Beantwoord

Hoe stop ik pop-up over tijdelijk verbreken verbinding e-sim na opnieuw opstarten Samsung Galaxy S21 Plus

  • 10 January 2022
  • 5 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 1

SITUATIE:
Mijn Samsung S21 Plus met Android 12 is voorzien van eSIM. Als ik m'n telefoon herstart dan start Android als gewoonlijk en het startscherm komt normaal op. Edoch na een aantal seconden komt er een scherm met als tekst: 
------------------------------------------------------------
| Terwijl uw SIM-kaarten worden gelezen, wordt de      |
| verbinding van uw telefoon met het eSIM 1-netwerk |
| tijdelijk verbroken.                                                        |
|                                                                                       | 
| Annuleren of OK                                                           |
------------------------------------------------------------

Het maakt niet uit of ik Annuleren of OK gebruik. Dit schermpje verdwijnt en de telefoon werkt normaal. 
 

VRAAG:
Hoe kan ik voorkomen dat ik deze vraag krijg. Ik vind het goed als er automatisch voor OK wordt gekozen.

Groet Bert

 

 

icon

Beste antwoord door EHout 13 January 2022, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Snap dat dit vrij vervelend kan zijn inderdaad, Echter is dit iets van het toestel zelf, Ondanks er geen fysieke Simkaart inzit wil hij deze toch proberen uit te lezen zo het lijkt.

Met daarbij dus de melding dan de E-Sim verbinding tijdelijk wordt onderbroken.

Ik verwacht niet dat KPN als provider hier wat in kan veranderen dit is een designchoice vanuit Android en/of Samsung om dit als zijnde te melden. 

En KPN heeft geen invloed om zoiets te veranderen.

Reputatie 1

Beste LaurensZalm,

Ik denk dat je gelijk hebt:
1. Het toestel heeft zo te lezen de eSIM verbinding al gemaakt.
2. En probeert hierna toch de niet aanwezige SIM-kaarten te lezen. 
3. Ik vermoed dat als ik “Annuleren” klik er niet wordt geprobeerd de SIM-kaarten te lezen waardoor de telefoon gewoon doorgaat en als ik “OK” klik dat ie even de eSIM verbinding verbreekt, de SIM-kaarten niet vind en daarna toch maar doorgaat met de eSIM.

Dank en een groet,
Bert

Reputatie 7

Hoi @EHout, dat ziet er inderdaad uit als een melding van het toestel zelf waar wij weinig invloed op hebben. Misschien heeft het toestel een optie bij de instellingen om de primaire simkaart te kiezen. Als daarbij de e-sim gekozen kan worden kan dat er mogelijk voor zorgen dat deze melding niet meer komt.

Reputatie 1

Beste Jasper,
Om mijn S21+ met Android 12 en Samsung user interface 4.0 kan ik via Instellingen / Verbindingen / SIM-kaartbeheer instellen welke van de SIM's de gewenste SIM-kaart is voor Oproepen, Berichten en Mobiele gegevens.
Die staan (stonden) allemaal op eSIM 1 KPN maar toch wordt bij 't opstarten gekeken en gezocht naar de gewone SIM1 en SIM2.
Een instelling wat is de primaire simkaart heb ik niet kunnen vinden. 
.
Omdat ik mijn S21 wel eens automatisch laat herstarten en dat ik las dat bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen je eSIM weg is ben ik met een nieuwe nano-SIMkaart afgestapt van de eSIM. 
.
En hier laat ik het even bij.
Groeten Bert

Reputatie 7

Dat is inderdaad ook een oplossing, en zoals je het beschrijft zal je daarmee ook van die melding af zijn. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden :slight_smile: