Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Inloggen op het KPN forum in het vervolg met KPN ID

Reputatie 6
  • Community manager
  • 1770 reacties
Wij willen het graag zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten om een vraag te stellen of mee te praten op het KPN forum. Daarom kan je vanaf vrijdag 28 juli inloggen met KPN ID. Met deze nieuwe manier van inloggen sluit het KPN forum aan op de standaard manier van inloggen die op de KPN website wordt gebruikt. In dit bericht leggen wij je uit hoe de nieuwe manier van inloggen werkt.

Wat gaat er veranderen?
Tot nu toe kon je inloggen via MijnKPN of via Facebook. MijnKPN verandert vanaf vrijdag 28 juli in KPN ID, Inloggen via Facebook blijft gewoon hetzelfde werken. Met deze verandering maken wij inloggen en registreren op het KPN forum een stuk makkelijker.

Hoe verander je naar KPN ID?
Wij hebben de nieuwe manier van inloggen zo eenvoudig mogelijk gehouden, de schermen die je te zien krijgt spreken voor zichzelf. Hieronder beschrijven wij voor de volledigheid het proces.

Heb je al een KPN ID – met hetzelfde e-mailadres als op het forum?
1. Log dan de eerste keer in met je reeds bestaande KPN ID (e-mail en wachtwoord)
2. Op basis van je KPN ID e-mailadres zoeken wij of we een overeenkomstig forum account vinden
3. Is deze gevonden, dan krijg je de vraag of je de KPN ID aan je forum account wil koppelen
4. Vervolgens ben je klaar en log je in het vervolg in met je KPN ID

Heb je al een KPN ID – maar een ander e-mailadres als op het forum?
Dan heb je 2 keuzes

A. Je KPN ID en je forum account aan elkaar koppelen
1. Vul eenmalig je oude inloggegevens (MijnKPN) in
2. Vervolgens krijg je de vraag of je dit account wil koppelen aan je KPN ID
3. Daarna ben je succesvol ingelogd op het forum en kan je in het vervolg met je KPN ID inloggen

B. Opnieuw beginnen met een nieuw forum profiel
1. Maak een nieuw forum account aan (je begint dan opnieuw met je forum statistieken)
2. Dit forum account wordt gekoppeld aan je KPN ID
3. Daarna ben je succesvol ingelogd op het forum en kan je in het vervolg met je KPN ID inloggen

Ik heb nog geen KPN ID
Als je nog geen KPN ID hebt, dan kan je deze aanmaken. Als je KPN ID is geregistreerd, dan begin je weer bij stap 1 onder het kopje “ik heb al een KPN ID”. Tip: Het is makkelijk om dit met hetzelfde e-mailadres te doen als je huidige forum account.

Veel gestelde vragen

Behoud ik al mijn statistieken op het forum?
Ja, deze gegevens behoud je, tenzij je ervoor kiest om een nieuw forum account aan te maken, dan begin je weer vanaf het begin.

Kan ik achteraf de koppeling met mijn KPN ID en forum account wijzigen?
Nee, als er eenmaal een forum account aan je KPN ID gekoppeld is, kan je dit zelf niet meer wijzigen.

E-mail notificaties bij een nieuw forum account
Kies je ervoor om met een nieuw forum account te starten, dan vervallen de e-mail notificaties van je oude account.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres in KPN ID
1. Ga naar http://account.kpn.com/
2. Log in met het KPN ID account dat je gebruikt voor het forum
3. Klik in het dashboard op wijzig e-mail adres en pas aan naar het e-mail adres dat je wil gebruiken
4. Bevestig de e-mail door op de link in de bevestigingsmail te klikken
5. Vanaf nu gebruik je het nieuw ingestelde e-mail adres om in te loggen in dit account , je e-mail adres in het forum is nu ook aangepast

Heb je hierover nog meer vragen?
Stel ze dan vooral hieronder.

Ben je nieuw lid en heb je vragen over hoe het forum werkt?
Bekijk dan deze Veelgestelde Vragen over het forum

72 Reacties

Reputatie 6
Hoi,
Moet ik eerst uitloggen? Want ik sta momenteel permanent ingelogd namelijk.

Ik heb verschillende emailadressen momenteel met KPN ID en het forum-mijnkpn.
Moet ik nou morgen éérst met het KPN ID inloggen en daarna met de oude gegevens koppelen óf meteen eerst met de oude (huidige) MijnKPN gegevens inloggen?
Reputatie 6
Volgens mij word je automatisch uitgelogd en word je gedwongen een ID te koppelen of aan te maken. Als het goed is wijst het zich redelijk vanzelf. Geen zorgen, als er wat fout gaat dan is dat sowieso weer te fixen (heb ik me laten vertellen). Klopt hè Allart? Thomas?

