Feedback over de nieuwe mobiele versie van ons forum/blog

• 15 april 2015
  • 28 reacties
  • 12123 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Een tweet sturen, je reis plannen of het laatste nieuws bekijken, met de komst van de mobiele telefoon en razendsnel internet zijn we in staat waar en wanneer we willen van allerlei mooie online mogelijkheden gebruik te maken. Het gebruik van online websites en diensten neemt vandaag de dag steeds verder toe, vandaar dat een mobiele versie van een website van groot belang is.

Afgelopen nacht is daarom de bèta versie van ons mobiele forum/blog online gegaan. Als je de website forum.kpn.com met je mobiele telefoon bezoekt, zal je zien dat de pagina’s zijn aangepast naar de juiste schermgrootte en informatie makkelijker toegankelijk is.

Jij kan ons helpen
We hebben ervoor gekozen om een bèta versie van onze mobiele website te lanceren, dit betekent dat het mogelijk is dat er nog onvolkomenheden te vinden zijn. In dit onderwerp verzamelen we daarom alle bugs en foutjes die nog bestaan, jij kan ons daarbij helpen!

Welke gegevens hebben wij nodig
Als je de mobiele versie van ons forum/blog gebruikt, horen we graag je bevindingen. Als je hieronder reageert, begin je bericht dan met enkele basisgegevens, zodat wij precies uit kunnen zoeken wat er verbeterd moet worden.

Plaats in je bericht:
- Het merk van je telefoon
- De browser die je gebruikt (Safari, Android stock browser, Opera, IE)
- De firmwareversie van je telefoon

(iPhone: onder instellingen > algemeen > info / Android: onder instellingen > over je telefoon, oid).

Kijk voor hulp voor het vinden van deze gegevens op qelp.kpn.com

Als het mogelijk is, ontvangen we heel graag screenshots van de bugs die je tegenkomt!  

28 reacties

Reputatie 7
Het forum wordt netjes in de mobiele versie getoond, maar de inlogpagina nog niet.

- Nokia Lumia 1020 
- IE11
- Lumia Denim (3051.500009.1451.1001)

Reputatie 7
Badge +18
Hoi ,

Hij werkt wel op mijn mobiel, maar niet op tablet, zou ook handig zijn als het ook een tablet versie is.

Mijn idee zou eerder zijn: een Forum app van de KPN. Dat zal heel mooi zijn!
Reputatie 7
Uitloggen lijkt onmogelijk te zijn, ik krijg dan altijd de onderstaande melding:

https://

Reputatie 1
Hoi.

Ik vind het nieuwe forum makkelijker zoeken op onderwerp.
Ik kan zien waar het over gaat,hoeveel keer het gezien is en aantal reacties.
Ik zou het fijn vinden als er ook een datum bij staat.

Iphone.
Safari.
5.4.00
Vriendelijke groet
Mar
Reputatie 7
Badge +30
wjb schreef:
Uitloggen lijkt onmogelijk te zijn, ik krijg dan altijd de onderstaande melding:

Screenshot_2015-04-17-13-12-52.png

Hallo wjb,

Heeft niks te maken met dit onderwerp maar: welk apparaat gebruikt u?

Robin

Reputatie 7
HTC One M7 met Android versie 5.0.2.

Reputatie 3
Badge +2
Maak gebruik van een Sony Z2 telefoon..

Google Chrome

Misschien is het een optie om het door bladeren (bv 1-2) wat nu onderaan staat ook aan de boven zijde te plaatsen.

En wat ik niet zag wat de vermeldingen van nieuwe berichten. Je kan het wel zien op basis van tijd, maar zo'n vermelding is ook wel handig

Reputatie 7
De topics worden aflopend op volgorde van aanmaaktijdstip van het topic (eerste bericht) getoond.

In de desktop versie is dit aflopend op aanmaaktijdstip van het laatste bericht in het topic.

De sortering van de desktop versie is veel handiger.

Tevens wordt rechts niet het aantal antwoorden getoond, maar (lijkt het) het aantal pagina's met antwoorden min één.

Reputatie 7
Badge +30
Naar mijn idee is het niet mogelijk om je privé berichten te openen (Nexus 5)

Als ik op berichten klik, onder account, laadt Chrome de voorpagina.

Robin

Reputatie 7
Badge +12
Iedereen bedankt voor de feedback die tot nu toe is binnengekomen. We gaan hiermee aan de slag om de mobiele versie nog beter te maken. 

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb in de gaten dat ik ook met mijn Forum-app niet naar mij privéberichten kan.

