Beantwoord

Inloggen met KPN ID op forum nog niet mogelijk

• 10 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 100302 keer bekeken

Hallo

Wordt het ook mogelijk om op het forum in te loggen met KPN ID.
Wel zo handig....

Groet, Peter

Edit Hugo: titel aangevuld tbv vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Hugo_ 11 augustus 2016, 11:28

Hi Peter, dat lijkt ons ook erg handig! Staat op de planning voor dit najaar, er worden voordat het forum aan de beurt is eerst nog een paar andere diensten aangesloten op KPN ID, maar het komt er aan!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter, dat lijkt ons ook erg handig! Staat op de planning voor dit najaar, er worden voordat het forum aan de beurt is eerst nog een paar andere diensten aangesloten op KPN ID, maar het komt er aan!
zeer handig, alleen een beetje prutswerk omdat ik nu niet meer kan inloggen met mijn oude forum ID en niet meer bij mijn priveberichten kan, waarvan ik een email hebt ontvangen, kpn hulp gevraagd aub!
Reputatie 7
@IIIdefconIII1990, weet je je foruminlog gegevens niet meer? Ik neem dus aan dat IIIdefconIII1990 niet je originele forumnaam is.
Het wordt nog iets gecompliceerder.
Na klikken op "Login >> Login met MijnKPN" staat er duidelijk : "MijnKPN gebruikersnaam (dit is niet je forum naam, waarmee je op het forum bekend staat)".
Maar ik moet juist wel inloggen met mijn forum naam : dokter_bibber.
Met MijnKPN gebruikersnaam (mijn eigen email adres) lukt het niet.
Reputatie 7
Dan is je forumnaam toevallig hetzelfde als je gebruikersnaam. Bij mij en de meeste anderen is die verschillend.
De koppeling met KPN ID komt er t.z.t. wel. Maar ik denk dat dat pas medio volgend jaar is.
@IIIdefconIII1990, weet je je foruminlog gegevens niet meer? Ik neem dus aan dat IIIdefconIII1990 niet je originele forumnaam is. Hi peter, ik weet het gebruikersnaam wel IIIdefconIII, maar niet meer welk email adress daar aan is gekoppeld. ik heb beide die van mij en parnter geprobeerd maar zonder avail.
Dan is je forumnaam toevallig hetzelfde als je gebruikersnaam. Bij mij en de meeste anderen is die verschillend.
De koppeling met KPN ID komt er t.z.t. wel. Maar ik denk dat dat pas medio volgend jaar is.

Dat is niet het geval.

Als ik dokter_bibber gebruik i.p.v. mijn email adres om in the loggen bij MijnKPN, dan kent het systeem mij niet. Ik krijg deze foutmelding in rood :
"Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd."

Als ik dan dokter_bibber vervang door mijn eigen email adres en het wachtwoord ongewijzigd laat wordt ik gewoon ingelogd als ik het opnieuw probeer. Het lag dus niet aan een fout wachtwoord maar aan een onbekende gebruikersnaam.

Ik heb ook mijn emails doorzocht en dokter_bibber is alleen bij het KPN Forum geregistreerd door mij.
(Zoveel emails zijn dat niet.)

Ik ben pas 11 maanden klant bij KPN. En heb toen ik ongeveer 1 maand klant was (20 oktober 2015), met mijn eigen email adres een MijnKPN account (dmv KPN ID registratie) aangemaakt.
Weer ongeveer 1+ maand daarna, laat november 2015, heb ik pas een KPN forum account aangemaakt (dit account) met de gebruikersnaam dokter_bibber.

De gebruikersnaam dokter_bibber, die 1+ maand later pas bestond, is dus nooit aan MijnKPN en/of mijn KPN ID gekoppeld geweest en is dat nog steeds niet.
Reputatie 7
Je forumnaam (dokter_bibber) is niet de naam waarmee je moet inloggen inderdaad. In dit geval is je gebruikersnaam voor inloggen dus gelijk aan je emailadres.
Daaraan is dan het forumaccount dokter_bibber gekoppeld.

Dat je gebruikersnaam (=inlognaam) niet gelijk is aan je forumnaam staat ook vermeld op de inlogpagina. Dat daar staat "MijnKPN" werkt tegenwoordig met ook KPN ID wel verwarrend.
Op de inlogpagina voor het forum kan beter staan: log in met uw forumaccount. (hint Hugo, Webcare)
Maar dat is opgelost als t.z.t. het forum ook aan KPN ID gekoppeld is.
21-9-2016 is de einddatum.

Maandag (15-08-2016) gaat onderstaande brief ingevuld en aangetekend op de post, door toedoen van PeterG(luiperd).

KPN Klantenservice
Postbus 2547
3500 GM UTRECHT

Amsterdam, 15-08-2016

Betreft: opzeggen internet/televisie/telefonie/alles-in-1 aansluiting

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn contract met onderstaande gegevens per eerstvolgende mogelijkheid na dagtekening op.

Klantnummer: **********
Rekeningnummer: ********************
Telefoonnummer: **********
Naam: **********
Adres: **********
Postcode + plaats: **********

De incassomachtiging dient tegelijkertijd te worden beëindigd.

Graag zie ik de bevestiging van deze opzegging tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +10
Topic opgeschoond.

@dokter_bibber: Vervelend dat je niet tevreden bent over de manier van inloggen op het KPN Forum. Dat is echter geen reden om zo ontzettend grof te worden en los te gaan op mede Forumleden. Dit gaat ook volledig tegen onze huisregels in. Je hebt daarom dit weekend een KPN Forum ban om af te koelen. Als je in staat bent om de conversatie op een normale respectvolle manier voort te zetten maandag, dan ben je van harte welkom.

Reageer