KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18460 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Badge

Hoi Katana.

1 is altijd zo geweest en zal ook zo blijven voor de veiligheid en conform de privacy policy. Ik verwacht ook niet dat hier verandering in zal komen. 

2 Je krijgt 1 mailbericht na het laatste bericht wat je hebt gelezen. Als er 10 reacties zijn geplaatst na de laatste keer lezen krijg je alleen van de eerste een e-mail. Als je het daarna weer leest zal je van de eerstvolgende weer een mail krijgen. 

@Alex_P Dank voor je reactie.

  1. Helder en duidelijk.  Persoonlijk vind ik het ingelogd blijven voor een forum niet zo belangrijk. Wel voor MijnKPN vanwege alle mogelijkheden die je dan hebt. En gelukkig moet je daar opnieuw inloggen.
  2. Duidelijk, maar wel vervelend. Zeker met het oog op dat ik niet altijd ingelogd ben op het forum, zie mijn 1e punt. Dit is bijvoorbeeld het geval op mijn mobiel zoals de afgelopen weken op vakantie en ik daarmee nogal wat nieuwe reacties heb gemist. Ik vind dan ook dat hierin een andere keuze gemaakt zou moeten worden.

*Correctie. Hierboven had moeten staan:  

Persoonlijk vind ik het opnieuw moeten inloggen (om veiligheidsredenen)voor een forum niet zo belangrijk.


Hallo @Katana321 

Heel bijzonder, dat er gezegd wordt dat het uit veiligheids en privacy overwegingen, bij hun dus niet mogelijk is.

Zeker als jij de privacy regels, steeds opnieuw moet instellen of akkoord mee moet gaan, dan hebben ze zaken niet op orde of je zit je steeds aan te melden via  een phishing site.

Kun je zelf checken…

Ga naar site van mijn KPN via een weblink, uit je geschiedenis of favorieten…

Hou de URL in de adresbalk goed in de gaten.

Als je link aanklikt, zie je dan;

mijn.kpn.com/? met erachter allemaal cijfers, letters en tekens en dan ineens verspringen naar;

mijn.kpn.com/#/ en weer een lading cijfers, letter en tekens.

Dan log je in via een phishing site en dat verspringen zorgt ervoor dat alles wat je invoert bij de Phishing site wordt opgeslagen.

Dus je inloggegevens en dat gebeurd bij enorm veel sites, Google, Facebook, Twitter enz..

Dat is bv iets wat Internet Bedrijven gebruiken om tegen betaling, jou bedrijf in no time boven aan de zoekmachine te krijgen of je reclameblok staat bovenaan of krijgt voorrang.

FLENQUE is zo’n bedrijf en dat wordt gedaan met Blackhat ...Hackers gebruiken het ook, kun je elke site achter plakken en inloggegevens bv “vissen”.

Zie link: https://www.flerque.nl/kennisbank-internet-marketing/blackhat/

Lees goed en zegt verder…

Nog vragen, laat het weten…

Mvg,

R

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Heel bijzonder, dat er gezegd wordt dat het uit veiligheids en privacy overwegingen, bij hun dus niet mogelijk is.

Het gaat hier gewoon over het opnieuw moeten inloggen op het forum van KPN nadat je de browser gesloten hebt.

Dat is een volstrekt normale gang van zaken die niets maar dan ook werkelijk helemaal niets met phishing te maken heeft.

Ik vraag me dan ook af wat het doel is van het bericht wat je geplaatst hebt.

Badge +12

@wjb : Laat het gaan...geef geen podium.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zie geen vraag in het startbericht waardoor er (te-) veel ruimte wordt gecreëerd en geen duidelijkheid is wat de bedoeling is van dit topic. Ik krijg wél het gevoel dat dit topic een verlengstuk is van dit topic waardoor iemand misschien al met een te hoge verwachting hier komt, kan het mis hebben, dat hoor ik graag. 

En met alle respect, het bovenstaande zal vast met de allerbeste bedoelingen geplaatst zijn @Bart_  , maar misschien moeten de KPN moderators toch eens evalueren hoe aanwezig en behulpzaam ze werkelijk zijn. Dat vraag ik mij oprecht af. 

