Beantwoord

Afmelden voor mails van het Forum

  • 23 March 2020
  • 7 reacties
  • 727 keer bekeken

Ik wil afgemeld worden bij het KPN Forum. Graag ontvang ik een bevestiging.

Dank u.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 31 March 2020, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik wil mezelf ook afmelden maar weet niet hoe Snap niets van de aanwijzing op de site

Willen jullie mij afmelden ? Graag bevestiging

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Els en Carla, welkom op het forum. Ik zie dat jullie beiden hier nieuw zijn. Wat bedoelen jullie precies met ‘afmelden’?

Jij hebt ook een ander topic lopen, Els, met een vraag over een factuur. Dat lijkt nu beantwoord en opgelost. Is dat ook zo? 

Ik wil geen mails meer krijgen van topics.   Groeten Carla

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de toelichting, Carla. Ik geef even een uitgebreid antwoord omdat die ook relevant kan zijn voor andere mensen die meelezen.

 

Je krijgt mails van topics in een aantal gevallen. 

  1. Als je een topic gestart bent en daarop wordt gereageerd of een antwoord wordt gemarkeerd.
    Dit is expres zodat je weet dat er reacties zijn gegeven op je vraag. Meeste mensen komen hier voor een hulpvraag, dan is het handig om een mail te krijgen als mensen je proberen te helpen.
  2. Als je een topic volgt/als favoriet gemarkeerd hebt, dan krijg je mails als er daarin nieuwe reacties zijn
  3. Als je een hele categorie volgt, dan krijg je mails als er nieuwe topics worden geplaatst
  4. Als je specifiek genoemd wordt in een topic (door middel van een @) dan krijg je een mail
  5. Als je een privébericht krijgt, krijg je een mail

 

Mailberichten naar aanleiding van een eigen topic zijn niet uit te zetten. Alle anderen zijn aan te passen via je instellingen. Dit kunnen wij niet voor je doen.

  • Wil je punt 2 uitzetten? Zet dan de volgende opties op Nee
    • Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt
    • Ontvang e-mailmeldingen van uw topicabonnementen
    • Ontvang een email wanneer er een post als beste antwoord wordt gemarkeerd in een van mijn favoriete topics
    • Ontvang een email wanneer er een post als beste antwoord wordt gemarkeerd in een van mijn favoriete topics
  • Wil je punt 3 uitzetten? Zet dan de volgende opties op Nee
    • Ontvang een email wanneer er een nieuw topic is geplaatst in de categorieën die ik volg
  • Wil je punt 4 uitzetten? Zet dan de volgende optie op Nee
    • Ontvang e-mailnotificaties van @mentions
  • Wil je punt 5 uitzetten? Zet dan de volgende optie op Nee
    • Ontvang een email wanneer iemand mij een privébericht stuurt

 

Om verder te voorkomen dat topics automatisch worden gevolgd als je ergens reageert, zet ook Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt op Nee

 

Heb je per abuis een hele categorie gevolgd, dan kun je dat uitzetten op de pagina van de categorie zelf. Je kunt de categorie openen via de voorpagina van het forum. Vervolgens zie je, na het openen van de categorie, bijvoorbeeld Stel je Vraag, rechtsboven een knop.

Volg je een categorie dan staat er Niet meer volgen. Klik dan op die knop om e-mails te stoppen.

Als je een categorie niet volgt staat er Abonneren. Als je dan klikt ga je juist e-mails krijgen.

 

Het is ook mogelijk om een forumaccount in z'n geheel te verwijderen. Dit betekent dat je met het account dat je op dit moment niet meer kunt inloggen om berichten te plaatsen en je krijg helemaal geen mails meer. Dit kunnen je juist niet zelf en moet door ons gedaan worden. Als je dan op een later moment wel een keer weer een bericht zou willen plaatsen moet je een nieuw account aanmaken.

Reputatie 7
Badge +21

@Erik_  kleine correctie,  voor punt 4 zet je Ontvang e-mailnotificaties van @mentions op Nee

Verder staat toch ook in elk notificatie mailtje hoe je volgende meldingen uitzet door favorieten, abonnementen e.d. te verwijderen?

Reputatie 7
Badge +30

Ha, had ik even verkeerd gekopieerd en geplakt daar :) Dank je!

En ja, het staat ook in alle mails aangegeven, maar ervaring leert ook dat mensen dat niet lezen. Of het blijkbaar alsnog niet goed begrijpen.