KPN is klimaat neutraal en wij de klant dan dat kan ook beter.

  • 21 January 2019
  • 0 reacties
  • 185 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
https://overons.kpn/nl/kpn-voor-nederland/duurzaamheid/kpn-is-milieubewust

Dus alle KPN gebouwen en serverparken en wat al niet meer zijn compleet of grid dus geen verbinding met het electriciteits net? Word er ook extra bos aangeplant om te compenseren voor de hardware die geleverd wordt of moeten die producenten dat zelf oplossen.

Het bedrijf is dan mischien neutraal maar de producten voor de klant niet. Voor glasvezel 2 stroomverbruikers de Nt en de Experia dat zou terug moeten naar 1. Het is op te lossen maar met de ExperiaWiFi moet je het benodige aantal plus 1 bestellen door het uitschakelen van de wifi dat moet niet hoeven. Niet iedereen zal een smart tv hebben maar het wordt langzamerhand geen tijd dat de stb's verdwijnen en die software in onze televisies krijgen ook dat scheelt weer een standby apparaat.

Niet echt conform de whitepaper quote: Bovendien helpen we met onze producten en services onze klanten om hun eigen energie- en milieuvoetprint te reduceren.

Dit: Reduceren van onze energie-voetprint is erg relevant omdat we ongeveer 0,8% van alle elektriciteit in Nederland gebruiken. Dat vind ik een beetje lachwekkend, uiteraard is het goed als dat aandeel naar beneden gaat maar dat beetje is een druppel of de spreekwoordelijke plaat.
Ook uit dezelfde white paper hoe is die 54% door de klant tot stand gekomen?
Zojuist gevonden onder andere door opnemen in de cloud dus, dan nu die stb eruit helemaal minder grondstoffen.

Dus het is een leuk verkoop praatje maar tenzij er overal zonnepanelen liggen of windmolens staan.
Is 100% groen nagenoeg niet mogelijk. Auto's zonder uitstoot is leuk maar de bedrijven die deze produceren? En het opladen is dit 100% zon, wind of water energie?
Ik weet behoorlijk zeker dat de winkel bij ons in het dorp geen 100% groene stroom heeft.

Energie neutraal vooruit hoewel dat over het algemeen ook een wassen neus is. Met alle ontbossing die plaats vind kan dat beetje bos notabene voor bosbouw dus uit eindelijk houtkap niet echt opwegen.

Ik zal vast heel sceptisch of negatief overkomen in deze dat ben ik ook wel een beetje.
Het is heel goed om bewuster overal mee om te gaan maar daar zijn we dik 100 jaar of langer te laat mee.
Affijn ik wou dit even kwijt dat is gelukt.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer