KPN Forum heeft een nieuw likje verf gekregen

KPN Forum heeft een nieuw likje verf gekregen
Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1844 reacties
Fijn dat je een bezoekt brengt aan ons KPN forum. Als je hier al eerder bent geweest, dan moet je misschien even wennen aan ons nieuwe uiterlijk. Afgelopen week hebben we een pot groene verf opengetrokken en hebben we het forum opgeknapt. Wij zijn erg blij met het resultaat, hopelijk jij ook! Er zijn een paar handige functies bijgekomen, in dit bericht praten wij je even bij.

Homepagina
Het bovenste deel van het forum is flink veranderd. De pagina begint met hetzelfde menu als op onze website (KPN.com) en twee balken met navigatie en actuele informatie (recent online en actuele cijfers). Achter de vertrouwde zoekbalk zie je een nieuwe afbeelding, het moet immers ook een beetje gezellig zijn op het forum. Als je verder naar beneden scrolt dan zie je dat elke forum categorie een afbeelding heeft gekregen, zo zorgen we voor herkenbaarheid. Tenslotte worden er drie handige artikelen uitgelicht, deze zullen we regelmatig vernieuwen met actuele informatie.

Categorie pagina
Ook de afzonderlijke categorie pagina’s zijn aangepast. We hebben het uiterlijk simpel gehouden, zodat iedereen snel de informatie vindt die ze zoeken. Daarom hebben we alleen een zoekbalk met daaronder meteen de berichten. Daartussen vind je nog een korte omschrijving van de categorie, zo weet je zeker dat je op de juiste plek bent. Net als op de homepagina kan je per categorie een aantal uitgelichte artikelen tegenkomen, dit zijn vaak de meest gezochte vraagstukken of artikelen met relevante informatie.

Editor
Als je een nieuw bericht schrijft op het KPN forum, dan maak je gebruik van de tekst editor. Ook deze is nieuw. Je kunt eenvoudig tekst vet maken, links toevoegen of een lijstje maken. Daarnaast is het toevoegen van nieuwe media, zoals video ook makkelijker geworden. Ben je dol op emojis? Dan hebben we goed nieuws, inmiddels zitten er zo’n 50 in.

Abonneren op categorieën
Ben je vaak actief in een bepaalde categorie en wil je graag volgen wat daar besproken wordt? Dan kan je je abonneren. Dat doe je door een bord te openen: daar zie je rechtsboven de knop “abonneren”. Klik je daarop, dan ontvang je een e-mail wanneer er een nieuw topic in jouw favoriete categorie is gemaakt. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er speelt

Paar kleine wijzigingen
Naast bovenstaande zaken vind je op het forum nog een paar andere kleine wijzigingen. Zo zie je in de zij-balk bijvoorbeeld een onderdeel staan dat ‘Populaire onderwerpen’ heet, dat zijn de meeste besproken berichten over een bepaald onderwerp die je helpt met navigeren.

We wensen je alvast veel plezier op het vernieuwde forum. Hieronder kan je uiteraard je opmerkingen of vragen achterlaten!

44 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Ik vindt het hartstikke mooi 😉 Weer een mooie stap voorruit, als ik binnenkort wat verbeterpuntjes heb zal ik het natuurlijk roepen 🙂
Reputatie 7
Badge +17
't Ziet er fleurig en overzichtelijk uit
Ben alleen benieuwd waar de smileys nu staan?
Smileys zijn weer terug van weggeweest ! 🐈
Reputatie 3
Badge +3
Nieuwe forum indeling. 🤓
Ik kon vanmiddag het forum niet op, verf was nog niet droog. 😥😉
Reputatie 4
Vandaar dat het nog zo vurig was? Doet je zeer aan de ogen! 😎
Reputatie 7
Badge +13
Ik vindt het hartstikke mooi een mooi verfrissing
Reputatie 4
Badge +4
Ziet er goed uit, mis alleen in de zoekfunctie dat men kan filteren op bijv. laatste reactie of sorteren op datum "nieuwste eerst".

Zou denk ik voor vele een aangename aanvulling zijn.
Reputatie 7
Een likje verf? Waren de kwasten en verfrollers op? 😀
Reputatie 4
En dan vraag ik mij toch weer af wat zijn nu de verbeteringen? Steeds minimalistisch qua lay-out in navolging van Windows. En wat zijn de kosten voor de klanten? Wees toch eens tevreden met wat je hebt / er is. I.p.v. weer geld over de balk te smijten. Ooit kritiek gehad op de vorige versie?
Reputatie 4
Badge +6
Ziet er goed uit! 🙂
Kleine feedback van mij, zou fijner zijn als het KPN logo je terug naar het forum brengt ipv de KPN site.
Reputatie 5
Ziet er tip-top uit!
Reputatie 4
Badge +3
Ziet er goed uit.
Ik zou alleen het lettertype veranderen van
font-family: metricweb,sans-serif; naar
font-family: Arial,sans-serif;.
Het is nu echt heel klein

metricweb,sans-serif;

