Vraag

Te kort belsignaal

  • 29 April 2019
  • 6 reacties
  • 3261 keer bekeken

Onze telefoon gaat slechts 3x over wanneer er wordt gebeld.
In feite gaat hij 5x over maar de eerste 2x zijn voor ons als ontvanger niet te horen. Na 3x overgaan, gaat de telefoon over op voicemail.
Wij missen dus heel wat gesprekken omdat we te laat zijn.

De hier eerder geopperde suggestie om de voicemail uit te schakelen, zodat het belsignaal langer duurt, werkt niet.
Wij hebben een draadloze panasonic KX-TGD320.

Heeft iemand een suggestie hoe wij onze telefoon met een normaal durend belsignaal kunnen gebruiken?

Bij voorbaat dank
MG

6 reacties

Dit begrijp ik niet, hij zou dan ruim een minuut over moeten gaan:
De hier eerder geopperde suggestie om de voicemail uit te schakelen, zodat het belsignaal langer duurt, werkt niet.

Staat het belsignaal van je telefoon op "oplopend" of crescendo, waarbij ie dus zacht begint idd, dan kun je dat wijzigen via de instellingen van je Panasonic.
In feite gaat hij 5x over maar de eerste 2x zijn voor ons als ontvanger niet te horen.

Het gaat dus om vaste telefonie. Andere merken is een rubriek onder Mobiele telefoons & tablets, dus ik was even in de war. (was al ander antwoord aan het typen...)
Wij hebben een draadloze panasonic KX-TGD320.

Heb je telefoon i.c.m. internet van KPN dan kun je gewoon via MijnKPN de 'tijd' instellen tot maximaal 10 X. Dat is dan toch ook wel genoeg.
Ga naar MijnKPN (zie de link rechtsboven dit forum). Ga dan naar PRODUCTEN en klik op het balkje met je adres ('Thuis'). Dan in de linkerkolom "informatie & instellingen". Vervolgens rechts op 'telefooninstellingen'.
Daar kun je de tijd instellen op 1 X tot 10 X.
dank voor deze prompte reactie. Ik ga kijken of dit werkt. Is idd vaste telefonie.
of dit werkt.
Benieuwd of je daarmee de belvolume-instelling bedoeld of de instelling van de lengte in MijnKPN. 😉 😁
Nee het heeft niets met volume te maken. De eerste 2 signalen hoort alleen de beller. Wij als ontvanger horen die niet. Slechts 3 signalen en dan gaat de oproep op voicemail.
Ik laat weten of uw suggestie werkt.
Het is gelukt. Enorm bedankt. Er zijn vast meer mensen (zoals wij) die de schuld bij het telefoontoestel zoeken en niet denken aan KPN instellingen.
Hartstikke goed. Ik neem aan dat je nu meer 'belsignalen' hebt ingesteld.

Zelf heb ik een DECT met ingebouwd ant.app. Was nauwelijks duurder dan de versie zonder. Voicemail gebruik ik al lang niet meer. Ook niet op de mobiel, want die gaat anders (ook) te kort over.
Voordeel met ant.app.: je kunt het gesprek over nemen als de beller al aan het inspreken is. Met voicemail kan dat niet.

Bovendien is voicemail beluisteren (0842333 bellen) het gewone beltarief....

Reageer