KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18460 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Reputatie 7
Badge +10
De laatste wijziging was het toevoegen van de bold, italic en underline knoppen in de teksteditor.

Leuke toevoeging! Maar:
  • Waarom hebben alle knoppen een naam behalve de knop voor afbeeldingen en videos? (toegankelijkheid/screenreader)
  • Wat is de denkwijze achter de groottes van de verschillende knoppen? B I en U zijn allemaal even groot, alhoewel ik denk dat de U iets groter had gemogen aangezien het streepje er extra bij zit.. Maar de rest...
Ik heb de liniaal er even bijgepakt en zie inderdaad dat je gelijk hebt. Aan de ontwikkelaars heb ik nu gevraagd om alle iconen dezelfde afmetingen te geven. Ook heeft iedere knop nu de juiste (alt) naam. Dankjewel Robin!

Reputatie 7
Badge +22
Als ik een Privébericht stuur naar een medewerker(ster) van KPN, wil ik ook een bestand kunnen toevoegen. Helaas is dit niet mogelijk. Hopelijk wordt hier aangewerkt. 🙂
Reputatie 7
Ik zou heel graag ook een knop voor het invoegen van links naar een andere pagina willen zien.
Reputatie 7
Badge +22
Ik zou heel graag ook een knop voor het invoegen van links naar een andere pagina willen zien.ja, ik ook eigenlijk!!! :8
Reputatie 7
Badge +13
ik mis bij privé berichten een stukje waar je het onderwerp van het bericht kan plaatsen
nu komt alles onder een gesprek
het zo fijner zijn dat het per onderwerp is
kan hier wat aan gedaan worden ? of zit dit al in de planning
Reputatie 7
Badge +22
ik mis bij privé berichten een stukje waar je het onderwerp van het bericht kan plaatsen
nu komt alles onder een gesprek
het zo fijner zijn dat het per onderwerp is
kan hier wat aan gedaan worden ? of zit dit al in de planning
Hier ben ik ook helemaal voor. Dan is het wat overzichtelijker! ;):8
Reputatie 7
Badge +22
Ik merk op dat je een 1 bijlage plaatst bij een topic, en je zet het op de topic staat er 1 bijlage. Maar ga je je topic bewerken, en daarna weer opslaan, dan staat er geen 1 bijlage. Maar dan staan er in 1x 2 bijlages. Oftewel 2 dezelfde afbeeldingen...

Kan de ontwikkelaars van het Forum dit even aanpassen? Oftewel deze fout opsporen?
Reputatie 7
Badge +16
Als je een post maakt blijf je op dezelfde pagina in het topic waarbij je op "posten" hebt gedrukt, terwijl het kan zijn dat je nieuwe post al op een nieuwe pagina verschijnt. Is het een idee om er voor te zorgen dat je, wanneer je post gelijk je nieuwste post ziet? Dan weet je tenminste dat je post succesvol is geplaatst 😉
Reputatie 7
Badge +30
Bij mij is de header nu heel groot op mijn Nexus 5

Reputatie 7
Badge +22
Bij mij ook! 😛 Op me Huawei P8 Lite:

Reputatie 7
Badge +10
Ik heb bericht begrepen dat het weergaveprobleem van de header (gemeld door wjb) grotendeels is opgelost. @Robin en Dennis, mogelijk is de grote header op Android telefoons daar nu een gevolg van, ik ga dit laten uitzoeken en kom er nog op terug.

Privé berichten met onderwerp - Dennisdatema68, Francois
Dit staat niet op de planning, het is nu ingericht als conversatie. Het aanpassen zou betekenen dat we de hele structuur zouden moeten wijzigen. Dit kost relatief gezien veel werk en gaan we (voorlopig) ook niet aanpakken. Het is een goede suggestie, ondanks dat de huidige opzet misschien niet voor iedereen ideaal is, vinden wij de noodzaak minder groot omdat de huidige situatie wel werkbaar is.

Prive berichten met een bijlage - Dennisdatema68
Dit is ook een aanpassing die relatief gezien veel tijd kost, maar wel eentje waar we van begrijpen dat het handig kan zijn. Echter deze staat voorlopig nog niet op de planning.

Invoegen van links naar een andere pagina - wjb
Hoe bedoel je deze precies? Als je nu een link plakt wordt deze automatisch klikbaar na het plaatsen van dit bericht. Als je ook de linktekst wilt aanpassen kan er gebruik gemaakt worden van linktekst.

Dubbele bijlagen bij bewerken van je bericht - Dennisdatema68
Bedankt voor de scherpe blik! Ik heb gevraagd of ze dit willen aanpassen.

Na posten uitkomen op pagina waar dat bericht staat - SjorsK
Dit ga ik testen en laten uitzoeken Sjors, bedankt voor de suggestie!
Reputatie 7
Er is inderdaad wat aangepast in die header maar ik kan nou niet zeggen dat het echt een vooruitgang is. De header op mijn tablet ziet er nu als onderstaand uit.

