Beantwoord

Klacht indienen bij klantenservice lukt niet wegens technisch probleem

  • 30 October 2019
  • 9 reacties
  • 875 keer bekeken

Ik heb nu op verschillende tijdstippen nu al zeker 6x geprobeerd het klacht-formulier in te vullen (in 2 verschillende browsers) maar krijg telkens de fout-melding dat dit niet verzonden kan worden wegens een technisch probleem. (en dus de gegevens niet verwerkt kunnen worden)
Op een andere wijze kan ik ze niet mailen en de klantenservice zegt dat dit het enige is wat ik nog kan doen. 
Iemand een idee / tip?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 November 2019, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Heb je hulp nodig met iets? Dan kan je het ook hier kwijt.

Nou Joep1965, het is een lang verhaal, dus denk dat ik het beter direct bij de klantenservice kan neerleggen. Maar dat lukt dus niet, omdat het ingevulde formulier niet verzonden kan worden en de klantenservice verder niets voor mij kan doen.

Heb verkeerde voorlichting in winkel gekregen en zit nu met een veel minder gunstig abonnement dan voorgaande jaren, wat niet meer omkeerbaar is en niet in aanmerking komt voor de 14 dagen bedenktijd-regeling.

Voel mij in de mailing genomen zeg maar en ga er nu op achteruit, ipv mijn beoogde doel, op vooruit.
Erg vervelend dus. Kan niet meer terug naar oude situatie en ben al járen klant.

Badge +19

O dat is wel vervelend. Heb je een heel nieuw abonnement genomen? En waarom heb je geen opzegtermijn van 14 dagen?? Terug naar je oude  abonnement zal niet lukken maar wellicht is er één die beter bij je past.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi NiQi, welkom op het forum! Onhandig dat het formulier niet werkt. Maar, je kunt je klacht hier ook kwijt. Dat mag hier openbaar, of je mag het via privébericht bij me aangeven. Dan gaan we samen kijken naar de oplossing :)

O dat is wel vervelend. Heb je een heel nieuw abonnement genomen? En waarom heb je geen opzegtermijn van 14 dagen?? Terug naar je oude  abonnement zal niet lukken maar wellicht is er één die beter bij je past.

 

Geen opzegtermijn omdat ik naar klein zakelijk abonnement ben gegaan. (Vreemd verhaal, maar zijn nu eenmaal de regels) Maar daardoor ben ik nu dus wel mijn voordelen kwijt die ik voorheen had en ga meer betalen….. Het oude abonnement paste het beste bij mij, maar lukt dus niet :-|

Hoi NiQi, welkom op het forum! Onhandig dat het formulier niet werkt. Maar, je kunt je klacht hier ook kwijt. Dat mag hier openbaar, of je mag het via privébericht bij me aangeven. Dan gaan we samen kijken naar de oplossing :)

Hallo Erik, dank je wel voor je bericht.

Ik heb geen geheimen, dus gooi het gewoon openbaar. Ben benieuwd naar je reactie:

 

Zaak: 180057893

Verkeerde voorlichting in winkel en heb nu een veel minder gunstig abonnement dan voorgaande jaren als trouwe afnemer van diensten

 

Beste L.S., Wij hadden de afgelopen jaren een prima abonnement, met gratis Spotify Premium en Pluspakket. (omdat wij al lang klant zijn)

Nu waren wij afgelopen week in de winkel om een nieuwe telefoon te bestellen (dus voor 2 jaar extra) een nieuw abonnement af te sluiten. 

Daar kwam ter sprake dat ik ook de factuur op mijn bedrijf kon zetten, zodat ik de btw kon aftrekken. Niets meer niet minder gezegd. 

Tijdens het doornemen van alles is er wel besproken dat wij onze vaste telefoon niet meer nodig hadden aangezien wij die niet gebruiken en dat wij maar 1 tv ontvanger gebruiken. Er van uit gaande dat het pakket hierdoor wellicht iets goedkoper zou worden?! 

 

Nu kreeg ik echter het nieuwe overzicht en daar stond in dat ik ineens voor Spotify, het Pluspakket en de extra tv ontvanger moest betalen. 

Factuur lijkt misschien wel goedkoper, maar met de btw erbij berekend is deze juist hoger. 81,80 ipv 76,99 euro. Ik ben dus duurder uit, terwijl ik minder afneem. (geen vaste telefoon meer en 1 tv ontvanger minder) 

Daarnaast had ik Spotify en Pluspakket gratis en nu niet meer. 

Ik ben daarover gaan bellen met het verzoek het abonnement terug te zetten naar het oude abonnement. Dit bleek niet te kunnen en er was ook geen bedenktijd van 14 dagen. 

Ik ben verkeerd geïnformeerd en kan niet meer terug…. 

Gelukkig was er wel begrip vanuit de klantenservice, dus zal het komende jaar Spotify en Pluspakket gecrediteerd worden op de komende 12 facturen. Dat is fijn, kan ik na die 12 maanden alles weer terug zetten naar het 'oude' contract!

Echter bel ik net nògmaals met wat vragen naar de klantenservice en krijg te horen dat als ik volgend jaar mijn abonnement wel weer terugzet naar particulier, maar dat ik dan niet meer in aanmerking kom voor gratis Spotify en het gratis Pluspakket wat ik hiervoor had. 

