunen. Keer op keer weer. Stop daar gewoon eens mee.

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor jullie antwoord. Geen verassing, echter het feit dat jullie in hetzelfde bericht aangeven dat het nog niet beschikbaar is geeft mij wel te denken mbt jullie kennis. An deze materie. Het 4 G model is nl reeds verkrijgbaar ( ik heb er al een gekocht inNL) en jullie concurrent T-Mobile ondersteund het wel of al👍😎

Ach Noordzee heeft nog een klembord uit 2020 en weigert dat te updaten naar de huidige situatie. Liever onwaarheden verkondigen dan het woord T-Mobile gebruiken of gewoon zeggen dat het toestel in Nederland verkrijgbaar is (onder andere bij Apple). Of het is een bewust trucje waarbij Noordzee denkt dat de klant dom is, of hij is zelf onwetend (maar dat laatste kan niet, want het staat vaak genoeg op dit forum). Schandalig is dit gedrag wel in ieder geval.

Reputatie 7

Hi @reinventor, leuk dat je deelneemt aan de discussie hier. Momenteel ondersteunt KPN de Apple Watch series 7 niet, maar we zijn dat wel voornemend. Wanneer precies? Dat is nog niet bekend. Als we daarover meer informatie hebben, laten we dat weten op het forum.

Goed om te weten: Het KPN Forum is een klantenforum, een online plek waar mensen met elkaar in gesprek gaan over onze diensten en producten. Voor de gebruikers en meelezers van het Forum is dit een handige manier om informatie te krijgen. Je vindt hier een enorme hoeveelheid tips en adviezen en je kunt op een ongedwongen manier met anderen van gedachten wisselen. We zullen er zo veel mogelijk op toe zien dat de kennis die hier gedeeld wordt klopt. Onwaarheden die opzettelijk worden verkondigd, worden door ons (moderators) gecorrigeerd. Kennis is gestoeld op kennis. Dus heb jij een aanvulling op de eerder geplaatste posts? Wees zo vrij om daarop te reageren. Positief-kritisch mag, maar laat elkaar in z'n waarden. Zo blijft de dialoog open en toegankelijk voor iedereen :)  

Reputatie 6
Badge +2

Hi @reinventor, leuk dat je deelneemt aan de discussie hier. Momenteel ondersteunt KPN de Apple Watch series 7 niet, maar we zijn dat wel voornemend. Wanneer precies? Dat is nog niet bekend. Als we daarover meer informatie hebben, laten we dat weten op het forum.

Goed om te weten: Het KPN Forum is een klantenforum, een online plek waar mensen met elkaar in gesprek gaan over onze diensten en producten. Voor de gebruikers en meelezers van het Forum is dit een handige manier om informatie te krijgen. Je vindt hier een enorme hoeveelheid tips en adviezen en je kunt op een ongedwongen manier met anderen van gedachten wisselen. We zullen er zo veel mogelijk er op toe zien dat de kennis die hier gedeeld wordt klopt. Onwaarheden die opzettelijk worden verkondigd, worden door ons (moderators) gecorrigeerd. Kennis is gestoeld op kennis. Heb jij een aanvulling op de eerder geplaatste posts? Wees zo vrij om daarop te reageren. Positief-kritisch mag, maar laat elkaar in z'n waarden. Zo blijft de dialoog open en toegankelijk voor iedereen :)  

Ik heb Noordzee hier al meerdere keren op aangesproken maar hij blijft berichten uit 2019 als feiten brengen. Jullie verwijderen helemaal niets, dus je mag het allemaal mooi brengen Nadia, maar het zou nog mooier zijn als je die woorden ook omzet in daden en de onwaarheden van Noordzee in alle Apple Watch-draadjes verwijdert. Als er niets gebeurt, en Noordzee blijft maar onwaarheden verkondigen, dan bereik je al snel de irritatiegrens. 

Reputatie 7

Dan moet ik je toch eens vragen om naar de vraag van de topic starter te kijken én het antwoord, reinventor:

Heb intussen alvast de cellular watch series 7 aangeschaft. Al iets meer bekend wanneer KPN de e-sim ook op deze watch kan aanbieden? 

Dat je een aanvulling hebt in dit gesprek, dat kan. Maar dat maakt het antwoord nog niet minder waar. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik bekijk het hele topic en zie de onwaarheden van Noordzee nog steeds staan. Waarom Nadia? Onwaarheden verwijderen jullie toch, zeg je zelf? Waarom staat het dan in ieder Apple Watch topic? Leg het me eens uit in Jip en Janneke taal want ik begrijp het echt niet. 

Reputatie 7

In de quotes die je eruit pikt, zie ik juist een tegenstrijdigheid: t-mobile wordt genoemd door Noordzee als provider die wel e-sim ondersteuning aanbiedt. Daarop reageer je dat in zijn reactie niet naar de collega provider wordt verwezen? :shrug_tone3:  

Iemand ervan beschuldigen onwaarheden te verkondigen is een vrij heftig verwijt. En dat mag je aankaarten, wanneer dat ook daadwerkelijk zo is. Maar in dit topic kan ik niet constateren dat er bewust onjuiste informatie en/of onwaarheden worden gepost. Dan zouden we de vraag moeten omdraaien: wat is er volgens jou niet waar?

Voor zover ik lees, klopt hier wat er staat. Maar ook ik kan fouten maken. Dan mag jij mij en andere forumgebruikers daar zeker op wijzen, mits je dat respectvol doet uiteraard. Iemand wegzetten als onbetrouwbaar is een directe aanval op de persoon, en dat gaat tegen onze huisregels in. Maak gerust je punt op basis van de inhoud, maar niet op de persoon. Dan kunnen we hier de discussie voortzetten, en staat het open voor iedereen om er aan bij te dragen. Geef dan bijvoorbeeld in neutralere bewoording aan: ‘ik ben het er niet mee eens, want: [objectieve reden]’. Of ‘ik zou willen toevoegen dat..’  

Reputatie 6
Badge +2

De gekopieerde tekst onder Komt 4G naar Nederland is feitelijk onjuist. (De tekst die jij leuk vindt Nadia). 
 

In een volgende post komt een heel gekopieerd verhaal dat geen enkele provider de cellular watch ondersteunt, iets wat weer feitelijk onjuist is. 
 

Maar ik geef het op. Het is duidelijk dat ons kent ons hoogtij viert hier en onjuistheden gewoon als beste antwoord worden aangegeven ‘want hij post zoveel dat ie er expert van is geworden’. 
 

Schandalig maar wat doe je eraan? Niets dus blijkbaar. 

Admin: post aangepast, in strijd met huisregels

Reputatie 7

Ik heb je post aangepast, reinventor. De manier waarop je een punt wilt maken is niet constructief, of positief-kritisch. Iedereen staat vrij om te reageren, maar dat doen we met respect naar elkaar. Daarnaast is de kernvraag beantwoord van de topic starter en leidt dit gesprek nu af van het onderwerp. Ik sluit daarmee noodgedwongen het topic :(