Beantwoord

Na iOS 14 update geen mobiel internet meer

  • 18 September 2020
  • 120 reacties
  • 21722 keer bekeken

Reputatie 1

Na de update van dinsdagavond naar iOS 14 heeft mijn iPhone geen dataverbinding meer. Ik kan wel gewoon bellen, smsen en van Wi-Fi gebruik maken maar zodra ik buitenshuis ben is er geen dataverbinding. 
 

ik kan zien dat er signaal is, 3G of 4G in de rechterbovenhoek, en roaming en mobiele data staan gewoon aan. Mijn limiet is ook nog lang niet in zicht. 
 

Ik heb al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten, simkaart opnieuw in het toestel te stoppen, resetten, en een volledige factory reset met het terugzetten van een reservekopie. Ik (en het internet) hebben geen idee meer wat nu te proberen. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? 

icon

Beste antwoord door Dreamjack 28 September 2020, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Goedemorgen, 

 

helaas alle opties geprobeerd nog steeds geen 4G, terwijl er wel 4G in het scherm staat. Hopelijk wordt het snel opgelost want dit is echt irritant 

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen,

Gisteren de update voor zowel de iPhone van mijn man en die van mijzelf gedaan. De mijne werkt perfect alleen die van mijn man krijgt geen verbinding meer met ons draadloos netwerk. Hoe kan ik dit oplossen? Het is een iPhone 7

 

Precies hetzelfde probleem hier vanuit Spanje. De workaround helpt, maar wordt iedereen wel op de hoogte gesteld wanneer we dit weer terug kunnen veranderen? Of krijg ik een update op dit forum wanneer ik het weer moet veranderen? 

Is het geen idee dat KPN voor nu in ieder geval even snel een mail/sms eruit stuurt om iedereen op de hoogte te brengen van dit probleem? Erg vervelend als je in het buitenland bent en je internet knalt er uit en je moet zelf gaan zoeken naar wat mogelijk het probleem kan zijn (zonder dat je internet hebt….). 

Vandaag helaas hetzelfde als hierboven ervaren in Belgie.

Het idiote is dat mijn prive telefoon (Iphone XS met IOS 14) het probleem heeft dat deze geen mobiel netwerk heeft.

Daarin tegen heeft mijn werk telefoon (Iphone 7 met IOS 14) het probleem niet heeft en deze gewoon verbonden is zoals het hoort,

En mooi dat je de tips kan gebruiken zoals hierboven omschreven maar als je in het grensgebied woont en je telefoon vaak omschakelt naar een Belgische provider is dit niet handig.

Hopelijk komen ze snel met een definitieve oplossing vanuit KPN of Apple!!!!!

Had in Duitsland de zelfde problemen workaround werkt. Echter  ik hen nu ook het dat ik geen vpn verbinding kan maken. Als ik via WiFi het probeerd  werkt het wel gewoon. Dus de instellingen zijn wel goed

Hier dus ook geen internet meer via 4G, ondanks wel verbonden met 4G.

Valt me op dat de helft van de reacties hier, in het buitenland zitten. Ikzelf zit in Duitsland.

Zit iedereen met dit probleem in het buitenland of ook gewoon in NL?

P.S. Aanpassen van het APN werkt hier ook, dus nu wel internet via 4G in het buitenland.

Iphone 11 Pro, IOS14.

KPN? reactie??

Top dat werkt!

hier in België eerst ook geen internet. Grens over gereden en in NL wel. Nu na aanpassen apn ook in België weer internet!

👍👍

Apn op internet werkt in belgie alleen op base fatsoenlijk. Apn portalmmm op alle netwerken.

Hopelijk gaat de update 14.0.1 helpen.….. Ben benieuwd.

update 14.0.1 is beschikbaar en werkt (bij mij)

Bij mij ook…...weer een probleem opgelost.

Hier update 14.0.1 nog niet uitgevoerd, maar het probleem lijkt opgelost en dus niet samen te hangen met de update van Apple. 

Ik heb dit probleem dus gewoon in Nederland. Vaak nadat ik een telefoongesprek heb gevoerd.

Toestel staat dan op 4G maar maakt geen verbinding na het telefoongesprek. Moet nu elke keer mijn toestel aan en uitzetten na een telefoongesprek. Dan werkt het weer.

Is dit al een bekend probleem?

@Larisss123 : Dit lijkt mij een ander issue en ik vermoed dat dit eerder een probleem van de telefoon zelf is.