Kortom, ik kom door de verkeerde voorlichting uit de winkel met nieuw abonnement waarvan ik dacht dat het gunstiger was, maar ben straks duurder uit dan wat het was. 

Ik voel mij behoorlijk in de maling genomen!!!! 

Er is mijn namelijk ook niet gezegd dat ik niet de 14 dagen bedenktijd zou hebben bij het afsluiten van een klein zakelijk abonnement. 

Hierbij het vriendelijke verzoek om toch terug te schakelen naar de oude situatie, want ben hier echt niet blij mee. Ik kijk uit naar een reactie. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Oei, hier zijn qua communicatie duidelijk dingen verkeerd gegaan. Ik begin met het er af trekken van de pleister: Op het moment dat je van een ouder type abonnement overstapt naar een van de huidige kun je niet meer terug naar de oude situatie. Die oude abonnementen leveren we niet meer voor nieuwe klanten. Wat betekent dat als een bestaande klant met een dergelijk abonnement overgaat naar een huidige, het oude in z'’n geheel uit het systeem verdwijnt. We kunnen dit dan ook niet meer terugzetten.

 

Veertien dagen bedenktijd heb je wel, dat is een wettelijk recht. Alleen betekent het in dit geval dat als je daar gebruik van maakt, we een pakket voor je bouwen dat zo dicht mogelijk lijkt op je oude abonnement, maar wel vanuit de huidige abonnementen. We kunnen namelijk niet meer terug naar die oude. 

 

Je bent verder ook duidelijk niet afdoende geïnformeerd over wat er met de verschillende onderdelen van je abonnement zou gaan gebeuren. Gelukkig is er voor het komende jaar in ieder geval een creditering geregeld. Maar, verder dan dat kan ik helaas ook niets doen :( Je kunt inderdaad na een jaar wel weer terug naar een consumentenabonnement, maar ook die zal gebaseerd zijn op de huidige pakketten.

 

Wat ik sowieso wil en kan doen is de medewerker van feedback voorzien. Zou je daarvoor je profiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt?

Dank je Erik dat jij wel reageert!
Ik zou binnen 5 werkdagen terug gebeld worden door de klantenservice, inmiddels ben ik al 7 dagen verder en heb nog niets gehoord…..

Daarnaast is het Pluspakket wat mij was beloofd (met creditering) ook nog steeds niet geactiveerd.
Ook is de facturatie totaal onduidelijk nu. Wat een chaos wordt er van gemaakt zeg.

Belachelijk dat ik na verkeerde informatie (waarvan ik dacht dat wij voordeliger uit zouden zijn) nu duurder uit ben. Leuk dat KPN ook in ziet dat dit een fout was en zij dit voor een jaar willen crediteren.
Feit blijft wel dat ik na dit jaar alsnog duurder uit ben.
Ik vind dit een slechte zaak voor een jarenlang goed betaalde klant en voel mij opgelicht!

Dat ik feedback kan geven aangaande de desbetreffende medewerker klinkt leuk en sociaal, maar schiet ik persoonlijk niets mee op. Zou ik alleen maar een medewerker mee in de problemen helpen, die op zijn manier zijn best heeft gedaan. Tot dat niveau wil ik mij niet verlagen, KPN dus schijnbaar wel!

De 14 dagen bedenktijd, waar ik tijdens de telefoontjes met de klantenservice een beroep op deed en waarvan telkens van werd gezegd dat dat niet mogelijk was, is inmiddels verstreken. Dus leuk dat jij nu aangeeft dat dit wel kan, maar is inmiddels te laat.
Klachenformulier kan ik nog steeds niet invullen, krijg nu de melding >
De server is niet beschikbaar

U mag de pagina niet bezoeken

U heeft geen toegang tot deze pagina.

Nogmaals dank dat jij wel zo stijlvol bent om te reageren, duimpje omhoog voor jou, maar dikke duim omlaag voor de regelgeving van KPN, dit is trouwe klanten in een val lokken waar ze niet meer uit komen en waarna ze lekker meer gaan betalen.

Wat nu verder?
Hoe lang duurt het nog voor het Pluspakket geactiveerd kan worden? Want kan ik dus schijnbaar niet via het menu met de afstandsbediening. 
Wanneer krijg ik nu een betalingsoverzicht wat kloppend is?
En wat is de opzegtermijn om mijn abonnementen op te zeggen?

Hoor het graag. Wens je een fijn weekend in ieder geval :-)

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga het Pluspakket ene het betaaloverzicht voor je nakijken. En ik ga kijken naar annuleringstermijn en opzegtermijn en wanneer je wat kunt. Maar dan heb ik wel je gegevens nodig. Dus vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan ga ik aan de slag. 

 

Wat betreft feedback geven, dat is zeker niet bedoeld om de medewerker in de problemen te brengen! Verre van dat. Het gaat erom dat we gaan kijken of deze medewerker zich vergist heeft, of dat er wellicht kennis ontbreekt. En in dat laatste geval gaan we daar natuurlijk wat aan doen zodat een volgende keer alle informatie wordt gegeven.