KPN neemt extra maatregelen coronavirus

• 16 maart 2020
  • 48 reacties
  • 3610 keer bekeken
KPN neemt extra maatregelen coronavirus
Reputatie 7
Badge +18

Door het COVID-19 coronavirus zijn Nederland en de wereld in een uitzonderlijke situatie beland. KPN neemt vanuit zijn verantwoordelijkheid als telecomoperator en werkgever maatregelen om medewerkers en klanten te beschermen en de continuïteit van de dienstverlening te borgen zodat klanten vanuit huis kunnen werken en mensen in Nederland met elkaar verbonden blijven. We willen zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk zijn voor onze klanten. Desondanks zijn we genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen op de plekken waar fysiek contact tussen klant en KPN plaatsvindt. 

Beperkte monteursinzet 

De werkzaamheden van klantmonteurs worden beperkt. Bij zeer urgente storingsmeldingen blijven de monteurs in actie komen. De continuïteit van de service richting klanten wordt zoveel mogelijk op afstand geborgd. De monteurs zullen volgens aangescherpte veiligheidsmaatregelen werken. 

Installatiemonteur

Omdat al onze monteurs alleen bij dringende zaken worden ingezet kan het zijn dat jouw installatiemonteur niet komt, of minder werk doet dan normaal. Als er wel een monteur bij je thuis komt neemt deze van te voren telefonisch contact met je op om de veiligheidsvoorschriften met je door te nemen. Is er iemand bij jou in huis met ziekteverschijnselen, dan komt de monteur niet.

• Als je een bestelling hebt geplaatst voor een nieuw abonnement waarbij een monteur noodzakelijk is, dan zal deze komen. Noodzakelijk betekent in dit geval dat er werkzaamheden gedaan moeten worden aan je aansluitpunt om de diensten werkend te krijgen. Deze monteur zal je aansluitpunt afwerken en de Experia Box plaatsen. De rest van de installatie kun je dan zelf doen
  • Heb je een wijziging in je pakket aangevraagd waarbij ook een aanpassing van je aansluitpunt nodig is, dan doen we die voorlopig niet. We nemen in dit geval contact met je op zodra een monteur wel kan. Je abonnement blijft in de tussentijd doorlopen zoals hij is.
    Update: Vanaf week 21 worden monteurswerkzaamheden langzaam aan weer uitgebreid. Dat betekent dat vanaf dan, dit soort wijzigingen (pairbonding uitgezonderd) weer uitgevoerd kunnen worden.
  • Installatiemonteurs voor dingen zoals het aansluiten van extra tv ontvangers of wifi apparaten van KPN komen niet.

Bij het installatiepakket zit een duidelijke instructiekaart, zodat je zelf aan de slag kunt.  Op Internet, TV en Vast bellen installeren vind je alle informatie ook nog eens online. 

Kom je er met het installeren van je pakket toch niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij zullen op afstand proberen te helpen. Lukt het op die manier ook niet, dan kan er een Expert op afstand worden gepland. 

Deze neemt telefonisch contact op en zal, met behulp van videobellen indien nodig, je helpen met de installatie. Deze Expert kan ook op afstand metingen verrichten en acties uitzetten.

Als blijkt dat je verbinding op deze manier niet actief wordt of goed werkt, kan er alsnog een monteur bij je thuis komen. Deze zal dan je aansluitpunt bekijken en de Experia Box werkend aansluiten. 

Storingsmonteur

Heb je uitval van diensten? Neem in zo'n geval contact op met de klantenservice. De klantenservice zal dit op afstand met je proberen te verhelpen. In de meeste gevallen kan dit. Als dit niet kan, kan er in bepaalde gevallen alsnog een monteur worden gepland.

Voor kwaliteitsproblemen, waar je verbinding zelf nog wel werkt, is dit ook een Expert op afstand. Deze neemt telefonisch contact op en zal, met behulp van videobellen indien nodig, je helpen met het probleem dat je ervaart. Deze Expert kan ook op afstand metingen verrichten en acties uitzetten. Als het toch nodig blijkt, kan dan een thuismonteur worden gepland.

Heb je helemaal geen diensten, dan kan een thuismonteur direct gepland worden. Deze neemt van te voren telefonisch contact met je op om de veiligheidsvoorschriften met je door te nemen. De monteur zal dan eerst de situatie buitenshuis nalopen en controleren of dat je probleem verhelpt. Is dat niet zo, dan komt hij bij je thuis. Deze monteur herstelt daar alleen cruciale diensten. Dus hij zorgt ervoor dat je verbinding hebt. Is er iemand bij jou in huis met ziekteverschijnselen, dan komt de monteur niet.

[Update] KPN heropent meer winkels

We starten een traject om in de komende anderhalve week 23 extra KPN winkels te openen. Daarmee voeren we het aantal geopende KPN winkels tijdens de Coronacrisis op van zestien naar 39.