Ik ga er morgenochtend ook achter komen. 😉
Reputatie 6
Als je jouw huidige mail adres op het forum wilt blijven gebruiken, dan zal je dus een KPN ID op dat e-mailadres moeten hebben/maken. Als je jouw forum account met een ander KPN ID koppelt, dan zal het e-mailadres op het forum dus wijzigen.
Wees je daar terdege van bewust en daar komt bij dat je dat als gebruiker niet meer kunt herstellen.

Heb je al een KPN ID – maar een ander e-mailadres als op het forum?
Dan heb je 23 keuzes

A. Je KPN ID en je forum account aan elkaar koppelen
1. Vul eenmalig je oude inloggegevens (MijnKPN) in
2. Vervolgens krijg je de vraag of je dit account wil koppelen aan je KPN ID

B. Opnieuw beginnen met een nieuw forum profiel
1. Maak een nieuw forum account aan (je begint dan opnieuw met je forum statistieken)
2. Dit forum account wordt gekoppeld aan je KPN ID

C. Maak een nieuw KPN ID aan voor het huidige forum account
1. Registreer een nieuw KPN ID met het e-mailadres dat je op het forum gebruikt.
2. Volg de instructies onder A.

Ik heb dus al een extra KPN ID geregistreerd omdat ik de mails van het forum gescheiden wil houden van mijn gewone mail.
Ik had een account (2014), kon niet meer inloggen en moest een andere naam nemen omdat mijn gekozen naam al in gebruik was (namelijk door mij 😉 )
Nu er dus met KPN-ID moest worden ingelogd kon ik de oude naam weer gebruiken en ook het 2e account wat ik enkele jaren geleden had aangemaakt was weg (met Facebook in 2015).

Misschien wordt er opgeruimd af en toe, dus wie niet vaak iets wil toevoegen aan het forum hoeft niet te zoeken maar kan gelijk voor een nieuwe gaan. Wat de tijd is die ervoor staat dat je account verwijderd wordt weet ik niet precies maar voor mij was een jaar te lang.
Reputatie 6
Het is eindelijk zo ver! 🙂 Goed werk 😃
Reputatie 6
Ik had dit bericht dus niet gelezen, maar kwam er vanmorgen achter dat ik nu met mijn KPN-ID moest inloggen.
Ik logde in met mijn KPN-ID en kreeg de vraag welke naam wilt u op het forum gebruiken?
Dus vul ik huistijger in
Deze naam is al bezet, kies een andere....
Afijn even helemaal overnieuw.
Was ff puzzelen, maar uiteindelijk is het gelukt.

Vraag me alleen af wat het nut er van is, het werkte toch allemaal?
if it aint broke then don't fix it
toch?
🐯
Reputatie 6
huistijger schreef:

Zie:
Allart schreef:

Met deze nieuwe manier van inloggen sluit het KPN forum aan op de standaard manier van inloggen die op de KPN website wordt gebruikt.

Reputatie 6
Oei !
Foutje!
Ik krijg nu de e-mail notificaties op mijn privé email-adres binnen dat is niet de bedoeling.
Kan dit nog veranderd worden?
Please? 😱 🐈
Reputatie 6
Henk2304 schreef:

huistijger schreef:

Zie:
Allart schreef:

Met deze nieuwe manier van inloggen sluit het KPN forum aan op de standaard manier van inloggen die op de KPN website wordt gebruikt.

Dank je Henk
Het was meer een retorische vraag.🤔
Reputatie 6
Ff Allart taggen. 😉 Dan is het vast wel te fixen.
Reputatie 6
Huistijger:

- Ga naar http://account.kpn.com/
- Log in met het KPN ID account dat je gebruikt voor het forum
- Klik in het dashboard op wijzig e-mail adres en pas aan naar het e-mail adres dat je wil gebruiken
- Bevestig de e-mail door op de link in de bevestigingsmail te klikken
- Vanaf nu gebruik je het nieuw ingestelde e-mail adres om in te loggen in dit account , je e-mail adres in het forum is nu ook aangepast
Reputatie 6
bedankt @Paul_ en @Allart het is gelukt
Nu kan ik KPN en privé gescheiden houden dat heb ik liever zo.
Hier zit weer een blijde huistijger🐈
Reputatie 6
Top!
Reputatie 6
'Heb ook zojuist ontdekt dat je na het inloggen op de laatst gelezen pagina terugkomt, dat is ook een hele verbetering!
Reputatie 3
Ik had al een KPN ID, maar een ander e-mailadres als op het forum. Ik heb daarom geprobeerd stap A te volgen: mijn KPN ID en forumaccount aan elkaar koppelen.
Dit is helaas niet gelukt. Het probleem begon al dat ik niet meer kon inloggen met mijn oude inloggegevens die het tot nog toe altijd gedaan hebben.
Vervolgens heb ik ingelogd met mijn KPN ID, iets wat tot nog toe nooit lukte maar nu wel. Daarmee ga ik verder. Natuurlijk ben ik nu mijn statistieken kwijt, maar dat geeft niet.
Reputatie 6
Katana321 schreef:

