Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

De nieuwe internet- en tv-abonnementen per 1 juli 2017

Reputatie 6
Badge +14
  • Moderator
  • 3673 reacties
Per 1 juli 2017 krijgen we nieuwe abonnementen voor thuis. Hier lees je onder andere waarom we nieuwe abonnementen gaan aanbieden en wat dit kan betekenen voor jou. Tevens gaan er tariefwijzigingen plaatsvinden voor de huidige pakketten. Ben je al nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Er gaan ook zenderwijzigingen plaatsvinden. Daar lees je meer over in dit topic: Zenderwijzigingen per juli 2017

Waarom nieuwe abonnementen?

Als KPN willen we optimaal aansluiten bij de wensen van de klant. Steeds meer klanten geven aan dat ze behoefte hebben aan abonnementen met nog meer keuzevrijheid. Dat gevoel willen we versterken, door de extra opties uit onze internet- en tv-abonnementen te halen. Deze opties kiezen de klanten voortaan helemaal zelf. Daardoor worden onze abonnementen nog persoonlijker én relevanter. De één wil meer voetbal, de ander wil een hogere internetsnelheid. Daarom zijn we met onze pakketten teruggegaan naar de basis. Zo bieden we een optimaal keuzegemak en betaal je enkel voor datgene waarin je écht geïnteresseerd bent.

Je kiest zelf de extra opties

Klanten kunnen voortaan zelf bepalen met welke extra opties zij hun abonnement willen uitbreiden. Een passend abonnement bij jouw persoonlijke situatie. Daarom gaan we aan onze nieuwe abonnementen geen extra diensten meer toevoegen, zoals Spotify, FOX Sports Eredivisie, Belonbeperkt Altijd of het Pluspakket. Je gaat hier alleen voor betalen als je hier ook écht zelf voor kiest.

Vast Bellen wordt een extra optie

Veel nieuwe (en bestaande) klanten hebben geen behoefte (meer) aan Vast Bellen. Op dit moment is Vast Bellen opgenomen als gratis optie binnen de bestaande abonnementen. We gaan Vast Bellen als extra optie aanbieden voor €1,- per maand.

De nieuwe abonnementen

De basis is een internetabonnement mét of zonder tv. Je kiest zelf de opties die bij je passen. Nu met 4K in het pakket en hogere internetsnelheden.

We bieden nog steeds de vertrouwde voordelen voor je: Geïnteresseerd in één van de nieuwe abonnementen? Blijf dan op de hoogte en vul dan je gegevens in op deze pagina: Nieuwe KPN abonnementen(onderaan)

De extra opties

Vast Bellen:
  • Vaste telefoonaansluiting € 1,00 /mnd
  • BelOnbeperkt Altijd € 16,50 /mnd
  • BelOnbeperkt Avond & Weekend € 9,50 /mnd

Sneller internet:
  • Sneller Internet 100/10 € 5,00 /mnd
  • Sneller Internet 100/100 € 7,50 /mnd
  • Sneller Internet 500/500 € 17,50 /mnd

Meer televisie:
  • Extra HD tv-ontvanger € 5,00 /mnd
  • Extra Digitenne tv-ontvanger € 5,00 /mnd
  • Opnemen Pakket € 5,00 /mnd

Onbeperkt muziek luisteren:
  • Spotify Premium €10,00 /mnd

De extra zenderpakketten

Films/Series
  • Pluspakket € 10,00 /mnd
  • Film1 € 15,50 /mnd
  • Videoland € 8,99 /mnd
Buitenlands
  • Duits Pakket € 2,50 /mnd
  • Turks Pakket € 7,50 /mnd
  • Hindi Pakket € 15,00 /mnd
Sport
  • FOX Sports Eredivisie € 7,50 /mnd
  • FOX Sports International € 12,50 /mnd
  • FOX Sports (Combi) € 15,00 /mnd
  • Ziggo Sport Totaal € 15,50 /mnd
Kinderfilms en -series
  • Kids pakket € 5,00 /mnd
Erotiek
  • Erotiek Pakket € 12,50 /mnd

Wijziging Internetsnelheid

Voor bestaande internetabonnementen zullen we voor 1 juli een snelheidsverhoging doorvoeren. Het is wel afhankelijk van je adres of je hier wat van merkt.
Het betreft de volgende snelheidsverhogingen(let op: het betreft 'tot' snelheden):

*klik op de afbeelding om te vergroten

Veelgestelde vragen

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de oude en nieuwe abonnementen?
Er zijn 3 belangrijke verschillen. Zo bieden de nieuwe abonnementen:
1. Geen gebundelde muziek-, bel- en videodiensten (Spotify Premium, Pluspakket, FOX Sports Eredivisie, BelOnbeperkt Altijd)
2. Geen Vast Bellen als gratis onderdeel (is een extra optie voor €1,00 p/mnd)
3. Het hoogste abonnementen biedt toegang tot 4K Ultra HD.

