De coronamaatregelen bij KPN

• 16 March 2020
  • 61 reacties
  • 7927 keer bekeken
De coronamaatregelen bij KPN
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8192 reacties

De uitbraak van het coronavirus raakt ons allemaal. Dit geldt nog steeds, een kleine twee jaar later. Het is belangrijker dan ooit te voren om digitaal ‘op afstand’ met elkaar te blijven communiceren. Ons sterk en betrouwbare netwerk speelt een grote rol Nederland te verbinden. 

KPN houdt de ontwikkelingen rondom de uitbraak van het coronavirus nauwlettend in de gaten. Als grote dienstverlener en werkgever beschermen we onze klanten en medewerkers. We blijven zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk voor iedereen. Toch zijn we genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen op de plekken waar fysiek contact tussen jou en KPN plaatsvindt. Hieronder vind je de meest recente informatie over de maatregelen in deze bijzondere tijd. Ook lees je hier hoe je ons kunt bereiken voor (service)vragen.

Welke contactmogelijkheden zijn er?

Contact op afstand

Heb je nu het liefst digitaal of telefonisch contact? Geen probleem. Je kunt onze klantenservice via livechat en telefonisch bereiken. Je kunt ook gerust jouw vraag hier op het forum stellen. Zakelijk? Dan helpt onze zakelijke klantenservice je graag verder.

Heb je geen dringende connectiviteitsvraag maar wil je wel graag persoonlijk advies? Videobellen met een winkelmedewerker is mogelijk.  Maak dan een videobelafspraak met een KPN adviseur. We helpen je graag via een videogesprek wanneer het jou uitkomt!  

Installatiemonteurs en servicemonteurs voeren alle werkzaamheden uit en houden hierbij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Ook dragen de monteurs een mondkapje. Draag jij tijdens het bezoek van de monteur alsjeblieft óók een mondkapje.  Verder vragen we je om 1,5 afstand te houden. Lees hier verder voor meer informatie.

Direct tv-kijken, internetten of bellen zonder monteur?
Liever geen monteur in huis? Onze installatiepakketten zijn eenvoudig zelf te installeren, en we helpen je graag een handje op afstand. Je vindt hier informatie over het aansluiten, installeren en activeren van je KPN Box (modem), de tv-ontvanger en andere KPN producten. Je leest op het forum alles over installatie en gebruik van SuperWifi. Je kan je internet en wifi ook installeren met de KPN thuis app, en de KPN Wifi Manager gebruiken om jouw wifi te verbeteren.

De mogelijkheden in de KPN Winkels

Je kunt een afspraak maken in een KPN winkel. Lees hier meer over personal shopping.

Om onze klanten zo goed mogelijk te helpen en verbonden te houden zijn er nog verschillende dingen mogelijk in de KPN winkel. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor:

• Het omwisselen of vernieuwen van je simkaart
  • Hulp en service bij een defect modem of tv-ontvanger
  • Verkoop van DECT telefoontoestellen
  • Wil je een prepaid simkaart kopen of nieuw beltegoed? Geen probleem.
  • Ook verkopen we internetaccessoires, zoals internetkabels, Draadloze Verbindingssets en SuperWifi
  • Hulp bij reparaties (mobiel)
  • We helpen je bij het invoeren van bestellingen. Eventuele apparatuur krijg je daarbij thuisgestuurd

Welke maatregelen gelden nu in de KPN Winkels?

• Het dragen van een mondkapje is verplicht
  • We vragen je om je handen te ontsmetten bij binnenkomst
  • Houd anderhalve meter afstand
  • Er geldt een maximum aantal klanten per vierkante meter. Het kan daardoor gebeuren dat je even moet wachten als de winkel vol is
  • De gebruikte balie wordt na elk bezoek gereinigd
  • Er is geen directe verkoop van producten, echter zijn er wel verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan hulp bij het plaatsen van jouw bestelling, je krijgt jouw product thuis gestuurd.

Kortom, er zijn verschillende mogelijkheden. Heb je nog vragen, laat ze gerust hieronder achter.

Laatste update: 22-12-2021

61 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goed dat KPN maatregelen neemt om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Het is natuurlijk vervelend maar het lijkt mij het wijste besluit :) 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de duidelijke update. 

En voor iedereen, klanten en medewerkers, sterkte, het wordt een surrealistische tijd.
🍀 

Reputatie 7

Succes Dames en heren!

Werken jullie tot 6 april ook vanuit huis @Nadia ?

Ik moet vanuit huis blijven werken tot sowieso 6 april, misschien nog wel veel langer :astonished:

En aangezien ik niet 4 weken op een kamertje wil zitten (heb ik een thuiswerkplek) heb ik voor de komende weken lekker de keukentafel in Quarantaine genomen :joy:

Reputatie 1

Gratis dubbel snel internet thuis ...

Gratis dubbel snel internet thuis

Om bedrijven tegemoet te komen in de coronacrisis, levert de Helmondse databeheerder e-Quest een opvallende service: alle zakelijke klanten krijgen tot 30 april gratis een dubbel zo snelle internetverbinding. 

Waarom volgt KPN dit mooie initiatief niet ook voor particuliere klanten waarbij de vele thuiswerkers op dit moment worden ondersteund? Denk daarbij onder andere aan de vele leraren die nu vanuit huis hun online lessen verzorgen. 

Een mooi gebaar van e-Quest voor al de harde thuiswerkers zoals leraren die vanuit huis online onderwijs geven.   Waarom volgt KPN dit gebaar niet?

Reputatie 7
Badge +23

Om bedrijven tegemoet te komen in de coronacrisis, levert de Helmondse databeheerder e-Quest een opvallende service: alle zakelijke klanten krijgen tot 30 april gratis een dubbel zo snelle internetverbinding. 

Waarom volgt KPN dit mooie initiatief niet ook voor particuliere klanten waarbij de vele thuiswerkers op dit moment worden ondersteund? Denk daarbij onder andere aan de vele leraren die nu vanuit huis hun online lessen verzorgen. 

Een mooi gebaar van e-Quest voor al de harde thuiswerkers zoals leraren die vanuit huis online onderwijs geven.   Waarom volgt KPN dit gebaar niet?

Waarom wel. Zelfs met het goedkoopste abonnement van 50 mbit kun je prima thuiswerken. Daar heb je helemaal geen snelheid voor nodig.

En dat staat ook in dat artikel hé: "Voor huishoudens is een snellere internetverbinding op dit moment niet nodig om de gebruikelijke activiteiten te kunnen blijven ondernemen, aldus De Koning."

Reputatie 7

Doet e-Quest dat dan ook?

Bron.

Reputatie 1

We zullen zien. e-quest heeft het over 'gebruikelijke' activiteiten. Deze zijn op dit moment ongebruikelijk omdat zowel veel ouders als ook kinderen thuis zijn die beide flink gebruik maken van het thuisnetwerk. En dan is 50 mbit niet altijd voldoende. Ik heb inmiddels contact met het bedrijf. Ze buigen zich op dit moment over mijn initiatief.

Ik kreeg net ook jullie mail en ben blij verrast at we wat extra zenders, waaronder film1, gratis krijgen. 
super prettige en welkome geste!

succes daar!

mvg

sander

Reputatie 1

Bron.

Goedemiddag Kees,

Ik kreeg zojuist onderstaande reactie van e-Quest:

Bedankt voor je mail, ik geef daar graag antwoord op.

De reden waarom wij het als Breedband Helmond niet doen voor onze particuliere klanten is omdat bijna iedereen op minimaal 100Mbps bandbreedte zit, de meeste zelfs boven 250Mbps. In onze beleving is dat meer dan voldoende om goed thuis te kunnen werken of te kunnen gamen. Er is geen noodzaak voor een aanpassing. Bovendien zijn onze pakketten flexibel en kunnen klanten die daar echt behoefte aan hebben probleemloos over stappen naar een hogere snelheid.

De zakelijke klanten hebben meer bandbreedte nodig om de toestroom van thuiswerkers op te vangen. Dat is een andere situatie dan een consumenten klant die individueel verbinding maakt vanuit zijn woning.

Hopende je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Deni ****

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 1

Dank je wel KPN voor de extra kanalen die we tijdens deze crisis erbij hebben gekregen! Heel erg lief van jullie. Veel sterkte en succes in deze tijd!

Mvg

Sabrina Miceli 

Veel DSL-lijnen werken al op hun maximumsnelheid dus daar valt sowieso niets te verdubbelen. En inderdaad, zelfs met 50 Mb/s kun je, zelfs als systeembeheerder, prima thuis werken weet ik uit ervaring. 

Reputatie 7

Succes Dames en heren!

Werken jullie tot 6 april ook vanuit huis @Nadia ?

Dank, @JeroenB22 
Absoluut. Vorige week is het kantoorpersoneel al naar huis gestuurd. Zelfs de callcenter agents helpen klanten vanuit huis. Dat was al mogelijk, maar wordt nu structureel ingezet. Geen enkele toegang meer tot kantoor. Jammer, maar noodzakelijk om ons allen gezond te houden en verspreiding te voorkomen. Bijzondere tijd. Historisch zelfs. 

Kinderen blijven thuis. We zitten nu met z'n allen aan de keukentafel te (t)huiswerken. Want, de kinderen moeten gewoon thuisonderwijs volgen. Heel uitzonderlijk en tegelijk geeft het een groot besef van nederig- en dankbaarheid. Aan iedereen die nu het werkveld in is om de economie en zorgsysteem draaiende te houden. Grote bewondering. De saamhorigheid die daarbij gaat. Onbeschrijfelijk en hartverwarmend. Op afstand doen wij als provider ons uiterste best om ons steentje hieraan bij te dragen. Door capaciteit op te schalen om ons netwerk continue en stabiel te houden. Want nu is men meer dan ooit afhankelijk van elektronische communicatiemiddelen. Waar fysiek contact nog maar beperkt tot niet mogelijk is, is het fijn om elkaar via whatsapp, skype of een simpel telefoongesprekje met elkaar verbonden te zijn. 

Fijn om te lezen dat onze klanten dat waarderen. En naast de ingrijpende maatregelingen ook iets positiefs te kunnen bieden. Zoals gratis Film1 en kinderzenders. 

Reputatie 7

Wij lossen het zo op, klikkie En gelukkig sta ik er niet tussen :joy:

Reputatie 7
Badge +30

Haha leuk!

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben zelf een van de weinige mensen die nog vanuit kantoor werkt om de thuiswerkers te faciliteren 😉 (Ik zit trouwens in de minder dan 1% van de organisatie die nog op kantoor mag komen 😉 Lijkt eerder er op dat het in de buurt van de 0,1% komt).

Maar eerlijk gezegd voelt mijn werk heel bijzonder aan doordat je een “kritisch” beroep hebt gekregen voor de samenleving. Voor mij voelt deze hele ervaring op kantoor erg speciaal, zeker gezien het inmiddels een spookstad is ;) 

Wat ik vooral merk is dat er vanuit alle kanten superveel begrip komt (Zowel bij mijn klanten als in mijn omgeving) gezien de unieke situatie waarin we verkeren. 

Verder valt mij op dat het ook direct een verzachting van de samenleving oplevert, samen zorgen we goed voor elkaar :smile:

Reputatie 7
Badge +21

Dat thuiswerken is natuurlijk wel mooi allemaal maar het schept mij met een probleem op.
Waar moet ik nu met al dat gebak en taart naar toe?

Nou?

NOU?

:yum:

Over gebak gesproken, ik was gisteren even bij de Jumbo en daar was een vrouw die had haar boodschappenkar boordevol bakmeel!
Maar hamsteren doet men niet…..:thinking:

Reputatie 7

@SjorsK  Dan ben jij inderdaad net zo'n mannetje die ook ons kantoor op 0,1% draaiende zou kunnen houden, en wij hebben nu in totaliteit met alle divisies samen zo'n 11.000 thuiswerkers in totaal. Kreeg hier gisteren een mailtje van met een zooi complimenten dat we e.e.a. toch draaiende kunnen houden. En de IT infrastructuur is ook nog niet één keer plat komen te liggen, best knap lijkt mij :joy:

Check

Moet wel zeggen, dat ik nog nooit zoveel fijne gezelschap heb gehad van Remi, alleen op de wereld :blush:

@huistijgerDoe even 16km fietsen! (deed ik ook bijna dagelijks jou kant op, maar mag nu niet meer)

Badge

Waarom geen gratis mbs. Belgische providers doen dit al. Ik ben vaak (vaker) in omgevingen waar ik geen beschikking heb over WiFi en betaal me suf aan 't bijkopen van extra mbs. Eigenlijk schandalig dat kpn dit niet aanbied aan haar klanten vind ik 

Reputatie 7

Ach je kan later gewoon (weer) naar de obesitaskliniek, @huistijger :wink:

huistijger schrijft:
Dat thuiswerken is natuurlijk wel mooi allemaal maar het schept mij met een probleem op.
Waar moet ik nu met al dat gebak en taart naar toe?

Nou?

NOU?

