KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18460 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Reputatie 7
Precies, het ging mij er dus om dat het hele menu nu weg is.
Dus niet dat het scrollen niet werkte, maar dat er niets meer te scrollen is omdat er gewoonweg niets meer in het menu staat. 😎
Jep. Als ik op de laptop zover inzoem dat ik de indeling voor mobiel krijg is ook het menu met o.a. uitloggen NIET te krijgen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik kan ook niet in het menu:

Terwijl het op mijn iPad het wel gewoon. 🤔
Reputatie 6
Kunnen jullie mijn logintijd wijzigen naar een paar uur? Nu moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Jullie zouden mij daar een groot plezier mee doen! Thnx ?
Reputatie 7
Badge +22
Kunnen jullie mijn logintijd wijzigen naar een paar uur? Nu moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Jullie zouden mij daar een groot plezier mee doen! Thnx ?Dat zou ik een heel goed idee vinden. Ook ik heb er last van. Want ze hebben wel eens gezegd dat je dan 1 tabblad open moet laten staan, dan 1 tabblad extra openen om op het Forum te kunnen kijken. Maar dat vind ik ook omslachtig.
Hè . . . Ik ben nóóit uitgelogd. Ik gebruik Firefox. In Edge moet ik wel steeds inloggen.
G. Chrome op mijn computer gebruikt mijn moeder als ze hier is. Daar zitten haar (inlog)gegevens van mail, facebook e.a. in.

Forum gebruik ik (het liefst) i.c.m. een écht toetsenbord. Heb ik nog wat aan mijn 10-vinger typcursus 😉
Reputatie 7
Kunnen jullie mijn logintijd wijzigen naar een paar uur? Nu moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Jullie zouden mij daar een groot plezier mee doen! Thnx ?Dat zou ik een heel goed idee vinden. Ook ik heb er last van. Want ze hebben wel eens gezegd dat je dan 1 tabblad open moet laten staan, dan 1 tabblad extra openen om op het Forum te kunnen kijken. Maar dat vind ik ook omslachtig.Er ligt hier wel een security issue aan ten grondslag. Er moet rekening gehouden worden met het feit dat je wel eens een publieke PC zou kunnen gebruiken om het forum te benaderen. Dan wil je natuurlijk niet dat iemand die na jou op die PC naar het forum gaat direct onder jouw account ingelogd wordt.
Bij Android en iOS wordt er vanuit gegaan dat het apparaat voor privégebruik is en daar zien we dit probleem ook niet. Tenminste, op mijn Android apparaten kan ik de tabbladen gewoon sluiten en hoef ik daarna niet opnieuw in te loggen.
Reputatie 7
Badge +30
Bij Android en iOS wordt er vanuit gegaan dat het apparaat voor privégebruik is en daar zien we dit probleem ook niet. Tenminste, op mijn Android apparaten kan ik de tabbladen gewoon sluiten en hoef ik daarna niet opnieuw in te loggen.Mijn Android apparaat denkt daar anders over.
Reputatie 7
Bij Android en iOS wordt er vanuit gegaan dat het apparaat voor privégebruik is en daar zien we dit probleem ook niet. Tenminste, op mijn Android apparaten kan ik de tabbladen gewoon sluiten en hoef ik daarna niet opnieuw in te loggen.Mijn Android apparaat denkt daar anders over.Interessant, ik hoef op mijn tablet (Android 7.0) en op mijn telefoon (Android 5.0.2) vrijwel nooit opnieuw in te loggen.
Reputatie 6
Kunnen jullie mijn logintijd wijzigen naar een paar uur? Nu moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Jullie zouden mij daar een groot plezier mee doen! Thnx ?Dat zou ik een heel goed idee vinden. Ook ik heb er last van. Want ze hebben wel eens gezegd dat je dan 1 tabblad open moet laten staan, dan 1 tabblad extra openen om op het Forum te kunnen kijken. Maar dat vind ik ook omslachtig.Er ligt hier wel een security issue aan ten grondslag. Er moet rekening gehouden worden met het feit dat je wel eens een publieke PC zou kunnen gebruiken om het forum te benaderen. Dan wil je natuurlijk niet dat iemand die na jou op die PC naar het forum gaat direct onder jouw account ingelogd wordt.
Bij Android en iOS wordt er vanuit gegaan dat het apparaat voor privégebruik is en daar zien we dit probleem ook niet. Tenminste, op mijn Android apparaten kan ik de tabbladen gewoon sluiten en hoef ik daarna niet opnieuw in te loggen.

