XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum

  • 8 March 2022
  • 114 reacties
  • 7568 keer bekeken
XS4ALL klanten welkom op het KPN Forum
Reputatie 7
Badge +17

XS4ALL gaat dit jaar over naar de techniek van KPN. Vanaf 13 januari worden XS4ALL-klanten in fases geïnformeerd dat het abonnement wordt omgezet. We heten daarom alle XS4ALL klanten van harte welkom op het KPN Forum!

 

Stel jouw vraag op het KPN Forum

Als XS4ALL klant heb je toegang tot jouw eigen klantenservice en technische helpdesk. Gewoon op het telefoonnummer dat je gewend bent. Ook de andere contactmogelijkheden blijven bestaan. 

Maar voor vragen kun je na het overgaan naar de KPN systemen ook terecht in de KPN winkels en op het KPN Forum. De KPN community denkt graag met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! In het topic Welkom op de KPN community: hoe werkt het? lees je alles over de KPN community en hoe jij hier aan kunt deelnemen.

 

Wat verandert er verder voor mij?

We snappen dat je vragen hebt over de omzetting naar de techniek van KPN. Hieronder lees je kort wat je kunt verwachten.

 

Wat merk ik van de omzetting?

Alles gaat automatisch. Ongeveer een maand van tevoren ontvang je per post een brief met een informatieboekje. In dit boekje staat wat hetzelfde blijft en welke veranderingen er zijn. Deze informatie is ook verwerkt in een online checklist.

Een week van tevoren ontvang je een e-mail met hierin de datum van de omzetting.

Als laatste ontvang je een bevestiging als de omzetting afgerond is.

 

Behoud huidig abonnement

Je behoudt jouw huidige XS4ALL abonnement met FRITZ!Box modem, tv-ontvangers en XS4ALL e-mailadressen. Ook de XS4ALL klantenservice en technische helpdesk blijven bereiken op hetzelfde telefoonnummer. Kijk op de contactpagina van XS4ALL voor alle contactmogelijkheden.

 

Nieuw bij KPN

Met de omzetting naar de techniek van KPN krijg je toegang tot de MijnKPN omgeving en app. Voor online televisie kijken gebruik je straks de KPN TV app. Kijk op kpn.com/wegwijs-xs4all voor hulp bij het installeren en gebruiken van de KPN apps.

Op xs4all.nl/overzicht vind je een compleet overzicht van wat gelijk blijft of verandert.

 

Wees welkom bij onze KPN community! 

 

Let op: de integratie van XS4ALL binnen KPN vond plaats in 2022. Lees je dit topic later, dan kan het zijn dat sommige links niet meer (geheel) de informatie bevatten die er wel stond op het moment dat dit topic werd gemaakt. 

Het informatieboekje/checklist is als bijlage aan dit artikel toegevoegd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

114 reacties

Reputatie 2

Hoi @richard4353, als het geen nieuw mobiel abonnement is zal hij waarschijnlijk nog het oude nummer hebben. Heb je hierover al contact gehad met mijn telefonische collega's of de XS4all klantenservice?

Nee, ik wist zeker dat er een nieuw nummer wordt uitgegeven aan de nieuwe simkaart.  Vanochtend de XS4ALL Helpdesk gebeld maar de wachttijd was meer dan 15 minuten. Ik heb het zojuist toch zelf kunnen vinden via de button “Bekijk uw voordelen, Voordelen per product”. Daar staat wel het nieuwe mobiele nummer vermeld. Heel bijzonder, het eindigt op drie nullen. Dat heb ik kunnen gebruiken bij “Product toevoegen”, heb er een SMS op ontvangen dus het werkt.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @richard4353, als het geen nieuw mobiel abonnement is zal hij waarschijnlijk nog het oude nummer hebben. Heb je hierover al contact gehad met mijn telefonische collega's of de XS4all klantenservice?

