Beantwoord

Wanneer gaat KPN Apple watch 7 met 4G ondersteunen?

  • 18 December 2021
  • 111 reacties
  • 9983 keer bekeken

Goedemorgen,

 

de Apple Watch 7 met cellular ligt al weer geruime tijd in de winkel , wanneer gaat KPN dit via 4g ondersteunen?

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 31 October 2022, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

111 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

Reputatie 2

Hallo @Noordzee - maar waarom heeft KPN dan wel vlak voor de lancering van de cellular versie in NL belooft deze in de toekomst te gaan ondersteunen (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim )    Ze noemen inderdaad geen specifieke datum, maar door de timing van het nieuws was wel de suggestie gewekt dat KPN de Apple Watch 7 cellular zou gaan ondersteunen. Als ze gezegd hadden - helaas het gaat voor ons nog meer dan een jaar duren - prima, maar dit is gewoon misleiding….. 

Dit lijkt inderdaad op misleiding. Ik ga komende week KPN mailen en voorstellen om deze reden het contract te ontbinden. Indien KPN niet akkoord gaat ben ik benieuwd wat de rechter hiervan denkt, als ik geweten had dat deze toezegging van KPN niet klopte was had ik nooit verlengd. 

Reputatie 7

Indien KPN niet akkoord gaat ben ik benieuwd wat de rechter hiervan denkt, als ik geweten had dat deze toezegging van KPN niet klopte was had ik nooit verlengd. 

Ik denk niet dat een rechter dit al een valide reden zal zien om het contract de ontbinden. Het zou immers best kunnen dat KPN zich netjes aan haar belofte zal houden.

Indien KPN niet akkoord gaat ben ik benieuwd wat de rechter hiervan denkt, als ik geweten had dat deze toezegging van KPN niet klopte was had ik nooit verlengd. 

Ik denk niet dat een rechter dit al een valide reden zal zien om het contract de ontbinden. Het zou immers best kunnen dat KPN zich netjes aan haar belofte zal houden.

De rechter zal wegen of het redelijk is. Ik denk dat het in ieder geval KPN wel zal dwingen een uitspraak te doen over het termijn. 

Hallo @Noordzee - maar waarom heeft KPN dan wel vlak voor de lancering van de cellular versie in NL belooft deze in de toekomst te gaan ondersteunen (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim )    Ze noemen inderdaad geen specifieke datum, maar door de timing van het nieuws was wel de suggestie gewekt dat KPN de Apple Watch 7 cellular zou gaan ondersteunen. Als ze gezegd hadden - helaas het gaat voor ons nog meer dan een jaar duren - prima, maar dit is gewoon misleiding….. 

nog een jaar??? :astonished::sweat::sob:  hoe kom je daar bij?

Indien KPN niet akkoord gaat ben ik benieuwd wat de rechter hiervan denkt, als ik geweten had dat deze toezegging van KPN niet klopte was had ik nooit verlengd. 

Ik denk niet dat een rechter dit al een valide reden zal zien om het contract de ontbinden. Het zou immers best kunnen dat KPN zich netjes aan haar belofte zal houden.

De rechter zal wegen of het redelijk is. Ik denk dat het in ieder geval KPN wel zal dwingen een uitspraak te doen over het termijn. 

Denk niet dat je het tot de rechter schopt en dan zal nog KPN geen vaststaande termijn behoeven te uitspreken, dan word het in de trant van, we willen als het technisch gaat lukken binnen XXX periode de sim in de watch gaan ondersteunen.

@EgbertvV , Denk dat @Iphone X-er nu een abbo bij T-Mobile heeft afgesloten, kun je pas na een jaar weer terug.

