Beantwoord

Gebruikersnaam wijzigen forum

  • 22 April 2020
  • 7 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Toen ik 5 jaar geleden een naam moest kiezen heb ik maar voor deze naam gekozen en daar heb ik nu spijt van nu ik mijn account op het forum ook wil gaan gebruiken! Dikke tranen met tuiten heb ik gehuild… ;-)

Ik begrijp dat een moderator dit voor mij kan wijzigen. Kan dit gewijzigd worden naar Pylsa? Alvast bedankt! :-)

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 April 2020, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Nou @Tomcat 

Daar werd ik beetje nieuwsgierig van. Wat is nu een Pylsa?  

Het blijkt een IJslandse hot dog te zijn…..

 

What are they called in Iceland?In Icelandic a hot dog is called Pylsa or Pulsa (with conjugations). There is actually (not joking) an active controversy amongst Icelanders whether Icelandic hot dogs should be called Pylsa or Pulsa. It is a bit of a silly argument, and both sides think that the other is saying it wrong. It is likely that Pulsa is influenced by the Danish language. The word for sausage in Danish is Polser. The Norse influence (Swedish, Faroese, Norwegian) changes the O in Polser to a Y - Pylsa.

 

Reputatie 2
Badge

Nou @Tomcat 

Daar werd ik beetje nieuwsgierig van. Wat is nu een Pylsa?  

Het blijkt een IJslandse hot dog te zijn…..

 

What are they called in Iceland?In Icelandic a hot dog is called Pylsa or Pulsa (with conjugations). There is actually (not joking) an active controversy amongst Icelanders whether Icelandic hot dogs should be called Pylsa or Pulsa. It is a bit of a silly argument, and both sides think that the other is saying it wrong. It is likely that Pulsa is influenced by the Danish language. The word for sausage in Danish is Polser. The Norse influence (Swedish, Faroese, Norwegian) changes the O in Polser to a Y - Pylsa.

 

 

Druk ik zomaar per abuis op de knop om er het beste antwoord van te maken! (Alhoewel, toch niets aan gelogen!) 😌

Reputatie 7
Badge +28

HaHaHa @Tomcat , 

Maar geen zorgen Er komt hier vanzelf een moderator langs die jou kan helpen. Het kan alleen wel enkele dagen duren voordat je aan de beurt bent. 

Reputatie 2
Badge

HaHaHa @Tomcat , 

Maar geen zorgen Er komt hier vanzelf een moderator langs die jou kan helpen. Het kan alleen wel enkele dagen duren voordat je aan de beurt bent. 

Gelukkig heb ik geen haast! 

Reputatie 7
Badge +28

Vooruitlopend daarop kun je natuurlijk wel al de profielfoto in het Forum profiel  wijzigen naar een Pylsa. Er staat nu nog een T van @Tomcat

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tomcat, of moet ik zeggen @Pylsa :grin:
Welkom terug!

Reputatie 2
Badge

Vooruitlopend daarop kun je natuurlijk wel al de profielfoto in het Forum profiel  wijzigen naar een Pylsa. Er staat nu nog een T van @Tomcat

 Done!