Beantwoord

Edit van ingezonden vraag

  • 25 July 2020
  • 10 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Klopt mijn constatering dat ik anders “behandeld” wordt in het forum als ik vanuit Edge een vraag stel of via Chrome? Als ik in Edge een vraag stel kan ik nadat de vraag opgeslagen is op de drie sterretjes klikken en de tekst aanpassen (dat kan alleen als ik dat direct na het plaatsen doe!) binnen Chrome zie ik die puntjes niet en kan ik dus een vraag niet bewerken.

 

Geprobeerd: Ik zie de puntjes nu wel direct na het invoeren van de tekst, maar niet naast een opmerking waarbij al door iemand anders ien opmerking is gemaakt. Bij Edge zie ik in dat geval de puntjes wel maar kan niet editen

icon

Beste antwoord door RBxx 25 July 2020, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dat is vreemd. Gebeurt dit op de telefoon en/of de computer? Browsers zijn bijgewerkt?

Reputatie 4
Badge +2

Op de PC windows10 alles up-to-date

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Vreemd onverklaarbaar gedrag zelfs lastig reproduceerbaar

 

 

Reputatie 7
Badge +21

De optie ‘Bewerk’ achter de drie puntjes is maar tot 1 uur na de plaatsing beschikbaar. Daarna kan je jouw reactie niet meer bewerken. Kan dat een verklaring voor jouw situatie zijn?

Ik zou het toch wel een nuttige optie vinden om, op basis van reacties, de oorspronkelijke vraagstelling te verduidelijken c.q. aan te vullen.

Reputatie 4
Badge +2

inderdaad

Ik zou het toch wel een nuttige optie vinden om, op basis van reacties, de oorspronkelijke vraagstelling te verduidelijken c.q. aan te vullen.

Daarmee heb je dus ook de mogelijkheid om iets wat je eerder hebt gepost en waarop wellicht een aantal reacties is binnengekomen, compleet te redigeren zodat er niets overblijft van je oorspronkelijke verhaal. Je kunt dan beter in een vervolg post aangeven dat je wat je oorspronkelijk hebt gepost niet meer (helemaal) de lading dekt en dat je - wellicht door reacties van anderen - tot een ander inzicht gekomen bent (voortschrijdend inzicht noemen we dat tegenwoordig toch); dat houdt de boel dan wel zo helder. De bewerkfunctie is eigenlijk vooral bedoeld om nog snel ff wat typefouten te verbeteren, niet om - later - je hele post om te gooien.

@Henk2304 

Daar valt ook iets voor te zeggen. Is het mogelijk een lopende discussie te sluiten met een link naar de heropende versie op basis van de nieuwe inzichten?

Reputatie 7
Badge +30

Dat kan inderdaad ook, maar raden we niet aan. Het is uiteindelijk voor meelezers beter als het hele proces van voortschrijdend inzicht gewoon in één topic staat. Als een gebruiker dan ook een nieuw topic aanmaakt die heel erg lijkt op een recent topic van diezelfde gebruiker, dan is de kans groot dat die door een van ons moderators wordt samengevoegd met het eerdere topic. Meelezers zijn namelijk over het algemeen mensen met een zelfde of vergelijkbaar probleem die het forumtopic hebben gevonden bij het zoeken naar een oplossing. Veel van die meelezers reageren niet, maken vaak niet eens een forumaccount aan. Om dan te zorgen dat ze wel zo goed mogelijk geholpen kunnen worden, zijn het juist de stappen hoe men tot ander/aangepast inzicht komt vaak het meest relevant.

@erik_

Erik,

daar valt iets voor te zeggen, maar veel reacties op posts ontsporen nog wel eens. Het is als het verhaal bij het kampvuur. Ook zit er nog weleens wat onzin tussen de reacties, uit onwetendheid of uit een andere interpretatie als door de vraagsteller bedoeld. Dat kun je alleen weten voor zover je enige kennis hebt op een bepaald gebied. De probleemhouder kan dit wel goed beoordelen en, via een heropening van het probleem (met verwijzing naar het origineel), het kaf van het koren scheiden en de situatie schetsen na verwerking van relevante opmerkingen en adviezen. De probleemstelling kan dan veel zuiverder worden benoemd. De reacties daarop zijn waarschijnlijk meer to-the-point.

Neem als voorbeeld dit Topic, de vraagstelling is maar op een manier te interpreteren. Wel of juist niet de vraagstelling in een of andere vorm aanpassen. Dat maakt de discussie vrij eenduidig. Bij de meeste technische Topics zijn veel meer interpretaties mogelijk, meestal begrijpelijk maar niet altijd wat de vraagsteller bedoelde.

Ik wilde, via de wijzigings optie, dit fenomeen onder de aandacht brengen en dat heb ik gedaan.

Groet,

John