De KPN community huisregels

  • 26 November 2021
  • 0 reacties
  • 1548 keer bekeken
De KPN community huisregels
Reputatie 7
Badge +30

Welkom op de KPN Community! Hier vind je alles over de diensten en producten van KPN. Ga zelf naar antwoorden op zoek, of stel je vraag aan de community. Heb jij kennis over onze diensten en producten en wil je die graag delen? Word dan lid van onze community en help anderen! Samen met jou staan wij voor een veilige en prettige omgeving, waar iedereen welkom is. Daarom hebben we aantal huisregels. Door gebruik te maken van de KPN Community ga je hiermee akkoord, net als met onze gebruiksvoorwaarden


Van harte welkom!   

  • De KPN Community is een openbare plek, met ruimte voor verschillende mensen en verschillende meningen. We houden van vriendelijke gesprekken en respect voor elkaars standpunten.  
  • Discussiëren vinden we leuk: voer gesprekken op de inhoud en niet op de persoon.
  • Het is fijn als iedereen kan aanhaken bij een onderwerp, dit zorgt ervoor dat je eerder tot een oplossing komt. We houden van juiste informatie; ondersteun je beweringen met feiten en cijfers als het kan. Citeer je iemand? Deel dan de bron.

We houden van duidelijke en overzichtelijke berichten.

  • Houd je tekst daarom kort en bondig en geef je bericht een duidelijke titel.
  • Stel je vraag niet in het onderwerp van iemand anders, maar maak zelf een topic aan.  
  • Probeer iets nieuws toe te voegen aan een topic. 
  • Meerdere topics aanmaken met dezelfde vraag is verwarrend. Hierdoor komt informatie op verschillende pagina’s terecht en duurt het langer om tot de kern te komen.
  • Stuur andere communityleden of moderators nooit ongevraagd een privébericht. We streven er naar om elkaar zo veel mogelijk openbaar te helpen. 

Jouw privacy is belangrijk!

  • Zet daarom nooit persoonlijke gegevens openbaar in een topic. Privégegevens kun je kwijt in je account op de community daar zijn ze alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators.
  • Ook wij hechten waarde aan onze privacy. Het is niet toegestaan om persoonlijke informatie over personeel van KPN te delen of te plaatsen. 

We houden niet van…

  • Beledigen, schelden, grof taalgebruik en uitlatingen die op een andere manier de fatsoensnormen overschrijden of aanzetten tot polarisatie.
  • Het herhaaldelijk achter elkaar posten of cross-posten in verschillende topics.
  • Schrijven in hoofdletters of vetgedrukt, overmatig gebruik van vraag,- en uitroeptekens maakt je vraag of opmerking minder goed leesbaar. (En het komt erg schreeuwerig over).
  • Zelfpromotie, commerciële- en reclameteksten.
    Deel een samenvatting of een deel van het artikel met bronvermelding in plaats daarvan.
    Linkjes naar andere websites voor aanvullende informatie mag, maar zorg ervoor dat ze relevant en waardevol zijn voor de discussie.
  • Dubbele of meerdere accounts. Bij de constatering hiervan, worden alle accounts per direct opgeheven.
  • Onnodige quotes: quote op quote op quote. Het maakt een topic minder goed leesbaar. Quote alleen het stukje waar je graag op wil reageren. 
  • Het delen van privéberichten zonder toestemming in het openbaar. 
    Privéberichten zijn bedoeld voor vertrouwelijke communicatie tussen gebruikers en mogen niet zonder toestemming van alle betrokken partijen openbaar worden gedeeld. Het delen van privéberichten zonder toestemming wordt beschouwd als een schending van privacy en kan leiden tot passende maatregelen, waaronder waarschuwingen, verwijderen van berichten of een tijdelijke ontzegging van de toegang tot de KPN Community.

Wat gebeurt er als je je niet aan de huisregels houdt?

Wij hechten heel veel waarde aan een open discussie, waar iedereen vrij kan reageren op de manier zoals zij dat willen. Als het Team KPN Community van mening is dat de huisregels en/of gebruikersvoorwaarden overtreden worden, dan kunnen zij als volgt ingrijpen:

  • Berichten die niet aan de huisregels voldoen of herhaaldelijk van negatieve invloed zijn in een topic - zonder dat er specifieke huisregels of gebruikersvoorwaarden worden overtreden - zullen we aanpassen of verwijderen.
  • Bij herhaaldelijke overtreding van de huisregels krijg je een waarschuwing en mogelijk een tijdelijke of definitieve ontzegging van de toegang tot de KPN Community.
  • Bij het meerdere malen plaatsen van negatieve uitingen kan op basis van inzicht van het moderatieteam een waarschuwing gegeven worden en bepaalde berichten verwijderd worden. 

Respecteer de beslissing van het Team KPN Community en stel deze niet in het openbaar ter discussie. 

 

Wie zijn er op de KPN-community actief?

Onze community is een digitale plek waar klanten van KPN elkaar ontmoeten en in gesprek gaan. Moderators zorgen ervoor dat alle informatie zo goed mogelijk vindbaar is. Achter, naast en (daar waar nodig) ook voor de moderators, staat Community Manager Shyrin van KPN

Je treft hier ook andere KPN’ers zoals; monteurs en vakspecialisten van KPN TV, KPN Netwerk, online veiligheid etc. Je herkent ze door de aangepaste titel achter hun gebruikersnaam. Als voorbeeld:  KPN monteur. Deze betrokken communityleden met een KPN-achtergrond zijn op persoonlijke titel actief! 

Wil je meer weten over de community? Houd ons board: Uitleg over de KPN Community in de gaten :)


Update: 15-04-2024


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.