Beantwoord

Aansluitpunt glasvezel naar modem? ntu??

  • 12 March 2020
  • 4 reacties
  • 1206 keer bekeken

Ik ben heel gelukkig dat ik nu een aansluitpunt in mijn meterkast voor glasvezel heb, een klein wit kastje wat volgens de berichten van anderen een FTU heet. Krijg ik via de post hét bericht dat de werkzaamheden van de kpn klaar zijn. vreemd… ik kan niets op dat witte kastje (FTU) aansluiten hoor.

Wat nu??

icon

Beste antwoord door Nick83 12 March 2020, 16:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De werkzaamheden van "KPN Netwerk NL" zijn klaar. Denk ik. Nu is het vervolgens KPN de provider die hiermee verder moet / kan om u aan te sluiten. Dat zijn dus 2 verschillende organisaties. Met wel beide KPN in hun naam, en het logo is hetzelfde. Maar toch wel 2 verschillende organisaties.

Je kunt nu een aanbieder van je keuze kiezen om daar glasvezelinternet af te nemen, of, als je al klant van KPN bent, in MijnKPN een glasvezelabo kiezen dat bij je past, dan maakt je provider KPN e.e.a. voor je in orde.

KPN Netwerk heeft de infrastructuur reedsaangelegd.

Wat je nu ziet is slechts de glasvezelaansluiting beschermd door een dekseltje.

Bij het echt aansluiten wordt dat dekseltje vervangen door een glasvezelmodem en, in geval van een PON-aansluiting, nog een aanvullend zwart vierkant PON-kastje.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi R, welkom op het forum. 

Zo te lezen is de aanleg bij jou klaar zoals hier al werd aangegeven. De provider hoort nu verder te gaan met je bestelling en de rest aan te sluiten. 

Heb je een bestelling bij KPN lopen? Dan kan ik dit voor je nakijken en iets concreter toelichten. Vul in dit geval je profiel even in. Anders kan de provider bij wie dit hebt besteld doen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

RoMa, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.