Welkom op de KPN community: hoe werkt het?

  • 17 December 2021
  • 15 reacties
  • 8171 keer bekeken
Welkom op de KPN community: hoe werkt het?
Reputatie 7
Badge +16

In de KPN Community vind je alles over onze diensten en producten. Dit is dé plek waar we met elkaar in gesprek gaan. De KPN-community denkt met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! We discussiëren ook graag over uiteenlopende KPN-gerelateerde onderwerpen, delen de nieuwste informatie én jij kunt anderen helpen met het delen van kennis.

 

Heb je een vraag? De community helpt je graag!

De community bestaat uit mensen net als jij: onze klanten met interesse in onze producten. Alle vragen die je stelt, leg je dus voor aan mede-klanten. Voordat je een vraag aan de community stelt, is het verstandig om eerst opzoek te gaan naar informatie. Zo kun jij direct verder met het antwoord. 

Zo vind je snel antwoord op je vraag;

 

Geen antwoord gevonden?

Leg je vraag dan voor aan de community. Maak daarvoor altijd een nieuw topic aan zodat je vraag niet verwaterd in een al lopende discussie. 
 

Een paar handige tips voor het aanmaken van een topic:

Je wilt natuurlijk dat je vraag zo snel mogelijk wordt beantwoord. Om dat voor elkaar te krijgen hebben we een aantal tips voor je. 

  1. Bedenk een duidelijke titel: een korte zin die je vraag omschrijft werkt het beste!
  2. Vermeld belangrijke details: foutmeldingen, soort apparaat, merk- en typenummers.
  3. Wees kort en bondig: zorg ervoor dat je bericht niet te lang wordt, hiermee voorkom je dat de lezer afhaakt. 
  4. Gebruik niet te veel: hoofdletters, markeringen, dikgedrukte tekst of leestekens. Dit komt al snel druk over en maakt je tekst minder aantrekkelijk om te lezen.
  5. Vermeld nooit je persoonlijke gegevens: mocht het toch nodig zijn, dan vraagt een moderator je om je gegevens in je forumprofiel te plaatsen. Je profiel is niet toegankelijk voor anderen.  
  6. Zet je vraag in de juiste categorie: een vraag over je internetsnelheid hoort in de categorie ‘internet’, bijvoorbeeld.
  7. Je bent klaar! Nu is het afwachten totdat iemand als eerste reageert op jouw vraag. Je ontvangt van ons automatisch een mailnotificatie wanneer er een reactie is :) 

Denk eraan dat we hier van elkaar leren en dat andere communityleden graag helpen. Wees daarom altijd vriendelijk en behulpzaam wanneer een ander om meer informatie vraagt. Een prettige open sfeer vinden we belangrijk. Iedereen is welkom, wij zijn het netwerk van Nederland.    

 

KPN moderators

Natuurlijk zijn er ook medewerkers van KPN actief. Moderators zorgen ervoor dat informatie goed vindbaar is, zodat iedereen er iets aan heeft. We begeleiden de gesprekken én controleren alle berichten. Ook schrijven we interessante berichten en artikelen. Komt de community er niet uit? Dan zijn wij er om je verder te helpen. Lees hier meer over ons.  


Heb jij zin om anderen te helpen door het delen van jouw kennis? 

Top! Alle nieuwe vragen komen terecht op de voorpagina onder ‘Help anderen’. Je kunt direct aan de slag, en wie weet heb jij het beste antwoord op de vraag. 


15 reacties

Hoe ontvang ik een respons op mijn vraag?

Badge +19

Via een mail een berichtje dat er gereageerd is. Mits ingesteld. 

Zoals nu, dus! Bedankt, Joep1965!

Hoe af te melden? 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @GSM1, als je je wil afmelden, kan een moderator jouw gebruikersnaam opheffen. Zouden we jammer vinden! 

Zou je mijn gebruikersnaam willen opheffen?! Op mijn mail over prijsverhogingen wordt nu gereageerd / ik wordt aangehaald en het lijkt op een scan. Ik wil per direct van het forum af ivm eventuele infectie van mijn mails en computer.

De link heb ik niet geopend!!

Bij voorbaat dank

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jbor 
Ga naar het topic toe en klik onder het eerste bericht aan:

  • Topic volgen

Dit veranderd dan in Topic niet meer volgen en je krijgt geen berichten meer hierover.
Tenzij iemand je naam noemt dan nog wel, zoals ik doe in het starten van dit bericht.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jbor, welkom op ons forum, volgens mij is het allemaal nieuw voor je 🙂

Zoals je ziet gebeuren én in het startbericht bovenin leest, is ons forum voor en door klanten. We hebben hier veel verschillende gebruikers die anderen graag op weg helpen. Vandaar de tips van @huistijger hierboven en de tips die je in je topic krijgt. De link die daar gedeeld is, is een topic van ons met meer informatie over prijswijzigingen. Deze kan je gerust openen. 

Je kunt dus niet eens van dat forum af? Typisch KPN. Mag helemaal niet van de wet. Opzeggen van forum moet mogelijk zijn. Zeer kwalijk, KPN!!!!!!!!!!!!11

Reputatie 7
Badge +21

Je leest niet goed @maria999 
Als je van dit forum af wilt dan meld je dat hier en dan gaat een moderator dit regelen.
Dus geen paniek.

Hoe kan ik mijn chatnaam veranderen?

Hoe kan ik mijn chatnaam veranderen?

Hallo @KPNknudde , als je je forumnaam bedoelt, kan dat alleen een moderator voor je doen.

Vermeld in dit topc graag de forumnaam die je wilt hebben en de moderator past het aan.

Test de gewenste naam even door eens @gewenstenaam in te geven als die tevoorschijn komt, is de naam al in gebruik en moet je wat anders kiezen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@GAM710klant We hebben in overleg je gebruikersnaam aangepast :)

Reputatie 3
Badge

Waarom staat er achter een topic een groen vinkje of vraagteken, en hoe komt die daar? Kun je zelf een topic sluiten?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Corné vT! Als je jouw muis op het betreffende icoontje laat staan krijg je een uitleg te zien. Het vraagteken geeft het type topic aan: een vraag, een groen vinkje laat zien dat er een bericht als antwoord is geselecteerd. Die staat dan ook bovenaan uitgelicht in het eerste bericht. 

Reageer