Beantwoord

Geen notificatie mail van topic dat ik volg

  • 17 July 2019
  • 45 reacties
  • 1834 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
  • Superuser
  • 15353 reacties
Ik had al enige tijd het gevoel, dat ik soms geen notificatie email ontving bij nieuwe reacties op topics die ik volgde. Maar ik kon het niet "hard" maken, je gaat niet alles lopen turven 😉
Maar nu heb ik een voorbeeld:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/foto-s-van-whatsapp-naar-pc-476325#post792431
Deze post van Nick83 leverde nog een mailtje op, maar de reacties vanochtend van Nadia en trulesa niet.

Gaat de forumsoftware hier in de fout en/of is hier sprake van een (mislukte) poging tot vermindering van onnodige mails?
icon

Beste antwoord door Nadia 17 July 2019, 17:01

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij moet je na iedere notificatie email in dat topic gaan kijken, anders krijg je daarna niets meer.
Reputatie 7
Badge +21
Misschien, maar ik ontvang ook wel eens meerdere mailtjes op rij (van meerdere reacties in hetzelfde topic) zonder tussentijds het topic te bekijken.
Het is mij ook echt wel duidelijk dat er iets niet klopt idd.
Dit onderwerp ging er ook al over :
"Is er iets veranderd met de mail van het forum?"
https://forum.kpn.com/kpn-ontmoet-31/is-er-iets-veranderd-met-de-mail-van-het-forum-474576
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt @KeesYagi voor de bevestiging, dat ik niet de enige ben met deze ervaring en dit gevoel.
Het gelinkte topic heb ik (nog) geen toegang toe. Wellicht krijg ik ooit ook toegang tot dat besloten deel van het KPN forum 😁als ik het verdiend heb 😉
Reputatie 7
Badge +24
Vaag... wist niet dat er zo'n afgesloten gedeelte was...
Ik ook niet tot voor kort, 'keb geen idee waar ik deze "eer" aan te danken heb, ik ben immers best wel eens kritisch naar kpn :->
Maar dat mag eigenlijk geen rol spelen als het maar netjes gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Zal misschien automatisch toegang krijgen als je meer dan 1500 reacties heb geplaatst ofzo.
Reputatie 7
Hay @RBxx, goeie vraag! In de regel ontvang je een e- mail notificatie bij een nieuwe reactie wanneer je het topic volgt ⭐️

Maar, om niet je hele inbox vol te laten lopen bij een populaire discussie is daar iets op bedacht. Het is natuurlijk onnodig om van elke nieuwe reactie een aparte berichtgeving hierover te ontvangen. Door op de link in de mailnotificatie te klikken die naar het topic leidt krijg je daarna weer een melding bij een nieuwe reactie. Let op! Je moet dan wel ingelogd zijn geweest. Als dat niet gebeurt ontvang je geen notificatie meer.

Mocht je toch na de notificatie ingelogd op het forum op de link in de mail hebben geklikt en geen nieuwe notificatie hebben ontvangen, laat het me dan hier weten. Dan laat ik dat onderzoeken! Geef dan ook zoveel mogelijk informatie mee, over welke stappen je hebt gevolgd met screenshots etc.

Edit: toevoeging laatste alinea.
Ja, dat weet ik, dat is handig en logisch, maar dan nog gaat er echt iets niet helemaal zoals het voorheen wel ging.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt @Nadia voor deze verklaring. Klink logisch, maar ergens blijft de twijfel.
Zoals hierboven door mij aangegeven, heb ik toch ook wel meerdere reacties ontvangen zonder tussentijds (ingelogd) naar het topic te gaan. Maar wellicht vergis ik me.

Aanvulling (op jouw toevoeging): Ik houd het in de gaten en kom met nieuwe informatie wanneer nodig. Ik kies wel een topic als proefkonijn.
Reputatie 7
Geef vooral aan 'wat' dat precies is, @KeesYagi. Voorbeelden, screenshots alles waarmee ik dan bij de leverancier terecht kan. Ik heb nu niet echt een beeld wat er niet helemaal ging zoals voorheen.

