Geen berichten plaatsen op het KPN forum van 20 t/m 22 juni 2016

• 13 juni 2016
  • 23 reacties
  • 12096 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Het KPN forum wordt momenteel vernieuwd. Het forum krijgt een fris uiterlijk en wordt een toegankelijke plek om vragen te stellen of informatie uit te wisselen. Daarnaast is het forum straks op alle apparaten beschikbaar, waardoor je altijd en overal een antwoord op je vraag kan vinden. Om het nieuwe KPN forum succesvol te lanceren, is het noodzakelijk dat het forum drie dagen “dichtgaat”. Gelukkig kan je tijdens deze dagen wel alle berichten blijven lezen.

Wanneer gaat het KPN forum weer open?
Vanaf maandag 20 juni (8.30 uur) tot en met woensdag 22 juni (middernacht) kan je alleen berichten lezen op het KPN forum. Een nieuw bericht plaatsen of inloggen op het forum kan niet. Donderdag 23 juni wordt het forum feestelijk geopend en nodigen wij je uit om het nieuwe KPN forum te bezoeken! Wij houden je via forum.kpn.com op de hoogte van alle ontwikkelingen! 

Wanneer krijg ik een antwoord op mijn vraag?
Door de werkzaamheden op het forum, kunnen wij van maandag 20 juni t/m 22 juni geen vragen beantwoorden. Uiteraard zullen wij donderdag 23 juni en de dagen erna hard werken om alle openstaande zaken alsnog van een antwoord te voorzien. Kan je vraag echt niet wachten? Dan kan een collega van ons chat of social team je verder helpen!    

Heb je nog vragen? 
Wil je meer weten over ons nieuwe forum of heb je een vraag over dit bericht? Dan horen wij graag van je. Laat hieronder een reactie achter.  

23 reacties

Bedankt voor de mededeling. Maar is het niet een beetje vreemd dat zoiets een paar dagen moet duren?
Een website kan je in een uurtje tijd al een update geven en een forum als dit zal niet veel moeilijker zijn? Ik ben benieuwd wat er technisch dan allemaal wordt veranderd.

In ieder geval veel succes!

Reputatie 7
Badge +15
Heel veel succes met de migratie! 🙂 Jammer dat ik dan op mijn verjaardag er geen gebruik van kan maken ;) 

: Dit is een volledige migratie, alles moet overgezet worden naar een nieuw systeem, daarnaast moet alles ook nog getest worden. De meeste updates zijn inderdaad klein maar dit lijkt mij nu niet het geval. 

Reputatie 7
Hoi Ariën e.a.

Het forum gaat over op een heel nieuw platform. Via een andere aanbieder. Alle (!) gegevens en bestaande topics moeten 1 op 1 overgezet. Ik heb nog nooit meegemaakt (want al eerder met andere sites mee te maken gehad) dat dat in een "uurtje" gebeurd was.

Derhalve worden alle gegevens "bevroren" door het forum alleen lezen te maken. V.a. 23 juni zien de gebruikers, en ook de KPN medewerkers, in "1 x" het totaal nieuwe forum.

Het is dus nogal best een grote verandering.

Zo SjorsK. Jij bent goed op de hoogte! 😉 :)

Reputatie 7

Vragen gesteld zo'n 24 uur voor de sluiting kan toch ook niet meer op gereageerd worden door KPN Webcare? Dit i.v.m. hun wachtrij van vaak iets langer dan 24 uur.

Die vragen kunnen toch pas weer behandeld v.a. donderdag de 23ste?

Reputatie 7
Badge +15
 Het gedeelte van een migratie is eerder een aanname van mij, maar het is ook de enige reden waarom het zo lang kan duren. :) 

Reputatie 7
Badge +12
Hoi Ariën,

Peter en Sjors hebben je vraag eigenlijk al beantwoord, dank heren! Wij gaan de komende weken over op een nieuw forum platform, daardoor moet alle data en instellingen overgezet worden en willen we natuurlijk zeker weten dat alles naar tevredenheid werkt. Het forum 'sluiten' voor deze dagen is daarom helaas niet te vermijden. Hopelijk zien wij je de 23e weer bij de feestelijke opening! 

