De coronamaatregelen bij KPN

  • 16 March 2020
  • 61 reacties
  • 7927 keer bekeken
De coronamaatregelen bij KPN
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8192 reacties

De uitbraak van het coronavirus raakt ons allemaal. Dit geldt nog steeds, een kleine twee jaar later. Het is belangrijker dan ooit te voren om digitaal ‘op afstand’ met elkaar te blijven communiceren. Ons sterk en betrouwbare netwerk speelt een grote rol Nederland te verbinden. 

KPN houdt de ontwikkelingen rondom de uitbraak van het coronavirus nauwlettend in de gaten. Als grote dienstverlener en werkgever beschermen we onze klanten en medewerkers. We blijven zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk voor iedereen. Toch zijn we genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen op de plekken waar fysiek contact tussen jou en KPN plaatsvindt. Hieronder vind je de meest recente informatie over de maatregelen in deze bijzondere tijd. Ook lees je hier hoe je ons kunt bereiken voor (service)vragen.

 

Welke contactmogelijkheden zijn er?
 

Contact op afstand

Heb je nu het liefst digitaal of telefonisch contact? Geen probleem. Je kunt onze klantenservice via livechat en telefonisch bereiken. Je kunt ook gerust jouw vraag hier op het forum stellen. Zakelijk? Dan helpt onze zakelijke klantenservice je graag verder.
 

Heb je geen dringende connectiviteitsvraag maar wil je wel graag persoonlijk advies? Videobellen met een winkelmedewerker is mogelijk.  Maak dan een videobelafspraak met een KPN adviseur. We helpen je graag via een videogesprek wanneer het jou uitkomt!  

Installatiemonteurs en servicemonteurs voeren alle werkzaamheden uit en houden hierbij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Ook dragen de monteurs een mondkapje. Draag jij tijdens het bezoek van de monteur alsjeblieft óók een mondkapje.  Verder vragen we je om 1,5 afstand te houden. Lees hier verder voor meer informatie.

Direct tv-kijken, internetten of bellen zonder monteur?
Liever geen monteur in huis? Onze installatiepakketten zijn eenvoudig zelf te installeren, en we helpen je graag een handje op afstand. Je vindt hier informatie over het aansluiten, installeren en activeren van je KPN Box (modem), de tv-ontvanger en andere KPN producten. Je leest op het forum alles over installatie en gebruik van SuperWifi. Je kan je internet en wifi ook installeren met de KPN thuis app, en de KPN Wifi Manager gebruiken om jouw wifi te verbeteren.
 

De mogelijkheden in de KPN Winkels

Je kunt een afspraak maken in een KPN winkel. Lees hier meer over personal shopping.

 

Om onze klanten zo goed mogelijk te helpen en verbonden te houden zijn er nog verschillende dingen mogelijk in de KPN winkel. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor:

  • Het omwisselen of vernieuwen van je simkaart
  • Hulp en service bij een defect modem of tv-ontvanger
  • Verkoop van DECT telefoontoestellen
  • Wil je een prepaid simkaart kopen of nieuw beltegoed? Geen probleem.
  • Ook verkopen we internetaccessoires, zoals internetkabels, Draadloze Verbindingssets en SuperWifi
  • Hulp bij reparaties (mobiel)
  • We helpen je bij het invoeren van bestellingen. Eventuele apparatuur krijg je daarbij thuisgestuurd

 

Welke maatregelen gelden nu in de KPN Winkels?

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht
  • We vragen je om je handen te ontsmetten bij binnenkomst
  • Houd anderhalve meter afstand
  • Er geldt een maximum aantal klanten per vierkante meter. Het kan daardoor gebeuren dat je even moet wachten als de winkel vol is
  • De gebruikte balie wordt na elk bezoek gereinigd
  • Er is geen directe verkoop van producten, echter zijn er wel verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan hulp bij het plaatsen van jouw bestelling, je krijgt jouw product thuis gestuurd.

Kortom, er zijn verschillende mogelijkheden. Heb je nog vragen, laat ze gerust hieronder achter.