Hallo @wjb,

Bedankt voor je reactie, je hebt natuurlijk hier een belangrijk veiligheid issue te pakken! Persoonlijk gebruik ikzelf überhaupt nooit een publieke PC om - CM of ZM - welk forum dan ook te bezoeken, buitenshuis gebruik ik daar inderdaad mijn iPhone voor. Op de Mac thuis gebruik ik de standaard browser Chrome.

Mijn probleem doet zich juist voor op mijn iPhone met Safari als standaardbrowser in iOS 10. Als ik een melding van een nieuw topic/reactie ontvang, link ik vanuit mijn Mail App naar het forum. Deze lijkt dan nog te zijn ingelogd want ik zie mijn avatar, echter als ik een antwoord schrijf en wil plaatsen blijk ik alweer te zijn uitgelogd. De post gaat dan verloren en dat is natuurlijk jammer.

Ik zou het super makkelijk vinden om dit bijvoorbeeld in de instellingen voor je account op het forum zelf te kunnen regelen. Dat gebeurt ook op veel andere fora, natuurlijk moet je hiermee zorgvuldig mee (kunnen) omgaan.

Wellicht omdat ik daar zelf om vraag en ik me terdege bewust ben van de consequenties tijdens het gebruik, zou ik de admins/moderators willen vragen mijn online tijd te verruimen naar (?) uur. Ik weet niet in welke stappen dat eventueel zou kunnen.

Fijne avond! 😎
Reputatie 7
...Wellicht omdat ik daar zelf om vraag en ik me terdege bewust ben van de consequenties tijdens het gebruik, zou ik de admins/moderators willen vragen mijn online tijd te verruimen naar (?) uur. Ik weet niet in welke stappen dat eventueel zou kunnen...Er is naar mijn weten helemaal geen tijdslimiet. Als ik op mijn telefoon na bijvoorbeeld 24 uur weer naar het forum ga, dan ben ik gewoon nog ingelogd. Er moet mijns inziens en andere oorzaak waardoor je telkens uitgelogd lijkt te worden.
Reputatie 6
...Wellicht omdat ik daar zelf om vraag en ik me terdege bewust ben van de consequenties tijdens het gebruik, zou ik de admins/moderators willen vragen mijn online tijd te verruimen naar (?) uur. Ik weet niet in welke stappen dat eventueel zou kunnen...Er is naar mijn weten helemaal geen tijdslimiet. Als ik op mijn telefoon na bijvoorbeeld 24 uur weer naar het forum ga, dan ben ik gewoon nog ingelogd. Er moet mijns inziens en andere oorzaak waardoor je telkens uitgelogd lijkt te worden.
Gelijktijdige aanmelding op CM en ZM Forum wellicht en dus een browser issue?
Reputatie 7
Gelijktijdige aanmelding op CM en ZM Forum wellicht en dus een browser issue?Dat is heel goed mogelijk.
Reputatie 6
Gelijktijdige aanmelding op CM en ZM Forum wellicht en dus een browser issue?Dat is heel goed mogelijk.
Thnx! Ik zoek even verder!
Reputatie 7
Precies, het ging mij er dus om dat het hele menu nu weg is.
Dus niet dat het scrollen niet werkte, maar dat er niets meer te scrollen is omdat er gewoonweg niets meer in het menu staat. 😎
Het menu is weer terug. ☺️
Reputatie 7
Badge +22
Als we op het Forum inloggen krijg ik af en toe deze pop up:

Dat is niet fijn. Ik zou ook graag willen dat dit niet meer voorkomt. 🙄
Reputatie 7
Badge +30
Hé Dennis, goed dat je het meldt! Dit is al eens opgemerkt en doorgegeven 🙂. Hij komt niet van het forum, maar van kpn.com als ik het goed begrepen heb. Of hij weggehaald wordt of verminderd wordt, weet ik eigenlijk niet. Ik ga het eens navragen voor je.
Apart. Nooit last van op het forum.
Reputatie 7
Apart. Nooit last van op het forum.Ik ook niet, maar ik hoef ook nooit in te loggen.
Reputatie 7
Badge +22
Apart. Nooit last van op het forum.Ik ook niet, maar ik hoef ook nooit in te loggen.Hoe bedoel je met "Ik hoef nooit in te loggen?" Na een bepaalde tijd ligt de forum je gewoon uit. Althans bij mij wel. 😎
Reputatie 7
Hoe bedoel je met "Ik hoef nooit in te loggen?" Na een bepaalde tijd ligt de forum je gewoon uit. Althans bij mij wel. 😎Ik weet niet wat die "bepaalde tijd" dan is, maar op mijn Android tablet en Android telefoon is het weken geleden dat ik voor het laatst heb moeten inloggen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet eigenlijk niet waarom sommigen hem wel zien en anderen niet.. Hij staat in ieder geval op de agenda hier, dus zodra ik meer weet, horen jullie dat natuurlijk ook.

Voor wat betreft het in moeten loggen: dit is inderdaad een veiligheidsding. Het is echt al een hele poos dat je na elke sessie opnieuw in moet loggen, maar vermoedelijk hebben jullie (Peter en wjb) al een lange tijd geen cookies verwijderd op de apparaten waarop jullie gebruik maken van het forum. Klopt dat? Zodra je de boel 'opschoont' en de cookies verwijderd, zal je zien dat je elke keer opnieuw moet inloggen.
Reputatie 7
Voor wat betreft het in moeten loggen: dit is inderdaad een veiligheidsding. Het is echt al een hele poos dat je na elke sessie opnieuw in moet loggen, maar vermoedelijk hebben jullie (Peter en wjb) al een lange tijd geen cookies verwijderd op de apparaten waarop jullie gebruik maken van het forum. Klopt dat? Zodra je de boel 'opschoont' en de cookies verwijderd, zal je zien dat je elke keer opnieuw moet inloggen.Ook na het verwijderen van de cookies hoef ik gelukkig maar één keer in te loggen. Ik moet er niet aan denken dat ik dat telkens opnieuw zou moeten doen, dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik een stuk minder actief zou zijn op het forum.
Voor wat betreft het in moeten loggen: dit is inderdaad een veiligheidsding. Het is echt al een hele poos dat je na elke sessie opnieuw in moet loggen, maar vermoedelijk hebben jullie (Peter en wjb) al een lange tijd geen cookies verwijderd op de apparaten waarop jullie gebruik maken van het forum. Klopt dat? Zodra je de boel 'opschoont' en de cookies verwijderd, zal je zien dat je elke keer opnieuw moet inloggen.Ook na het verwijderen van de cookies hoef ik gelukkig maar één keer in te loggen. Ik moet er niet aan denken dat ik dat telkens opnieuw zou moeten doen, dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik een stuk minder actief zou zijn op het forum.Dito hier. In Firefox blijf ik gewoon ingelogd MITS ik het forum in min. één venster open laat als ik de browser sluit. In andere browsers (Edge en Chrome) moet ik wel steeds weer inloggen. En aangezien ik de pc soms wel 3 x per dag aan zet (o.a. met boodschappen doen gaat ie uit 😉) is dat heel irritant. In die 2 laatstgenoemde browsers helpt 't niet op één tabblad v.h. forum te behouden bij afsluiten.

Ik blijf dus lekker Firefox gebruiken want dat steeds weer inloggen . . . is net zo erg als iedere keer weer cookies goedkeuren op sites waar je af en toe komt. Maar wel bij eerder bezoek die cookies goedgekeurd hebt.
Reputatie 7
Ik gebruik eigenlijk alleen mijn Android tablet. Daar kan ik alle tabbladen van de browser (Chrome) rustig sluiten en ook de browser volledig afsluiten zonder vervolgens opnieuw in te moeten loggen.
Dat moet vooral zo blijven, ik moet er niet aan denken dat je telkens opnieuw zou moeten inloggen.

Reageer