XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum

  • 8 March 2022
  • 114 reacties
  • 7568 keer bekeken
XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum
Reputatie 7
Badge +17

XS4ALL gaat dit jaar over naar de techniek van KPN. Vanaf 13 januari worden XS4ALL-klanten in fases geïnformeerd dat het abonnement wordt omgezet. We heten daarom alle XS4ALL klanten van harte welkom op het KPN Forum!

 

Stel jouw vraag op het KPN Forum

Als XS4ALL klant heb je toegang tot jouw eigen klantenservice en technische helpdesk. Gewoon op het telefoonnummer dat je gewend bent. Ook de andere contactmogelijkheden blijven bestaan. 

Maar voor vragen kun je na het overgaan naar de KPN systemen ook terecht in de KPN winkels en op het KPN Forum. De KPN community denkt graag met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! In het topic Welkom op de KPN community: hoe werkt het? lees je alles over de KPN community en hoe jij hier aan kunt deelnemen.

 

Wat verandert er verder voor mij?

We snappen dat je vragen hebt over de omzetting naar de techniek van KPN. Hieronder lees je kort wat je kunt verwachten.

 

Wat merk ik van de omzetting?

Alles gaat automatisch. Ongeveer een maand van tevoren ontvang je per post een brief met een informatieboekje. In dit boekje staat wat hetzelfde blijft en welke veranderingen er zijn. Deze informatie is ook verwerkt in een online checklist.

Een week van tevoren ontvang je een e-mail met hierin de datum van de omzetting.

Als laatste ontvang je een bevestiging als de omzetting afgerond is.

 

Behoud huidig abonnement

Je behoudt jouw huidige XS4ALL abonnement met FRITZ!Box modem, tv-ontvangers en XS4ALL e-mailadressen. Ook de XS4ALL klantenservice en technische helpdesk blijven bereiken op hetzelfde telefoonnummer. Kijk op de contactpagina van XS4ALL voor alle contactmogelijkheden.

 

Nieuw bij KPN

Met de omzetting naar de techniek van KPN krijg je toegang tot de MijnKPN omgeving en app. Voor online televisie kijken gebruik je straks de KPN TV app. Kijk op kpn.com/wegwijs-xs4all voor hulp bij het installeren en gebruiken van de KPN apps.

Op xs4all.nl/overzicht vind je een compleet overzicht van wat gelijk blijft of verandert.

 

Wees welkom bij onze KPN community! 

 

Let op: de integratie van XS4ALL binnen KPN vond plaats in 2022. Lees je dit topic later, dan kan het zijn dat sommige links niet meer (geheel) de informatie bevatten die er wel stond op het moment dat dit topic werd gemaakt. 

Het informatieboekje/checklist is als bijlage aan dit artikel toegevoegd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

114 reacties

Na 25 jaar xs4all ziet dit er niet zo heel gezellig uit, om te beginnen. 

Hoezo ‘inloggen met Facebook’? 

 

Hallo @jdevree , heel simpel, KPN laat je de keus of een forumaccount aanmaken met je Facebook-account of een  forumaccount aanmaken met je KPNID

Wat is er 'ongezellig' aan?

Ik vind inloggen überhaupt niet iets om gezellig of ongezellig aan te vinden.

 

Hoi @JanD

het is privacy-technisch niet zo’n veilige manier om op allerlei plekken in te loggen met je Facebook account (als je dat al wilt hebben). Ik verbaas me erover, als ‘nieuwkomer’ noodgedwongen van xs4all naar KPN overgezet. 

En nee, inloggen is niet bepaald gezellig. Weet jij toevallig ook of er een manier bestaat om de duur dat je via mijnkpn ingelogd bent te verlengen? Ik ben nu al mijn instellingen aan het doorlopen, en word om de haverklap uitgelogd, waarna ik steeds weer opnieuw moet inloggen. Ben ik ook niet gewend. 

Hallo @jdevree ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom je na een bepaalde tijd automatisch uitgelogd wordt. Het overkomt me wel eens bij de webmail, terwijl ik die op nooit uitloggen heb staan.

Misschien dat een ander forumlid je daarmee verder kan helpen.

Succes en welkom bij de KPN-club.

 

Reputatie 7

En nee, inloggen is niet bepaald gezellig. Weet jij toevallig ook of er een manier bestaat om de duur dat je via mijnkpn ingelogd bent te verlengen? Ik ben nu al mijn instellingen aan het doorlopen, en word om de haverklap uitgelogd, waarna ik steeds weer opnieuw moet inloggen.

Op wat voor een apparaat ervaar je dit?

Er zit een inactiviteitslimiet aan de sessie maar die limiet is best lang en dus zou je niet telkens uitgelogd moeten worden zolang je de app/browser maar actief houdt.

Reputatie 7
Badge +7

Allereerst wat is het verschil…???

… buiten de kleurstelling… het is een keuze die door het moederbedrijf is gedaan, of je het leuk vind of niet. Het forum van KPN daar ligt het niet aan, dat is top! Zelf heb ik alle vertrouwen in dat de omzetting zonder al te veel problemen verloopt.

Hoi @wjb,     

het lijkt een beginners-hickup te zijn - ik word er nu niet meer om de haverklap uitgegooid in elk geval. Which is nice. 

Reputatie 5
Badge +2

Afgelopen nacht is mijn XS4ALL abonnement omgezet naar de techniek van KPN, de verbinding is slechts ongeveer 2 minuten verbroken geweest, dat is dus positief. Ik heb daarna alleen even bij alle apparatuur de verbinding moeten verbreken en weer opnieuw op laten zetten omdat naast de nieuwe IPv6 adressen ook de oude IPv6 adressen nog in betreffende apparatuur geregistreerd stonden.

Onderstaand stond o.a. in de email welke ik ongeveer een week eerder ontvangen had:

Telefoonnummer(s) en gebruikersnaam Wij kunnen Bellen van XS4ALL niet automatisch instellen op uw modem. Daarom moet u zelf uw telefoonnummer(s) opnieuw op het FRITZ!Box-modem instellen nadat uw abonnement is omgezet. Daar heeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig. Hieronder vindt u de SIP-server en uw gebruikersnaam. U ontvangt in een volgende brief uw wachtwoord.

Telefoonnummer     Gebruikersnaam  (dus geen SIP-Server vermeld).

 

Echter, zo’n volgende brief met daarin het wachtwoord ga je uiteraard niet ontvangen!

Het telefoonnummer stond oorspronkelijk nog gewoon geregistreerd, maar laten in de ochtend werkte dit niet meer.

Ik heb eerst het XS4ALL abonnement gekoppeld aan het MijnKPN account (dewelke ik al had wegens een mobiel abonnement), daarna na een hoop zoekwerk uitgekomen op https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm alwaar bij Vast Bellen de documentatie staat omtrent instellen van het SIP account in het modem alsook de link naar de service tool alwaar je zelf hiervoor een wachtwoord in kan voeren.

Kortom, waarom stuurt men i.p.v. het verhaal over het ontvangen van een wachtwoord in een volgende brief niet gewoon meteen de link naar https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm mee in de aankondiging?

Doe er je voordeel mee!

P.S. waarom betalen XS4ALL klanten 2,5 keer zoveel voor een zelfde VoIP account als de KPN klanten?
(alle XS4ALL voordelen zoals o.a. overal in kunnen loggen op het SIP account zijn er niet meer)

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dicksooo, welkom! Fijn om te lezen dat alles nu werkt! Jouw feedback ga ik intern doorgeven. Het klinkt alsof onze communicatie daaromtrent wat beter kan. Bedankt daarvoor!

Reputatie 7
Badge +7

Internet omzetting XS4ALL naar KPN

We schrijven eind juni 1995: ik schrijf me in voor een internet abonnement, bij Worldaccess, toen nog een gedeelte van Videotex. Later werd het omgedoopt in WXS en even later ingelijfd bij moeder KPN Telecom.

In die tijd had je nog modems waarmee je inbelde bij je provider, het bekende snerpende geluidje. Dat had ik gezien bij mijn neef die toentertijd studeerde aan de TU Delft en inbelde bij een universiteit. Enthousiast gemaakt door hem, een abonnement genomen. De telefoontikken vlogen je om de oren, ondanks lokaal tarief ging dat toch in de papieren lopen... Snelheid hoefde je niet te verwachten. Worldaccess werd steeds trager en aangezien er een andere speler op de markt was, die eigenzinnig en terzake kundig was, daar aangemeld (in januari 1998), dat was bij XS4ALL. Ik was inmiddels verhuisd en maakte meer en meer gebruik van het internet. Via een ADSL verbinding in 2003 naar een VDSL in 2013 en in 2019 een nieuwe Fritzbox 7590 gekregen. Top service, altijd al gehad bij XS4ALL.

Des te jammer was het om te lezen dat je over ‘moest’, het is niet anders… in mijn werkzame leven hadden we ook geen keus, het beste er maar van zien te maken!

De communicatie, middels informatie op de website, folders en brieven is duidelijk naar de gebruikers toe. De uiteindelijke omzetting, afgelopen maandag, de verbinding heeft er een minder dan een minuut uit gelegen!!

Buiten een nieuw IP adres, voor zowel IPv4 als IPv6, de notatie van het telefoonnummer in het modem, is er nagenoeg niets veranderd, althans bij mij… Wat wel even wennen is het gemakkelijker aanpassen van verschillende dingen in de KPN app of KPN Website met je KPN ID.

Webmail i.p.v. geel met zwart, nu groen met wit. Verfrissend!

Ondanks dat ik wat sceptisch was omtrent de omzetting, ben ik er (tot nu toe dan) tevreden mee en de complimenten aan de teams die dit voor elkaar hebben gebokst, en dank aan de helpdesk van XS4ALL, die overigens nog steeds op hetzelfde nummer bereikbaar is, voor de uitstekende service in de voorgaande jaren!

Top gedaan!!

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind het top dat je deze positieve ervaring deelt, @driemaster! Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent, bedankt!

Internet omzetting XS4ALL naar KPN

We schrijven eind juni 1995: ik schrijf me in voor een internet abonnement, bij Worldaccess, toen nog een gedeelte van Videotex. Later werd het omgedoopt in WXS en even later ingelijfd bij moeder KPN Telecom.

In die tijd had je nog modems waarmee je inbelde bij je provider, het bekende snerpende geluidje. Dat had ik gezien bij mijn neef die toentertijd studeerde aan de TU Delft en inbelde bij een universiteit. Enthousiast gemaakt door hem, een abonnement genomen. De telefoontikken vlogen je om de oren, ondanks lokaal tarief ging dat toch in de papieren lopen... Snelheid hoefde je niet te verwachten. Worldaccess werd steeds trager en aangezien er een andere speler op de markt was, die eigenzinnig en terzake kundig was, daar aangemeld (in januari 1998), dat was bij XS4ALL. Ik was inmiddels verhuisd en maakte meer en meer gebruik van het internet. Via een ADSL verbinding in 2003 naar een VDSL in 2013 en in 2019 een nieuwe Fritzbox 7590 gekregen. Top service, altijd al gehad bij XS4ALL.

Des te jammer was het om te lezen dat je over ‘moest’, het is niet anders… in mijn werkzame leven hadden we ook geen keus, het beste er maar van zien te maken!

De communicatie, middels informatie op de website, folders en brieven is duidelijk naar de gebruikers toe. De uiteindelijke omzetting, afgelopen maandag, de verbinding heeft er een minder dan een minuut uit gelegen!!

Buiten een nieuw IP adres, voor zowel IPv4 als IPv6, de notatie van het telefoonnummer in het modem, is er nagenoeg niets veranderd, althans bij mij… Wat wel even wennen is het gemakkelijker aanpassen van verschillende dingen in de KPN app of KPN Website met je KPN ID.