Viel voorheen de "Stel een vraag" knop rechts van het scherm af, nu zakt hij door de bodem. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ah, dat zal dan nog moeten worden aangepast. Ik geef het door!
Reputatie 7
Badge +30
Invoegen van links naar een andere pagina - wjb
Hoe bedoel je deze precies? Als je nu een link plakt wordt deze automatisch klikbaar na het plaatsen van dit bericht. Als je ook de linktekst wilt aanpassen kan er gebruik gemaakt worden van linktekst

Ik weet natuurlijk niet precies wat wjb bedoelde maar ik vermoed (en dit zou ik zelf ook graag zien) is en knop (netzoals B, I en U) voor het invoegen voor URL's. En dan zou ik het het liefst met een soort popupje ofzo zien, maar dit moet ook op mobiel goed werken

Kijk eens naar Tweakers hun implementatie

Robin
Reputatie 7
Invoegen van links naar een andere pagina - wjb
Hoe bedoel je deze precies? Als je nu een link plakt wordt deze automatisch klikbaar na het plaatsen van dit bericht. Als je ook de linktekst wilt aanpassen kan er gebruik gemaakt worden van linktekst.
Een knop die
code:
[url=][/url]
invoegt en het liefst de copybuffer (clipboard) invoegt achter "url=" als het een valide url betreft. Als er een tekst in het bericht geselecteerd is tijdens het op die knop drukken, dan wordt deze direct als linktekst gebruikt.
Reputatie 7
Er is inderdaad wat aangepast in die header maar ik kan nou niet zeggen dat het echt een vooruitgang is. De header op mijn tablet ziet er nu als onderstaand uit.

Viel voorheen de "Stel een vraag" knop rechts van het scherm af, nu zakt hij door de bodem. :)
En kunnen jullie dan ook kijken waarom ik nog horizontaal kan swipen terwijl alles zich binnen de breedte van het scherm bevindt.

Het is natuurlijk best vervelend als je naar beneden scrollt en dat daarbij de pagina horizontaal verschuift.
@wjb
Ik gebruik ook (bij voorkeur) mijn tablet bij forumbezoek, maar ik constateer jouw probleem niet. Ik geloof niet dat de browser het verschil zal maken maar gebruik Chrome.
Reputatie 7
@wjb
Ik gebruik ook (bij voorkeur) mijn tablet bij forumbezoek, maar ik constateer jouw probleem niet. Ik geloof niet dat de browser het verschil zal maken maar gebruik Chrome.
Het is precies bekend wat het probleem is en dat heeft met de resolutie van het scherm te maken. Ik gebruik een Samsung Galaxy tab Pro 8.4 met een scherm resolutie van 2560x1600 pixels. Chrome levert ook exact hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
De plaats van de knop "Stel je vraag" ziet er nu goed uit. :)

Wel is de pagina nog te breed waardoor deze helaas nog horizontaal kan "scrollen"...

...zelfs een stukje verder dan gisteren. (Zie screenshot in mijn vorige bericht.)
Reputatie 7
Badge +30
Het menu is nu nogal apart. Zon rare zwarte balk/schaduw

Reputatie 7
Badge +22
Ik heb bij mij ook even gekeken. En ik zie die zwarte balk ook:

Reputatie 7
Ook ik ervaar die zwarte balk op mijn HTC One maar op mijn Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 gaat het er steeds beter uitzien. :8

Reputatie 7
Badge +22
Ook ik ervaar die zwarte balk op mijn HTC One maar op mijn Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 gaat het er steeds beter uitzien. :8

Op me tablet van Samsung ook geen zwarte balk: :$

Reputatie 7
Ik zou graag zien dat bij het in de tekst plaatsen van een afbeelding de optie om hem als bijlage te tonen automatisch uitgezet wordt. Dus standaard staat "Toon als bijlage" aan, maar zodra je op "Plaats in tekst" drukt wordt die optie uitgezet. Wil je hem dan toch ook als bijlage opnemen dan kan je hem eventueel weer aanzetten. Dat is echter niet echt zinvol en leidt eigenlijk alleen maar tot het dubbel opnemen van een foto zoals bijvoorbeeld in het bericht hierboven.

Reputatie 7
Badge +22
Ik zou graag zien dat bij het in de tekst plaatsen van een afbeelding de optie om hem als bijlage te tonen automatisch uitgezet wordt. Dus standaard staat "Toon als bijlage" aan, maar zodra je op "Plaats in tekst" drukt wordt die optie uitgezet. Wil je hem dan toch ook als bijlage opnemen dan kan je hem eventueel weer aanzetten. Dat is echter niet echt zinvol en leidt eigenlijk alleen maar tot het dubbel opnemen van een foto zoals bijvoorbeeld in het bericht hierboven.

En dan is het ook nog zo als je het bericht gaat bewerken, dan zitten er ineens 4 bijlages bij. I.p.v. dat je maar 2 bijlages hebt toegevoegd.

Reageer