Beantwoord

KPN vandaag verwijderen bladwijzer iOS

  • 7 July 2019
  • 25 reacties
  • 1017 keer bekeken

Hi,
ik zie tussen mijn bladwijzers van Safari “kpn vandaag” staan. Als ik die verwijder, komt deze na verloop van tijd weer terug. Hoe kan ik deze definitief verwijderen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 June 2021, 18:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @redessail
Bezoek je KPN Vandaag soms regelmatig?
Net zoals veel browsers verzamelt Safari veelbezochte pagina's

Bij het openen van een nieuw tabblad, pagina of adresbalk in Safari op een iPhone/iPad krijg je automatisch je veelbezochte pagina’s te zien. Dit zijn webpagina’s die je het meeste bezoekt en staan als handige snelkoppeling onder je favorieten. (bron)

De functie "Veelbezochte pagina’s" kan je ook helemaal uitschakelen: link
Bedankt voor je reactie, maar dat is niet het geval. Het het gaat puur om een bladwijzer en in dit geval niet een “vaak bezochte site”.
Reputatie 7
Badge +21
Ga naar instellingen en klik Safari aan.
Schakel Zoekmachinesuggesties uit.
Schakel Safari-suggesties uit.
Schakel Veel bezochte websites uit
Schakel Toon linkvoorvertoningen uit
Beste redessail,

Tot grote ergernis verschijnt bij mij ook al een tijd regelmatig de KPN Vandaag bladwijzer in m'n bladwijzermenu.

Iedere paar weken verwijder ik het. Ik krijg sterk de indruk dat de provider ongevraagd bladwijzers toevoegt op mijn telefoon. Als dit zo blijkt vind ik echt belachelijk. Ik heb er niet om gevraagd en ik heb er ook totaal geen interesse in. De site zelf heb ik nooit bezocht dus het gaat hier zoals je al aangaf niet om een 'vaak bezochte site'.

Gisteravond was het weer feest. Dus ik kijk op dit forum. Vanmiddag de settings van huistijger ingesteld. En nu een paar minuten geleden staat de bladwijzer er weer in...

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +21
Is de iPhone aangeschaft bij/via KPN?
Kan het zijn dat het dan een provider "Branded" toestel is, met wat KPN extraatjes erop?
Of kan dat helemaal niet omdat Apple dat niet toestaat? Ik heb zelf nooit een Apple gehad, dus geen idee.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @redessail, welkom! Wat jammer om te lezen dat 'ie zo hardnekkig blijkt! Wij herkennen hier het probleem niet: als wij 'm verwijderen, komt hij niet terug. Kan het misschien liggen aan synchronisatie met een ander Apple product? iPad, iMac? Wellicht heeft anders een andere gebruiker nog een tip voor je!
Reputatie 7
Badge +28
@redessail @RJoosten

Kan het zijn dat jullie een ICloud-account delen met iemand anders?, b.v. met je partner.

Want dan krijg je ook informatie te zien over veel bezochte sites van degene met wie je het I-Cloud account deelt.

Veel Apple gebruikers delen namelijk een Apple ID of iCloud account met zijn of haar partner, niet alleen voor aankopen in de App Store, maar ook omdat ze het bijvoorbeeld fijn vinden dat beide iPhones of Macs dezelfde contacten hebben. Toch is dit ten zeerste af te raden want op den duur ontstaan er problemen.
Reputatie 7
Badge +28
@redessail @RJoosten

Zijn de problemen al opgelost?
Ik heb alle synchronisatie instellingen met andere Apple producten uitgezet. Helaas verschijnt de bladwijzer na verloop van tijd toch weer...
Reputatie 7
Badge +28
@RJoosten @redessail

Nog een poging. Ga naar het scherm instellingen en wis de geschiedenis en websitedata.

Reputatie 7
Badge +28

@redessail @RJoosten 

Staat KPN vandaag nog steeds tussen jouw bladwijzers? 

Of heeft het wissen van de geschiedenis en webdata geholpen? 

 

Ik heb ook gezien dat deze bladwijzer herhaaldelijk wordt toegevoegd en de bladwijzer keert terug na het uitschakelen van de vliegtuigstand of het herstarten van de iPhone en pas NA het verbinden met de provider.
 

Als ik de SIM-kaarten niet ontgrendel na herstarten van de iPhone keert ook de bladwijzer niet terug. Dit gebeurt ook op een iPhone die helemaal is hersteld en wanneer niet ingelogd in iCloud. Sinds een tijd heb ik twee SIM-kaarten in mijn iPhone XS Max. Sindsdien keert de bladwijzer zelfs twee keer terug: twee precies dezelfde bookmarks, eentje per SIM.

Eenvoudig te reproduceren en te herleiden naar gebruik van KPN-simkaarten dus. Dit heeft niets met Apple of iCloud te maken en alle suggesties die hierboven zijn gedaan wat betreft instellingen voor de iPhone of Safari ondermijnen eigenlijk de vraag die is gesteld. 
 

edit: ook ik heb NOOIT KPN Vandaag bezocht maar gooi al jaren continu deze bladwijzer weg.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @iv89, welkom! Ik heb zelf m'n bookmarks eens bekeken en daar zie ik 'm inderdaad ook staan. Is het niet een optie om hem te laten staan? 

Ha @iv89, welkom! Ik heb zelf m'n bookmarks eens bekeken en daar zie ik 'm inderdaad ook staan. Is het niet een optie om hem te laten staan? 

