KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18460 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Reputatie 7
Badge +10

In Safari (iPhone) is het vorige dropdown menu verhuist naar de zijkant om vervolgens nog meer handelingen te moeten uitvoeren;

 

 


 

Reputatie 7

Ik zie hier toch geen “aanbod” of “service”, hier was er nog geen integratie.. ..als je op het logo klikte, kwam je bij de actieve topics terecht en niet op kpn.com

Maar dan is het er vandaag de dag nog steeds niet…

...of toch wel?

 

Soms moet je niet te snel concluisies trekken, een klein stukje scrollen kan je ineens tot hele andere inzichten laten komen. :wink:

Nee @wjb, dat winkelmandje was er voorheen niet én klik op logo wás actieve topics.. ..wellicht voor je tijd? Het forum was toen van Lithium!

Reputatie 7

In Safari (iPhone) is het vorige dropdown menu verhuist naar de zijkant om vervolgens nog meer handelingen te moeten uitvoeren;

Klopt en dat is niet alleen op jouw iPhone zo maar op alle mobiele apparaten.

Ook ik ben niet echt enthousiast over deze wijziging.

Ik hoop dat kpn er in ieder geval voor kan zorgen dat het menu standaard uitgeklapt is bij het openen.

Dus niet zo...

...maar zo.

 

@Nadia, Iets voor jou?

Reputatie 7

Nee @wjb, dat winkelmandje was er voorheen niet én klik op logo wás actieve topics.. ..wellicht voor je tijd?

Grappig, je gebruikt een screenshot dat ik zelf gemaakt heb dus denk ik niet dat dat voor mijn tijd was. :sunglasses:

Overigens is dit een non-discussie want de vandaag doorgevoerde wijzigingen heb niets met een (verdere) integratie met kpn.com te maken. Er is wat dat betreft helemaal niets veranderd zoals je ook kunt zien aan de screenshots in dit bericht waar oud en nieuw onder elkaar staan.

Reputatie 7
Badge +21

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 


Die drop-down staat er nog steeds @Anneke-Anna alleen heet die nu “Community”

 

Reputatie 7

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Die drop-down staat er nog steeds @Anneke-Anna alleen heet die nu “Community”

 

Niet op de mobiele variant van het forum.

Reputatie 7
Badge +10

@RBxx Hier niet hoor op de mobiele versie 🧐

Via de pc/laptop heb ik nog niet gekeken.  

*Maar onderstaand dropdown menu mis ik best in de mobiele versie! Ongeacht welke naamswijziging.

 

Reputatie 7
Badge +21

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Die drop-down staat er nog steeds @Anneke-Anna alleen heet die nu “Community”

 

Niet in de mobiele variant van het forum.

 

Aha, het terugkerende probleem tussen landscape en portrait waar meer zaken worden weggelaten, ook al lijkt er nog plaats voor te zijn.

Edit: Ik werk op het forum vrijwel altijd in landscape op tablet en PC, maar zie het probleem nu ook op mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +10

Ben ik de enige die het vorige menu-structuur mist?
Ik gebruikte altijd de dropdown direct bovenaan het forum om ‘actieve topics’ te kiezen. Nu gaat het via een complete verstopte omweg.

Waarom is hier voor gekozen? 

Die drop-down staat er nog steeds @Anneke-Anna alleen heet die nu “Community”

 

Niet in de mobiele variant van het forum.

 

Aha, het terugkerende probleem tussen landscape en portrait waar meer zaken worden weggelaten, ook al lijkt er nog plaats voor te zijn.

Landscape of portrait view maakt helaas geen verschil 🧐 Krijg eerder de indruk dat het uit commercieel belang verhuist is. Nadruk elders op leggen 🤷‍♀️

Reputatie 7

Aha, het terugkerende probleem tussen landscape en portrait waar meer zaken worden weggelaten, ook al lijkt er nog plaats voor te zijn. Ik werk vrijwel altijd in landscape op tablet en PC.