Admin: offtopic, verplaatst naar juiste topic om wensen en verbeteringen aan te geven

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie geen vraag in het startbericht waardoor er (te-) veel ruimte wordt gecreëerd en geen duidelijkheid is wat de bedoeling is van dit topic. Ik krijg wél het gevoel dat dit topic een verlengstuk is van dit topic waardoor iemand misschien al met een te hoge verwachting hier komt, kan het mis hebben, dat hoor ik graag. 

En met alle respect, het bovenstaande zal vast met de allerbeste bedoelingen geplaatst zijn @Bart_  , maar misschien moeten de KPN moderators toch eens evalueren hoe aanwezig en behulpzaam ze werkelijk zijn. Dat vraag ik mij oprecht af. 

Regels wat kan wel en wat kan niet of het forum open baar is of niet maakt niet uit wel of geen account inhoudelijk doet niets ter zake, nee deze forum is niet te vergelijken met tweakers  ander doelgroep terwijl bepaalde onderwerpen die hier voorbij komen meer gericht is op de tweaker  en je vraag beter daar kunt richten gaat wel stapje verder dan hier op deze forum.

De  huid vol schelden of naar personen wijzen gewoon een waarschuwing of een ban heel simpel trollen horen hier ook niet thuis 

Ook in deze KPN forum gewoon duidelijke hoofd basis regels opstellen zo moeilijk kan het niet zijn welke vorm forum dan ook,

Admin: post verplaats naar juiste topic om wensen en verbeteringen aan te geven

Reputatie 7
Badge +21

,,,,,

De  huid vol schelden of naar personen wijzen gewoon een waarschuwing of een ban heel simpel trollen horen hier ook niet thuis 

Ook in deze KPN forum gewoon duidelijke hoofd basis regels opstellen zo moeilijk kan het niet zijn welke vorm forum dan ook,

Die regels zijn er en ze worden gehandhaafd. Waar nodig wordt gewaarschuwd en worden reacties geschoond en/of verwijderd. 

Als bezoeker ben je digitaal te gast bij KPN. Iedereen heeft zich daarmee aan onze huisregels en gebruiksvoorwaarden te houden. Die zijn kraakhelder, duidelijk verwoord en we verwachten dat iedereen ze naleeft. Wij als moderators zien daar actief op toe en ondernemen actie als dat nodig is.

Ieder forumlid kan een topic/reactie bij de moderators rapporteren als hij/zij constateert dat de regels geschonden worden. Ieder signaal is welkom, de moderators zien niet alles (direct).

Admin: post verplaats naar juiste topic om wensen en verbeteringen aan te geven

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie geen vraag in het startbericht waardoor er (te-) veel ruimte wordt gecreëerd en geen duidelijkheid is wat de bedoeling is van dit topic. Ik krijg wél het gevoel dat dit topic een verlengstuk is van dit topic waardoor iemand misschien al met een te hoge verwachting hier komt, kan het mis hebben, dat hoor ik graag. 

En met alle respect, het bovenstaande zal vast met de allerbeste bedoelingen geplaatst zijn @Bart_  , maar misschien moeten de KPN moderators toch eens evalueren hoe aanwezig en behulpzaam ze werkelijk zijn. Dat vraag ik mij oprecht af. 

In een forum kan alles je eigen topic starten een vraag stellen of speciefiek doelgericht naar KPN etc.etc.

Moderator op zich heeft een doel in een forum die kan reageren of een topic starter die kan zelfs bepaalde regels op leggen in zijn eigen topic die kan knippen of je verwijzen verwijderen of je ergens anders plaatsen naar een een ander draadje of topic vele van dit zijn niet mogelijk op KPN forum hoeft ook niet als je maar bepaalde richtlijnen stelt.

Een forum moet ook geen hussel boel worden dan is het zoeken in een hooiberg waar niemand mee gebaard is.

Het moet duidelijk overzichtelijk inhoudelijk en op juiste thema's en verwijzingen die voor iedereen duidelijk is. voor elke klant van KPN die op de Forum terecht komt.

