Hoe stel ik een vraag op het KPN Forum?

• 6 juli 2017
  • 3 reacties
  • 1376 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Om een vraag te kunnen stellen moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan eerst een account aan.

Klik vervolgens bovenaan op Stel je vraag.

Je krijgt dan onderstaand scherm te zien. Lees onder de afbeelding een toelichting op alle nummers.

1. Bedenk een titel die je vraag goed omschrijft. Zo weten andere gebruikers, en de Moderators, direct waar het over gaat en wordt je sneller geholpen.
2. Beschrijf in het tekstvak je vraag of probleem. Probeer bondig te zijn, maar wel zoveel mogelijk informatie te geven., vooral als je een probleem hebt.
Denk in zo'n geval aan of je (fout)meldingen ziet, om welke apparaten het gaat, wanneer je het probleem wel en niet ervaart, of er lampjes branden en in welke kleuren, en wat je zelf al geprobeerd hebt.
3. Hier kun je kiezen of je een vraag wilt stellen, of een conversatie wilt hebben met de andere gebruikers. Standaard staat hij op 'Vraag'.
4. Kies hier in welke categorie je vraag thuishoort. Heb je bijvoorbeeld een foutmelding op de tv, kies dan voor de categorie 'Interactieve tv'. Weet je niet waar je vraag thuishoort, dan hoef je niets te kiezen. Hij wordt dan automatisch in de categorie 'Stel je vraag' geplaatst. De Moderators zullen hem dan na 48 uur in de best passende categorie zetten.
5. Hier kun je tags toevoegen als je wilt. Dit is niet verplicht. Tags zijn woorden, of kleine groepjes woorden, die de kern van je vraag bevatten. Heb je bijvoorbeeld een vraag over de programmagids, kun je als tags toevoegen: interactieve tv, programmagids en/of epg
6. Als je alles hebt ingevuld dat je wilt zeggen klik je op Plaats om je bericht te posten.

Met de groen gemarkeerde knoppen kun je de tekst in het vak omschrijving bewerken.

1. Hiermee kun je een afbeelding of video toevoegen aan je bericht. Klik hierop en kies voor Upload afbeelding om een plaatje van je computer toe te voegen. Wil je een video toevoegen, plak dan het webadres van de video in het tekstvak. De video moet op YouTube of Vimeo staan. Kies daarna voor Upload video om hem aan je bericht toe te voegen.
Eenmaal toegevoegd worden ze onderaan je bericht weergegeven als bijlage. Wil je ze liever in de tekst, zet je cursor waar je de afbeelding of video wilt hebben en klik op Plaats in tekst. Je kunt dan, als je wilt, ook uitvinken dat ze als bijlage worden getoond.
2. Hiermee kun je een meerkeuzevraag aan je bericht toevoegen waar andere gebruikers op kunnen reageren. Dit heet een Poll. Vul in het bovenste tekstvak de vraag in. Vervolgens kun je daaronder het eerste antwoord toevoegen. Zodra je begint met typen verschijnt er een tweede tekstvak voor het volgende antwoord.
3. Hiermee maak je geselecteerde tekst vetgedrukt.
4. Hiermee maak je geselecteerde tekst schuingedrukt.
5. Hiermee onderstreep je de geselecteerde tekst.
6. Je kunt ook nog meer opmaak toevoegen. Dit moet dan wel handmatig. Klik op het vraagteken voor de volledige lijst met opties.
7. Wil je een smiley toevoegen, klik dan hier.
8. Als je een specifieke andere gebruiker wilt aanspreken kun je met deze knop hem of haar een 'mention' geven. Klik op de @ en er opent een tekstvenster. Begin met het typen van de gebruikersnaam totdat degene verschijnt die je wilt noemen. Klik daar dan op. Deze gebruiker krijgt dan een e-mail dat hij of zij genoemd is.

3 reacties

Het lukt mij niet om een topic aan te maken, als ik dat doe krijg ik de melding "je hebt je limiet bereikt"
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mmaxime, een nieuw topic aanmaken lijkt op dit moment niet te werken. We hebben de forumbeheerders geïnformeerd en verwachten later vandaag een oplossing. Excuses hiervoor!
Hij blijft aangeven herlaad pagina en dat doe ik dan
maar als ik het dan opnieuw doen blijft hij het aan geven wat moet je dan doen ?

Reageer