Nee, dit is puur gerelateerd aan mobiel (tablet/telefoon) of "vast" (laptop/PC).

Ook in landscape is die dropdown er niet.

 

Reputatie 7
Badge +21

Aha, het terugkerende probleem tussen landscape en portrait waar meer zaken worden weggelaten, ook al lijkt er nog plaats voor te zijn. Ik werk vrijwel altijd in landscape op tablet en PC.

Nee, dit is puur gerelateerd aan mobiel (tablet/telefoon) of "vast" (laptop/PC).

Ook in landscape is die dropdown er niet.

 

Ik moet dat toch nuanceren. Al mijn voorbeelden zijn gemaakt op mijn tablet .
Schermgrootte maakt waarschijnlijk het verschil.

 

Reputatie 7

Scherp gezien, @Anneke-Anna.

Op een mobile device zit er in het hamburger menu naar Community (Forum menu) een ‘tussenstap’. Die zie je niet op de PC/Laptop. Omdat je dezelfde inhoud op je mobiele telefoon / tablet weergegeven krijgt (responsive design) als op een groot scherm moet je op het ‘kleine’ scherm wat comprimeren om het allemaal leesbaar te houden. Vandaag hebben we alvast extra ruimte in de forumheader gecreëerd voor een nieuwe feature die over twee weken geïntroduceerd wordt. Wat dat precies is, is nog even een verrassing...  :)

Reputatie 7
Badge +10

Duidelijk @Nadia 

Komt na het introduceren van de nieuwe feature het menu wel weer op de ‘oude’ plek of blijft het zo (onhandig) ?

Reputatie 7

Duidelijk @Nadia 

Komt na het introduceren van de nieuwe feature het menu wel weer op de ‘oude’ plek of blijft het zo (onhandig) ?

Die zal daar blijven maar dat maakt eigenlijk niet uit als het menu maar direct opengeklapt wordt.

Dus niet zo…

...maar zo…

 

Reputatie 7
Badge +10

Ja 👍uitgeklapt laten @wjb (ik had misschien beter kunnen vragen of de feature blijvend was en daarom het menu niet meer op de oude plek terug komt) 

Reputatie 7

De aanpassingen lijken één positief effect te hebben en dat is pagina's veel soepeler laden. Hebben anderen ook die ervaring?

Reputatie 7
Badge +10

De aanpassingen lijken één positief effect te hebben en dat is pagina's veel soepeler laden. Hebben anderen ook die ervaring?

Ik merk weinig verschil….niet opgevallen… kan het komen omdat het forum eerder is opgeschoond? 

Reputatie 7
Badge +7

.. ..als je op het logo klikte, kwam je bij de actieve topics terecht en niet op kpn.com

Ja, dat je nu op kpn.com terechtkomt en niet op het forum vind ik ook lastig. Het is maar een kleinigheid maar toch. 

Reputatie 7

Hi Katana, bedankt voor je feedback, dat klopt. Het groen/wit KPN-logo brengt je daarom weer terug naar de voorpagina van het Forum. Die is sinds gisteren actief :)

 

Reputatie 7
Badge +10

Nog meer mensen waar de pagina terug springt naar actieve topics of overzicht terwijl er gekozen is voor de laatst geplaatste reacties of een topic? Geldt ook wanneer ik op mijn eigen reacties klik, pagina verspringt naar overzicht van het forum. Safari/iPhone

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, ik herken dat niet direct. Ben inderdaad ook benieuwd of er meer zijn die dit ervaren. 

Reputatie 7
Badge +10

Hmmm, ik herken dat niet direct. Ben inderdaad ook benieuwd of er meer zijn die dit ervaren. 

Zojuist weer een aantal keer. Ik klik op de ‘zoveel’ minuten geleden link van de laatst geplaatste reactie en het springt weer terug naar het overzicht. 

Reputatie 7
Badge +10

Screenvideo; 

 

Reputatie 7
Badge +30

Da's inderdaad gek. Dank voor het filmpje, ook! 'k zet het door.

Reageer