Bepaalde dingen zijn voor vebeteringen vatbaar ook een doel als dit forum. bepaalde onderwerpen zitten nog wel eens verstopt zoals service klanten nummer van  KPN de gene die ze weet te vinden weten de weg wel maar ik moet soms goed zoeken waar dat nummer staat vermeld  het is tenslotte ook geen nummer die je onthoud vaak heb je het niet nodig als alles goed gaat.

Betreft het goed gaan nee het gaat nog steeds niet goed er worden te veel fouten gemaakt bij KPN waardoor je te vaak achteraan moet hobbelen dat het is opgelost en in goede banen terecht komt en dan hopen dat er iets niet weer wat mis gaat  of het aan het systeem bij KPN ligt intern durf ik niet te zeggen. 

Die ervaring ervaar ik persoonlijk  ook vandaag weer gaat er iets weer niet goed bij KPN.

Als ik de afgelopen ruim 5 maand  optel dan is het een hele vrachtlijst wat niet goed gaat van kleine tot groten dingen iedere keer is er weer een verassing wat er niet goed gaat.

Het kost je gewoon veel energie en tijd die je moet insteken en frustratie om tot een goede einde te brengen doe ja dat niet gebeurd er gewoon niets het kan je zelfs extra geld kosten omdat je achter komt er zit weer een fout.

Oorzaak ook het gehussel onderling factuur abonnement de actie op actie  dan het gehussel met combivoordelen op elkaar en daar gaat het vaak al mis overzicht ben je compleet kwijt, je moet zelf weer gaan husellen om op juiste terecht te komen dan zie je ook de fouten die niet zijn verwerkt etc.

Dat is een ervaring die ik heb en nog steeds ondervind van andere die het ervaring weet ik niet in deze forum je hoort wel eens wat of leest er iets over dat er iets niet goed gaat.

Tenslotte fouten worden overal gemaakt daar niet van en van fouten leert men van maar zorg er voor dat de fouten niets steeds weer terug komen dan moet je de kern aanpakken gebeurd in het gewone bedrijf leven ook, kan me best voorstellen da KPN een groot klantenbestand heef en dat er iets niet goed gaat maar ergens ligt het hoofdoel van de fout je kunt alles wel zo complex en ingewikkeld maken maar dan worden ook meer fouten gemaakt.

Admin: post verplaats naar juiste topic om wensen en verbeteringen aan te geven

Reputatie 7

Hallo J.E, RBxx en Anneke-Anna, er lopen hier wat onderwerpen door elkaar. Ik heb een aantal post verplaatst naar dit topic. Hier is jullie feedback beter tot zijn recht. Bedankt voor jullie aanbevelingen. Ik merk dat er wat onduidelijkheid is over het gebruik van ons Forum, en wat de rol van de moderator precies is.
Momenteel zijn we klaar met het opschonen van verouderde content, dat is onderdeel van een groter project: het logisch indelen van het KPN Forum (content)structuur. Dit om de vindbaarheid en gebruik van het forum te verbeteren. Want daarin ben ik het met jullie eens, die is verouderd en kan wel een opfrisbeurt gebruiken. Daarnaast zullen we aandacht gaan besteden aan meer informatieve content over het gebruik van het forum en wat je van ons precies kunt verwachten. Volgende week gaan we de structuur aanpakken, en staat er informatie openbaar. Zo zorgen we ervoor dat iedereen optimaal gebruik kan maken van ons platform. Mochten jullie daarbij nog opmerkingen of vragen hebben, laat het dan weten! Ik hoor het graag :) 

Admin: nieuw gepubliceerde content op basis van eerdere aanbevelingen en feedback: 

 

Ik heb zojuist een forum vraag gemaakt met een typefout in de titel.

Toch storend want zo kan de zoekmachine het niet lekker vinden.

Ik kan nu wel de tekst aanpassen maar niet de title. Kan dit niet gemaakt worden?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb zojuist een forum vraag gemaakt met een typefout in de titel.

Toch storend want zo kan de zoekmachine het niet lekker vinden.

Ik kan nu wel de tekst aanpassen maar niet de title. Kan dit niet gemaakt worden?

We gaan deze feedback meenemen! In de tussentijd is het goed om te weten dat wij moderators titels altijd controleren op fouten en zullen aanpassen waar nodig, juist zodat deze goed door zoekmachines gevonden kunnen worden. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. :) Mocht het toch niet goed gaan, dan kan je in jouw bericht natuurlijk altijd laten weten wat je precies bedoelde, dan kunnen we dat voor je aanpassen.

Wenselijk lijkt het mij dat aliassen gewijzigd kunnen worden?

Reputatie 7

Wenselijk lijkt het mij dat aliassen gewijzigd kunnen worden?

Wat bedoel je hiermee?

Zie je mijn alias staan? Ik zou Everterstraten graag gewijzigd hebben, dat is iets waar jij niet eens over wil dromen na zó veel jaren trouwe dienst, zelfs de bakker op de hoek (her)kent je dan niet meer..

Reputatie 7

Zie je mijn alias staan? Ik zou Everterstraten graag gewijzigd hebben, dat is iets waar jij niet eens over wil dromen na zó veel jaren trouwe dienst, zelfs de bakker op de hoek (her)kent je dan niet meer..

Je bedoelt dus dat je jouw forumnaam zou willen wijzigen?

Ik dacht even dat je het over emailaliassen had.

Inderdaad, forum.. ..naam of alias, net hoe je het bekijkt! Is daar een illegale exploit voor?

Reputatie 7

Inderdaad, forum.. ..naam of alias, net hoe je het bekijkt! Is daar een illegale exploit voor?

De enige manier om jouw forumnaam te wijzigen is door een moderator te vragen dit voor je te doen.

Ik snap overigens best waarom de forumnaam niet zomaar wijzigbaar is. Het wordt natuurlijk wel erg verwarrend voor anderen als de naam van een forumlid (telkens) verandert.

Dank @wjb, bij deze @Nadia?

 

En verwarrend, een beetje flexibiliteit is goed voor je én scheelt de forumleden een aantal sessies van de Max geheugentrainer, en tijd kost geld!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Everterstraten. Ik ben dan geen Nadia, maar ga je wel even helpen aan een andere usernaam. Ik stuur je even een privébericht. 

Dank @Jeroen_dB!

Is het verzoek voor 2FA middels TOTP dan wél een goeie wens? Op dit moment is alleen 2FA via sms mogelijk terwijl een simkaartwissel als zwakheid beschouwt kan worden én zó 2021!

 

 

Reputatie 7

Is het verzoek voor 2FA middels TOTP dan wél een goeie wens?

Die wens om ook authenticator apps te kunnen gebruiken voor 2FA is al meerdere keren geuit en dan uiteraard niet alleen de Authenticator app van TOTP maar ook die van Microsoft en Google. Ik hoop dat KPN spoedig gehoor zal geven aan die wens.

Dank voor je support @wjb en er hopen heel veel klanten met je mee, 2FA middels TOTP werkt voor Google én Microsoft hetzelfde!

 

Integratie is kinderlijk eenvoudig, zie hier: https://achterstraat.com/authenticator

 

Reputatie 7
Badge +10

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Omdat het forum verder is geïntegreerd, ingebouwd in kpn.com

 

Voorheen stonden de actieve topics waar nú aanbod staat, toch? Zullen wel marketingtechnische overwegingen zijn, net als die Wifi Manager puur een marketing tool is geworden..

Reputatie 7

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Omdat het forum verder is geïntegreerd, ingebouwd in kpn.com

 

Voorheen stonden de actieve topics waar nú aanbod staat, toch? Zullen wel marketingtechnische overwegingen zijn, net als die Wifi Manager puur een marketing tool is geworden..

Nee, daar heeft het niets mee te maken, het forum was altijd al "geïntegreerd" met kpn.com. Er is wat dat betreft dan ook niets veranderd.

 

Ik zie hier toch geen “aanbod” of “service”, hier was er nog geen integratie.. ..als je op het logo klikte, kwam je bij de actieve topics terecht en niet op kpn.com

Reageer