Beantwoord

Bestelling iPhone 13 vanuit KPN geannuleerd

  • 22 December 2021
  • 33 reacties
  • 407 keer bekeken

Is bij iemand anders ook de bestelling door kpn geannuleerd? Nu ben ik er echt klaar mee, dit mag toch niet zomaar?! Een maand zitten wachten voor niks!!

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 11 January 2022, 21:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Nou zeg @Gebruiker2143, je bestelling is zonder jouw medeweten geannuleerd? :frowning2:

Ik heb je even een eigen topic gegeven zodat ik uit kan zoeken wat hier precies gaande is. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Beste Maja, ik vind dit ook erg vervelend :(

ik heb de gegevens aangevuld.

 

Nog even ter informatie, ik heb gisteren om 14:02 en om 14:32 met callcenter collega’s gesproken die aangaven dat ik moest gewoon moest wachten of anders kon annuleren. Ik heb daar aangegeven dat ik best nog even wil wachten, alleen dat ik een E-sim heb besteld en dat die niet werkt op mijn huidige telefoon. Dus ookal gaat het abonnement in heb ik er dan niks aan tenzij ik een normale sim bestel op de ingangsdatum. Ik hoop niet dat ik nu onderaan de lijst terecht kom sinds ik al zo lang op dat toestel zit te wachten. 
 

Ik heb net de service gesproken, de bestelling staat daar nog op geannuleerd.

Ik wil nu wel afzien van deze aanvraag, en doe dit bij Belsimpel. 

Hier is die wel verkrijgbaar namelijk. 

Hi ! Ik zie dat er nog geen verdere reacties zijn geweest vanuit KPN dus nog even de vraag wanneer ik mijn aanbetaling terug krijg. Ik heb zoals ik vermeld heb nu een bestelling gedaan bij belsimpel, en mijn bestelling is verder geannuleerd. 

 

Dus wanneer kan ik mijn betaling terug verwachten ?

alvast bedankt

@Maja_  :)

Reputatie 7
Badge +20

Balen zeg dat de aanvraag toch echt geannuleerd bleek te zijn :confused: Groot gelijk dat je nu via belsimpel hebt besteld!

Ik vraag morgen even voor je na hoe het precies zit met de terugbetaling, de collega's die deze vraag kunnen beantwoorden zijn op het moment niet meer aanwezig. Kom er op terug zodra ik meer weet!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi ! Ik zie dat er nog geen verdere reacties zijn geweest vanuit KPN dus nog even de vraag wanneer ik mijn aanbetaling terug krijg. Ik heb zoals ik vermeld heb nu een bestelling gedaan bij belsimpel, en mijn bestelling is verder geannuleerd. 

 

Dus wanneer kan ik mijn betaling terug verwachten ?

alvast bedankt

 

Hi @Gebruiker2143, je zou dit bedrag na 5 werkdagen weer van ons terug moeten ontvangen, als de feestdagen niet voor een vertraging zorgen zal dat dus ergens deze week zijn :slight_smile:

Hi @Maja_ 

ik zou graag m’n geld nu wel terug willen, ik wacht al een tijdje en er zijn me verschillende beloftes gedaan die niet uitkomen.

 

einde vd week neem ik weer contact op.

p.s. Waarom moet ik hier steeds achteraan…

Reputatie 7
Badge +20

Oei, ik had toch verwacht dat je het inmiddels al terug zou hebben :slight_frown: Dat dit zo lang duurt is niet de normale gang van zaken, excuus hiervoor!

Zou je het volledige IBAN waarmee je de betaling uit hebt gevoerd, in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren? Dan neem ik contact op met een specialist om navraag te doen over jouw specifieke betaling!

Hij staat er in.

Reputatie 7
Badge +20

Hij staat er in.

Ik zie alleen ‘NL’ staan @Gebruiker2143 :grimacing: Het lijkt er dus niet op dat hij goed opgeslagen is. Zou je nog een poging willen wagen? :slight_smile:

Oh, ik zag het. Staat het nu wel goed?

Reputatie 7
Badge +20

Yes, bedankt! Ik heb jouw situatie doorgestuurd naar een specialist en verzocht om uit te zoeken waarom jouw terugbetaling nog niet voltooid is en dat zsm alsnog in orde te maken!

Ik weet niet precies of 1 van ons hier een bericht over gaat ontvangen of dat het geld zonder verdere uitleg op je rekening bijgeschreven zal worden, zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gebruiker2143, volgens de specialisten is er nog een bestelling bij ons geplaatst en heb je dat toestel inmiddels ontvangen, met een contract getekend op 07-01. Hierdoor zou je maar 1 keer voor je toestel hebben betaald en zou allen weer kloppen. Is dat ook hoe het zit volgens jou of steekt de vork toch anders in de steel?