De komende periode openen we vrijwel elke werkdag twee of meer winkels, om het weekend van 2 en 3 mei met 39 winkels het land te kunnen bedienen. Bij de selectie van de te openen winkels is rekening gehouden met het formaat van de winkel en een strategische geografische verdeling over het land. Het doel is om voor zoveel mogelijk klanten een KPN winkel binnen afzienbare reisafstand ter beschikking te kunnen stellen.

Voorzorgsmaatregelen in de KPN winkel

Fysiek contact beperken we volgens de richtlijnen van het RIVM:

• We beperken het aantal bezoekers per winkel tot 1 persoon per medewerker met een maximum van 4 bezoekers totaal
  • We plaatsen plexiglasbescherming tussen de klant en medewerker
  • In de winkel is er desinfecterende gel aanwezig
  • Ook reinigen en desinfecteren we de winkels elke dag

Heb je last van griep, verkoudheid, hoesten of koorts? Kom dan niet naar de winkel.

We volgen de ontwikkeling van het Coronavirus natuurlijk goed. We kijken dan ook van dag tot dag hoe we onze dienstverlening en service zo goed mogelijk kunnen houden voor onze klanten. Daarom heropenen we deze 16 winkels voor reparaties, verkoop en het verlenen van service. Dit hebben de meeste klanten nu hard nodig om thuis te kunnen werken en bereikbaar te zijn. Vind hier een lijst met geopende KPN winkels.

Heb je vragen? Vind je antwoord online

Door het sluiten van KPN-winkels is het momenteel erg druk bij onze klantenservice. We helpen iedereen graag, maar het liefst eerst de klanten met urgente problemen. Zeker nu er vele thuiswerkers zijn. We hopen op jouw begrip voor deze situatie. Heb je een vraag over jouw KPN-producten of ervaar je problemen? We helpen je graag zo veel mogelijk online via onze website: KPN Service. Je vindt er online tools en adviezen om je goed te helpen. Ook op het forum vind je veel informatie en kennis. Lees voor meer info: Hoe start ik op het forum? 

Regel het met MijnKPN 

Met MijnKPN regel je alles rondom je abonnementen bij KPN zelf. Daarmee heb je overal en altijd toegang tot je abonnement. Altijd inzicht in je (mobiele) verbruik, je facturen en gegevens. Je beheert er je producten, extra opties en zenderpakketten. Heb je problemen met inloggen? Ga dan naar Ik weet mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet meer

Door de uitbraak van het Coronavirus leven we in een roerige tijd. Het raakt ons allemaal. Meer dan ooit is het belangrijk om digitaal met elkaar verbonden te zijn. Daarbij moeten we kunnen vertrouwen op een sterk en betrouwbaar netwerk. Lees hier meer.

Meer weten over producten of iets bestellen?

Wil je graag meer weten over de KPN-producten of direct bestellen? We helpen je graag op onze website verder. Al onze vaste en mobiele abonnementen en mobiele telefoons zijn online te bestellen. De hardware zoals een Experia Box (modem) of mobiele telefoon sturen wij naar je thuis op. De koeriers die bij je aan de deur komen nemen extra hygiëne-maatregelen en zullen de bezorging zoveel mogelijk contactloos afhandelen.

KPN verbindt #KPNHELPT

Als netwerk van Nederland doen we er echt alles aan om te zorgen dat we verbonden zijn en blijven. Nederland werkt en leeft massaal thuis. Om thuiswerken, studeren en thuis zijn zo goed mogelijk te faciliteren biedt KPN hulp aan. Zo helpen we elkaar, want samen zijn we sterk.

Lees meer over alle initiatieven waarmee KPN Nederland verbindt op: kpn.com/KPNHELPT

Admin: update 19 mei

48 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goed dat KPN maatregelen neemt om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Het is natuurlijk vervelend maar het lijkt mij het wijste besluit :) 

Reputatie 6
Badge +8

Bedankt voor de duidelijke update. 

En voor iedereen, klanten en medewerkers, sterkte, het wordt een surrealistische tijd.
🍀 

Reputatie 7

Succes Dames en heren!

Werken jullie tot 6 april ook vanuit huis @Nadia ?

Ik moet vanuit huis blijven werken tot sowieso 6 april, misschien nog wel veel langer :astonished:

En aangezien ik niet 4 weken op een kamertje wil zitten (heb ik een thuiswerkplek) heb ik voor de komende weken lekker de keukentafel in Quarantaine genomen :joy:

Gratis dubbel snel internet thuis ...

Gratis dubbel snel internet thuis

Om bedrijven tegemoet te komen in de coronacrisis, levert de Helmondse databeheerder e-Quest een opvallende service: alle zakelijke klanten krijgen tot 30 april gratis een dubbel zo snelle internetverbinding. 