Arial,sans-serif

Vooral als je het vergelijkt met het forum van Telfort dat Arial gebruikt zie je het verschil.
Reputatie 3
Badge
Ziet er fris en fruitig uit.✔️
Reputatie 4
Helemaal mee eens. Moeilijk leesbaar. Ook oudere mensen maken gebruik van het forum.
waarom zo'n klein lettertype? Is dit wellicht in te stellen?
Reputatie 7
Ik ben al wat langer actief. Het kan helpen als je in bold schrijft.

Op mobiel oude code [ b ] tekst [ /b ] gebruikt, Let wel, ik gebruik spaties om het leesbaar te maken.
De tekst in het tekstvak zou groter mogen zijn.

Op zich werkt het niet slecht maar door de tijd zullen verbeteringen plaatsvinden.
Reputatie 3
Badge +3
Ik dacht al ik moet aan een bril, op de tablet is het inderdaad moeilijker te lezen.
Persoonlijk vond ik de signaalbalk mooier, dat had iets meer met KPN te maken dan een groene horizontale balk.
Geen smiley op de tablet?

Reputatie 4
Badge +3
Sodeju dat ziet er weer gelikt uit kunnen we er weer een tijdje tegenaan 😂💪🏽
Reputatie 7
Real1ty schreef:

Ik dacht al ik moet aan een bril, op de tablet is het inderdaad moeilijker te lezen.
Persoonlijk vond ik de signaalbalk mooier, dat had iets meer met KPN te maken dan een groene horizontale balk.Geen smiley op de tablet

Samsung tablet SM-T530
Bij mij wel maar ik moet na de smiley van de editor wel naar beneden scrollen.
Reputatie 7
Badge +10
Strak hoor! Mooi groen is niet lelijk 🙂.
Klein kritiekpuntje, als ik nu op het KPN logo druk, kom ik op de normale website, terwijl ik eigenlijk naar de start van het forum wil. Is dit bewust gekozen? 🙂
Reputatie 4
Badge +6
ChrisWissink schreef:

Strak hoor! Mooi groen is niet lelijk 🙂.
Klein kritiekpuntje, als ik nu op het KPN logo druk, kom ik op de normale website, terwijl ik eigenlijk naar de start van het forum wil. Is dit bewust gekozen? :)

True, had ik ookal aangekaart. Ze zullen het vast in de loop van de tijd aanpassen. Puur omdat veel mensen het logo gebruiken als "terug" knop. Waaronder ik soms haha 🙂
Reputatie 1
CTRL + klik werkt niet meer om een topic in een nieuw tabblad te openen...

Ziet er verder best strak uit!
Reputatie 4
Badge +6
basmq schreef:

CTRL + klik werkt niet meer om een topic in een nieuw tabblad te openen...

Ziet er verder best strak uit!

CNR, werkt bij mij wel gewoon nog op Google Chrome
Reputatie 6
Badge +8
Ikzelf vind het goed heel duidelijk en een goed over zicht kan over al bij ikzelf vind het top 😀👍
Reputatie 7
Ik vindt het er heel erg gelikt uitzien, op de openingspagina waan je jezelf midden in een gezellig, doodnormaal centrum. Een terrasje, goedgehumeurde dames, een mooie banner. Gezelligheid puur zonder poespas, bescheidenheid.

Paar kleine wijzigingen

Naast bovenstaande zaken vind je op het forum nog een paar andere kleine wijzigingen. Zo zie je in de zij-balk bijvoorbeeld een onderdeel staan dat ‘Populaire onderwerpen’ heet, dat zijn de meeste besproken berichten over een bepaald onderwerp die je helpt met navigeren.

Op deze pagina https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/kpn-forum-heeft-een-nieuw-likje-verf-gekregen-462225
zie ik staan 'related topics'.

Reputatie 3
Badge +3
ChrisWissink schreef:

...................
Klein kritiekpuntje, als ik nu op het KPN logo druk, kom ik op de normale website, terwijl ik eigenlijk naar de start van het forum wil. Is dit bewust gekozen? :)

Er is nu een pull down menu Forum menu -> Forumoverzicht - zo kom je nu, op de startpagina van het forum.
Reputatie 4
Badge +6
Real1ty schreef:

ChrisWissink schreef:

...................

Er is nu een pull down menu Forum menu -> Forumoverzicht - zo kom je nu, op de startpagina van het forum.

Klopt maar dat zijn weer extra stapjes om op het hoofd menu te kopen terwijl vroeger het logo ook gewoon werkte, wat ook gewoon sneller is en makkelijker.

Reageer