Reputatie 7
Badge +17

@Rondus Welkom hier! Bedankt voor je reactie. MB's zijn natuurlijk noodzakelijk als je geen wifi in de buurt hebt. Gratis MB's zou inderdaad een mooi aanbod zijn, maar nee… helaas bieden wij dit niet aan. Is jou huidige abonnement niet toereikend?

Ik heb op dit moment geen beeld van het abonnement dat je hebt omdat ik geen gegevens van je heb. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meedenken, hoe dit op te lossen. Uit je eigen topic maak ik op dat je graag Factimed met vrienden en familie, volkomen te begrijpen. Is het misschien een idee regulier te bellen met hen. 
We hebben namelijk een 1000 MB/min/sms bundel voor €7,99. Dan zou je i.p.v. Facetimen 1000 minuten hebben om te bellen en kun je je huidige internetbundel gebruiken om op de hoogte te blijven van ‘het laatste nieuws’. 

Badge

@Rondus Welkom hier! Bedankt voor je reactie. MB's zijn natuurlijk noodzakelijk als je geen wifi in de buurt hebt. Gratis MB's zou inderdaad een mooi aanbod zijn, maar nee… helaas bieden wij dit niet aan. Is jou huidige abonnement niet toereikend?

Ik heb op dit moment geen beeld van het abonnement dat je hebt omdat ik geen gegevens van je heb. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meedenken, hoe dit op te lossen. Uit je eigen topic maak ik op dat je graag Factimed met vrienden en familie, volkomen te begrijpen. Is het misschien een idee regulier te bellen met hen. 
We hebben namelijk een 1000 MB/min/sms bundel voor €7,99. Dan zou je i.p.v. Facetimen 1000 minuten hebben om te bellen en kun je je huidige internetbundel gebruiken om op de hoogte te blijven van ‘het laatste nieuws’. 

Ik heb 't op 1 na duurste abonnement bij jullie. Je kunt wel schrijven dat 't' slechts' 7,99 kost om extra bij te kopen, maar betaal al ruim 45,00 euro per maand. 

Reputatie 7

Rondus schrijft:
maar betaal al ruim 45,00 euro per maand. 

Ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat je de maandelijkse toestelkosten hierbij optelt. Dat moet natuurlijk niet. Abonnement sec.

Alleen Hussel in de allerduurste vorm mét Spotify kost € 44,99 (uiteraard ex. toestelkosten). Maar dat is met onbeperkt data en uit je wens en reacties haal ik dat je dat juist niet hebt.

Deze tijd vraagt een andere manier van communiceren met elkaar. Gelukkig hebben we de telefoon nog. Maar dat kan betekenen dat je een extra bundel moet bijkopen. Op zich geen probleem.  Deze bundel is maar 31 dagen geldig. In de nieuwe maand gaan eerst de minuten van je abonnement eraf, terwijl je nog een restant hebt van je extra gekochte bundel. Kom op KPN, jullie willen van deze bizarre situatie toch niet extra verdienen? Dus wijzig dit snel. Mensen die nu thuis zitten en misschien wel binnenkort zonder werk komen zitten zullen het zéér waarderen. 

Reputatie 7
Badge +23

Deze tijden vragen zeker een andere manier van communiceren, al helemaal we nu met z'n allen thuis horen te zitten. Mijn advies is om dit juist thuis vooral via je vaste verbinding te doen en vooral via internet. Whatsapp, Skype, Facebook Messenger en tal van andere applicaties maken onderlinge communicatie prettig en vooral makkelijk, zeker met videobellen op verschillende apparaten. Verwacht je daadwerkelijk veel te gaan bellen buiten internet om? Verhoog tijdelijk je maandbundel, dit gaat op de eerste van de maand in en kan weer maandelijks worden aangepast. 

Reputatie 7

Alex_P schrijft: thuis vooral via je vaste verbinding te doen

Ja, jaag je klanten maar op kosten… Zolang de mobiele (bel)bundel nog niet op is is dat véél goedkoper, namelijk € 0 per minuut.

Vaste telefoon: € 0,14 per gesprek én € 0,14 per minuut naar Nederlandse nummers.

Ik ben blij nu met m'n heel oude mobiele abonnement waarmee ik zonder kosten en zonder bundelverbruik naar andere 06 KPN nrs, zoals m'n moeder, kan bellen nu.

Aanschaf Smartphone voorlopig (en noodzakelijk nieuw abo) maar weer in de vriezer voor nu.

Reageer