Kan ik kosteloos overstappen naar een van de nieuwe abonnementen?
Ja, als je tussen 1 mei 2017 en 1 juli 2017 één van de bestaande abonnementen bestelt, kun je na 1 juli 2017 alsnog kosteloos overstappen naar één van de nieuwe abonnementen. We adviseren wel om dit pas na een eventuele lopende korting te doen. Als je eenmaal bent overgestapt, kan je niet meer terug naar het oude abonnement. Je kunt ook binnen je jaarcontract van je huidige abonnement kosteloos overstappen naar een nieuw abonnement.

Ik heb geen behoefte aan de nieuwe abonnementen. Moet ik verplicht overstappen?
Nee, als je tevreden bent met je huidige abonnement dan hoef je niets te doen en blijft je bestaande abonnement gewoon doorlopen.

Krijg ik weer een jaarcontract als ik overstap naar één van de nieuwe abonnementen?
Nee, als je nog in een jaarcontract zit en je wilt overstappen naar een nieuwe abonnement, dan is dit een pakketwijziging binnen je jaarcontract. Als je looptijd van je contract al verlopen is, dan blijft dat ook zo als je overstapt op een nieuw abonnement.

Krijg ik nieuwe hardware als ik overstap naar één van de nieuwe abonnementen?

Je krijgt alleen nieuwe hardware als je bestaande hardware defect is of als je overstapt naar ‘Internet en TV 4K’, vanwege de benodigde 4K tv-ontvangers. Als het nodig is, leveren we een nieuw modem. Vergeet niet dat je een televisietoestel nodig hebt dat 4K ondersteunt.

Zenderwijzigingen per juli 2017

Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017

Een overzicht van alle wijzigingen vind je hier: kpn.com/2017wijziging

Ik ben benieuwd wat je van de wijzigingen in de thuisabonnementen vindt! Laat het in een reactie hieronder weten. Als er vragen zijn over de nieuwe pakketten dan horen we het graag. :)

138 reacties

Reputatie 3
Badge
Het wordt er voor mij niet duidelijker op! Ik ben op dit moment tevreden. Heb dus eigenlijk geen behoefte aan wijzigingen. Maar dit betekent dat ik wel €2,50 extra moet gaan betalen voor het abonnement.
Of veranderd de prijs ook niet bij bestaande abonnementen? of kan je ook opzeggen?

En hoe zit het met KPN compleet bij de nieuwe abonnementen?

Want overstappen op een nieuw abonnement zal voor mij veel duurder worden

huidig
62,50 inclusief, vast telefoonnummer, plus pakket en spotify
10 euro korting KPN compleet pluspakket

Nieuw
59 euro
1 euro vast telefoonnummer
10 euro, pluspakket
10 euro spotify
80 euro
70 euro (minus 10 euro KPN compleet pluspakket??)
Reputatie 4
Waarom geen internet snelheidsverhoging voor glasvezel klanten?
Reputatie 5
Badge +9
Dit wordt maar even goed rekenen wat straks goedkoper is? Blijven of downgraden en pakketten er uit slopen? Op dit moment kan ik toch niet meer dan 40 M/b ontvangen. Alleen jammer dat Instap dan weer geen Opnemen Pakket ( 5 euro) heeft.
Reputatie 6
Roko schreef:

Die kunnen al tot 500/500. DSL blijft beperkt tot 100/10, terwijl er al abonnees zijn met 400 Mb/s bonded VPlus.
Ik vind dit persoonlijk een goede verandering tov de "oude" abonnementen. Zeker ook de snelheidsupgrade voor oude abonnementen is mooi, hoef je niet verplicht een abonnement te veranderen :). Nog even sparen voor een 4k tv en misschien upgraden we dan eventueel ons abonnement.
Reputatie 4
Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Die kunnen al tot 500/500. DSL blijft beperkt tot 100/10, terwijl er al abonnees zijn met 400 Mb/s bonded VPlus.

