Beantwoord

Geen notificatie mail van topic dat ik volg

  • 17 July 2019
  • 45 reacties
  • 1834 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
  • Superuser
  • 15503 reacties
Ik had al enige tijd het gevoel, dat ik soms geen notificatie email ontving bij nieuwe reacties op topics die ik volgde. Maar ik kon het niet "hard" maken, je gaat niet alles lopen turven 😉
Maar nu heb ik een voorbeeld:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/foto-s-van-whatsapp-naar-pc-476325#post792431
Deze post van Nick83 leverde nog een mailtje op, maar de reacties vanochtend van Nadia en trulesa niet.

Gaat de forumsoftware hier in de fout en/of is hier sprake van een (mislukte) poging tot vermindering van onnodige mails?
icon

Beste antwoord door Nadia 17 July 2019, 17:01

Bekijk origineel

45 reacties

Als ik reageer in een onderwerp dan weet het systeem dat ik mijn eigen bericht gelezen heb :-)
Toch kreeg ik vandaag geen melding van een nieuw bericht op dat onderwerp.
Ja, welke was dat nog maar eens, even zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Nadia , toevallig ontdekte ik vandaag dat ik een paar (!!) notificatie mailtjes mistte.
Ik zag op het forum, dat er reacties op gevolgde topics waren, maar kreeg geen mail.

Wat bleek, het SPAM filter van KPNmail had toegeslagen. Ik vond via Webmail de notificaties in de SPAM map, met de [spam] toevoeging in de onderwerp-regel. Misschien heeft dat eerder ook een rol gespeeld.

Misschien kan je dit afstemmen met Abuse, dit lijkt me een makkelijk geval om op te lossen.
Reputatie 7
Badge +28
@RBxx @KeesYagi

Dit is door o.a. PeterG en mijzelf gisteren ook al gemeld. (in een ander gedeelte van dit forum).

Het probleem is nog niet helemaal opgelost. Er wordt wel hard aan gewerkt, Dennis van Abuse is ermee bezig.
Reputatie 7
Dat klopt, @RBxx. Dat er notificatiemail in de SPAM-map verdwijnt, speelt sinds een dag of twee. Dat staat dus los van het eerder genoemde antwoord 😉 as we speak, zijn we dit aan het oplossen met dank aan Abuse! Komt goed, we zitten er boven op.
Reputatie 7
Tegelijk gepost, @Noordzee. Thanks voor de uitleg aan Ruud. We are on it!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Nadia @Noordzee , bedankt voor deze informatie.
Het lijkt al weer beter te gaan, jullie laatste reactie(s) en ook de "mentions" kwamen al weer goed door.
@RBxx @KeesYagi

Dit is door o.a. PeterG en mijzelf gisteren ook al gemeld. (in een ander gedeelte van dit forum).

Bedoel je dit onderwerp :
https://forum.kpn.com/kpn-ontmoet-31/mails-van-forum-in-spam-477708

Het kan met elkaar te maken hebben maar dat hoeft niet natuurlijk.
Ik gebruik een xs4all emailadres voor dit forum, ik zie de spambox ook via thunderbird (email programma), althans, alleen wat door de filters in die map wordt gezet, er is ook nog (veel meer) wat direct wegge$@#% wordt wat ik dus niet zie.
De filters van xs4all werken meestal bijna prefect, maar onlangs een paar weken niet zo goed, wellicht was de beheerder even op vakantie 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ja, maar dat is op het besloten gedeelte. Ik geloof dat RBxx daar geen toegang voor heeft. Je kan daar eigenlijk beter geen link naar toe plaatsen. Want RBxx krijgt dan waarschijnlijk een foutmelding.

Overigens, ik las een half uur geleden daar een update van Abuse. De problemen lijken nu echt verholpen. Er komen nu geen nieuw spam-mails meer bij mij binnen.