Reputatie 2

@EgbertvV het “jaar” dat ik aangeef was slechts ter voorbeeld. Ik vind het jammer dat KPN misleidende informatie verspreidt. Mijn KPN abonnement verliep een tijdje na het bericht dat KPN de Apple Watch zou gaan ondersteunen. Op basis daarvan heb ik mijn abonnement bij KPN verlengt. Dat was natuurlijk precies de bedoeling van KPN. Immers, het abonnement van veel mensen verloopt vlak na lancering van nieuwe IPhone. Als je dan als KPN vlak daarvoor je bericht de wereld in slingert, zullen de mensen die ook de Apple watch willen op basis van dat bericht hun abonnement verlengen bij KPN ipv naar T-mobile over te stappen. Dat is wat ik bedoel met misleiding. Ik denk inderdaad niet dat je wettelijk hier iets tegen kan doen - de advocaten van KPN zullen vast wel goed gekeken hebben naar wat toegestaan is. Blijkbaar is KPN toch niet in staat om bij te blijven bij de nieuwe ontwikkelingen en zal het op een gegeven moment wel overgenomen moeten worden door een concurrent…… jammer…..

Reputatie 2

@Doornekamp33  Dat is inderdaad wat ik gedaan zou hebben als ik de juiste informatie zou hebben gehad….

Inderdaad belachelijk van KPN. Meerdere persberichten dat ze het gaan ondersteunen, en dan is het vervolgens stil. Ik ga weliswaar niet overstappen naar tmobile maar heb wel de Apple Watch 7 4g aangeschaft hiervoor, beetje zonde tot nu toe!

 Erg slechte zaak

Erg teleurstellend allemaal. Zeker ook het feit dat de KPN zelf niet reageert in deze “discussie” en gewoon aangeeft wat hun beleid hierin is. Gaan ze het ondersteunen of niet en op welke termijn. Dat geeft duidelijkheid en maakt dat iedereen zn eigen afweging kan maken. Als ik weet dat bijvoorbeeld in mei KPN gaat ondersteunen kan ik de afweging maken of ik daar op wacht of toch overstap. Als ik nu overstap en in januari gaat KPN ondersteunen dan zou ik daar van balen. Dus ik roep KPN op om gewoon duidelijkheid te geven of en zo ja wanneer de ondersteuning voor de AppleWatch er gaat komen. Gewoon eerlijk en transparant zaken doen. Of is dat teveel gevraagd? 

Zo balen dit, ik ververs bijna dagelijks de KPN pagina om te checken of ze nu eindelijk de watch ondersteunen :tired_face:

waar ik nog op hoop:

  • dat tmobile exclusieve rechten heeft gekocht. Op hun pagina’s staat overal dat zij “de eerste provider in NL zijn” 
  • deze zullen niet oneindig geldig zijn, misschien alleen over dit kalenderjaar 
  • en dat in 2022 kpn eindelijk ermee over de brug komt 

als dat begin 2022 niet gaat gebeuren, toch maar een overstap straks overwegen .. 😫

Reputatie 7
Badge +17

We waren in afwachting van een statement, welke we nu hebben gekregen:

We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.

De KPN is net als alle instellingen .. zo beloven van alles maar komen niets na!  Als ik het geweten had had ik geen 4g Apple Watch gekocht ! 
 

zij gedragen zich als semi overheidsinstellingen en daar hebben we genoeg beloftes van gehoord de afgelopen jaren. 
 

jammer dit alles 

Reputatie 7

We waren in afwachting van een statement, welke we nu hebben gekregen:

We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.

@Denise_, Heb je een link naar de pagina waar men een Apple Watch Series 7 GPS bij KPN kan kopen?

Op https://www.kpn.com/apple.htm wordt de Apple Watch in ieder geval nog niet vermeld.

Zo gauw ik mijn abonnement kan verlengen gaat KPN er uit. Galsvezel en 2 Mobiele abonnementen. Ik ben klaar met de houding van KPN

Zo gauw ik mijn abonnement kan verlengen gaat KPN er uit. Galsvezel en 2 Mobiele abonnementen. Ik ben klaar met de houding van KPN

Ik blijf gewoon lekker bij KPN.. maar het is wel teleurstellend dat KPN te traag geanticipeerd heeft.. KPN hoort in NL voorop te lopen met ontwikkelingen ten opzichte van buitenlandse telecombedrijven die in NL opereren! 
ik hoop dat KPN dit snel ook gaat ondersteunen!

Reputatie 2

We waren in afwachting van een statement, welke we nu hebben gekregen:

We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.