Wat heeft de max snelheid nu te maken met een gratis speedbump? Natuurlijk is er een technisch plafond op elk medium, maar dat bedoelde ik dus niet met mijn vraag :)
Reputatie 6
Auw, dat doet heel veel pijn.
Nu betaal ik per maand € 82,50 voor Alles in 1 Standaard met Pluspakket, Spotify en 500Mbps snelheidsverhoging.
Met de nieuwe abonnementen zou ik dan kiezen voor het "Internet en TV" abonnement van € 59,- aangevuld met:
1) Vaste telefoon voor € 1,-
2) Pluspakket voor € 10,-
3) Spotify voor € 10,-
4) 500Mbps snelheidsverhoging voor € 17,50

Even rekenen leert mij dan dat ik maar liefst € 15,- per maand duurder uit zal zijn.
Dat is een prijsverhoging van ruim 18% en dat is gewoonweg onacceptabel.
Reputatie 6
Badge +13
Het is jammer @Paul_, dat we nu al niet kunnen kijken op de site van KPN wat ik kan of zou willen bestellen na 1 juli:

Want hier staat ook nog bij dat je 6 maanden korting krijgt. Moet hier niet een waarschuwing bij komen dat het per 1 juli wijzigt?
Reputatie 6
Badge +13
wjb schreef:

Auw, dat doet heel veel pijn.
Nu betaal ik per maand € 82,50 voor Alles in 1 Standaard met Pluspakket, Spotify en 500Mbps snelheidsverhoging.
Met de nieuwe abonnementen zou ik dan kiezen voor het "Internet en TV" abonnement van € 59,- aangevuld met:
1) Vaste telefoon voor € 1,-
2) Pluspakket voor € 10,-
3) Spotify voor € 10,-
4) 500Mbps snelheidsverhoging voor € 17,50

Even rekenen leert mij dan dat ik maar liefst € 15,- per maand duurder uit zal zijn.
Dat is een prijsverhoging van ruim 18% en dat is gewoonweg onacceptabel.

Dan zou je dan maandelijks € 97,50 betalen! :( Of zit ik er nu naast?:?
Reputatie 6
Badge +11
De combinatie van diensten is juist de reden waarom ik KPN promoot/gebruik. Stel dat ik met de nieuwe abonnementen de keuze zou moeten maken om over te stappen naar KPN, dan had ik dit niet gedaan.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit wel zo'n slimme zet is.

Daarnaast wordt op deze manier het verschil tussen telfort(KPN Dochter) en KPN langzaam maar zeker weg gehaalt
Reputatie 6
Badge +13
Als ik dit abonnement ga nemen, zou ik dit kwijt zijn:

KPN Veilig 5 apparaten: Gratis
Internet + TV + 2x 4K: € 69,00
Pluspakket: € 10,00
Videoland: € 8,99
Bel Onbeperkt Altijd: € 16,50
Ziggo Sport Totaal: € 15,50

TOTAAL: € 119,99
Reputatie 1
Ben niet heel blij met deze wijziging. Als iemand die 100/100 glasvezel met een instap heb, ben ik in 2 jaar tijd, al 2x 2.50 meer gaan betalen vanaf deze wijziging, dat is 120 euro per jaar! Daar naast krijgen klanten met instap een verhoging van 20/2 naar 40/2, helemaal top, zeker voor 2.50. Echter heb ik 100/100 glasvezel, en ik krijg geen verhoging maar betaal wel 2.50 meer per maand!

Hier klopt iets niet.
Reputatie 6
Badge +12
Paul_ schreef:

Nee, als je tevreden bent met je huidige abonnement dan hoef je niets te doen en blijft je bestaande abonnement gewoon doorlopen.

Wanneer je hetzelfde abonnement houdt, blijft de snelheidsverhoging naar 100 Mbits dan wel gewoon 2,50 euro? Dit was immers een korting "zo lang je abonnement loopt".
Reputatie 6
Roko schreef:

Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Wat heeft de max snelheid nu te maken met een gratis speedbump? Natuurlijk is er een technisch plafond op elk medium, maar dat bedoelde ik dus niet met mijn vraag :)

Dan begrijp ik je niet helemaal. De pakketten én snelheden voor DSL en glasvezel zijn al enige jaren gelijk. Dus de aangekondigde snelheidsverhogingen gelden voor zowel glas als koper. Er is geen verschil (afgezien van snelheidsgarantie en HD Glaszenders). Maar ik nam eigenlijk aan dat je dat als KPNner wel weet, toch?
Reputatie 6
Ik weet niet of KPN dit überhaupt nagedacht heeft over die nieuwe abonnementen, maar het komt gewoon neer op een gigantische prijsverhoging voor nieuwe klanten.
Het resultaat zal mijns inziens zijn: Veel minder nieuwe klanten.

Ik denk dat er al een aantal rekenvoorbeelden in dit topic vermeld staan die duidelijk maken dat deze nieuwe contractvormen financieel een enorme achteruitgang is.
KPN was al niet de goedkoopste, maar wordt nu veruit de duurste voor nieuwe klanten.

