KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18460 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Reputatie 7

Ik zie die links, midden en rechts alignen graag weer verdwijnen in portrait op een telefoon. Het zijn opmaak opties die je vrijwel nooit zult gebruiken maar er wel voor zorgen dat de balk met knopjes nu twee keer zo hoog is.

Voorstel: Haal aligmentknoppen weg en toon de quoteknop.

Reputatie 7
Badge +22

Ik zie die links, midden en rechts alignen graag weer verdwijnen in portrait op een telefoon. Het zijn opmaak opties die je vrijwel nooit zult gebruiken maar er wel voor zorgen dat de balk met knopjes nu twee keer zo hoog is.

Voorstel: Haal aligmentknoppen weg en toon de quoteknop.

“Opmaak” zie je er ook niet bijstaan, deze zie ik alleen op de pc. Waarom een quoteknop? Die twee komma’s zie je ook onderaan een bericht staan. Dit bericht heb ik nu gequote. 😁

Reputatie 7
Badge +21

@RBxx hoe krijg jij deze site in Darkmode? (donker) Ik heb het alleen in het wit. 😉

De Samsung Internet Browser doet mee met de Darkmode op de telefoon.

Reputatie 7
Badge +22

@RBxx hoe krijg jij deze site in Darkmode? (donker) Ik heb het alleen in het wit. 😉

De Samsung Internet Browser doet mee met de Darkmode op de telefoon.

Jammer dat ik het niet heb op mijn iPhone. 

Reputatie 7

“Opmaak” zie je er ook niet bijstaan, ...

In Landscape wel.

De quoteknop (tweede van rechts) gebruik ik regelmatig. Bijvoorbeeld om teksten uit een bericht op een eerdere pagina te kunnen quoten binnen een bestaand bericht.

Persoonlijk vind ik dat je moet proberen de knoppenbalk altijd één regel hoog te laten zijn door alleen de meest gebruikte knippen te tonen.

Overigens wordt deze knoppenbalk al nabewerkt door KPN, op de andere fora waar InSided achter zit zie je dat de knoppenbalk in portrait nog veel summierder is.

Reputatie 7
Badge +22

Bij mij komt opmaak pas bij 85%, dan zijn de letters wel heel klein:

🙈 Zulke goede ogen heb ik nu ook weer niet. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik word sinds een dag of 2 automatisch uitgelogd wanneer ik Safari minimaliseer op de iPhone. 
Hier niets veranderd, behalve iOS 14.3. 

Reputatie 7
Badge +17

@Anneke-Anna ik heb er voor je naar gekeken en het lijkt een bug te zijn die is ontstaan na update 13.2. Wel zijn er nog een aantal dingen die je zou kunnen controleren. Zorg ervoor dat je geen gebruik maakt van privémodus. Daarnaast is het van belang dat je toestemming voor cookies aan hebt staan. Als dit allemaal het geval is dan zou je het best verder contact met Apple op kunnen nemen. Wellicht dat die meer informatie kunnen geven over de verwachte oplostermijn. 

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor de terugkoppeling @Bram_  👍

Niets geks van dat alles, ik wacht de fix wel af. 

Reputatie 7

@wjb @Anneke-Anna Ik wil dit graag doorzetten, maar even een dubbelcheck voordat ik dat doe. Speelt dit vandaag nog steeds?

Ik denk dat die dubbele notificaties te maken hebben met het afsplitsen van berichten naar een apart topic. Iets wat gisteren voor het topic "Herinnering vervalt na aanzetten" gebeurt is. Ik zal het wel in de gaten houden of dit vaker optreedt.

@Alexandra, Vandaag opnieuw zo'n situatie waarbij drie berichten aan een verzameltopic zijn toegevoegd.

 

Reputatie 6
Badge +4

Overigens wordt deze knoppenbalk al nabewerkt door KPN, op de ander fora waar InSided achter zit zie je dat de knoppenbalk in portrait nog veel summierder is.

 

@wjb @Dennis Schreve Insided veranderd soms het een en ander in die editor. Wil met alle plezier weer een en ander aanpassen, maar kan het uiteraard niet iedereen naar de zin maken :)

Alignment opties er weer uit halen in portait lijkt mij op zich sowieso een goed voorstel. Zat quote er al in?

Wat betreft ‘Opmaak’, dat heeft te veel nabewerking nodig in portrait, elke aanpassingen die dan gedaan wordt vereist weer correcties van onze kant en het risico dat er iets ‘echt’ stuk gaat aan die editor wordt me dan iets te groot ;)

Reputatie 7

​​​Zat quote er al in?

