Vraag

DVS1200

  • 28 March 2020
  • 8 reacties
  • 354 keer bekeken

Wij hebben nog twee oude dvs200 adapters in gebruik. Nu doet 1 het niet meer en wordt ons aangeraden door KPN om de DVS1200 aan te schaffen. Inmiddels zijn er in huis ook 3 tv"s heb je dan ook 3 adapters nodig. Ook hebben wij zonnepanelen en die zouden storing geven. Heeft iemand hier ervaring mee. Graag een reactie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@PaJo Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je bericht. In algemene zin kunnen we stellen dat draadloze verbindingssets gevoelig zijn voor schommelingen (vermogen) op het elektriciteitsnet. Via het elektriciteitsnet worden de datapakketjes onderling verstuurd.

[Experiabox > DVS > elektriciteitsnet > DVS > tv]

Als het vermogen een beetje fluctueerde dan kan de onderlinge koppeling van de DVSjes wegvallen. De DVS onthoudt de koppeling, waardoor ze elkaar weer proberen te vinden. Op zo'n moment kan dit haperend beeld geven. Dit is prima zou je denken, maar wanneer dit dagelijks gebeurt wordt het een tweede verhaal. Hoe groter de fluctuaties, hoe groter de kans dat de DVSjes de onderlinge verbinding verliezen. In het ergste geval moet je de DVSjes meerdere malen per week helemaal opnieuw (handmatig) koppelen. 

” Zit je net lekker serie te kijken, stopt de zon ineens met schijnen”.:rofl: :sun_with_face:

Afijn, Je geeft aan de DVS 200 gebruikt te hebben. Als dit altijd prima functioneerde, dan hoef je je geen zorgen te maken over de DVS 1200. Deze is namelijk minder gevoelig voor deze schommelingen dan de DVS 200. 

Tevens je het mogelijk om twee type Devolo draadloze verbindingssets aan elkaar te koppelen. In dit topic vind je een uitgebreide uitleg hoe je de koppeling tot stand kunt brengen. Op de KPN website [combineren van verschillende adapter] benoemen we wél dat de snelheid wordt bepaald door de minst snelle adapter. 

Mijn advies:

  1. Kabels boven alles! Wij kunnen je voorzien van 10m CAT5e kabels (gratis) 
  2. Koop de DVS 1200 en probeer deze 14 dagen! 

 

Reputatie 7
Badge +17

@PaJo Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Anders weet je ons te vinden. :hugging:

Op dit moment heb ik de MT 2263 al ruim 6 jaar in gebruik

Nu met de experiabox V10 heb ik regelmatig haperend beeld en code F143 op mijn TV ontvanger

Alles nagelopen en duidelijk bleek het de MT 2263 te zijn

Via de gebruikshandleiding gereset nu doen ze het weer even maar ben wel benieuwd hoelang

is de DVS 1200 de oplossing ook gezien de snelheid en wat zijn de evaringen

Op dit moment heb ik de MT 2263 al ruim 6 jaar in gebruik

Nu met de experiabox V10 heb ik regelmatig haperend beeld en code F143 op mijn TV ontvanger

Alles nagelopen en duidelijk bleek het de MT 2263 te zijn

Via de gebruikshandleiding gereset nu doen ze het weer even maar ben wel benieuwd hoelang

is de DVS 1200 de oplossing ook gezien de snelheid en wat zijn de evaringen

Misschien is https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-valt-steeds-weg-496739?postid=977401#post977401 een hint?

Wij hebben nog twee oude dvs200 adapters in gebruik. Nu doet 1 het niet meer en wordt ons aangeraden door KPN om de DVS1200 aan te schaffen. Inmiddels zijn er in huis ook 3 tv"s heb je dan ook 3 adapters nodig. Ook hebben wij zonnepanelen en die zouden storing geven. Heeft iemand hier ervaring mee. Graag een reactie.

ja geen dvs 1200 kopen want als het niet werkt kan je ze niet meer terug brengen 

@PaJo Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je bericht. In algemene zin kunnen we stellen dat draadloze verbindingssets gevoelig zijn voor schommelingen (vermogen) op het elektriciteitsnet. Via het elektriciteitsnet worden de datapakketjes onderling verstuurd.