Geen dank @RBxx. Wil je er, met deze informatie in het achterhoofd, nog eens opletten?

De wens is vanuit onze community gekomen om het aantal (onnodige) berichten te reduceren. De frequente gebruikers onder ons werden soms gek van alle notificaties. Terwijl 1 bericht ook volstaat om te zien dat er iets nieuws is geplaatst. Vandaar 'as designd' op deze manier opgelost 😉
Reputatie 7
Vaag... wist niet dat er zo'n afgesloten gedeelte was...

Ha @Nick83 en @RBxx. Ik had de vraag nog niet beantwoord zie ik. Dat klopt. Ook op ons forum hebben we een besloten board :)

Het staat een beetje cryptisch omschreven op de frontpage, bij inloggen: Word jij een KPN Expert! Hier in de volksmond ook wel de Superusers van onze community genoemd.

Je kunt organisch groeien in 'rangen' door anderen hier te helpen en 'badges' verdienen door in verschillende boards bijvoorbeeld het 'beste antwoord' te hebben of 'likes' van anderen te krijgen etc. Dat gaat dus vanzelf wanneer je veel actief bent op onze community.
Maar, om een KPN Expert te worden is meer voor nodig. Je moet hier voor gevraagd worden, door een moderator of de community manager. Bij een bewezen 'track record' door anderen op een constructieve manier te helpen en je kennis met de community en KPN te delen. En dat mag best (opbouwend) kritisch zijn. Graag zelfs. Dat zijn wij ook naar onze dienstverlening. De superusers hebben toegang tot een besloten board, worden uitgenodigd voor bezoeken bij ons. Om bijvoorbeeld nieuwe producten uit te proberen. Of om mee te denken over een product dat nog ontwikkeld moet worden. En nog meer. Zo zorgen we er samen met de community voor dat we elke dag een stukje beter worden. Uiteraard kunnen jullie hier uiteindelijk ook in terecht komen. Zou wel leuk zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Nadia bedankt ook voor deze laatste uitleg over de Superusers en het besloten board.
Via het topic Veelgestelde vragen over hoe het KPN Forum werkt had ik hierover ook al wat gelezen
(Wat zijn superHELDen ?). Wie weet, ooit ook iets voor mij, ik doe mijn best 😀
Reputatie 7
Geen dank, @RBxx. Zou mooi zijn, je bent al goed op weg 😉
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Nadia , ik heb de afgelopen dagen met meerdere van mijn "favorieten" getest en het (b)lijkt te werken as designed. Geen notificaties meer totdat ik (ingelogd) de link heb gebruikt of zelf een reactie in het topic heb geplaatst. Het mailtje is dus essentieel, wat als ik dat ongebruikt kwijt raak/maak? Waarschijnlijk moet ik dan zelf het topic opzoeken en opnieuw als favoriet markeren.

Zijn er uitzonderingen?
Wordt een reactie van een moderator altijd gemeld? (kan een oplossing of belangrijke vraag bevatten)
Genoemd worden in een topic komt wel door hoop/verwacht ik?
. . . Geen notificaties meer totdat ik (ingelogd) de link heb gebruikt of zelf een reactie in het topic heb geplaatst. Het mailtje is dus essentieel, wat als ik dat ongebruikt kwijt raak/maak? Waarschijnlijk moet ik dan zelf het topic opzoeken en opnieuw als favoriet markeren.
Als het goed is ( ik het goed begrijp), als je het onderwerp ingelogd bekijkt wordt dat geregistreerd.
De link in de email bevat geen persoonlijke informatie, dus als je de link volgt als je niet ingelogd bent dan wordt dat niet geregistreerd.
O, dat schreef Nadia ook al :->

Maar goed, er zijn dus meer mensen die aangaven dat er iets niet lijkt te gaan zoals voorheen, ik heb dat gevoel ook, van dit onderwerp kreeg ik ook geen email terwijl ik bijna zeker weet dat ik wel ingelogd heb gekeken.

