Inloggen op het KPN forum in het vervolg met KPN ID

• 27 juli 2017
  • 72 reacties
  • 19110 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Wij willen het graag zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten om een vraag te stellen of mee te praten op het KPN forum. Daarom kan je vanaf vrijdag 28 juli inloggen met KPN ID. Met deze nieuwe manier van inloggen sluit het KPN forum aan op de standaard manier van inloggen die op de KPN website wordt gebruikt. In dit bericht leggen wij je uit hoe de nieuwe manier van inloggen werkt.

Wat gaat er veranderen?
Tot nu toe kon je inloggen via MijnKPN of via Facebook. MijnKPN verandert vanaf vrijdag 28 juli in KPN ID, Inloggen via Facebook blijft gewoon hetzelfde werken. Met deze verandering maken wij inloggen en registreren op het KPN forum een stuk makkelijker.

Hoe verander je naar KPN ID?
Wij hebben de nieuwe manier van inloggen zo eenvoudig mogelijk gehouden, de schermen die je te zien krijgt spreken voor zichzelf. Hieronder beschrijven wij voor de volledigheid het proces.

Heb je al een KPN ID – met hetzelfde e-mailadres als op het forum?
1. Log dan de eerste keer in met je reeds bestaande KPN ID (e-mail en wachtwoord)
2. Op basis van je KPN ID e-mailadres zoeken wij of we een overeenkomstig forum account vinden
3. Is deze gevonden, dan krijg je de vraag of je de KPN ID aan je forum account wil koppelen
4. Vervolgens ben je klaar en log je in het vervolg in met je KPN ID

Heb je al een KPN ID – maar een ander e-mailadres als op het forum?
Dan heb je 2 keuzes

A. Je KPN ID en je forum account aan elkaar koppelen
1. Vul eenmalig je oude inloggegevens (MijnKPN) in
2. Vervolgens krijg je de vraag of je dit account wil koppelen aan je KPN ID
3. Daarna ben je succesvol ingelogd op het forum en kan je in het vervolg met je KPN ID inloggen

B. Opnieuw beginnen met een nieuw forum profiel
1. Maak een nieuw forum account aan (je begint dan opnieuw met je forum statistieken)
2. Dit forum account wordt gekoppeld aan je KPN ID
3. Daarna ben je succesvol ingelogd op het forum en kan je in het vervolg met je KPN ID inloggen

Ik heb nog geen KPN ID
Als je nog geen KPN ID hebt, dan kan je deze aanmaken. Als je KPN ID is geregistreerd, dan begin je weer bij stap 1 onder het kopje “ik heb al een KPN ID”. Tip: Het is makkelijk om dit met hetzelfde e-mailadres te doen als je huidige forum account.

Veel gestelde vragen

Behoud ik al mijn statistieken op het forum?
Ja, deze gegevens behoud je, tenzij je ervoor kiest om een nieuw forum account aan te maken, dan begin je weer vanaf het begin.

Kan ik achteraf de koppeling met mijn KPN ID en forum account wijzigen?
Nee, als er eenmaal een forum account aan je KPN ID gekoppeld is, kan je dit zelf niet meer wijzigen.

E-mail notificaties bij een nieuw forum account
Kies je ervoor om met een nieuw forum account te starten, dan vervallen de e-mail notificaties van je oude account.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres in KPN ID
1. Ga naar http://account.kpn.com/
2. Log in met het KPN ID account dat je gebruikt voor het forum
3. Klik in het dashboard op wijzig e-mail adres en pas aan naar het e-mail adres dat je wil gebruiken
4. Bevestig de e-mail door op de link in de bevestigingsmail te klikken
5. Vanaf nu gebruik je het nieuw ingestelde e-mail adres om in te loggen in dit account , je e-mail adres in het forum is nu ook aangepast

Heb je hierover nog meer vragen?
Stel ze dan vooral hieronder.

Ben je nieuw lid en heb je vragen over hoe het forum werkt?
Bekijk dan deze Veelgestelde Vragen over het forum

72 reacties

Badge +5
Mooi om te zien dat we dit eindelijk kunnen! Zojuist de accounts gekoppeld en ging helemaal goed 😀

Goeie reden om hier even terug te komen! Tijd voor taart! 🎂 🍩 @Allart????
Reputatie 7
Badge +18
bedankt @Paul_ en @Allart het is gelukt
Nu kan ik KPN en privé gescheiden houden dat heb ik liever zo.
Hier zit weer een blijde huistijger🐈
Reputatie 7
Badge +18

Goeie reden om hier even terug te komen! Tijd voor taart! 🎂 🍩 @Allart????

ja graag Grietje da's aardig van je om alle forumleden op taart te trakteren. 😋 😀 🤣 🐈 🐆
Reputatie 7
Badge +24
Top!
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag ik vind dat een hele verbetering via je kpn-id dank aan allart ?super ???
Reputatie 4
Badge +2
Kon met geen mogelijkheid meer inloggen maar dankzij het koppelen van de KPN ID weer gelukt. Super! 👍🏻
Reputatie 7
Badge +18
'Heb ook zojuist ontdekt dat je na het inloggen op de laatst gelezen pagina terugkomt, dat is ook een hele verbetering!
Reputatie 7
Badge +24
Huistijger:

- Ga naar http://account.kpn.com/
- Log in met het KPN ID account dat je gebruikt voor het forum
- Klik in het dashboard op wijzig e-mail adres en pas aan naar het e-mail adres dat je wil gebruiken
- Bevestig de e-mail door op de link in de bevestigingsmail te klikken
- Vanaf nu gebruik je het nieuw ingestelde e-mail adres om in te loggen in dit account , je e-mail adres in het forum is nu ook aangepast
Reputatie 7
Goeie reden om hier even terug te komen!Leuk om je hier weer terug te zien, moet je vaker doen!😉 😎
Reputatie 7
Badge +18
Ik kan mijn account niet koppelen aan KPN ID, want ik heb een facebook gelinkt account, welke dus nooit een MijnKPN account is geweest. Hoe krijg ik dit alsnog voor elkaar?

Gewoon met je Facebook-account blijven inloggen of een nieuw account aanmaken
Reputatie 7
Ik kan mijn account niet koppelen aan KPN ID, want ik heb een facebook gelinkt account, welke dus nooit een MijnKPN account is geweest. Hoe krijg ik dit alsnog voor elkaar?Dan kan het niet. Dan zul je gewoon via Facebook moeten blijven inloggen.

Of een heel nieuw forumaccount starten . . . Maar je kunt gewoon via Facebook blijven inloggen hoor 😃

Edit: @huistijger , vrijwel tegelijk.
Reputatie 1
Ben er erg blij mee, om de een of andere reden lukte het mij niet om mij te registreren voor het forum. Het liep ergens vast. Kan nu tenminste weer een vraag stellen of beantwoorden. Bedankt voor deze verbetering.
Reputatie 7
Vraag me alleen af wat het nut er van is, het werkte toch allemaal?
Zie:
Met deze nieuwe manier van inloggen sluit het KPN forum aan op de standaard manier van inloggen die op de KPN website wordt gebruikt.
Reputatie 7
Als je jouw huidige mail adres op het forum wilt blijven gebruiken, dan zal je dus een KPN ID op dat e-mailadres moeten hebben/maken. Als je jouw forum account met een ander KPN ID koppelt, dan zal het e-mailadres op het forum dus wijzigen.
Wees je daar terdege van bewust en daar komt bij dat je dat als gebruiker niet meer kunt herstellen.

Heb je al een KPN ID – maar een ander e-mailadres als op het forum?
Dan heb je 23 keuzes

A. Je KPN ID en je forum account aan elkaar koppelen
1. Vul eenmalig je oude inloggegevens (MijnKPN) in
2. Vervolgens krijg je de vraag of je dit account wil koppelen aan je KPN ID

B. Opnieuw beginnen met een nieuw forum profiel
1. Maak een nieuw forum account aan (je begint dan opnieuw met je forum statistieken)
2. Dit forum account wordt gekoppeld aan je KPN ID

C. Maak een nieuw KPN ID aan voor het huidige forum account
1. Registreer een nieuw KPN ID met het e-mailadres dat je op het forum gebruikt.
2. Volg de instructies onder A.