[Experiabox > DVS > elektriciteitsnet > DVS > tv]

Als het vermogen een beetje fluctueerde dan kan de onderlinge koppeling van de DVSjes wegvallen. De DVS onthoudt de koppeling, waardoor ze elkaar weer proberen te vinden. Op zo'n moment kan dit haperend beeld geven. Dit is prima zou je denken, maar wanneer dit dagelijks gebeurt wordt het een tweede verhaal. Hoe groter de fluctuaties, hoe groter de kans dat de DVSjes de onderlinge verbinding verliezen. In het ergste geval moet je de DVSjes meerdere malen per week helemaal opnieuw (handmatig) koppelen. 

” Zit je net lekker serie te kijken, stopt de zon ineens met schijnen”.:rofl: :sun_with_face:

Afijn, Je geeft aan de DVS 200 gebruikt te hebben. Als dit altijd prima functioneerde, dan hoef je je geen zorgen te maken over de DVS 1200. Deze is namelijk minder gevoelig voor deze schommelingen dan de DVS 200. 

Tevens je het mogelijk om twee type Devolo draadloze verbindingssets aan elkaar te koppelen. In dit topic vind je een uitgebreide uitleg hoe je de koppeling tot stand kunt brengen. Op de KPN website [combineren van verschillende adapter] benoemen we wél dat de snelheid wordt bepaald door de minst snelle adapter. 

Mijn advies:

  1. Kabels boven alles! Wij kunnen je voorzien van 10m CAT5e kabels (gratis) 
  2. Koop de DVS 1200 en probeer deze 14 dagen! 

 

niet kopen heb slechte ervaring met kpn en de winkel van kpn in Beek

@PaJo Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je bericht. In algemene zin kunnen we stellen dat draadloze verbindingssets gevoelig zijn voor schommelingen (vermogen) op het elektriciteitsnet. Via het elektriciteitsnet worden de datapakketjes onderling verstuurd.

[Experiabox > DVS > elektriciteitsnet > DVS > tv]

Als het vermogen een beetje fluctueerde dan kan de onderlinge koppeling van de DVSjes wegvallen. De DVS onthoudt de koppeling, waardoor ze elkaar weer proberen te vinden. Op zo'n moment kan dit haperend beeld geven. Dit is prima zou je denken, maar wanneer dit dagelijks gebeurt wordt het een tweede verhaal. Hoe groter de fluctuaties, hoe groter de kans dat de DVSjes de onderlinge verbinding verliezen. In het ergste geval moet je de DVSjes meerdere malen per week helemaal opnieuw (handmatig) koppelen. 

” Zit je net lekker serie te kijken, stopt de zon ineens met schijnen”.:rofl: :sun_with_face:

Afijn, Je geeft aan de DVS 200 gebruikt te hebben. Als dit altijd prima functioneerde, dan hoef je je geen zorgen te maken over de DVS 1200. Deze is namelijk minder gevoelig voor deze schommelingen dan de DVS 200. 

Tevens je het mogelijk om twee type Devolo draadloze verbindingssets aan elkaar te koppelen. In dit topic vind je een uitgebreide uitleg hoe je de koppeling tot stand kunt brengen. Op de KPN website [combineren van verschillende adapter] benoemen we wél dat de snelheid wordt bepaald door de minst snelle adapter. 

Mijn advies:

  1. Kabels boven alles! Wij kunnen je voorzien van 10m CAT5e kabels (gratis) 
  2. Koop de DVS 1200 en probeer deze 14 dagen! 

 

niet kopen heb slechte ervaring met kpn en de winkel van kpn in Beek

het beste is nog altijd met utp kabels te verbinden

Denk er ook om dat bij iedere volgende DVS de snelheid tussen alle DVSsen halveert. Als er nog een DVS200 in je netwerk zit bepaalt die de snelheid (theoretisch max. 200 Mb/s) en is dat wat je tussen 2 adapters max kunt bereiken. Een volgende adapter halveert de snelheid tot 100 Mbs/ enz. Bij 3 tv's heb je 4 adapters nodig (één bij de EB en één bij iedere tv) en houd je theoretisch dus nog hooguit 50 Mb/s over. Als je allemaal DVS1200 zou hebben wordt dat al 300 Mb/s (1.200 tussen 2, 600 tussen 3 en 300 tussen 4 adapters). Bedenk wel dat je die theoretische waarden in de praktijk niet haalt, dat is o.m. afhankelijk van de kwaliteit van het lichtnet bij je thuis. kpn adviseert al jaren om niet meer dan 2 tv's (totaal 3 adapters) via DVS aan te sluiten; of dat voor DVS1200 ook nog geldt weet ik niet, ik heb thuis allemaal kabels.