Nee

edit: Als ik Philips benader om te zeggen ‘de tv is stuk’ word ik niet blij als Philips mij vraagt of ik de tv niet gewoon stuk kan laten. 

ik zou graag een optie hebben deze bladwijzer de nek om te draaien. Ik kan zelf m’n bladwijzers indelen, daar heb ik geen hulp van KPN voor nodig.

in een ander topic vond ik berichten van medewerkers van KPN die zeggen dat dit niet bij KPN vandaan kan komen. Lijkt me niet. Ik vond dit ook in de instellingen van mijn iPhone:

 

Reputatie 7
Badge +30

edit: Als ik Philips benader om te zeggen ‘de tv is stuk’ word ik niet blij als Philips mij vraagt of ik de tv niet gewoon stuk kan laten. 

Dat is natuurlijk appels met auto's vergelijken :sweat_smile: . Als de tv stuk is, kan je geen tv kijken, maar volgens mij ondervind je totaal geen hinder van één extra bookmark erbij. Maar ik begrijp dat jij het heel vervelend vindt, dus ik ga kijken of ik kan achterhalen of we dit voor je op kunnen lossen. Wordt vervolgd!

 

Dank Marcia_. Overigens, als er een dode pixel in je televisie zit of je geluid het niet doet, kun je ook tv kijken.

Ik ondervind hinder van die bladwijzer en ik vind het niet nodig om het oordeel van anderen daarin te laten meewegen. Mijn provider heeft niets met mijn bladwijzers te maken en hoeft er dus ook geen door m’n strot te duwen.

Ik kijk uit naar je reactie.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @iv89, ik heb inmiddels een terugkoppeling: dit is inderdaad iets wat automatisch geladen wordt als je een KPN sim in je toestel plaatst. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat deze standaard verdwijnt op jouw toestel. Niet het antwoord wat je zocht, maar ik kan er niets anders van maken :-(.

Wat een belachelijk iets. Ben nu 16 jaar mobiele klant bij KPN (begonnen bij Hi), en dit is echt voor het eerst dat ik dit meemaak. 
 

Dit is niet een kwestie van niet kunnen, dit is een kwestie van niet willen. Hoe halen jullie het in je hoofd om je te bemoeien met onze apparaten zeg,  we nemen een dienst van jullie af en niets meer. 
 

Misschien goed ook om te weten dat dit nergens in de voorwaarden wordt vermeld en dat niemand dus akkoord is gegaan met deze grove schending van ons eigendom. Als ik benzine koop bij Shell verwacht ik ook niet automatisch een stikker van hen op m’n auto. 
 

Wow, dus nadat ik maandenlang (in een ander topic) heb volgehouden dat dit door KPN gepusht wordt en dat ook maandenlang stellig door KPN is ontkracht komen jullie er nu “opeens” achter dat KPN het toch wel zelf doet. Hoezo je klanten niet serieus nemen?

Wordt het nu ook weer een gevalletje van maandenlang volhouden dat jullie dit kunnen tegengaan voordat jullie het toegeven? Om alvast een beetje te helpen: ik heb enkel een esim in m’n iPhone, daar valt vast wel een beetje aan te tweaken om dit dagelijkse probleem te verhelpen.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb nooit een domme oninteressante site als KPN-vandaag op mijn iPhone bekeken en deze komt dus ook niet automatisch in mijn toestel.
Wel een keer op mijn iMac, maar daar komt ie gelukkig niet op terug.
Eén keer de site gezien en je bent gelijk genezen om hem weer te zien.
Misschien helpt het als je het toestel eens naar de fabrieksinstellingen terugzet?
Het lijkt wel spam als hij steeds terugkomt.
Je zou gelijk naar b.v. Vodafone overstappen en geen KPN sim meer willen hebben.
Dit is geen reclame maar spam.
 

Reputatie 7
Badge +10

KPN vandaag blijft in de bookmarks staan, wat je ook doet. KPN sim=KPN vandaag in je bookmarks. 
O.a hierom blijft het gepushed naar je bookmarks; 


Ik heb het naar een rij bookmarks gesleept zodat het niet continu zichtbaar is. 

Ik heb nooit een domme oninteressante site als KPN-vandaag op mijn iPhone bekeken en deze komt dus ook niet automatisch in mijn toestel.
Wel een keer op mijn iMac, maar daar komt ie gelukkig niet op terug.
Eén keer de site gezien en je bent gelijk genezen om hem weer te zien.
Misschien helpt het als je het toestel eens naar de fabrieksinstellingen terugzet?
Het lijkt wel spam als hij steeds terugkomt.
Je zou gelijk naar b.v. Vodafone overstappen en geen KPN sim meer willen hebben.
Dit is geen reclame maar spam.
 

Ik heb het ook nooit bezocht en heb alle denkbare acties (waaronder fabrieksinstellingen) geprobeerd. Dat ie wel in Safari op iPhone terugkomt en niet op m’n gesynchroniseerde iMac is teken genoeg.

Eigenlijk vind het volslagen bizar dat er 5 maanden geen reactie op dit topic is gekomen. Dat is echt arrogantie ten top.

Blijf uit mijn bookmarks

Reputatie 7
Badge +30

Ha @iv89, naar welke reactie ben je op zoek? Zoals ik hierboven al aangeef, kan deze niet standaard verwijderd worden. Dat is nu, ook 5 maanden later, niet anders.