De coronamaatregelen bij KPN

• 16 March 2020
  • 61 reacties
  • 7933 keer bekeken
De coronamaatregelen bij KPN

Toon eerste bericht

61 reacties

Deze tijden vragen zeker een andere manier van communiceren, al helemaal we nu met z'n allen thuis horen te zitten. Mijn advies is om dit juist thuis vooral via je vaste verbinding te doen en vooral via internet. Whatsapp, Skype, Facebook Messenger en tal van andere applicaties maken onderlinge communicatie prettig en vooral makkelijk, zeker met videobellen op verschillende apparaten. Verwacht je daadwerkelijk veel te gaan bellen buiten internet om? Verhoog tijdelijk je maandbundel, dit gaat op de eerste van de maand in en kan weer maandelijks worden aangepast. 

Dit is het standaard antwoord. Iedereen kan dat vinden op internet. Abonnement tijdelijk uitbreiden in mijn geval € 6,74 voor 200 minuten, terwijl ik een bundel van 250 min kan aanschaffen voor € 2,99. En dan gaat u ervan uit dat je beeldvelden kan gebruiken. De ouderen mensen die wij bellen hebben dat allemaal niet. Oh ja ook slecht advies om de vaste telefoon te gebruiken. €0,23 per minuut!  Dus KPN doe iets extra in deze tijd. Speel dit idee hoger op. 

Reputatie 7

Alex_P schrijft: thuis vooral via je vaste verbinding te doen

Ja, jaag je klanten maar op kosten… Zolang de mobiele (bel)bundel nog niet op is is dat véél goedkoper, namelijk € 0 per minuut.

Vaste telefoon: € 0,14 per gesprek én € 0,14 per minuut naar Nederlandse nummers.

Volgens mij doelt @Alex_P juist op het gebruiken van Internet om te communiceren met anderen.

Mijn advies is om dit juist thuis vooral via je vaste verbinding te doen en vooral via internet. Whatsapp, Skype, Facebook Messenger en tal van andere applicaties maken onderlinge communicatie prettig en vooral makkelijk, zeker met videobellen op verschillende apparaten.

Reputatie 7

@Peter-W

Vaste telefoon is € 0,14 per minuut met datzelfde bedrag als starttarief als je binnen Nederland, dus naar Nederlandse nummers (netnummers + 06) belt. Dus geen 23 cent. Dat is als je naar andere E.U.-landen belt.

Met de mobiel zijn de buitenbundel kosten wel 23 cent. Maar dan moet eerst je bundel op zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Waarom geen gratis mbs. Belgische providers doen dit al. Ik ben vaak (vaker) in omgevingen waar ik geen beschikking heb over WiFi en betaal me suf aan 't bijkopen van extra mbs. Eigenlijk schandalig dat kpn dit niet aanbied aan haar klanten vind ik 

Hoezo schandalig? Ik zie mensen te pas en te onpas zaken betitelen als 'schandalig'. Volgens mij zijn velen de betekenis van dit woord helemaal kwijt ofzo. Omdat een Belgische provider iets aanbiedt wat KPN niet aanbiedt, is het maar meteen schandalig. Nuance…...

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor jullie reacties. wjb heeft het bij het rechte eind. We willen onze klanten absoluut niet op kosten jagen, beter nog, Alex bedoelt met ‘gebruik de vaste verbinding’  het internet. Dit had inderdaad anders of duidelijker verwoord kunnen worden, al geeft hij voorbeelden die niet mogelijk zijn met de vaste telefoon (Skype, Whatsapp...) :wink:. We proberen met jullie mee te denken, hoe de kosten te beperken.
Voor iedereen betekent dit wat anders natuurlijk.

Er zijn dus drie mogelijkheden om te kunnen blijven communiceren (wanneer je bundels op raken/zijn).

1. Verhoog je abonnement (voor het einde van de maand). Per 1 april ontvang je de nieuwe bundelwaarde. Je kan in april je abonnement weer verlagen naar je huidige abonnement. 
  2. Koop een bundel
    1. 250 MB/min/sms voor €2,99
    2. 1000 MB/min/sms voor €7,99
  3. Lekker binnen blijven en communiceren over internet met je wifi-verbinding thuis. :green_heart:

FYI: Optie 3 gaat mij persoonlijk prima af. Ik heb nog nooit zo weinig data verbruikt in mijn leven. :wink:

Belgische providers hebben bijna allemaal data limieten op de vaste aansluiting. Die hebben ze nu verruimd of tijdenlijk afgeschaft. Dat is het verhaal grotendeels. Ik zou niet graag willen ruilen met de Belgen...

Reputatie 7

FYI: Optie 3 gaat mij persoonlijk prima af. Ik heb nog nooit zo weinig data verbruikt in mijn leven. :wink:

Zo doen mijn vrouw en kinderen dat al jaren. Als student ben je alleen in de bus en trein wellicht verstoten van wifi, al is zelfs dat maar de vraag. Thuis, op de studentenkamer, de universiteit en zelfs in de kroeg of studentenvereniging is wifi vrijwel altijd voorhanden.

Mijn zoon heeft 1000MB data per maand en ik hoor hem nooit klagen. 

Zelf heb ik 12GB aan data, maar ik haal het niet om zelfs maar de helft daarvan op te maken.

Ik help mee het (inter)net te ontlasten door de tv-decoder in de SD-stand te zetten i.p.v. HD.

De smartphones thuis op WiFi te laten draaien i.p.v. 4G en de databesparingsstand in te schakelen voor de smartphones.

Reputatie 7

Het heeft geen zin om je decoder in SD te zetten en al helemaal niet bij live televisie kijken.

Weet dat bij live televisie kijken er gebruik gemaakt wordt van IGMP Multicasts en dat de streams daardoor maar één keer verzonden wordt ookal zijn er honderden televisies op afgestemd.

Weet ook dat IPTV via een apart vlan loopt en eigenlijk de netwerken van KPN niet verlaat. Het omzetten van HD naar SD helpt dan ook niet de belasting van Internet te verlagen.

Reputatie 7

@wjbschrijft:
Weet dat bij live televisie kijken er gebruik gemaakt wordt van IGMP Multicasts en dat de streams daardoor maar één keer verzonden wordt ookal zijn er honderden televisies op afgestemd.

Ik gebruik wel zo min mogelijk pauzestand en achterliggen op de werkelijke uitzending momenteel bij gewoon 'live’ tv kijken. Met opnames en on demand is het wat het is...

Reputatie 7
Badge +21

De oplossing om te zorgen dat men afstand bewaard!

Reputatie 7
Badge +16

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze maand toch wat meer bel dan normaal ( 😛 ). Zeker gezien ik onbeperkt bellen heb :)

Daarnaast zit ik wat vaker te videobellen voor ‘t werk 🙂 M’n internetlijntje kan het prima aan en tot nu toe heb ik nog geen problemen die aan mijn internet liggen mogen ervaren :) 

Reputatie 7

Normaliter nog niet de helft van de bundel. 200 met Compleet verdubbelaar. Nu op ong. 120.

Voornamelijk door veel meer sms-en naar m’n moeder.

Vaak en lang bellen met haar doe ik ook. Maar met dit abo uit 2011 kan ik nog geheel gratis bellen naar andere KPN 06-nummers. Gaat dan ook niet van de bundel. Maar sms wel.

En zij heeft dan weer een abo waarmee ze geheel gratis kan sms-en.

Hallo,

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen bij KPN nu de maatregelen worden versoepeld? Mag er bijvoorbeeld weer een monteur langskomen voor het aansluiten van glasvezel?

Mvg,

O. Dalh

Alex_P schrijft: thuis vooral via je vaste verbinding te doen

Ja, jaag je klanten maar op kosten… Zolang de mobiele (bel)bundel nog niet op is is dat véél goedkoper, namelijk € 0 per minuut.

Vaste telefoon: € 0,14 per gesprek én € 0,14 per minuut naar Nederlandse nummers.

Ik ben blij nu met m'n heel oude mobiele abonnement waarmee ik zonder kosten en zonder bundelverbruik naar andere 06 KPN nrs, zoals m'n moeder, kan bellen nu.

Aanschaf Smartphone voorlopig (en noodzakelijk nieuw abo) maar weer in de vriezer voor nu.

Waarom nieuw abo noodzakelijk? Je kan toch internetten via wifi en mobiele data uitzetten? En vast nummer porteren naar VoIP provider, dan kon je al jaren vastbellen via SIP / WiFi.

Reputatie 7

Oh, dat schreef ik op 22 maart, @tmoesel .

Inmiddels is de situatie wat veranderd. M'n GSM is gesneuveld en heb op 21 april m'n eerste smartphone gekocht. En abo vernieuwd idd. I.v.m. toch énige internetsnelheid buiten de deur.

Had 0 GB en 150 min/sms en gratis bellen naar KPN 06 nrs. à € 12,12
Heb nu 2 GB en onbeperkt min/sms à € 15.

Dus dat duurdere abo valt wel mee. En doe het vnml met wifi idd.

Bel uitsluitend met de mobiel.

Waarom zou ik thuis het via een VoIP provider doen als ik sowieso ook een mobiel wil hebben? En ik alleen binnen de E.U. bel? (Nederland, Duitsland, Zweden)

Reputatie 7

Hallo,

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen bij KPN nu de maatregelen worden versoepeld? Mag er bijvoorbeeld weer een monteur langskomen voor het aansluiten van glasvezel?

Mvg,

O. Dalh

Hey @O. Dalh, welkom op het KPN forum. De maatregelen die wij nemen zoals hierboven beschreven, gelden nog. Dit is nog steeds noodzakelijk om de gezondheid van onze klanten en medewerkers te garanderen. Alleen bij urgente opdrachten ( geen diensten) komen onze monteurs bij je thuis. De monteur zorgt ervoor dat het modem signaal heeft zodat het huishouden toegang heeft op internet, tv en bellen. Loop je ergens tegenaan? 

Oh, dat schreef ik op 22 maart, @tmoesel .

Inmiddels is de situatie wat veranderd. M'n GSM is gesneuveld en heb op 21 april m'n eerste smartphone gekocht. En abo vernieuwd idd. I.v.m. toch énige internetsnelheid buiten de deur.

Had 0 GB en 150 min/sms en gratis bellen naar KPN 06 nrs. à € 12,12
Heb nu 2 GB en onbeperkt min/sms à € 15.

Dus dat duurdere abo valt wel mee. En doe het vnml met wifi idd.

Bel uitsluitend met de mobiel.

Waarom zou ik thuis het via een VoIP provider doen als ik sowieso ook een mobiel wil hebben? En ik alleen binnen de E.U. bel? (Nederland, Duitsland, Zweden)

De forumplatformsoftware had wat hiaten, zodoende dwaalde ik wat af en zag ik jouw bericht. Maar nu dus andere situatie.

Als je onbeperkt mobiel bellen bundel hebt en ook b.v. nog goed en flexibel werkend VoWiFI, zijn er denk ik praktisch gezien in jouw situatie nauwelijks redenen te bedenken om VoIP met/via vastelijnnummer nog te gebruiken. De kans is groot dat het nog meer naar de achtergrond verdwijnt als je ziet wat de uitgebreide mogelijkheden van een smartphone zijn.

Ben trouwens wel benieuwd of KPN nog met taktieken of methodes komt om monteurshulp via 1-op-1 videogesprek te gebruiken, misschien is dat al gebruikelijk, geen idee. Tot nog toe is in dit topic alleen maar te lezen wat niet kan of niet gedaan wordt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat mensen voldoende met b.v. Skype op een smartphone om kunnen gaan. Het wisselen tussen voorkant- en ‘selfie’ camera bijvoorbeeld. Dat je niet een oor in beeld krijgt als er gevraagd wordt ‘Hoe zit die kabel dan aangesloten?’

Reputatie 7

Ja, ha ha :grinning:

VoWifi zal hier wel beschikbaar zijn, telefoon ondersteunt het ook. Maar hij staat op ‘voorkeur bellen en sms-en via 4G netwerk”. Mast staat op zo’n 800 meter hiervandaan. Dus alleen als er géén bereik is gaat bellen over naar wifi (ben gedekt bij zendmastbrand :confounded: ). Internet gaat bij beschikbaar en ingesteld wifi netwerk sowieso via wifi.

Reputatie 7
Badge +23

Ben trouwens wel benieuwd of KPN nog met taktieken of methodes komt om monteurshulp via 1-op-1 videogesprek te gebruiken, misschien is dat al gebruikelijk, geen idee. Tot nog toe is in dit topic alleen maar te lezen wat niet kan of niet gedaan wordt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat mensen voldoende met b.v. Skype op een smartphone om kunnen gaan. Het wisselen tussen voorkant- en ‘selfie’ camera bijvoorbeeld. Dat je niet een oor in beeld krijgt als er gevraagd wordt ‘Hoe zit die kabel dan aangesloten?’

Dit wordt nu al gedaan door monteurs die klanten bellen om te kijken of ze het op afstand kunnen oplossen. Niet zozeer 1-op-1 maar wel dat de monteur kan meekijken. Dit is zo goed bevallen dat er wordt gekeken hoe dit verder uitgerold kan worden. Daar kan ik nog geen concrete dingen over zeggen, maar het speelt wel. 

