Beantwoord

Gebruikslimiet KPN veilig omzeilen

  • 3 May 2020
  • 5 reacties
  • 346 keer bekeken

Goedemiddag allen,

 

Ik heb voor mijn zoon een gebruikslimiet ingesteld in KPN Veilig. Maar bij het overschrijden van de limiet verschijnt een scherm waarbij de tijd verlengt kan worden terwijl dit nou net niet de bedoeling was.

 

In de scherm van KPN veilig staat bij gebruikslimiet de volgende mededeling: "Dit Windows-account heeft beheerdersrechten die de bescherming kunnen omzeilen. Wijzig dit in de Window-instellingen”

Heeft iemand hiermee ervaring en weet iemand waar precies de instellingen gewijzigd kunnen worden zodat bij de overschrijding van de gebruikslimiet daadwerkelijk met de PC niets meer kan doen?

 

alvast bedankt

RP

icon

Beste antwoord door wjb 3 May 2020, 14:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Wat gebeurd er als u voor u zoon een nieuw gebruikersaccount aanmaakt op u pc?

www.windows-helpdesk.nl/gebruikersaccount-aanmaken/amp/

Reputatie 7

Het is sowieso onverstandig om op een PC te werken onder een account met beheersrechten. Mijn advies: Gebruik één administrator account voor het beheer van de computer en zorg dat het wachtwoord daarvan alleen bij de beheerder bekend is. Alle andere accounts en dus ook die van jouw zoon zouden eigenlijk gewone user accounts moeten zijn.

Dit voorkomt direct ook dat de computer vervuild kan raken met allerlei malafide software immers zonder toestemming van de beheerder kan er niets meer geïnstalleerd worden.

Goedemiddag, 

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is gelukt om een user account te maken voor mijn zoon. 

Ik heb nog wel jullie hulp nodig met het volgende. Hoe zorg ik ervoor dat bepaalde informatie zoals apps die ik op mijn administrator account voor mijn zoon hebt gedownload ook beschikbaar komt op zijn user account?

 

Alvast bedankt.

mvg,

RP

Reputatie 7
Badge +24

Hi Isis, welkom op het forum. 

Fijn dat het is gelukt. Wat de installatie betreft op zijn profiel; ik neem aan dat hij een foutmelding krijgt als hij iets probeert te installeren? Wanneer je dit doet vanuit een .exe bestand klik je met je rechter muisknop op het bestand en selecteert dan 'Als administrator uitvoeren’. Dit doe je op zijn profiel. Log dan even in met jouw gegevens om het programma te installeren. 

Reputatie 7
Badge +24

Isis, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.