Ik had al een KPN ID, maar een ander e-mailadres als op het forum. Ik heb daarom geprobeerd stap A te volgen: mijn KPN ID en forumaccount aan elkaar koppelen.
Dit is helaas niet gelukt. Het probleem begon al dat ik niet meer kon inloggen met mijn oude inloggegevens die het tot nog toe altijd gedaan hebben.
Vervolgens heb ik ingelogd met mijn KPN ID, iets wat tot nog toe nooit lukte maar nu wel. Daarmee ga ik verder. Natuurlijk ben ik nu mijn statistieken kwijt, maar dat geeft niet.

Dat kon inderdaad nooit maar sinds vanmorgen dus wel. 🙂 Maakt het een stuk makkelijker voor nieuwe bezoekers. Als het je niets uit maakt dan laten we het zo anders zeg je het maar, dan stuur ik @Thomas_ erop af. 😉
Reputatie 3
Paul_ schreef:

Dat kon inderdaad nooit maar sinds vanmorgen dus wel. 🙂 Maakt het een stuk makkelijker voor nieuwe bezoekers. Als het je niets uit maakt dan laten we het zo anders zeg je het maar, dan stuur ik @Thomas_ erop af. ;)

Dit is idd een stuk gemakkelijker. Je wilt niet weten hoe ik in het verleden heb zitten kl**ien om een forumaccount aan te kunnen maken...
Nou, als jullie achteraf mijn vorige forum-account kunnen koppelen aan mijn huidige, dan zou dat natuurlijk heel mooi zijn. Mijn vorige forumnaam was "katana".
Reputatie 6
Katana321 schreef:

Je wilt niet weten hoe ik in het verleden heb zitten kl**ien om een forumaccount aan te kunnen maken...

Ik ook. 😛

Even ter verduidelijking. Je wil (natuurlijk) 'katana' weer gebruiken. En ook het e-mailadres die daar bij hoort? Je hebt daar nu een mail op binnen om de KPN ID te bevestigen als het goed is. Wil je daarop klikken?
Reputatie 3
Wat ook nu mij weer verbaast: bij een nieuw account staat de instelling "Toon aantal nieuwe reacties" op Nee. Om dit forum goed te kunnen volgen, heb ik dit ook nu bij mijn nieuwe account maar weer op Ja gezet.
Is het niet voor iedereen handiger, als dit default op Ja staat?
Reputatie 3
Paul_ schreef:

Even ter verduidelijking. Je wil (natuurlijk) 'katana' weer gebruiken. En ook het e-mailadres die daar bij hoort? Je hebt daar nu een mail op binnen om de KPN ID te bevestigen als het goed is. Wil je daarop klikken?

Nee, liever blijf ik nu Katana321 gebruiken. Kunnen jullie mijn oude account koppelen aan mijn nieuwe account (dus ook ander mailadres)?
@Allart vanmorgen weer ingelogd en kreeg melding dat er een ander account was gevonden en of ik dat wilde "samenvoegen".
"Samenvoegen" leek mij een goede keus, echter nu blijkt dat als ik nu inlog, ik een volledig leeg account heb. (Voorheen had ik de accountnaam "M-a50").
Ik krijg nu dus wel mailtjes dat er gereageerd of priveberichtjes zijn op oude account, maar kan er niet meer bij. Is dat nog op te lossen?
Reputatie 6
We kunnen niet de statistieken (aantal reacties etc.) koppelen aan een ander account volgens mij. Toch @Allart @Thomas_?
Reputatie 6
@Marly zeker, je kan het volgende doen
- maak een nieuwe KPN ID aan (met het e-mailadres dat is gekoppeld aan je M-a50 account)
- vervolgens ga je inloggen en koppel je deze twee accounts aan elkaar
- wil je daarna je e-mails alsnog op een ander adres, dan verander je in KPN-ID het e-mailadres naar degene die je wil
Reputatie 4
Mooi om te zien dat we dit eindelijk kunnen! Zojuist de accounts gekoppeld en ging helemaal goed 😀

Goeie reden om hier even terug te komen! Tijd voor taart! 🎂 🍩 @Allart????
Reputatie 6
Grietje_ schreef:

Goeie reden om hier even terug te komen! Tijd voor taart! 🎂 🍩 @Allart????

ja graag Grietje da's aardig van je om alle forumleden op taart te trakteren. 😋 😀 🤣 🐈 🐆

Reageer