Je kunt proberen om het SIM kaartje in een ander toestel te proberen. Als het probleem daar ook voorkomt wil ik dat graag weten. Zo niet, raad ik je aan om met het toestel naar de winkel te gaan. 

Hier update 14.0.1 nog niet uitgevoerd, maar het probleem lijkt opgelost en dus niet samen te hangen met de update van Apple. 

Zou mooi zijn als iemand van KPN dat hier zou kunnen bevestigen.

Reputatie 7
Badge +17

UPDATE: Het probleem is opgelost! :sunglasses:

Mocht je nog ergens tegenaanlopen m.b.t. IOS 14 en mobiele data, laat het ons dan weten in een reactie. 

UPDATE: Het probleem is opgelost! :sunglasses:

Mocht je nog ergens tegenaanlopen m.b.t. IOS 14 en mobiele data, laat het ons dan weten in een reactie. 

Ik heb nog een probleem  het opbouwen van een VPN.

Op het moment dat ik dit aanklik  met mobile data geeft  hij aan dat de VPNserver onvindbaar is.

Als ik dit via wifi probeert met de zelfde gegevens  werkt het wel.

Hopelijk wordt dit ook snel opgelost.

Jack

Reputatie 7
Badge +30

@Dreamjack vreemd! Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en postcode + huisnummer? Dan geef ik jouw bevindingen intern door. Je bent nu wel voorzien van de allerlaatste iOS update?

@Dreamjack vreemd! Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en postcode + huisnummer? Dan geef ik jouw bevindingen intern door. Je bent nu wel voorzien van de allerlaatste iOS update?

Heb het ingevuld en zit op iOS 14.0.1 en heb een iPhone 11 pro max

UPDATE: Het probleem is opgelost! :sunglasses:

Mocht je nog ergens tegenaanlopen m.b.t. IOS 14 en mobiele data, laat het ons dan weten in een reactie. 

Het probleem met mobile data lijkt opgelost in belgie. Alleen nu in nl geen mobile data met apn internet. Apn op portalmmm.nl gezet daar heb ik nu wel internet mee. Is dit een storing? Of is het probleem nog niet helemaal opgelost?

Ik lees dat dit probleem opgelost zou zijn… Niets is minder waar:

iPhone 8 , sedert update IOS 14 en 14.01 wel 4G . Ook verbinding met eigen WIFI, welke echter niet zichtbaar is in de bovenste regel en ook geen verbinding heeft met internet.

KPN-winkel weet het ook niet en adviseert te wachten op oplossen van bug door Apple. Evt bugs worden door Apple altijd vlot opgelost; zeker indien ernstig als deze

IOS 14.01 op IPAD gaat probleemloos!

Inderdaad totaal niet opgelost. Bij mij geen telefoonverbinding mogelijk (noord holland). Wel met APN aanpassing naar portalmmm.nl 

Wel signaal veel zwakker. 
 

KPN waar blijft jullie reactie op deze problemen?!?

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie, @W.G en @Komma. Hoe staat het er nu voor bij jullie? 

 

@Brambina welkom! Jammer om te lezen dat je dit nog steeds ervaart. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. Welke iOS versie heb je trouwens? Je hebt nu wel de laatste update gehad?

Profiel aangevuld 

probleem geldt voor alle kpn abbo’s (drie stuks) op dit adres (2 x iphone 8 en 1x iphone 7, allemaal op ios 14.01)
 

vodafone abbo (iphone 8 ook ios 14.01) GEEN probleem

Dus…....

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik krijg meteen de melding dat we bezig zijn met een netwerkupgrade op jouw adres. Kan de reden zijn het het op dit moment niet optimaal werkt! Zou je het nog een weekje aan willen kijken? Als je dan nog steeds problemen ervaart, laat het even weten. Dan laat ik er naar kijken. 

Ok. Dank voor reactie.

Overigens wel jammer dat hier geen communicatie over loopt. 
Als ondernemen erg vervelend. Ben gewoon niet bereikbaar.
misschien kun je doorgeven dat de upgrade ook echt overlast geeft (misschien niet verwacht?)

 

Bij mij dus hetzelfde nog steeds.

Ervaar nu hoe kwetsbaar ik ben. Whatsapp werkt niet (4G te traag?) en dat is een grote handicap! Verbinding met de bank (4G) erg traag (daarmee behoorlijk onthand), etc.

Is er op mijn adres ook een netwerkupgrade gaande?

In afwachting...groet (kan mijn connecties geen dag, laats staan ‘n week missen!)