Nee, de quote knop werd in portrait niet getoond. Je zou mij vrolijk maken door die knop wel te tonen.

Reputatie 6
Badge +4

Moet ik er wel wat anders uit halen denk ik. Die achtergrondkleur wordt vrij weinig gebruikt toch?

Dit alles is onder voorbehoud dat dit nog steeds vrij makkelijk te doen is trouwens, heb nog niet inhoudelijk (code) gekeken naar wat er veranderd is in de editor.

Reputatie 7

Moet ik er wel wat anders uit halen denk ik.

Dat vraag ik me af, volgens mij is er voldoende ruimte als je de "alignmentknoppen" weghaalt en de "quote" knop erbij plaatst. Op mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T in ieder geval wel.

 

Huawei MediaPad M3:

 

OnePlus 5T:

 

Maar het weghalen van de achtergrondkleur in portrait is mijns inziens zeer zeker een goede optie.

Reputatie 7
Badge +22

@Thomas_ misschien zou je dit ook eens aan kunnen pakken: 

Dit heb ik alleen in Ontmoet als ik wil inloggen op het Forum. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is dit nou weer?

Zo raak ik in de war hoor mensen...

Reputatie 7

Waarom raak je daarvan in de war? 

Heb je nog niet eerder een topic gezien dat gesloten is?

Reputatie 7
Badge +24

Waarom raak je daarvan in de war? 

Heb je nog niet eerder een topic gezien dat gesloten is?

Nee. Dat heb ik inderdaad niet eerder gezien.

Reputatie 7

Waarom raak je daarvan in de war? 

Heb je nog niet eerder een topic gezien dat gesloten is?

Nee. Dat heb ik inderdaad niet eerder gezien.

Op het forum van KPN wordt die functie ook niet al te vaak gebruikt maar als je bijvoorbeeld op het oude forum van Ziggo keek was dat heel vaak het geval.

Ik denk dat ook KPN hier meer en meer gebruik van zal gaan maken.

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja, het was een oud topic, maar er had net weer iemand gereageerd. 

Reputatie 7
Badge +30

In de basis is onze werkwijze om topics niet te sluiten. Daarnaast zien we graag dat de meeste mensen gewoon eigen topics aanmaken voor hun vraag. Wat er soms gebeurt is dat bepaalde topics die we niet specifiek als verzameltopic hebben aangewezen, toch vaak nieuwe klanten aantrekken. Wat we dan doen, als we voor de zoveelste keer iemand afsplitsen, is het topic sluiten. En daarin hebben we onlangs, meen ik, de tekst die getoond wordt aangepast. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik zet het hier maar neer i.p.v. een nieuw topic te openen. 

Hoort dit? Waar zijn rest van de pagina’s?

Er zijn normaal gesproken vast wel meer pagina’s, toch? Blijft (bovenaan) op 25 topics staan.

En mijn favorieten zijn weer weg.


Overzicht van recent actieve topics op de iPhone: 

 


 

Reputatie 7
Badge +21

Goed gezien @Anneke-Anna , dit speelt al sinds een uur of 11 vanochtend. Het overzicht recente topics is beperkt tot 1 pagina van 25 topics en ook de favorieten zijn incompleet of helemaal weg. Het is bekend gemaakt bij de moderators en deze storing is direct bij forumbeheerder inSided gemeld. Hopelijk komen ze snel met een oplossing Bij de vorige storing eind januari duurde het 24 uur :confounded: .

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, er is weer even wat stuk aan de Insided kant. De ‘meer’ knop bij de overzichtspagina's zoals recente topics is verdwenen waardoor je niet meer dan 25 krijgt. Dat heeft dan vaak ook weer impact op hoe andere dingen worden weergegeven. Wordt aan gewerkt :thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +10

Goed gezien @Anneke-Anna , dit speelt al sinds een uur of 11 vanochtend. Het overzicht recente topics is beperkt tot 1 pagina van 25 topics en ook de favorieten zijn incompleet of helemaal weg. Het is bekend gemaakt bij de moderators en deze storing is direct bij forumbeheerder inSided gemeld. Hopelijk komen ze snel met een oplossing Bij de vorige storing eind januari duurde het 24 uur :confounded: .


Volgens mij is de 24hr al voorbij #record 😅🙄@RBxx  

Reageer