Beantwoord

Ik word graag aangesproken met 'u/uw'

  • 23 July 2019
  • 41 reacties
  • 2218 keer bekeken

Ik vraag mij af of er bij U mensen zijn die nog respect hebben voor ouderen! Want dat gejij en gejou valt bij mij niet in goede aarde.
Een KLEIN BEETJE RESPECT moet toch mogelijk zijn .
Ik vindt het ongehoort dat ouderen gewoon bij hun voornaam aangesproken worden.
Mevrouw of Meneer is ,in mijn ogen, iets repectvoller.
Dus als men mij benaderd wil ik graag met respect behandeld worden.
Ik heb GEEN toestemming gegeven om mij bij mijn voornaam aan te spreken.
U zult mij wel ouderwets vinden,maar dat boeit mij niet.
Rrespect voor ouderen hoort bij de opvoeding !!!!

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 July 2019, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Het lijkt mij niet zo heel erg ingewikkeld om iedereen met “u” aan te spreken en pas op “jij” over te gaan als iemand dat aangeeft. Op de meeste fora spreekt men elkaar inderdaad met “je” aan en vaak zegt dat helaas iets over het niveau van de geleverde bijdragen.
Op de meeste fora spreekt men elkaar inderdaad met “je” aan en vaak zegt dat helaas iets over het niveau van de geleverde bijdragen.
Hebt u daar voorbeelden van?
Want dat "belmeniet" register werkt voor geen meter.
Het probleem met dat register is dat ze je mogen bellen als je een "relatie" met ze hebt; en dat heb je al zodra je ooit klant geweest bent of zelfs ooit maar belangstelling voor een product hebt getoond o.i.d.
Reputatie 7
Badge +30
@Wilsophie ik ga ook even offtopic. Henk heeft helemaal gelijk in zijn laatste bericht. In dat geval kan na elk gesprek via het 'recht van verzet' aangegeven worden dat er geen contact meer gezocht mag worden.

@R.Jonkman welkom! Jammer om dit te lezen! Ik ben het hier, voor wat ons forum betreft, zeker niet mee eens en hoop dat we dit ook kunnen laten zien in toekomstige gesprekken op het forum.
Ssommige mensen zijn het dus WEL met mij eens !!!
En dat ik niet reageerde ,kwam omdat ik in het ziekenhuis lag.
Reputatie 7
Badge +28
Beste MEVROUW S,

Fijn dat u bent ontslagen uit het ziekenhuis.💐

Wat betreft het onderwerp van dit topic. Op mijn werk moet ik klanten zelfs verplicht aanspreken met JE en JOU. Dat is in opdracht van de opdrachtgever. Een uitzondering wordt gemaakt voor oudere mensen, zeg naar boven de 65 jaar.

Dat was in het begin wel even wennen....

Het is wel de toekomst...

Maar ik heb voor hier op het forum nog een tip voor u: Zet in uw handtekening (zie profiel) dat u graag aangesproken wilt worden met u. Dan kunnen anderen daar rekening mee houden.
Reputatie 7
Badge +30
Ssommige mensen zijn het dus WEL met mij eens !!!
En dat ik niet reageerde ,kwam omdat ik in het ziekenhuis lag.

Wat een naar bericht! Hopelijk is alles in orde!
Badge +19
Ik denk niet dat het de toekomst is @Noordzee . Het ligt aan de situatie. Als ik in mn kluskleding bij een bouwmarkt een paar schroefjes ga kopen en er komt een 20 jarig mannetje op me af dan vind ik jij en je geen probleem maar ga ik met een kostuum aan een dure nieuwe auto kopen dan verwacht ik aangesproken te worden met meneer en u.
Ik denk dat @MEVROUW S dit ook zal herkennen.
Vaak zie je al in iemands vraag dat de woorden U en UW of UWE(R) worden gebruikt in de beginpost. Dan heb ik al eerder de neiging om dat ook te doen.

Kun je het niet uit de beginpost halen en je gebruikt in je reactie JE en JOU bijvoorbeeld dan kan de TS altijd vriendelijk vragen om dit soort woorden niet te gebruiken.

Ook al zijn alle mensen gelijk, er zijn verschillen.
Ik hoop dat wat het ziekenhuis betreft het voor de beste @Mevrouw S allemaal meevalt.
De Nederlandse omgangsvormen zijn duidelijk aan het verloederen mede ook dankzij een hoop lolbroeken op TV.
Mensen die je niet persoonlijk kent spreek je aan met U, dat lijkt mij van zelfsprekend !
Beste @MEVROUW S

Hoewel Hoofdletters staan voor schreeuwen, neem ik zo maar aan dat u de nadruk wil leggen op mevrouw.
Ja mevrouw de tijden veranderen, het gaat nu weer anders dan vroeger.

Ik weet nog dat mijn vader zijn hoed afnam voor de pastoor en de fabrikant, om over alle andere maar te zwijgen, waarvoor dat ook moest.
Gelukkig hoeft dat niet meer, en ja zo loopt het in het leven.

Door de tijd heen veranderd alles, kwestie van wennen, of op voorhand vertellen tegen mensen dat u er prijst op stelt om mevrouw genoemd te worden en dat er altijd een u voor moet, omdat u dat op prijs stelt.

Och ja een gevecht wat al lang geleden verloren is gegaan.
Desondanks wens ik u veel sterkte in u naar mijn idee een beetje bittere strijd.
Voor mij is het geen bittere strijd,voor mij gaat het om de onverschilligheid van sommige mensen die maar denken dat zij iedereen met jij en jou kunnen aanspreken.
Als U dat een bittere strijd vind........dan vraag ik mij af hoe U zelf zult reageren als 1 of ander jong kind U met jij en jou gaat aanspreken,natuurlijk pas als U ouder wordt !!!!!!
Maar ja.........
Reputatie 7


Bron.

Overigens vind ik het, als 55plusser, ook prettig om getutoyeerd te worden.
Zelf probeer ik ook altijd zo snel mogelijk anderen te (mogen) tutoyeren en daarbij maakt het niet uit of de gesprekspartner mijn buurman is of de directeur van een grote multinational.
Ik verbaas me al m'n heule leven over de scheiding tussen u's en jij's.
Opgelegd gedoe nmi.

Ik zit ook wel eens op Engelstalige forums, en dan is het gewoon altijd "you" 😁
Ja, dat is dan weer heel handig in het engels.
Ik gebruik you en ayb regelmatig in een nederlandse email ed.
In navolging van . . ? ( de oudere jongeren weten dit wel)
Goedenavond @MEVROUW S en andere.

Heel eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit hoe andere mij aanspreken mevrouw s.
Vroeger niet in mijn werkzaamheden. En nu ook niet in mijn privéleven.

Ik haal eerder de meerwaarde van degene die mij aanspreekt uit de manier waarop zij/hij uit de ogen kijkt.
Uiteindelijk zijn het de ogen die naar mijn bescheiden mening meer zeggend zijn dan de aanspreektitels als u,mijnheer,mevrouw.

Goed, dat is mijn mening.
U heeft een andere. En dat mag natuurlijk ook.
A mijn gegevens zijn al jarenlang bekend bij KPN.
En ja, ik ben ouderwets ,maar wat vreemden daar van vinden, interesseert mij weinig.
Ik ben voor RESPECT tegen mensen die elkaar niet persoonlijk kennen !!!!
Maar dat is tegen woordig ,denk ik, heel apart.
Dus wat U ook van mij denkt.......dat boeit mij weinig.
Respect voor elkaar is tegenwoordig ver te zoeken

Als het je niet boeit heb je toch geen probleem respect komt van twee kanten