Nee, ik wist zeker dat er een nieuw nummer wordt uitgegeven aan de nieuwe simkaart.  Vanochtend de XS4ALL Helpdesk gebeld maar de wachttijd was meer dan 15 minuten. Ik heb het zojuist toch zelf kunnen vinden via de button “Bekijk uw voordelen, Voordelen per product”. Daar staat wel het nieuwe mobiele nummer vermeld. Heel bijzonder, het eindigt op drie nullen. Dat heb ik kunnen gebruiken bij “Product toevoegen”, heb er een SMS op ontvangen dus het werkt.

De XS4ALL klantenservice is inderdaad drukker dan anders op het moment. Goed om te lezen dat je er uit gekomen bent, fijn dat je het laat weten!

Ik mis in de communicatie van de omzetting xs4all naar kpn de voice SIP voice informatie.

Naast eigen server heb ik ook eigen SIP hardware en die probeerd nog gewoon te verbinden met sip.xs4all.nl  maar dat werkt na de omzetting afgelopen nacht niet meer. 😥

 

 

 

Reputatie 7

Ik mis in de communicatie van de omzetting xs4all naar kpn de voice SIP voice informatie.

Naast eigen server heb ik ook eigen SIP hardware en die probeerd nog gewoon te verbinden met sip.xs4all.nl  maar dat werkt na de omzetting afgelopen nacht niet meer. 😥 

Onderstaand een screenshot van de instellingen op mijn Gigaset N300A IP.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Perfect ik heb een Gigaset N510  en dat komt aardig overeen.

Heb ondertussen ook de servicetool gevonden om je voip password in te stellen, 

 

Reputatie 7

Perfect ik heb een Gigaset N510  en dat komt aardig overeen.

Heb je de laatste versie van de firmware op jouw N510 staan?

 

Mijn N510 heeft 42.250 (422500000000 / V42.00)  en is nu wel weer online dankzij jouw screenshot 😀  
Zal de upgrade ook nog even doen,  maar ik kan weer bellen en gebeld worden. 😎

Beste mede XS4ALL-ers ook hier een xs4all van het eerste uur, ik zit nu echter met een probleempje met mijn eigen mailserver en het spf record mijn spf record was altijd :

v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.xs4all  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

heb deze nu veranderd naar

 v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.kpn  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

Echter krijg ik nu via mxtool een spf record fout op een ipv6 adres welke mij onbekend is.

Hoe moet ik de spf record nu inrichten om toch op de juiste manier email te kunnen versturen vanaf mijn eigen server.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ron42, fijn om te lezen dat het met behulp van wjb opgelost is! Even een check: jij hebt als het goed is een infoboekje en een online checklist gekregen met informatie over de integratie. Daar stond het niet in vermeld? Dan is dit voor mij een signaal om het even intern door te geven. 

Reputatie 7

Echter krijg ik nu via mxtool een spf record fout op een ipv6 adres welke mij onbekend is.

Het included spf record "spf-considered-harmful.xs4all.nl" ziet er goed uit. De fout zou dus veroorzaakt moeten worden door iets in het eigen gedeelte van jouw spf record.

Kan je eens een screenshot posten van de foutmelding die je krijgt.

Reputatie 1

Beste mede XS4ALL-ers ook hier een xs4all van het eerste uur, ik zit nu echter met een probleempje met mijn eigen mailserver en het spf record mijn spf record was altijd :

v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.xs4all  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

heb deze nu veranderd naar

 v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.kpn  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

Echter krijg ik nu via mxtool een spf record fout op een ipv6 adres welke mij onbekend is.

Hoe moet ik de spf record nu inrichten om toch op de juiste manier email te kunnen versturen vanaf mijn eigen server.


Als je je eigen mailserver draait, dan neem ik aan dat je een eigen domein hebt met daarin een eigen MX-record wat verwijst naar je eigen mailserver.  Als dat het geval is, waarom include je dan die meuk van xs4all?

Ik draai ook een eigen mailserver en mijn SPF-record is vreselijk simpel.
Het verwijst gewoon naar het MX-record van m’n mailserver en verder niks:

# dig @ns0.transip.net -t txt vanvergehaald.nl

; <<>> DiG 9.16.27 <<>> @ns0.transip.net -t txt vanvergehaald.nl
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 20606
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1
;; WARNING: recursion requested but not available

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232
;; QUESTION SECTION:
;vanvergehaald.nl. IN TXT

;; ANSWER SECTION:
vanvergehaald.nl. 3600 IN TXT "v=spf1 mx -all"

;; Query time: 9 msec
;; SERVER: 195.135.195.195#53(195.135.195.195)
;; WHEN: Fri Apr 22 09:30:18 CEST 2022
;; MSG SIZE rcvd: 72

Dit werkt en komt ook prima door de test van mxtoolbox:

 

Ha @Ron42, fijn om te lezen dat het met behulp van wjb opgelost is! Even een check: jij hebt als het goed is een infoboekje en een online checklist gekregen met informatie over de integratie. Daar stond het niet in vermeld? Dan is dit voor mij een signaal om het even intern door te geven. 

Inderdaad ik heb het boekje "Even checken  .. wat het voor u betelent” en daar gaat pagina 12 t/m 15 over bellen.   Maar geen woord over SIP instellingen of VOIP password.  (ook niet in de aparte omzet aankondiging)

Reputatie 1

Ha @Ron42, fijn om te lezen dat het met behulp van wjb opgelost is! Even een check: jij hebt als het goed is een infoboekje en een online checklist gekregen met informatie over de integratie. Daar stond het niet in vermeld? Dan is dit voor mij een signaal om het even intern door te geven. 

Inderdaad ik heb het boekje "Even checken  .. wat het voor u betelent” en daar gaat pagina 12 t/m 15 over bellen.   Maar geen woord over SIP instellingen of VOIP password.  (ook niet in de aparte omzet aankondiging)

De gegevens over het nieuwe VoIP-account ontving ik in twee separate brieven.
Het nieuwe password stond in de tweede brief, maar dat kun je eventueel ook nog zelf on-line wijzigen.

Ha @Ron42, fijn om te lezen dat het met behulp van wjb opgelost is! Even een check: jij hebt als het goed is een infoboekje en een online checklist gekregen met informatie over de integratie. Daar stond het niet in vermeld? Dan is dit voor mij een signaal om het even intern door te geven. 

Inderdaad ik heb het boekje "Even checken  .. wat het voor u betelent” en daar gaat pagina 12 t/m 15 over bellen.   Maar geen woord over SIP instellingen of VOIP password.  (ook niet in de aparte omzet aankondiging)

De gegevens over het nieuwe VoIP-account ontving ik in twee separate brieven.
Het nieuwe password stond in de tweede brief, maar dat kun je eventueel ook nog zelf on-line wijzigen.

Ik kreeg mijn voip paswoord twee dagen na de aansluiting, erg vreemd omdat de dagtekening wel 8 dagen ervoor was :-(

Beste mede XS4ALL-ers ook hier een xs4all van het eerste uur, ik zit nu echter met een probleempje met mijn eigen mailserver en het spf record mijn spf record was altijd :

v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.xs4all  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

heb deze nu veranderd naar

 v=spf1 a mx ip4:mijnip.adres.kpn  include:spf-considered-harmful.xs4all.nl  -all

Echter krijg ik nu via mxtool een spf record fout op een ipv6 adres welke mij onbekend is.

Hoe moet ik de spf record nu inrichten om toch op de juiste manier email te kunnen versturen vanaf mijn eigen server.


Als je je eigen mailserver draait, dan neem ik aan dat je een eigen domein hebt met daarin een eigen MX-record wat verwijst naar je eigen mailserver.  Als dat het geval is, waarom include je dan die meuk van xs4all?

Ik draai ook een eigen mailserver en mijn SPF-record is vreselijk simpel.
Het verwijst gewoon naar het MX-record van m’n mailserver en verder niks:

# dig @ns0.transip.net -t txt vanvergehaald.nl

; <<>> DiG 9.16.27 <<>> @ns0.transip.net -t txt vanvergehaald.nl
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 20606
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1
;; WARNING: recursion requested but not available

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232
;; QUESTION SECTION:
;vanvergehaald.nl. IN TXT

;; ANSWER SECTION:
vanvergehaald.nl. 3600 IN TXT "v=spf1 mx -all"

;; Query time: 9 msec
;; SERVER: 195.135.195.195#53(195.135.195.195)
;; WHEN: Fri Apr 22 09:30:18 CEST 2022
;; MSG SIZE rcvd: 72

Dit werkt en komt ook prima door de test van mxtoolbox:

 

Tnxs 

Reputatie 2
Badge

26 april wordt mijn xs4all abonnemet overgezet naar KPN, ik ben bang dat ik bij support (xs4all) iets toegezegt krijg en waar KPN dan niet in mee gaat.