Webmail i.p.v. geel met zwart, nu groen met wit. Verfrissend!

Ondanks dat ik wat sceptisch was omtrent de omzetting, ben ik er (tot nu toe dan) tevreden mee en de complimenten aan de teams die dit voor elkaar hebben gebokst, en dank aan de helpdesk van XS4ALL, die overigens nog steeds op hetzelfde nummer bereikbaar is, voor de uitstekende service in de voorgaande jaren!

Top gedaan!!

Neem een ander in de maling, jij bent helemaal niet nieuw bij KPN gezien je aantal reacties.

Reputatie 7
Badge +7

Inderdaad ben ik niet ‘nieuw’ bij KPN, sinds juli 1997 een mobiel abonnement… lezen is ook een vak! 

Hier is de omzetting van Xs4all naar KPN ook goed gegaan. Het is nog wel even wennen.

Reputatie 7

Hier is de omzetting van Xs4all naar KPN ook goed gegaan. Het is nog wel even wennen.

Waar moet je aan wennen?

Aan alle wijzigingen. Het staat net iets anders dan je gewend was.

Mijn verbinding is overgezet van XS4all naar KPN. Inloggen in kpn portal is mogelijk. Aanpassen van producten is niet mogelijk. Enkel extra bestellen is mogelijk. 

KPN verwijst via haar portal naar XS4all. XS4all verwijst naar de portal van KPN.

Inmiddels een paar uur in de wacht gestaan bij XS4all die zeggen het op te lossen (en dat dus niet doen). De chat van KPN verwijst me naar XS4all die het probleem dus niet oplost.

Hoe te handelen?

 

Admin: verplaatst naar algemeen topic over XS4ALL

Reputatie 7

Wat bedoel je nu met "KPN portal"?

Heb je al een KPN ID aangemaakt en jouw product(en) daar aan gekoppeld?

 

Admin: Meeverplaatst

Ja beide

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Vijver-, welkom op ons forum! We hebben je topic samengevoegd me dit verzameltopic. In het startbericht vind je alles over de XS4all migratie.

Waar loop je precies vast? Krijg je ook een foutmelding te zien? Kun je ook eens een andere browser proberen?

Mijn collega's bij 0800-0402 moeten je abonnement ook aan kunnen passen.

Reputatie 1

Beste mensen,
Vannacht is mijn xs4all-aansluiting omgezet naar KPN.
Ik wil graag even een compliment geven.
De communicatie vooraf was werkelijk fantastisch!
Ik ben zelf IT-er, maak thuis gebruik van een eigen router en heb eigen servers draaien.
In de communicatie had xs4all/KPN hiermee al rekening gehouden, zodat ik vooraf alvast m’n nieuwe IP-adres kon laten deblokkeren bij SpamHaus.
Vanmorgen hoefde ik alleen nog wat configuratie-aanpassingen door te voeren in DNS, router en servers, en toen werkte alles weer perfect.

Nogmaals: grote klasse!

Op de eerste factuur na het (ongevraagd) overzetten van xs4all naar kpn worden eenmalige kosten in rekening gebracht? Waarom moet ik die betalen? Ik heb niet gevraagd om het overzetten! Mvrgr

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van blad 2 van de factuur? Heeft u nog contact gehad met KPN of XS4ALL afgelopen maanden? Dat een medewerker, misschien ongevraagd, iets voor u gedaan heeft ofzo?

Reputatie 2

Even een cross post omdat ik nu pas het centrale topic ontdek.

Het is een beetje onduidelijk hoe je het product “Mobiel Internet” aan je KPN-ID kunt toevoegen na omzetting van XS4ALL naar KPN. Hiervoor heb je het telefoonnummer van de nieuwe simkaart nodig maar dat staat nergens vermeld. Ik neem aan dat de nieuwe kaart ook een nieuw 097 nummer heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @richard4353, als het geen nieuw mobiel abonnement is zal hij waarschijnlijk nog het oude nummer hebben. Heb je hierover al contact gehad met mijn telefonische collega's of de XS4all klantenservice?