Groet, Allart

p.s Peter, klopt in principe, maar kom ik nog even uitgebreider op terug

Reputatie 7
Badge +15
Wat voor platform wordt het als ik vragen mag? :) 

Reputatie 7
Sjors. Het zakelijke forum wordt op dit moment gemigreerd. V.a. donderdag 16 juni kun je dus daar al de nieuwe vormgeving aanschouwen. Die komt ook op het privéforum.

Reputatie 7
Badge +30

SjorsK schreef op 13 jun '16 om 19:12u

Wat voor platform wordt het als ik vragen mag? Smiley Vrolijk 

Hetzelfde als het Hi! forum altijd was

Reputatie 7

RobinFlikkema schreef op 14 jun '16 om 11:26u

SjorsK schreef op 13 jun '16 om 19:12u

Wat voor platform wordt het als ik vragen mag? Smiley Vrolijk 

Hetzelfde als het Hi! forum altijd was

KLIK 😉 😃 Zo..., lijkt me dan. Alleen dan met KPN-groen.

Reputatie 7
Badge +15
Ik vindt groen toch een net iets mooiere keuze ;)

Reputatie 7
Badge +27

PeterG schreef op 13 jun '16 om 19:19u

Sjors. Het zakelijke forum wordt op dit moment gemigreerd. V.a. donderdag 16 juni kun je dus daar al de nieuwe vormgeving aanschouwen. Die komt ook op het privéforum.

Inmiddels live op zakelijkforum.kpn.com :)

Reputatie 7
Nou, als ze ook nog even op http://www.kpn.com/zakelijk onderaan in het zwarte vlak de link naar het nieuwe forum aanpassen... Daar staat nog de link naar het oude zakelijke forum.

Het ziet er wel netjes uit. Maar ik had de preview van het privéforum ook al gezien. Indeling blijft hetzelfde. Ik neem aan dat het privéforum geen nieuwe link krijgt?

Gewoon forum.kpn.com. En niet, in analogie naar het zakelijke, priveforum.kpn.com ...

Reputatie 7
Badge +27
Wij blijven inderdaad op forum.kpn.com 🙂 Ik geef de defecte link door aan de ZM-collega's!

Reputatie 7
en . Als je bij het nieuwe zakelijke forum (nu ook insided) op inloggen klikt staat er:"Het Zakelijk KPN Forum is vernieuwd. Indien u als geregistreerde gebruiker voor de eerste keer op ons nieuwe forum in wilt loggen, dient u eenmalig uw wachtwoord te wijzigen via de knop: “Wachtwoord vergeten” "

Moeten wij (en alle andere gebruikers via eigen inlog) dat straks, de 23ste, ook doen? Ik neem aan dat de gebruikersnaam (anders dan forumvermelding) wel hetzelfde blijft.

Ik heb geen Facebook en ook geen linkedin. Die wil ik ook allebei niet.

Reputatie 4
Badge +1
Hi peter, het inloggen en je gebruikersnaam blijft hetzelfde. Je hoeft dus het wachtwoord niet te wijzigen. Wel gaan we de inlogpagina iets aanpassen, deze is straks ook geschikt om via je mobiele telefoon te bekijken.

Reputatie 7
Dank je Lourens, voor deze info! :)

Heb in het verleden als eens de beschreven situatie gehad. Dat ging helemaal mis, dus... Maar de zorgen zijn dus gelukkig onterecht.

Het is hier openbaar, dus alle gebruikers kunnen deze geruststellende woorden van Lourens lezen.

Reputatie 4
Badge +1
Geen dank Peter! Alles gaat tot nu toe goed en we zijn op koers om volgende week het vernieuwde forum te lanceren. 

Reputatie 7
Ik volg het op de voet (bijna letterlijk 😉 ) Dus ben zéér benieuwd. :)

Reputatie 4
Badge +3
Veel succes met de migratie van het vernieuwde forum ben zeer benieuwd

het is me helemaal duidelijk.

Ook namens mij vele succes tijdens de migratie. :)

Reputatie 7
Badge +15
Dit is waarschijnlijk mijn laatste post op het "oude" forum 😉 voor de migratie. Ik wens het team heel veel succes! :)

Reputatie 7
Badge +18
Zo, zo! Het nieuwe forum is weer! Ziet er goed uit! 🙂 😉

Reageer