Beantwoord

Prepaid bundel werkt niet voor gesprekken in de EU

  • 3 June 2019
  • 4 reacties
  • 1477 keer bekeken

Hallo,

ik heb prepaid simkaard. Ik heb de bundel voor 4,99 Euro op 2.6.2019 gekopt en wilde naar buitenland bellen. Dat was in de EU. Helaas, ik kon niet bellen omdat ik geen tegoed had. Daarna heb ik 10 Euro kredit gekopt en ontdeckt dat de bundel not aktiv is omdat ik het gespreek uit de kredit betaald. Het is duidelijk dat ik de bundel niet kan gebruiken. Kun je alsjeblieft checken wat is er mis?

Met vriendelijke groet,

Alena

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 5 June 2019, 11:55

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi, Aleena. Wat een vreemde zaak.

Je kunt voor dit probleem echter alleen door een KPN moderator geholpen worden. Die kunnen e.e.a. nazien m.b.t. je nummer.

Zou je derhalve voor hen de volgende gegevens in je forumprofiel willen zetten? Dan kunnen ze even in het systeem kijken voor je.
voor- en achternaam, postcode + huisnummer, mobiele telefoonnummer (kan bv. op de regel klantnummer mobiel). Onderaan op 'sla wijzigingen op' klikken. Alvast dank. (deze gegevens zijn niet leesbaar voor gewone bezoekers v.h. forum)

....
Ik denk zó maar dat van uit Nederland (cq eigen land) naar ander E.U. land bellen niet onder zo'n bundel valt. Dat valt namelijk ook niet onder de Europese belregels.
Hoi, Aleena. In een ander topic met dezelfde vraag wordt mijn donkerbruine vermoeden bevestigd door een KPN-er. Je hebt gewoon beltegoed nodig om v.u. Nederland naar het buitenland (E.U.) te bellen. De roamingregels gelden nml niet als je je in je "eigen" land bevindt, in dit geval dus Nederland.
Gesprekken binnen NL zullen wel van de bundel gaan.

https://forum.kpn.com/prepaid-16/prepaid-bundel-1-maand-zonder-beltegoed-473929#post773225

De nieuwe roamingregels gelden alleen voor gebruik in het buitenland. Bellen van Nederland naar een EU land staat hier los van;



Gelden mijn nieuwe rechten ook wanneer ik thuis naar vrienden in het buitenland bel? Nee. Thuis telefoneren is geen roaming. De nieuwe rechten hebben betrekking op communicatie (bellen, sms’en, internetten) wanneer u roamt in de EU, dat wil zeggen wanneer u op reis bent in een ander EU-land. De tarieven voor telefoongesprekken vanuit uw thuisland naar een ander land, ook als dat een EU-land is, zijn niet gereguleerd.
Bellen van een Nederlands nummer naar een Nederlands nummer dat zich in een ander EU land bevindt valt wel binnen de bundel. Bellen vanuit Nederland naar een nummer in een ander EU land valt niet binnen de bundels. De "KPN prepaid Buitenland Tarieven" op de tarieven pagina is daarop van toepassing. Omdat je geen tegoed meer hebt kun je dus niet bellen naar een nummer in België.

Ik doe een verzoek of dit in de tekst kan worden opgenomen, dat kan wat mij betreft wat explicieter worden vermeld. Excuses voor de onduidelijkheid, ik hoop dat dit het opheldert.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Aleena, Wat PeterG aangeeft in zijn laatste bericht klopt. Is het je duidelijk hoe het zit?
Reputatie 7
Badge +19
@Aleena, We hebben niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Reageer