Ik heb alle begrip dat KPN in het begin al deze maatregelen nam maar op dit moment is het de slechts bereikbaren en slechts servive gerichte bedrijf van nederland. Ik zal een paar punten opnoemen waarvan ik hoop dat 1 van de moderators het aandurft om dit bij hun leiding aan te kaarten want de medewerkers van de klantenservice die ik telefonisch aan de lijn heb gehad geven me allemaal gelijk maar niemand wil/drft het aan te kaarten

1:alle kpn winkels in de kop van NH zijn gesloten m.u.v. 1 XL winkel in Alkmaar

Als je 1 XL (het woord zegt het al GROOT) opent en er staan meerdere medewerkers balies in de winkel op veilige afstand van elkaar , zorg er dan ook voor dat er achter elke balie een medewerker zit, zo staan klanten niet onnodig 1,5 uur buiten te wachten

Nu zijn er maar 2 medewerkers aan het werk

2:Alle telefoons zijn uit de winkel gehaald zodat men ze niet aanraakt, heeft KPN nooit gehoord van handschoenen? bijv bij mediamarkt krijg je als klant bij de ingang handschoenen zodat je toch de producten vast kan pakken en bekijken

3:Als ik een nieuwe telefoon wil kopen mag de medewerker de gegevens van de oude telefoon nu niet overzetten omdat ze niks mogen aanraken, wat een totale onzin is dit, enerzijds kan de medewerker gewoon met handschoenen aan werken en anderzijds het overzetten van alle contacte, apps etc gebeurt 95% contactloos door de 2 telefoons naast elkaar neer te leggen

Ik ben nu KPN compleet maar door deze waanzin bij KPN zou ik bijna geneigd te zijn weg te gaan.

Alle andere providers hebben hun winkels gewoon open en kan je de telefoons bekijken

Zie je in een kledingwinkel ook maar 2 medewerkers en 2 klanten?  en alle kleding weggeborgen?? nee natuurlijk niet

Wees vorzichtig en stay safe maar overdrijven is ook een vak KPN

Och, er is bij jullie tenminste nog een KPN winkel. Bij ons is die een paar jaar geleden al opgedoekt. Was ff wennen, maar nu doe ik alles met KPN online en dat gaat eigenlijk veel beter. En als je een nieuwe telefoon wilt uitzoeken (en perse eerst vasthouden) zijn er vast nog wel andere onafhankelijke telefoonwinkels waar dat - zelfs met KPN abo - goed kan.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Richard. Geen probleem, ik geef de feedback door. Ik begrijp niet helemaal waarom iemand dat niet zou durven overigens. Ik kan je echter niet garanderen dat er iets mee wordt gedaan… Dat is niet iets waar ik over ga. Er zijn ongetwijfeld wel goede redenen voor de voorzichtigheid. De komende tijd zullen er steeds meer winkels weer open gaan trouwens.

Reputatie 7

Henk2304 vermeldt: En als je een nieuwe telefoon wilt uitzoeken (en perse eerst vasthouden) zijn er vast nog wel andere onafhankelijke telefoonwinkels waar dat - zelfs met KPN abo - goed kan.

Exact. En die kleine winkeliers zitten te springen om omzet momenteel. De winkel in mijn woonplaats heeft een omzetdaling van 40 % (!) doordat men ineens veel meer online doet.
Nou, ik liep met 40 minuten met nieuwe, werkende, telefoon de winkel uit. Met verlengd KPN abo (geen telefoonlening; ben gekke Henkie niet). Na 9 jaar dezelfde telefoon en 8½ jaar het abo mocht verversing wel eens.

Ze hadden in de winkel hier ook geen smetvrees t.o.v. oppervlakten. Telefoon (mijn eerste smart) ook nog even wat uitgelegd. Ontdek nog elke dag weer ‘dingetjes’.

Bij onze plaatselijke winkel liggen de toestellen al jaren in vitrines. Daar heeft KPN kennelijk ook nog nooit van gehoord.

Reputatie 1

Een korte vraag: is al bekend wanneer monteurs beschikbaar zijn voor extra werkzaamheden? Het gaat mij om bekabelen/aansluiten van een tweede televisie en het verbeteren van WiFi-bereik in ons huis. Op de website van KPN staat (15 juli 2020) namelijk dat afspraken voor extra service in verband met Corona nog niet mogelijk zijn.

Met hartelijke groet,

Edward Dalmulder

Reageer