Maar ja, voor mij niet belangrijk, we zouden er een test onderwerp voor kunnen opzetten.
En dan met datum en tijd een reactie geven en dan zien wanneer het emailtje al dan niet komt.

Nadia, een schermafdruk maken van een emailtje wat niet komt dat valt niet mee :-)
( da's een grapje hoor ! )
Reputatie 7
Badge +21
Maar ja, voor mij niet belangrijk, we zouden er een test onderwerp voor kunnen opzetten.
Dat heb ik (zoals gezegd) de afgelopen dagen gedaan met een aantal topics die ik toch al volgde.
Gelukkig was er genoeg interactie op die topic's.

Ingelogd de link gebruiken geeft weer nieuwe mail, niet ingelogd via de link dus niet.
Ook het topic lezen zonder de link te gebruiken gaf geen 'reset'. Ingelogd of niet maakte daar niet uit.
Reputatie 7
Badge +24
Is het overigens mogenlijk die mailtjes naar een ander adres te laten sturen? Of zou dat mogenlijk gemaakt kunnen worden?
Reputatie 7
Badge +21
Als dat mogelijk zou zijn, moet het via je profiel instellingen zijn. Ik heb het (nog) niet kunnen vinden.
Voor het overzicht heb ik in Outlook een regel aangemaakt, die voor mij alle forum mailtjes naar een aparte map KPN Forum verplaatst:

Reputatie 7
De mail wordt inderdaad automatisch verzonden naar het mailadres dat je in je profiel hebt opgegeven, @Nick83. Maar met de tip van Ruud zou je het automatisch door kunnen laten sturen vanaf Outlook naar een aparte map. Goeie, @RBxx! Zo heb ik ook mijn meldingen overzichtelijk gearchiveerd 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Inderdaad @Nadia , zo houd ik mijn Outlook overzichtelijk met alle Forum notificaties bij elkaar.
Ondanks het onderdrukken van overbodige/dubbele notificaties zijn het er af en toe toch best veel.

Kan je nog reageren op mijn vragen/aannames over het wel/niet "resetten" van de notificatie e-mails?
Reputatie 7
Badge +24
Ik check mn mail altijd op mn mobiel. En daar kan ik volgens mij geen filterregels in stellen...
Reputatie 7
Kan je nog reageren op mijn vragen/aannames over het wel/niet "resetten" van de notificatie e-mails?
Ja, uiteraard. Het was me even ontschoten.
Ook het topic lezen zonder de link te gebruiken gaf geen 'reset'. Ingelogd of niet maakte daar niet uit.
Ik zal dit bespreken met onze leverancier. Om alvast wat aan verwachtingsmanagement te doen, dit zal niet meteen een prio krijgen. We hebben nogal wat op stapel liggen wat de voorkeur geniet.
Voor nu geldt, via de link in de mail (ingelogd) openen van het topic weer voor een notificatie als er een nieuwe reactie wordt gepost.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt Nadia,
Ik heb dit topic gestart vanwege onduidelijkheid bij mij over de werking van de notificaties. Dat is wat mij betreft nu voldoende beantwoord, waarvoor dank.
Verder tijd hieraan besteden hoeft niet.
Reputatie 7
Top, @RBxx! Bedankt voor je vraag Ruud. Ik verwacht dat er meer (frequente) forumgebruikers zijn die dit zich wel eens hebben afgevraagd. Bij deze is het met enige onderbouwing beantwoord :D

Dan sluit ik de case. Jouw verbeteridee neem ik nog wel mee. Mogelijk dat de leverancier hier zich nog over kan buigen. Wie weet wat en uit komt.

Geniet van het☀️😎

Reageer