Ik heb dus al een extra KPN ID geregistreerd omdat ik de mails van het forum gescheiden wil houden van mijn gewone mail.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Fransdob1955, huistijger laat al weten hoe het zit. Het lijkt erop dat je een verkeerd account gekoppeld hebt. Mij maakt het niet zoveel uit 😉, maar als je graag wilt, kan ik het laten ontkoppelen zodat je alsnog het juiste account kan koppelen. Welke gebruikersnaam gebruikte je voorheen?
Reputatie 4
Badge +2
@Marly zeker, je kan het volgende doen
- maak een nieuwe KPN ID aan (met het e-mailadres dat is gekoppeld aan je M-a50 account)
- vervolgens ga je inloggen en koppel je deze twee accounts aan elkaar
- wil je daarna je e-mails alsnog op een ander adres, dan verander je in KPN-ID het e-mailadres naar degene die je wil

Thx @Allart, zojuist de stappen doorlopen en het werkt perfect 😀
Ik heb nog wel even de vraag wat ik met mijn oude KPN ID moet doen, ik heb inmiddels mijn producten overgezet naar het nieuwe KPN ID.
Kan dat oude KPN ID verwijdert worden?
Reputatie 7
Badge +18
Ik gebruik Safari op de iMac en er zijn geen problemen hier
Reputatie 7
Badge +18
Huistijger geeft zich over.

Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij word je automatisch uitgelogd en word je gedwongen een ID te koppelen of aan te maken. Als het goed is wijst het zich redelijk vanzelf. Geen zorgen, als er wat fout gaat dan is dat sowieso weer te fixen (heb ik me laten vertellen). Klopt hè Allart? Thomas?

Ik ga er morgenochtend ook achter komen. 😉
Reputatie 7
Badge +24
Ff Allart taggen. 😉 Dan is het vast wel te fixen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik had al een KPN ID, maar een ander e-mailadres als op het forum. Ik heb daarom geprobeerd stap A te volgen: mijn KPN ID en forumaccount aan elkaar koppelen.
Dit is helaas niet gelukt. Het probleem begon al dat ik niet meer kon inloggen met mijn oude inloggegevens die het tot nog toe altijd gedaan hebben.
Vervolgens heb ik ingelogd met mijn KPN ID, iets wat tot nog toe nooit lukte maar nu wel. Daarmee ga ik verder. Natuurlijk ben ik nu mijn statistieken kwijt, maar dat geeft niet.

Dat kon inderdaad nooit maar sinds vanmorgen dus wel. 🙂 Maakt het een stuk makkelijker voor nieuwe bezoekers. Als het je niets uit maakt dan laten we het zo anders zeg je het maar, dan stuur ik @Thomas_ erop af. 😉
Reputatie 7
Hoi,
Moet ik eerst uitloggen? Want ik sta momenteel permanent ingelogd namelijk.

Ik heb verschillende emailadressen momenteel met KPN ID en het forum-mijnkpn.
Moet ik nou morgen éérst met het KPN ID inloggen en daarna met de oude gegevens koppelen óf meteen eerst met de oude (huidige) MijnKPN gegevens inloggen?
Reputatie 7
Voor mij (ons) als bestaande forummers maakt het niets uit. Maar nu kunnen álle klanten makkelijk op 't forum komen om vragen te stellen. 😃
Reputatie 7
Het is facebook OF KPN ID. Net als dat het facebook of mijnkpn was. Koppelen met KPN ID is dus niet nodig als je facebook gebruikt om in te loggen. Je kan zelfs niet koppelen met KPN ID als je facebook gebruikt om in te loggen.
Reputatie 7
Joran een privébericht sturen, ga naar zijn profiel: Joran

@BigDaddyNL Dan heb je, helaas, verkeerd gekoppeld.
Je had, de eerste keer, gewoon voor "ik heb al een account" (= forumaccount) moeten kiezen. En vervolgens nog, éénmalig, met
gewoon een username en wachtwoord
moeten inloggen.

Er wordt namelijk eerst gevraagd om een nieuw account te maken maar dat was voor jou dus niet van toepassing. Onder die invulregels staat, nu stond, de tekst "ik heb al een account".

Er zijn nu 2 mogelijkheden:
  1. Huidige account laten ontkoppelen via een moderator en oude forumaccount opnieuw koppelen via bovenstaande handeling.
  2. Een extra KPN ID maken, met een ander emailadres dan je huidige KPN ID, en daar het oude forumaccount mee koppelen (zie uitleg). TIP: maak je die met het emailadres waarmee je oude forumaccount was geregistreerd dan wordt dat al 'voorgesteld'.

Reageer