 

Laatste update: 22-12-2021


61 reacties

Een korte vraag: is al bekend wanneer monteurs beschikbaar zijn voor extra werkzaamheden? Het gaat mij om bekabelen/aansluiten van een tweede televisie en het verbeteren van WiFi-bereik in ons huis. Op de website van KPN staat (15 juli 2020) namelijk dat afspraken voor extra service in verband met Corona nog niet mogelijk zijn.

Ik zou dit soort werkzaamheden maar niet direct van KPN af laten hangen. Een algemeen (telecom) installatie bedrijf kan dit ook, je moet wel zelf eerst een extra TVkastje/optie regelen bij je abo.

Reputatie 1

Een korte vraag: is al bekend wanneer monteurs beschikbaar zijn voor extra werkzaamheden? Het gaat mij om bekabelen/aansluiten van een tweede televisie en het verbeteren van WiFi-bereik in ons huis. Op de website van KPN staat (15 juli 2020) namelijk dat afspraken voor extra service in verband met Corona nog niet mogelijk zijn.

Ik zou dit soort werkzaamheden maar niet direct van KPN af laten hangen. Een algemeen (telecom) installatie bedrijf kan dit ook, je moet wel zelf eerst een extra TVkastje/optie regelen bij je abo.

Dank voor je reactie. Het TV-kastje is al geregeld en verwerkt in mijn abonnement. Uitdaging is de router die moet worden verplaatst zodat ik ook in een andere kamer tv en internet heb.  Die router is nu aangesloten met een kabel waarin twee draden worden samengevoegd tot één. Op deze kabel zit een label van KPN met de opmerking dat dit alleen door KPN wordt geleverd en niet in de winkel verkrijgbaar is. Het gaat blijkbaar om een specifieke maatoplossing van KPN. Vandaar mijn wens om dit via KPN te laten lopen; beste garantie op succes, lijkt me.

Dank voor je reactie. Het TV-kastje is al geregeld en verwerkt in mijn abonnement. Uitdaging is de router die moet worden verplaatst zodat ik ook in een andere kamer tv en internet heb.  Die router is nu aangesloten met een kabel waarin twee draden worden samengevoegd tot één. Op deze kabel zit een label van KPN met de opmerking dat dit alleen door KPN wordt geleverd en niet in de winkel verkrijgbaar is. Het gaat blijkbaar om een specifieke maatoplossing van KPN. Vandaar mijn wens om dit via KPN te laten lopen; beste garantie op succes, lijkt me.

Welkom in de krochten van (KPN) NetwerkNL zou ik zeggen. Je hebt pairbonding zo te lezen (2 telefoonlijnen worden gebundeld) en daarvoor is er kennelijk geen formele ontkoppeling van de 3 partijen: beheerder - operator - provider. Deze oplossing behoud provider KPN aan zichzelf voor. Andere providers die van operator KPN WBA gebruik maken omdat ze zelf geen netwerk hebben, kunnen dit niet leveren. Formeel/bureaucratisch gezien mag alleen beheerder KPN NetwerkNL aan die Y-kabel/wandcontactdoos zitten.

Die Y-kabel is verder niks bijzonders kwa concept, iedereen die kan Youtuben en zelf connectors aan netwerkkabels kan knijpen, kan zo’n Y-kabel maken. Maar mijn advies is dat je de ExperiaBox moet laten staan waar die staat en extra WiFi accesspunten kan bijplaatsen en e.v.t. een netwerkswitch erbij betrekt om in die andere kamer ook netwerk/TV te hebben. Als je WiFi accesspunten van KPN koopt (150 euro voor setje) wordt sowieso de WiFi van de router/ExperiaBox uitgezet. En 5-poort netwerkswitch kan je doorgaan gratis krijgen als je extra TV gaat aansluiten (kost toch al 5 euro/maand extra).

Precies, ik heb ook pairbonding en zo'n Y-kabel wordt doorgaans alleen door een KPN-monteur verstrekt. Ik zou daar niet aan gaan sleutelen, maar zoals @tmoesel al suggereert UTP-kabels van de ExperiaBox naar de gewenste locatie trekken. Doorgaans valt dit niet onder de primaire taken van een monteur (die sluiten in principe naast de ExperiaBox (met Wi-Fi) één iTV-ontvanger aan. Alle meerwerk moet vaak extra betaald worden.