Ik zal mijn ouders vast gaan vertellen dat ze voort moeten maken met het bestellen van hun Alles-in-1 Instap abonnement zodat dat nog op basis van de oude voorwaarden gaat plaatsvinden.

Één ding weet ik heel zeker, het is niet de wens van de klant om veel meer te moeten gaan betalen voor dezelfde diensten. In mijn geval zou dat ruim 18% meer zijn en dan zeg ik toch echt tot ziens KPN.
Ik dacht dat KPN juist "optimaal wil aansluiten op de wensen van de klant"?
Reputatie 6
Badge +14
hrh schreef:

Paul_ schreef:

Betekent dit dat er dan ook geen prijsverhoging zal worden doorgevoerd? Of zal dit worden doorgevoerd bij alle klanten?

Wat zijn de gevolgen voor de zenderpakketten mbt KPN Compleet?

Die prijsverhoging geldt voor iedereen. Je kan dus bijvoorbeeld wel het "Alles-in-1 Standaard" behouden met alles wat erbij hoort maar dat pakket wordt wel €2,50 duurder. Je kan t.z.t. ook kiezen voor één van de nieuwe abonnementen.

Goede vraag over KPN Compleet. Het Kidspakket zal voor KPN Compleet komen te vervallen omdat alle zenders die daarin zitten dan ook in het Pluspakket zitten.

hrh schreef:

Wanneer je hetzelfde abonnement houdt, blijft de snelheidsverhoging naar 100 Mbits dan wel gewoon 2,50 euro? Dit was immers een korting "zo lang je abonnement loopt".

Dan blijft het zoals het nu is. Dus €2,50 inderdaad.
Oef deze doet wel pijn straks als ik een nieuw abo aan het eind van mijn contract wil afsluiten. Aangezien wij aktief gebruik maken van Spotify gaan we van een alles in 1 van 62,50 (incl. Spotify + en gratis upgrade naar 100/100) naar 65 (excl spotify). Tel daar dus 10 euro bij op. Gaat het dus minimaal 75 euro kosten. Ik laat de 100/100 even buiten beschouwing aangezien dit een gratis upgrade betreft in het huidige contract.

12,50 euro extra op de 62,50 euro. die het nu kost. Dit is toch ineens 20% meer kosten voor hetzelfde (behoudens een iets sneller internet)!

Ik ga denk ik toch eens verder kijken ben ik bang.
Reputatie 6
p4p4 schreef:

Oef deze doet wel pijn straks als ik een nieuw abo aan het eind van mijn contract wil afsluiten. Aangezien wij aktief gebruik maken van Spotify gaan we van een alles in 1 van 62,50 (incl. Spotify + en gratis upgrade naar 100/100) naar 65 (excl spotify). Tel daar dus 10 euro bij op. Gaat het dus minimaal 75 euro kosten. Ik laat de 100/100 even buiten beschouwing aangezien dit een gratis upgrade betreft in het huidige contract.

12,50 euro extra op de 62,50 euro. die het nu kost. Dit is toch ineens 20% meer kosten voor hetzelfde (behoudens een iets sneller internet)!

Ik ga denk ik toch eens verder kijken ben ik bang.

Dan laat je jouw huidige "Alles-in-1 Standaard" abonnement toch gewoon doorlopen, dat doe ik ook.
Geen haar op mijn hoofd die een dergelijke prijsverhoging zal accepteren.
Je hoeft aan het einde van jouw contractperiode helemaal niet te verlengen, jouw contract loopt gewoon door op basis van de oude voorwaarden, behoudens de prijsverhoging van €2,50.
De einddatum van mijn "Alles-in-1 Standaard" abonnement is 27 januari 2016.

Overigens zou ik ook vertrekken als je verplicht naar die nieuwe contractvormen zou worden omgezet.
Overigens denk ik dat tweakers en totaaltv dit topic snel gevonden zullen hebben en met name op tweakers zal het commentaar waarschijnlijk niet mals zijn.
Reputatie 6
Badge +13
Paul_ schreef:

Goede vraag over KPN Compleet. Het Kidspakket zal voor KPN Compleet komen te vervallen omdat alle zenders die daarin zitten dan ook in het Pluspakket zitten.

Als die zenders toch in het Pluspakket zitten, kun je net zo goed dat Kidspakket verwijderen! :( Dat heeft dan ook geen meerwaarde meer!
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

Paul_ schreef:

Als die zenders toch in het Pluspakket zitten, kun je net zo goed dat Kidspakket verwijderen! :( Dat heeft dan ook geen meerwaarde meer!