Alleen heb ik wel een andere idee, is het mogelijk dat er in 1 oog opslag kunt zien wie er online is, en dat je er ook mee kan praten. Soms moet je dagen wachten tot  je eens antwoord krijg. Ik ben zelf best actief op het Forum geworden.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Over welke forum-app heeft u het?

Robin

Reputatie 7
Badge +18
,

Ik heb het over de mobiele Forum waar het over heeft. ;)

Sorry, het is ook eigenlijk geen app.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik zou graag berichten als oplossing willen markeren via mij mobiel.

Robin

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik zou graag de categorie willen zien waarin berichten geplaatst zijn. Voor mensen die alleen vragen stellen is dit minder belangrijk, maar als je antwoorden geeft is het wel handig om te weten waar het over gaat.

Robin

Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de feedback heren. Privéberichten zijn inmiddels ook beschikbaar op mobiel. Ook is er paginering aan de bovenkant toegevoegd.

Iets van een boardnaam of kruimelpad weergeven zou prettig zijn inderdaad, we onderzoeken de mogelijkheden. Zelfde geldt voor mogelijkheid tot antwoord markeren.

Hugo
Reputatie 3
Kleine suggestie van mijn kant. Ik heb al gevonden dat iemand citeren bereikt wordt met aanhalen.

Dit had ook kunnen zijn quote of citeren.

Verder gebruik ik vaak mijn tablet, mijn 1e indruk zeer goed !

Friesian.

Reputatie 7
Badge +10
Bedankt ! Aanhalen is niet de beste vertaling van quoten inderdaad, neem ik mee!

Hugo

Reputatie 7
Badge +18
Hugo_ schreef:
Bedankt @friesian! Aanhalen is niet de beste vertaling van quoten inderdaad, neem ik mee!

Hugo

Hoi ,

Ik zie op mijn mobiel geen eens "Aanhalen" erbij staan. Bij de mobiele forumsite. Ik betref een Samsung Young 2 (GT-S6310N, Androidversie 4.1.2) Misschien ie er iemand in het bedrijf met zo'n gsm. Dan kun je het zien.

https://

Hier zie je dus: "Beantwoorden, Kudos 0." Daarna het tekstvak, en daaronder: "Plaatsen". Met de mobiele site kunnen wij als Forumgebruikers niet "Aanhalen."

Tenminste bij mij niet... :D;)

Reputatie 7
Bij ons op Windows Phone is aanhalen ook (nog?) niet beschikbaar.

Reputatie 3

Ik heb ook een Android toestel, dat klopt op de mobiele versie van het forum zie je dat niet.

De mobiele versie is een beperkte versie van de desktopversie. Op de mobiele versie zie je aanhalen niet wanneer je beantwoorden aanklikt.

Echter zou je gaan naar de desktopversie en je bent ingelogd, klik je dan op beantwoorden zie je ongeveer rechtsboven bij het tekstvak wel aanhalen staan.

Daar zit hem dus het verschil.

Desktopversie = uitgebreid.

Mobiele versie = beperkt.

Ik verwacht dat dat bij een windows foon hetzelfde werkt, zou me niets verbazen.

Als reserve, omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat mijn allerbeste telefoon (Android)

niet goed werkte, heb ik ook een Nokia Lumia 630.(Ook handig als navigatie..)

Welk type/merk jij hebt weet ik niet, maar die van mij daar lukt het op dezelfde wijze.

friesian

Reputatie 7
Dat klopt ook . Maar hierboven wordt ergens de indruk gewekt dat aanhalen ook in de mobiele versie zou werken. Ik heb overigens een 1020, niet alleen handig als navigatie :manwink:

Reputatie 3

Ojeemieneetje, je hebt gelijk. Ik heb op mijn tablet desktopversie aangeklikt en daardoor komt dat mij altijd te voorschijn.

Sorry beste mensen, foutje van mij. Mijn suggestie hoorde niet thuis in dit topic. 

Stout paerdjuh. :D

Friesian.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Waarom kan ik geen handtekeningen zien in de mobiele versie? Nu mis ik gegevens van mensen die gegevens over de telefoon, experiabox, of het abonnement in hun handtekening hebben staan.

Robin
Reputatie 2
Badge
Verse gebruiker van het forum, nav. het smartlife-testpanel.

Ben ik de enige die het irritant vind dat ik niet kan zien welke topics er sinds mijn laatste bezoek zijn bijgewerkt? Volgens mij zie ik enkel een startdatum en views, of kijk ik niet goed?
En als we dan toch bezig zijn: is het in de mobiele versie mogelijk om de volgorde om te gooien? Nieuwe berichten bovenaan in plaats van eerst naar beneden moeten scrollen voor een '3 van 3' optie?

Momenteel op een Samsung S5, android 5.0 en Chrome.

Reageer