Reputatie 7

@ Dalmulder

Die router gewoon laten waar ie is. KPN gaat een pairbonding aansluiting écht niet verplaatsen in huis. De afstand tussen centrale en router/modem wordt dan alleen maar langer, wat signaalverlies ten gevolg zal hebben.

Nee, je moet juist v.a. de router een UTP kabel naar de plek van die extra TV laten leggen. Dat kan je plaatselijke installateur (electro) ook. Die zal ook evt. de benodigde gaten boren. Een KPN monteur doet dat NIET (dan kan je nog zelf meelopen met de boor). En ook een KPN servicemonteur kost voor aanleggen huisinstallatie gewoon uurgeld en materiaal.

Er kan ook v.a. het modem één kabel naar een switch en van daaruit weer kabels het huis in verdelen.

Geen kabel trekken? Gebruik dan een Verbindingsset via het stopcontact. (storinggevoeliger dan kabel uiteraard)

Reputatie 1

@tmoesel, @Henk2304 en @PeterG: dank jullie wel voor jullie snelle reactie en meedenken. Super! Ik ga hiermee aan de slag.

 

Reputatie 7

Hoi @Dalmulder, goed dat je hier je aansluitvraagstuk voorlegt, daarvoor is het kpn forum. Welkom :)


Het spijt mij dat we nu nog geen ‘extra’ werkzaamheden uitvoeren. We hopen dat binnenkort weer op te pakken. Door de ‘gemiste’ monteursbezoeken (vanwege corona) die nodig zijn om een werkende verbinding te krijgen en de vakantieperiode hebben we wat werk in te halen met minder man(vrouw)kracht. Daarom is het tijdelijk niet mogelijk om extrawerk aan te nemen. Dat is natuurlijk niet ideaal, want we willen onze klanten zo goed mogelijk helpen. Maar gelukkig zijn er hiervoor ook lokale bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. En die kunnen ook wel wat steun gebruiken ;)
Dank Tmoesel, Henk en Peter voor het geven van goede raad. Ik sluit me volledig aan bij jullie adviezen: leg vanaf het modem een UTP-kabel aan naar de gewenste locatie, gebruik vervolgens een switch. Dan kun je vanuit daar alle kanten op met bijvoorbeeld acces points, zoals de KPN Super Wifi. Daarmee verdeel je het wifi-signaal ook beter in huis, en dus beter bereik en een snellere verbinding :) 

Succes! 

Reputatie 1

Hallo @Nadia,

Dank je wel voor je reactie. Fijn. Ik ga inmiddels aan de slag met de eerder gekregen tips.

Met hartelijke groet,

Edward

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen dat onze klanten dat waarderen. En naast de ingrijpende maatregelingen ook iets positiefs te kunnen bieden. Zoals gratis Film1 en kinderzenders. 

Gratis Film1 @Nadia? 🤔 Volgens mij is dat bij KPN niet gratis, of nu wel? 😳
Trouwens die link gaat alleen over Film1 en niet over de kinderzenders. 😉

Reputatie 7

Ha, @Dennis Schreve. Je haalt een quote van mij aan uit maart begin dit jaar. Dat was aan de start van de coronacrisis toen we voor het eerst in een intelligente lockdown gingen. De informatie en link die ik 8 maanden geleden heb gepost is inmiddels niet meer actueel. Berichten zijn vergankelijk. Ik heb dit topic gisteren geupdatet (zie start bericht) na de laatste ontwikkelingen en toespraak van premier Rutte van maandag 14 december. 
 

Reputatie 7
Badge +21

Ha, @Dennis Schreve. Je haalt een quote van mij aan uit maart begin dit jaar. Dat was aan de start van de coronacrisis toen we voor het eerst in een intelligente lockdown gingen. De informatie en link die ik 8 maanden geleden heb gepost is inmiddels niet meer actueel. Berichten zijn vergankelijk. Ik heb dit topic gisteren geupdatet (zie start bericht) na de laatste ontwikkelingen en toespraak van premier Rutte van maandag 14 december. 
 

😂 Oeps! 🙈 Dank voor de uitleg! 😁

Reageer