 

Badge +12

26 april wordt mijn xs4all abonnemet overgezet naar KPN, ik ben bang dat ik bij support (xs4all) iets toegezegt krijg en waar KPN dan niet in mee gaat.

 

Zoals?

Reputatie 2
Badge

Er is geen zoals, of wel ik heb daar geen voorbeeld van.

Badge +12

Er is geen zoals, of wel ik heb daar geen voorbeeld van.

Als XS4ALL iets toezegt en je laat het bevestigen dan zal KPN daar ook in mee moeten. Het is immers allemaal KPN..

Hallo,

Ik ben suc6vol overgezet van XS4All naar KPN. Alles prima verlopen op 1 ding na. Dat is van XS4All F-Secure naar KPN Veilig.

Ik krijg direct bijgesloten Error melding na inloggen als ik naar KPN Veilig ga. Krijg het dus ook niet geïnstalleerd.

Wat gaat er mis ??? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @richard001, welkom op ons forum!
Voor inhoudelijke vragen kun je altijd nog het beste contact opnemen met de XS4all klantenservice

Wat ik hierover lees is dat het meestal een kwestie van afwachten is. 

Zie ook Wegwijs XS4all : Beveilig je apparaten met KPN Veilig

 

Na de omzeting probeer ik al 3 dagen in even zo vele pogingen een verhuizing door te geven maar tot op heden is dat nog niet gelukt! Ik krijg geen email ter bevestiging en de status blijft ongewijzigd.
 

 

Hallo,

Ik ben suc6vol overgezet van XS4All naar KPN. Alles prima verlopen op 1 ding na. Dat is van XS4All F-Secure naar KPN Veilig.

Ik krijg direct bijgesloten Error melding na inloggen als ik naar KPN Veilig ga. Krijg het dus ook niet geïnstalleerd.

Wat gaat er mis ??? 

 

Oplossing gevonden!

Foutmelding is onder Win10 zowel Edge als Chrome. Ik heb Chrome gede-installeerd en weer geïnstalleerd. Onder Chrome is nu de foutmelding weg en werkt het. Onder Edge werkt het nog steeds niet.

Kortom: het is een instelling onder/in Chrome (en dus ook Edge)…. maar welke???

Reputatie 7

Hallo,

Ik ben suc6vol overgezet van XS4All naar KPN. Alles prima verlopen op 1 ding na. Dat is van XS4All F-Secure naar KPN Veilig.

Ik krijg direct bijgesloten Error melding na inloggen als ik naar KPN Veilig ga. Krijg het dus ook niet geïnstalleerd.

Wat gaat er mis ??? 

 

Oplossing gevonden!

Foutmelding is onder Win10 zowel Edge als Chrome. Ik heb Chrome gede-installeerd en weer geïnstalleerd. Onder Chrome is nu de foutmelding weg en werkt het. Onder Edge werkt het nog steeds niet.

Kortom: het is een instelling onder/in Chrome (en dus ook Edge)…. maar welke???

Misschien is het opschonen van de cache en cookies wel voldoende.

Reputatie 3
Badge

De migratie naar KPN ging prima. Totaal geen problemen gehad !

Ik vond alleen jammer dat ik mijn 097 Sim kaart nummer niet kon behouden. Was ik ook niet over geïnformeerd.

Maar nu heb ik nog 1 vraag. Ik heb voor de migratie nog een Mobiel KPN abonnement afgesloten. Maar ik moest wachten ivm nummerbehoud. Nu gaat volgende week het abonnement in. Maar heb ik nu nog recht op XS4ALL compleet? En krijg ik ESPN compleet als gratis pakket? Want ik kan niet meer in mijn XS4ALL om het aan te zetten.