Volgende week gaan ze kijken naar een duurzame oplossing.
Reputatie 7
Badge +21
Ja, maar dat is op het besloten gedeelte. Ik geloof dat RBxx daar geen toegang voor heeft. Je kan daar eigenlijk beter geen link naar toe plaatsen. Want RBxx krijgt dan waarschijnlijk een foutmelding.
Inderdaad 😉net zoals eerder in dit topic.


Zoals hierboven al eerder aangegeven, krijg ik de mailtjes ook weer binnen. Nog bedankt voor het vermelden van de status update van Abuse 👍
Ik logde uit en kon nog steeds op die pagina komen, maar er lijkt iets niet goed te gaan met uitloggen (bij mij ?)
Dat verklaard wellicht waarom ik het eerder ook al niet begreep.
Maar ja, waarom heeft er niemand besloten om dat onderwerp in die afdeling te plaatsen, dat zou zo maar onbewust gedaan kunnen zijn.
O nee, het was PeterG, die zal het wel weten, of misschien een vergissing.
Reputatie 7
Badge +28
Het probleem is weer terug. 17 nieuwe mails in mijn Spam-box. Die mails komen niet in de normale e-mail. Dennis van Abuse meldt dat dit probleem pas maandag kan worden opgepakt. Hier gaan we dus allemaal het hele weekend last van hebben.

@RBxx @KeesYagi

Ik tag jullie ook maar even, zodat de kans wat groter is dat je het leest.
Reputatie 7
Bedankt @Noordzee, voor het op de hoogte houden van @RBxx en anderen. Het is inderdaad nog niet helemaal opgelost. We zijn dit nu handmatig aan het dichten, waardoor er enkele notificaties wel binnenkomen, en anderen weer niet. Maandag zal er met de leverancier worden gesproken over een duurzame oplossing. Nog even volhouden 😫
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt @Noordzee @Nadia voor de update.
Dat betekent dus voorlopig de SPAM box regelmatig in de gaten houden.
Het lijkt erop dat "tags" wel doorkomen, de "reacties" gaan naar de spam...
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Noordzee
Is er nog wat terug gemeld in het voor mij onbereikbare topic over de voortgang van het spam probleem? Bij mij "lijkt" het opgelost. Sinds een uur of twaalf geen berichten meer in de spam.
Reputatie 7
Badge +21
Sinds een uur of twaalf geen berichten meer in de spam.
Beetje dubbel uit te leggen, ik bedoel vanaf ongeveer 12:00u en dus niet een periode van 12 uur.
Reputatie 7
Badge +28
Het probleem zou, voor nu, verholpen moeten zijn vanuit de spamfilterleverancier. Dit is alleen nog geen permanente oplossing, daarvoor moet KPN nog wat doen. Dus het kan zijn dat er in de komende dagen nog wel eens weer wat in de spambak blijft hangen.
Reputatie 7
Badge +28
Nieuw update van Raymondt van Abuse van hedenochtend:

Update: De wijziging die gemaakt had moeten worden voor de tijdelijke oplossing, werd tegelijkertijd gedaan met een andere wijziging die ze doorvoerden, en dus is een van de wijzigingen verloren gegaan (guess which one... ). Dat is nu alsnog hersteld en het zou nu alsnog goed moeten gaan.

Ik heb het gecheckt : De laatste mail in mijn SPAM was om 9.49.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Noordzee , bedankt voor de update. Deze glitch heb ik dus gemist.
Zojuist weer even in mijn spam gekeken en die was leeg, net zoals in de afgelopen dagen.
Reputatie 7
Badge +28
@RBxx Bof jij even!

Ik had er 122 in de SPAM. (Van de laatste drie dagen)
Wat ik er van begreep, is dat de laatste dagen mensen met een kpnmail.nl adres daar nog last van hadden. En zo'n adres heb ik dus.

Maar goed, er is nu een tijdelijke oplossing.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Noordzee
Ook ik heb een "KPN" adres, geen kpnmail maar hetnet, maar toch gewoon via de kpnmail servers.
Ik had ook redelijk wat mailtjes, maar bij jouw aantal kom ik niet eens een beetje in de buurt.
Maar gelukkig zonder spam.

Reageer