Hi!

klopt inderdaad, ik heb het toestel binnen. Ik heb even afgewacht met reageren.

ik heb alleen niet zelf nog een bestelling geplaatst, ik had gevraagd om te annuleren. 
daarbij is mijn nummer nog bij Tele2, heb ik geen bevestiging gehad voor het nieuwe abonnement en loopt dit allemaal wel heel stroef zo. 
hoe lossen we dit op?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben weer eens stukje wijzer. Je order is niet ‘echt’ geannuleerd, maar we zijn overgestapt naar een andere logistieke partner. Daardoor is jouw levering afgemeld bij de ene vervoerder, en opnieuw aangemeld bij de andere vervoerder. Je hebt nu dus je oorspronkelijke bestelling ontvangen, die gek genoeg dus helemaal niet geannuleerd is. Het annuleren van je bestelling ging ook al niet helemaal goed via de normale weg, zag ik in de interne notities staan. Dit is allemaal erg onduidelijk, ook voor mij en mijn collega's. Dat we van logistieke partner wisselen, is niet iets dat vaak voorkomt ( in mijn 1 jaar bij KPN heb ik dit 1 keer eerder meegemaakt :wink:) , vandaar dat we hier allemaal een beetje vreemd tegenaan kijken en er ook voor jou zoveel onduidelijkheid heerst. 

Wat het nog erger maakt is dat je abonnement volgens 1 van de systemen óók actief is nu, maar met een ander nummer. In een ander systeem is echter helemaal geen abonnement te vinden. Het is echt een rommeltje, mijn oprechte excuus hiervoor. Heb je via Belsimpel nou ook een bestelling geplaatst en daar ook een toestel bij ontvangen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gebruiker2143, heb je via Belsimpel óók een toestel ontvangen en heb je er nu 2 waardoor 1 van de bestellingen geannuleerd moet worden? Ik hoor graag van je hoe het precies zit, zodat ik kan kijken wat nu de beste oplossing is voor deze rare gang van zaken!

Hi @Maja_ , 

 

ik heb een toestel van jullie ontvangen, en ik heb geen abonnement van kpn bij Belsimpel lopen.

Ik vind dit ook een rare gang van zaken, maar ik hoop vooral op een goede oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus de situatie is nu als volgt:

  • je hebt een toestel ontvangen van KPN
  • je hebt een abonnement bij KPN met een nieuw en niet door jou gewenst nummer
  • je nummer is nog actief bij je oude provider Tele2
  • je hebt niks besteld bij Belsimpel

Zo klopt het toch of mis ik nog iets?

Ik wil er voor zorgen dat jouw nummer zsm gekoppeld wordt aan je abonnement bij KPN en wil daarnaast de abonnementskosten voor die tussenliggende periode gaan vergoeden. Zie je dat nog zitten of wil je inmiddels liever annuleren? Dat is ook nog mogelijk namelijk, je zit nog binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd. 

 

Juist, als jullie met een mooie vergoeding kunnen komen ben ik blij. 

Dit heeft me ontzettend veel moeite gekost om steeds met jullie in contact te komen om fouten op te lossen die door jullie zijn gemaakt. Niet zo heel netjes vind ik.

 

Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +20

Prima, dat ga ik dit nu voor je in gang zetten! Omdat je abonnement in van onze systemen niet actief staat, ga ik daar als eerst achteraan. Als dat weer in orde is kunnen we je nummer overnemen en als dat klaar is, weet ik precies hoe lang het allemaal geduurd heeft en kan ik kijken welke vergoeding daar tegenover staat.

Inderdaad allemaal niet zo netjes, maar het is wel echt een uitzonderlijke situatie dus ik kan vanaf onze kant begrijpen dat niet elke collega door heeft gehad wat er precies speelt. Gelukkig heb jij je toestel inmiddels in huis én is het nu bijna helemaal helder hoe het zit en hoe we dit op kunnen lossen :slight_smile:

Hi ! ik zie net dat mijn nummer overgezet wordt, zorgen jullie er voor dat ik niet dubbel ga betalen voor Tele2 en KPN? 

Reputatie 7
Badge +20

Yes er zit schot in de zaak! Je betaalt op dit moment al dubbel, aangezien je abonnement bij KPN (met een voor jou onbekend nummer) op 7 januari in is gegaan. Totdat jouw eigen nummer over is gezet naar je KPN abonnement, zal je Tele2 abonnement ook actief zijn en betaal je dus 2 abonnementen tegelijkertijd. Ik dacht dat ik dit al goed uit had gelegd, maar blijkbaar was ik toch niet duidelijk genoeg :grimacing:  Dat omzetten zal gebeuren op 18-02, in verband met de wettelijke maand opzegtermijn. Zodra je nummer over is gezet, kan ik aan de slag met je vergoeding, zullen we afspreken dat we elkaar op die dag weer spreken?

Hi,

 

ik heb zojuist een rekening gekregen van KPN van 128.-

Dit voor (neem ik aan) de 2 maanden dat het abonnement actief is.

Dit komt nogal koud op m’n dak, ik dacht dat je ging werken aan een vergoeding voor alles wat er gebeurd is. Moet ik deze factuur voor nu nog negeren totdat jij een oplossing hebt gevonden?