Behalve voor die abonnees die geen interesse hebben in zenders uit het pluspakket. Dat scheelt dan toch €5,-.
Reputatie 4
Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Dan begrijp ik je niet helemaal. De pakketten én snelheden voor DSL en glasvezel zijn al enige jaren gelijk. Dus de aangekondigde snelheidsverhogingen gelden voor zowel glas als koper. Er is geen verschil (afgezien van snelheidsgarantie en HD Glaszenders). Maar ik nam eigenlijk aan dat je dat als KPNner wel weet, toch?

Er wordt nu letterlijk aangegeven dat alle bestaande internetabonnementen een snelheids verhoging krijgen, maar als je b.v. al jaren ftth 100/100 hebt is dat dus niet het geval want je hebt zelf al eens een snelheidsverhoging genomen. Er kan technisch gezien ook 500/120, of 750/200 (of wat dan ook) aangeboden worden, maar er wordt vastgehouden aan 100/100 en 500/500.
Wanneer gaan jullie de glasvezel verbindingen eens scheiden van de brakke ADSL lijnen? kom op. ik begrijp dat je voorzichtig moet zijn met je fragiele adsl lijnen en dat je niet wil dat iedereen het maximale wil (dus het hoogste pakket neemt) omdat dan alles in elkaar klapt. Maar bij glasvezel betalen voor de standaard lage snelheden en dan een extra verhoging betalen (die je vaak op je adsl niet eens haalt) of is dit een soort discriminatie punt?

KPN word wakker uit je papieren werkelijkheid. ADSL techniek is niet rendabel.
Reputatie 1
Verdwijnen in de nieuwe abonnementen de KPN Compleet voordelen? Want dan hoef ik er niet aan te beginnen. Heb nu gratis Pluspakket omdat ik compleet ben. Dan wordt mijn abonnement 65 euro (62.50 + 2.50 verhoging) + 2.50 voor sneller internet. en anders moet ik beginnen met Internet en TV van 59 euro en om Spotify te behouden 10 euro erop. Dat is al meer dan nu betaal (nu 65, dan 69 euro) en dan de snelheidsverhoging naar 100 Mbit erbij voor 5 euro (die me nu 2.50 euro kost) en ik zit aan 74 euro. Als ik dan ook nog apart het pluspakket zou moeten afnemen zit ik op 84 euro? Lijkt me dus dan ik mijn huidige pakket maar ga behouden en die 2.50 verhoging accepteren. Want anders wordt het er niet leuker op.
Reputatie 6
Roko schreef:

Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Henk2304 schreef:

Roko schreef:

Er wordt nu letterlijk aangegeven dat alle bestaande internetabonnementen een snelheids verhoging krijgen, maar als je b.v. al jaren ftth 100/100 hebt is dat dus niet het geval want je hebt zelf al eens een snelheidsverhoging genomen. Er kan technisch gezien ook 500/120, of 750/200 (of wat dan ook) aangeboden worden, maar er wordt vastgehouden aan 100/100 en 500/500.

Ok, dat is wat je bedoeld. Ik heb al ergens aangegeven dat dat ook voor DSL geldt want met bonded VPlus kunnen sommige klanten nu al technisch ruim 400 Mb/s halen. En toch blijft de max voor DSL steken op 100/10.
Reputatie 6
Badge +13
BigDaddy schreef:

Verdwijnen in de nieuwe abonnementen de KPN Compleet voordelen? Want dan hoef ik er niet aan te beginnen. Heb nu gratis Pluspakket omdat ik compleet ben. Dan wordt mijn abonnement 65 euro (62.50 + 2.50 verhoging) + 2.50 voor sneller internet. en anders moet ik beginnen met Internet en TV van 59 euro en om Spotify te behouden 10 euro erop. Dat is al meer dan nu betaal (nu 65, dan 69 euro) en dan de snelheidsverhoging naar 100 Mbit erbij voor 5 euro (die me nu 2.50 euro kost) en ik zit aan 74 euro. Als ik dan ook nog apart het pluspakket zou moeten afnemen zit ik op 84 euro? Lijkt me dus dan ik mijn huidige pakket maar ga behouden en die 2.50 verhoging accepteren. Want anders wordt het er niet leuker op.

Bij KPN Compleet krijg je een extra tv pakket gratis erbij. Dat blijft zo.
De pakketten van Compleet zijn en blijven (je kunt er dus ééntje uitkiezen)
  • Fox Sports eredivisie*
  • Pluspakket*

(*= Onder voorbehoud, is nog niet helemaal duidelijk.)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)