Beantwoord

Forum inlog wachtwoord?

Ik heb nu voor de 2 e keer een forum naam geregistreerd, zonder ergens een wachtwoord te hebben ingevoerd. Wanneer ik echter op de reactie van mijn vorige vraag wil reageren wordt mij bij de gebruikersnaam om een wachtwoord gevraagd. Van alles geprobeerd maar niets lukt. Ook geen mogelijkheid wachtwoord te resetten. Als ik nu bij deze geregistreerde forum-naam hetzelfde probleem krijg, blijf ik aan de gang. Vorige forum-naam was PieterPost, en nu heb ik voor Pieterpz gekozen. Ook als ik in dit geopende forum zoek bij instellingen, vind ik nergens gegevens over inloggegevens.
icon

Beste antwoord door Paul_ 30 augustus 2018, 14:10

Hoi Pieterpz/PieterPost! Wat Jordy aangeeft klopt als een bus. Je kan op 2 manieren inloggen: KPN ID of Facebook. Facebook is niet van toepassing hier dus dan blijft KPN ID over. En dat is altijd met een wachtwoord (aangezien KPN ID ook voor MijnKPN wordt gebruikt bijvoorbeeld). Nu kan het zo zijn dat je nog ingelogd was waardoor je geen wachtwoord hoefde in te vullen maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Zodra je voor het eerst op het forum komt en graag wil reageren dan moet er ingelogd worden. Je hoeft dat geen nieuw account aan te maken (en dus een wachtwoord te verzinnen) aangezien je 'gewoon' de inloggegevens van jouw MijnKPN kan gebruiken. Dus je hebt wel ooit een wachtwoord verzonnen, maar niet per se specifiek voor het forum zelf.

Schept dat wat duidelijkheid?

Trouwens, als je graag PieterPost weer wil gebruiken dan kan je op de volgende pagina het e-mailadres invullen die aan dat account is gekoppeld (in dit geval voornaamachternaam@kpnplanet.nl): https://account.kpn.com/#/account/forgotpassword?redirect_uri=https:%2F%2Fsso.api.insided.com%2Fauth%2Fopenidconnect%2Freturn&response_type=code&client_id=UcN9QowPQJzn3CJ50Vy8tj1lc8wpSPM5vRDKpN02&scope=openid%20forum&state=f85f99a3fe807a04616e8310a582fc60

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Pieterpz
Dan vraag ik me af hoe je dit bericht gepost hebt?
Dat kan alleen maar als je ingelogd bent n.l.
Lezen dat kan zondsr inloggen, maar een bericht plaatsen of beantwoorden dan zul je wel moeten inloggen.
Nu druk ik op reageren en kom spontaan zonder inlogprocedure (gebruikersnaam en ww) in het forum. Doe je dat via de mijnKPN-app/site dan wordt je om deze gegevens gevraagd terwijl ik bij beide registraties nooit een wachtwoord heb hoeven aanmaken.
Dat posten van dat 2e bericht was na een nieuwe registratie van een nieuwe gebruikers/forumnaam zoals je kunt lezen. En ja ik leef, waarom deze denigrerende reactie???
Reputatie 5
Badge +6
@huistijgerhij heeft een nieuw account aangemaakt. De enige optie om in te loggen op het forum is via Facebook (not sure) of via KPN ID (Mijn KPN).
Reputatie 7
Badge +18
Die reactie die jij bedoeld is een vaste spreuk/gezegde die er standaard onder komt, is niet persoonlijk bedoeld.
Ik geloof dat ik hem moet veranderen ik hoor vaker dat men denkt dat het persoonlijk bedoeld is..
Dat is dus pertinent niet zo Pieter
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Pieterpz/PieterPost! Wat Jordy aangeeft klopt als een bus. Je kan op 2 manieren inloggen: KPN ID of Facebook. Facebook is niet van toepassing hier dus dan blijft KPN ID over. En dat is altijd met een wachtwoord (aangezien KPN ID ook voor MijnKPN wordt gebruikt bijvoorbeeld). Nu kan het zo zijn dat je nog ingelogd was waardoor je geen wachtwoord hoefde in te vullen maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Zodra je voor het eerst op het forum komt en graag wil reageren dan moet er ingelogd worden. Je hoeft dat geen nieuw account aan te maken (en dus een wachtwoord te verzinnen) aangezien je 'gewoon' de inloggegevens van jouw MijnKPN kan gebruiken. Dus je hebt wel ooit een wachtwoord verzonnen, maar niet per se specifiek voor het forum zelf.

Schept dat wat duidelijkheid?

Trouwens, als je graag PieterPost weer wil gebruiken dan kan je op de volgende pagina het e-mailadres invullen die aan dat account is gekoppeld (in dit geval voornaamachternaam@kpnplanet.nl): https://account.kpn.com/#/account/forgotpassword?redirect_uri=https:%2F%2Fsso.api.insided.com%2Fauth%2Fopenidconnect%2Freturn&response_type=code&client_id=UcN9QowPQJzn3CJ50Vy8tj1lc8wpSPM5vRDKpN02&scope=openid%20forum&state=f85f99a3fe807a04616e8310a582fc60
Reputatie 7
Badge +23
Is het nog gelukt @Pieterpz @PieterPost? Als ik nog wat voor je kan doen dan hoor ik het graag.
Badge
Ik ga vanaf nu 2 verschillende apparaten gebruiken (gsm en tablet) om gegevens in te zien via de mijn-kpn-apps, zodat ik niet meer hoef te switchen binnen de app tussen mijn verschillende abonnementen. Zo probeer ik het koppelen en ontkoppelen en meldingen dat ik gegevens zou hebben gewijzigd, te voorkomen. Toch vreemd dat dit op deze manier moet. Ik heb in een later stadium mijn mobiele abonnement gekoppeld aan KPN-compleet, waarna ik gebruik maak van extra voordelen binnen het totale abonnement. De bank-afschrijving van dat mobiele abonnement is weer apart.
Reputatie 7
Badge +23
Ik ga vanaf nu 2 verschillende apparaten gebruiken (gsm en tablet) om gegevens in te zien via de mijn-kpn-apps, zodat ik niet meer hoef te switchen binnen de app tussen mijn verschillende abonnementen. Zo probeer ik het koppelen en ontkoppelen en meldingen dat ik gegevens zou hebben gewijzigd, te voorkomen. Toch vreemd dat dit op deze manier moet. Ik heb in een later stadium mijn mobiele abonnement gekoppeld aan KPN-compleet, waarna ik gebruik maak van extra voordelen binnen het totale abonnement. De bank-afschrijving van dat mobiele abonnement is weer apart.
Oké, dat kan maar zou niet nodig moeten zijn. Of ik begrijp het verkeerd natuurlijk. Dit staat overigens los van het forum en het inloggen daarvan toch? Als je de MijnKPN app gebruikt kan je inderdaad switchen tussen de verschillende abonnementen. Maar je hoeft dan niets opnieuw te koppelen. Want elke keer e-mails krijgen met meldingen dat je iets hebt gewijzigd is niet wat je wil inderdaad. Je kan in principe 1 e-mailadres gebruiken voor de verschillende abonnementen in MijnKPN en het forum. En dan zou je niets moeten hoeven (ont)koppelen en dergelijke.

Reageer