Beantwoord

Modus voor noodoproepen sinds update Android 1.1

  • 2 March 2022
  • 11 reacties
  • 628 keer bekeken

Ik heb twee dagen geleden een systeem update geïnstalleerd voor Android 1.1 en ik heb sindsdien een melding op mijn telefoon staan " modus voor noodoproepen geen dataverbinding tot 20.30". Als je erop klikt, krijg je de vraag of je dit wilt uitschakelen. Als je dat doet blijft hij hangen in het verwerken. Telefoon opnieuw opstarten en sim kaart verwijderen en weer erin doen, helpt ook niet. Ik kan nu alleen maar op de Wifi. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 March 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem ook na de update en ik heb ook nog niks gevonden wat werkt.

Reputatie 7
Badge +21

Welk toestel (merk/type) gaat het over? Het betreft Android 11 neem ik aan, ik kan me niet voorstellen dat je teruggaat naar versie 1.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Paula70@Amberrrrr, welkom! Er zijn de laatste dagen meer meldingen hierover te zien op internet. Bij verschillende providers, en ook in het buitenland. Dus het is duidelijk een Android dingetje, en heeft niets te maken met KPN. Ik kan niet echt een definitieve oplossing vinden. Het lijkt erop dat hier vanuit de fabrikant van je toestel een nieuwe update voor nodig is om dit te verhelpen. Ik raad jullie dan ook aan om contact op te nemen met de fabrikant. Vaak is op hun website wel een contactmogelijkheid te vinden.

Verschillende mensen geven wel aan dat het uitschakelen van de simkaartvergrendeling voor nu helpt. In ieder geval zolang je de telefoon daarna niet te vaak herstart, dan schijnt het af en toe weer terug te komen.

 

Hoe je simkaartvergrendeling uitzet is niet op elke Android telefoon hetzelfde. Het zit echter meestal onder Instellingen > Beveiliging > Geavanceerd > Simkaartvergrendeling. Of iets dat daarop lijkt.

ik heb het zelfde je kan doen wat je wil maar komt aldoor terug de kpn moet nu maar eens deze fout herstellen want dit is niet normaal meer 

modus voor noodoproep

de geselecteerde actie is niet beschikbaar in de modus voor noodoproepen. De telefoon bevindt zich 0:00 min in deze modus. Wil je nu afsluiten? Nee ja

er zijn veel problemen maakt niet uit welk merk gsm je hebt ik heb een nokia 2.4 en android-versie 11 en je kan alles er aan doen maar dat helpt dus niet ik denk zelf dat het nu ook op de sim kaart zit. en dank je wel kpn

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gert-jan Jonker, welkom op het forum. Jammer te horen dat jij hier ook last van hebt. Zoals ik in mijn eerdere reactie aangaf is dit niet iets dat vanuit ons komt. Dit is het gevolg van een Android update die komt vanuit de fabrikant van je telefoon. KPN heeft daar niets mee te maken. Wij kunnen hier dan ook niets aan doen. 

en hoe kom ik dan aan dat e-mail adres van de android fabrikant! want dit is echt heel slecht wat al mijn gegevens zijn nu ook daar door van slag en zeker mijn medice gegevens 

hallo erik ik heb de sim kaart geblokkeerd en hij blijft het nog doen ook als je hem weer op nieuw start en wat kan je nu nog er verder aan doen

groetjes

gert-jan 

 

ps ik heb wel een nieuwe simkaard aan gevraagd ik hoop dan dat dit wel helpt 

 

en hoe kom ik dan aan dat e-mail adres van de android fabrikant! want dit is echt heel slecht wat al mijn gegevens zijn nu ook daar door van slag en zeker mijn medice gegevens 

Hallo @Gert-jan Jonker , je moet dan bij de fabrikant van je toestel zijn die zorgt voor de updates.

 

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat inderdaad om de fabrikant van je toestel, @Gert-jan Jonker. Jij noemde eerder dat je een Nokia 2.4 hebt, dan zul jij bij Nokia moeten zijn. Je kunt dan op het Nokia Forum dit melden, en onderaan hun supportpagina vind je mogelijkheden om contact met ze op te nemen via chat of e-mail.

Een nieuwe simkaart gaat in dit geval niet helpen. Het is geen probleem met de simkaart maar met je toestel zelf.

Hallo Erik. Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn vraag ook voorgelegd aan Nokia en het klopt wat je zegt. Als je de simkaart vergrendeling uitzet en weer opnieuw opstart, is het probleem voor nu opgelost.