Vraag

Inloggen met KPN-ID op forum en MijnKPN onthoud gebruikersnaam niet

  • 28 December 2019
  • 25 reacties
  • 1396 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
  • Superuser
  • 15353 reacties

Het inlogscherm Inloggen met KPN ID voor het forum (en MijnKPN) luistert bij mij niet naar “het vinkje” om de gebruikersnaam te onthouden. Ik zet iedere keer het vinkje aan, maar de volgende keer is het vinkje én de gebruikersnaam weer weg. Lastig :rage:, als actief forumlid log ik regelmatig in. Zowel op Windows 10 met Edge als op Samsung tablet met standaard browser en/of Chrome.

Ben ik nou de enige die daarmee problemen heeft?

 

Bij het inloggen bij Webmail met e-mailaccount gebruikersnaam werkt het juist prima!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Bij mij thuis (ik ben nu alleen niet thuis) verschijnt de volledige gebruikersnaam als optie om op te klikken na het intoetsen van de eerste letter van de gebruikersnaam. Ik weet alleen niet meer of ik het vinkje wel eens heb gebruikt. Ga het nog wel proberen te zijner tijd. 

Reputatie 7

De inlog blijft bij mij een paar dagen actief op mijn Android apparaten.

Ik moet dus om de paar dagen opnieuw inloggen maar daarbij zijn gelukkig wel alle gegevens al ingevuld. Vinkje gezet en eerder het wachtwoord opgeslagen.

Ziggo is wat dat betreft nog eenvoudiger, daar blijf je tot in lengte der dagen ingelogd.

Reputatie 7
Badge +21

Het is natuurlijk geen (groot) probleem, meer een ongemak dat te omzeilen is door niet uitloggen, wachtwoord opslaan in browser of wachtwoordmanagers e.d. Het blijft me echter “irriteren” :wink: dat het vinkje “gebruikersnaam onthouden” niet werkt, bij de webmail lukt dat toch prima.

In firefox gebruik ik die vinkjes nooit. Lijkt dan eerder averechts te werken.

Éénmaal klikken in vakje gebruikersnaam (bij kpn id dus e-mail) en je hebt opties met gebruikersnamen.

Reputatie 7
Badge +30

Dit lijkt inderdaad een zinloos hokje, Ruud! Ik ga het doorgeven! :-)

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt  @Marcia_ ,  het is geen drama, maar het zou leuk zijn als de functie hier doet wat gesuggereerd wordt. Het onthouden van de gebruikersnaam, wat bij de webmail wel goed werkt.

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal mee eens!

Reputatie 7
Badge +28

Bij mij thuis (ik ben nu alleen niet thuis) verschijnt de volledige gebruikersnaam als optie om op te klikken na het intoetsen van de eerste letter van de gebruikersnaam. Ik weet alleen niet meer of ik het vinkje wel eens heb gebruikt. Ga het nog wel proberen te zijner tijd. 

 

Ik heb het geprobeerd. Zowel op het forum als op de website kpn.com (Mijn KPN) werkt het niet. Wel zie ik meteen mijn gebruikersnaam in beeld komen na het intikken van de eerste letter. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt @Noordzee voor deze controle.

Dezelfde ervaring als ik heb dus. Het vinkje werkt niet, alleen de evt. browser “suggestie” drop-down.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels de bevestiging dat het bij de collega's van KPN ID ligt, maar ik weet niet wanneer het opgelost gaat worden. Weet in ieder geval dat het op de juiste plek ligt ;-).

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt @Marcia_ , ik laat me verrassen. Zoals gezegd is het geen drama, maar het zou handig zijn als het werkt.

In Firefox staan naam en ww direct ingevuld bij account.kpn.com. Maar dan moet je juist niet het vinkje zetten anders staat er alleen de naam is mijn ervaring.

Reputatie 7
Badge +21

Kan het dan zijn Peter, dat jij een wachtwoordmanager o.i.d. gebruikt of het wachtwoord in de browser opgeslagen hebt? Dan moet je het vinkje inderdaad niet gebruiken, twee kapiteins op het schip werkt niet.

Wachtwoord i.d. browser idd. Met ruim 30 verschillende wachtwoorden kan ik niet zonder.

En ING wil dat je steeds je ww verandert. Dan onthoud ik het al helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +30

Dat gaat mij net zo: je moet overal wachtwoorden voor hebben en ze moeten ook nog eens allemaal anders zijn én je moet ze ook niet ergens opschrijven/opslaan, voor het geval iemand er misbruik van wil maken. Ik moet minstens één keer per week ergens op ‘wachtwoord vergeten’ klikken.:disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat sommige browser instellingen dit vinkje overrulen (ik kom even niet op het Nederlandse woord..). We zijn in ieder geval aan het navragen om welke browser instellingen dat dan gaat. Wordt vervolgd!

Reputatie 7
Badge +21

Ben benieuwd, het moet dan wel een instelling zijn, die van toepassing is op meerdere browsers en apparaten. En blijft de vraag waarom het bij Webmail dan wel goed gaat.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat sommige browser instellingen dit vinkje overrulen (ik kom even niet op het Nederlandse woord..). 

 

overschrijven :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat sommige browser instellingen dit vinkje overrulen (ik kom even niet op het Nederlandse woord..). 

 

overschrijven :relaxed:

 

Die, ja! Dankjewel :-)

 

Het schijnt voor elke browser verschillend te zijn, voor Chrome is het de ‘autofill addresses setting'. Ik zou in ieder geval, als je Chrome gebruikt, je gebruikersnaam en wachtwoord op laten slaan. Dan hoef je alleen nog maar op ‘inloggen’ te klikken. Zo doe ik het in ieder geval! 

Reputatie 7
Badge +21

Hi Marcia, zoals ik aan het begin al zei, betreft mijn vraag alleen een ongemak dat makkelijk te omzeilen is (niet uitloggen, wachtwoord opslaan, wachtwoordmanagers e.d.). Ik heb dat eerder ook gebruikt. Het blijft me echter “irriteren” dat het vinkje “gebruikersnaam onthouden” bij KPN ID niet werkt, terwijl het bij de Webmail toch prima lukt.

Ik blijf dus toch nog (even:wink:) volharden in mijn vraag: Waarom:grin: je bent een techneut of niet.

Reputatie 7
Badge +30

Het antwoord op de vraag is dus: omdat de browser instellingen het vinkje overschrijven. Ik kan er niets anders van maken:tired_face: én ik denk ook niet dat ik er meer uit krijg dan dit ;-). Volgens mij zou je wel als test je browser terug kunnen zetten naar de standaardinstellingen en het dan nog eens kunnen proberen, maar of je die moeite er in moet steken..

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt @Marcia_ voor alle moeite die je gedaan hebt. Ik “berust” :wink: erin dat er geen antwoord op mijn vraag (hier niet / daar wel) komt, het is niet anders.

Reputatie 7
Badge +28

Dat wordt wel eens tijd na 14 dagen! :relaxed:  Sommige zaken in het leven blijven altijd een mysterie….  Dat houdt het spannend. :ghost:

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat wordt wel eens tijd na 14 dagen! :relaxed: 

Dat mag je wel zeggen ja, helemaal mee eens. Maar de meeste tijd was ik (en Marcia natuurlijk) aan het wachten op “de specialisten".

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben ook heel erg van dingen willen weten, maar heb in bijna 10 jaar bij KPN wel geleerd wanneer ik ergens meer uit kan halen en wanneer ik genoegen moet nemen met de informatie die ik al heb gekregen:sweat_smile: