Dit zijn wij: KPN moderators

  • 17 December 2021
  • 10 reacties
  • 1546 keer bekeken
Dit zijn wij: KPN moderators
Reputatie 7
Badge +16

Het grootste deel van de KPN community bestaat uit klanten. Klanten die elkaar helpen om het beste uit hun KPN diensten en producten te halen. Dit klantenplatform wordt beheerd door KPN. Om ervoor te zorgen dat jij optimaal gebruik kunt maken van het Forum zijn de KPN moderators dagelijks aanwezig. We houden van een vriendelijke discussie waar iedereen aan mee kan doen. En we zorgen ervoor dat jij zo snel mogelijk het antwoord op je vraag vindt. Hoe je ons herkent en wat wij precies doen, leg ik je uit in dit artikel. 

 

Moderators herken je zo

Allereerst is het goed om te weten hoe je een moderator herkent. Een moderator is zichtbaar aan de [gebruikersnaam] met daarachter het KPN logo. Voorbeeld:

Wat doet een KPN moderator?
De moderators beheren het KPN Forum. We voeren verschillende taken uit om de community zo goed mogelijk te ondersteunen. Als eerste zijn we jullie gastheer/-vrouw. We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en deel kan nemen aan een gesprek. Daarom zorgen we ervoor dat onze huisregels duidelijk zijn en worden nageleefd. Ook monitoren we alle content die hier wordt geplaatst. Door topics in de juiste categorie te zetten en goed vindbaar te maken, blijft het KPN Forum overzichtelijk. Zo vind jij eenvoudig alle informatie die je nodig hebt. Kan de community je niet verder helpen? Dan zorgt een moderator ervoor dat je vraag alsnog wordt beantwoord. 


Wat moderators doen op het KPN Forum: 
- We lezen alle discussies, vragen en opmerkingen.
- Waar nodig passen we titels aan, om de vindbaarheid van topics te vergroten.
- Topics verplaatsen we naar de juiste categorie, zodat onze community het topic snel kan vinden.
- Dubbele vragen sluiten we.
- We zien erop toe dat iedereen bij het onderwerp blijft, zodat het gesprek niet een andere richting opgaat en de vraag van de topic starter snel wordt beantwoord. 
- De beste antwoorden markeren we, zodat deze goed opvallen.
- Belangrijk nieuws, informatie en updates plaatsen we in een sticky topic.
- We controleren of de huisregels worden nageleefd en waar nodig passen we berichten aan.
- Informatie actualiseren we met de nieuwste inzichten. Verouderde topics worden gesloten en gearchiveerd.


De beste service voor én door klanten
Het KPN Forum is dé online omgeving waar klanten met elkaar in gesprek gaan. Wij geloven dat onze eigen klanten het beste advies kunnen geven en vakkundig helpen. Heb je een vraag? Leg het hier dan voor aan de community! Meestal ontvang je al binnen enkele uren een reactie. De moderators begeleiden deze gesprekken en brengen je vraag extra onder de aandacht als dat nodig is. Is je vraag al eens eerder gesteld? Dan verwijzen we je door naar nuttige topics. We discussiëren ook mee en controleren de juistheid van de informatie die gedeeld wordt. Zo vormen we samen hét netwerk van Nederland.

Beantwoordt een moderator ook vragen?
Jazeker! Als je vraag niet door de community kan worden beantwoord, dan schiet een moderator te hulp. Mocht het nodig zijn dan vragen we je om je persoonlijke gegevens achter te laten in je forumprofiel. Omdat we graag eerst onze forumleden een kans geven om je te helpen duurt het 1 tot 2 dagen voordat een moderator je vraag oppakt.

Heb je dringend hulp nodig? Of heb je een probleem dat je liever alleen met een KPN medewerker bespreekt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. 
 

Wil je meer over ons te weten komen? In dit topic stellen we ons aan je voor :)


10 reacties

Kan een moderator mij helpen om bij iemand een goede oplossing te markeren. Zou bij de bolletjes moeten staan van degene die op mijn vraag heeft geantwoord. 

Nog steeds geen reactie.......... 

Het is geen wereld probleem, en het is nu nog donker en gisteren een aparte dag, denk dat ze nog wel even nodig hebben voor je antwoord krijgt, belangrijke zaken eerst.

Daarbij is het handiger om dit te vragen in het betreffende topic, als het om je laatste topic gaat is je eigen antwoord al gemarkeerd en dat kun je zelf inderdaad niet veranderen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Willem Alexander 
Als jij de topic starter bent dan kun jij of een moderator een antwoord als beste markeren.
Je kunt het niet meer veranderen, dat kan alleen een moderator nog doen.

Ok. Wacht ik het geduldig af. 

Reputatie 7

Hi Willem Alexander, leuk dat je hier een vraag stelt 🙂 We behandelen topics op volgorde van binnenkomst, meestal duurt dat 1 tot 2 dagen. Op drukkere momenten, zoals vakanties, kan het wat langer duren. Sorry voor het ongemak. Ik zie dat jij met behulp van de community tot de oplossing bent gekomen, super! Je topic staat nu op beantwoord. Mocht je daarover nog vragen hebben, stel ze dan gerust in het desbetreffende topic. Dan kan de moderator die het topic in beheer heeft het eventueel voor je aanpassen :)    

Badge

Hoe verwijder je een reactie? Ik maakte een reactie op een verkeerde vraag. Die kan ik niet meer verwijderen. En wat is “link naar reactie”. Ik verwachtte een link te kunnen plakken maar niets van dat alles. Zag iets van privéberichten maar daar kun je niet reageren. 

@Ruud987 ,

Dat kan niet.Je kan enkel bewerken tot max 1 uur.

Moderators kunnen echter wel reacties verwijderen als zij dat nodig vinden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe verwijder je een reactie? Ik maakte een reactie op een verkeerde vraag. Die kan ik niet meer verwijderen. En wat is “link naar reactie”. Ik verwachtte een link te kunnen plakken maar niets van dat alles. Zag iets van privéberichten maar daar kun je niet reageren. 

Hi @Ruud987, om welke reactie gaat het precies? In welk topic?

Badge

Hoe verwijder je een reactie? Ik maakte een reactie op een verkeerde vraag. Die kan ik niet meer verwijderen. En wat is “link naar reactie”. Ik verwachtte een link te kunnen plakken maar niets van dat alles. Zag iets van privéberichten maar daar kun je niet reageren. 

Hi @Ruud987, om welke reactie gaat het precies? In welk topic?

Topic —> KPN TV + start met enige regelmaat niet op. Mijn vrijwel lege reactie van rond 12:00

Reageer