Beste @Denise_, bedankt voor het delen van dit statement van KPN. Helaas is het weer een nietszeggend statement. Ik zou op zijn minst verwachten dat KPN aangeeft hoe lang het minimaal nog gaat duren. Ze kunnen 100% zeker weten zeggen of het nog 1 maand, half jaar, jaar of langer gaat duren. Als ze dat zelfs niet kunnen, wordt het tijd voor ander management… een beetje transparantie naar je loyale klanten mag best hoor!

Reputatie 3
Badge

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

Dit verhaal klopt niet want T-mobile tak in Nederland ondersteund dit namelijk wel sinds de Apple Watch se met 4g is uitgebracht icm multisim gekoppeld aan de mobiele telefoon nummer die je bij ze hebt.

Daarnaast heeft KPN alleen gezegd dat ze intentie hebben om 4g uit te rollen voor de Apple Watch maar verder hebben ze geen datum genoemd erin.

Enige provider in NL die het ondersteunt is Tmobile maar gaat alleen gekoppeld als je daar tevens een mobiele nummer hebt waar aan het gekoppeld wordt (en uit dezelfde bundel gebeld en data wordt verbruikt).

Reputatie 7

Enige provider in NL die het ondersteunt is Tmobile maar gaat alleen gekoppeld als je daar tevens een mobiele nummer hebt waar aan het gekoppeld wordt (en uit dezelfde bundel gebeld en data wordt verbruikt).

Dat is logisch want het is een vereiste van Apple dat de iPhone en Watch hetzelfde mobiele nummer hebben.

Reputatie 3
Badge

Enige provider in NL die het ondersteunt is Tmobile maar gaat alleen gekoppeld als je daar tevens een mobiele nummer hebt waar aan het gekoppeld wordt (en uit dezelfde bundel gebeld en data wordt verbruikt).

Dat is logisch want het is een vereiste van Apple dat de iPhone en Watch hetzelfde mobiele nummer hebben.

dat weet ik maar er wordt gezegt bij wat ik aanhaalde, dat geen enkele Nederlandse provider het ondersteund, dat verhaal klopt gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +17

We waren in afwachting van een statement, welke we nu hebben gekregen:

We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.

@Denise_, Heb je een link naar de pagina waar men een Apple Watch Series 7 GPS bij KPN kan kopen?

Op https://www.kpn.com/apple.htm wordt de Apple Watch in ieder geval nog niet vermeld.

Jazeker! Je kan hem vinden tussen onze accessoires. Bij mij staat ie helemaal onderaan de pagina.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

Dit is toch echt de zoveelste keer dat medewerkers van KPN gewoon zitten te liegen hier. Kap daar toch eens mee, dit is informatie die iedereen kan controleren. Dus NEE, dat verhaaltje over Nederlandse providers is gewoon ONJUIST, net zo goed als dat verhaaltje elders dat de Apple Watch Cellular niet in Nederland te koop zou zijn ONJUIST is. (T-mobile biedt eSIM voor de Apple Watch, en de Apple Watch Cellular is overal te koop).

 

Gewoon niet doen dit, dit straalt echt heel slecht af op jullie werkgever. 

@Denise_ , jij refereert naar de Apple Watch 7 GPS. 
Helaas is dit niet het model waar dit topic over gaat. Waar “wij” op zitten te wachten is het model Apple Watch 7 GPS + Cellular, uiteraard dan met de bijhorende netwerk ondersteuning.
 

Fijn dat jullie het GPS model zonder Cellular ondertussen aanbieden, maar helaas schieten we niets ermee op.  

Inmiddels met KPN gesproken, bij het noemen van het persbericht wordt er gedaan alsof de neus bloed, ze willen ook niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt (was voor mij voldoende geweest, balen maar hè foutje kan). Dus komende twee jaar gaat hier zodra het kan 1x glasvezel en 3x mobiel eruit.
 

KPN komt niet betrouwbaar over, als ze over zoiets kleins al niet oprecht communiceren, wat dan als het over echt iets gaat? Mijn vertrouwen is weg. Het is niet meer van deze tijd om zo met je klanten om te gaan.