Waarom volgt KPN dit mooie initiatief niet ook voor particuliere klanten waarbij de vele thuiswerkers op dit moment worden ondersteund? Denk daarbij onder andere aan de vele leraren die nu vanuit huis hun online lessen verzorgen. 

Een mooi gebaar van e-Quest voor al de harde thuiswerkers zoals leraren die vanuit huis online onderwijs geven.   Waarom volgt KPN dit gebaar niet?

Reputatie 7
Badge +12

Om bedrijven tegemoet te komen in de coronacrisis, levert de Helmondse databeheerder e-Quest een opvallende service: alle zakelijke klanten krijgen tot 30 april gratis een dubbel zo snelle internetverbinding. 

Waarom volgt KPN dit mooie initiatief niet ook voor particuliere klanten waarbij de vele thuiswerkers op dit moment worden ondersteund? Denk daarbij onder andere aan de vele leraren die nu vanuit huis hun online lessen verzorgen. 

Een mooi gebaar van e-Quest voor al de harde thuiswerkers zoals leraren die vanuit huis online onderwijs geven.   Waarom volgt KPN dit gebaar niet?

Waarom wel. Zelfs met het goedkoopste abonnement van 50 mbit kun je prima thuiswerken. Daar heb je helemaal geen snelheid voor nodig.

En dat staat ook in dat artikel hé: "Voor huishoudens is een snellere internetverbinding op dit moment niet nodig om de gebruikelijke activiteiten te kunnen blijven ondernemen, aldus De Koning."

Reputatie 7

Doet e-Quest dat dan ook?

Bron.

We zullen zien. e-quest heeft het over 'gebruikelijke' activiteiten. Deze zijn op dit moment ongebruikelijk omdat zowel veel ouders als ook kinderen thuis zijn die beide flink gebruik maken van het thuisnetwerk. En dan is 50 mbit niet altijd voldoende. Ik heb inmiddels contact met het bedrijf. Ze buigen zich op dit moment over mijn initiatief.

Ik kreeg net ook jullie mail en ben blij verrast at we wat extra zenders, waaronder film1, gratis krijgen. 
super prettige en welkome geste!

succes daar!

mvg

sander

Bron.

Goedemiddag Kees,

Ik kreeg zojuist onderstaande reactie van e-Quest:

Bedankt voor je mail, ik geef daar graag antwoord op.

De reden waarom wij het als Breedband Helmond niet doen voor onze particuliere klanten is omdat bijna iedereen op minimaal 100Mbps bandbreedte zit, de meeste zelfs boven 250Mbps. In onze beleving is dat meer dan voldoende om goed thuis te kunnen werken of te kunnen gamen. Er is geen noodzaak voor een aanpassing. Bovendien zijn onze pakketten flexibel en kunnen klanten die daar echt behoefte aan hebben probleemloos over stappen naar een hogere snelheid.

De zakelijke klanten hebben meer bandbreedte nodig om de toestroom van thuiswerkers op te vangen. Dat is een andere situatie dan een consumenten klant die individueel verbinding maakt vanuit zijn woning.

Hopende je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Deni ****

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Dank je wel KPN voor de extra kanalen die we tijdens deze crisis erbij hebben gekregen! Heel erg lief van jullie. Veel sterkte en succes in deze tijd!

Mvg

Sabrina Miceli 

Reputatie 7

Veel DSL-lijnen werken al op hun maximumsnelheid dus daar valt sowieso niets te verdubbelen. En inderdaad, zelfs met 50 Mb/s kun je, zelfs als systeembeheerder, prima thuis werken weet ik uit ervaring. 

Reputatie 7
Badge +18

Succes Dames en heren!

Werken jullie tot 6 april ook vanuit huis @Nadia ?

Dank, @JeroenB22 
Absoluut. Vorige week is het kantoorpersoneel al naar huis gestuurd. Zelfs de callcenter agents helpen klanten vanuit huis. Dat was al mogelijk, maar wordt nu structureel ingezet. Geen enkele toegang meer tot kantoor. Jammer, maar noodzakelijk om ons allen gezond te houden en verspreiding te voorkomen. Bijzondere tijd. Historisch zelfs. 

Kinderen blijven thuis. We zitten nu met z'n allen aan de keukentafel te (t)huiswerken. Want, de kinderen moeten gewoon thuisonderwijs volgen. Heel uitzonderlijk en tegelijk geeft het een groot besef van nederig- en dankbaarheid. Aan iedereen die nu het werkveld in is om de economie en zorgsysteem draaiende te houden. Grote bewondering. De saamhorigheid die daarbij gaat. Onbeschrijfelijk en hartverwarmend. Op afstand doen wij als provider ons uiterste best om ons steentje hieraan bij te dragen. Door capaciteit op te schalen om ons netwerk continue en stabiel te houden. Want nu is men meer dan ooit afhankelijk van elektronische communicatiemiddelen. Waar fysiek contact nog maar beperkt tot niet mogelijk is, is het fijn om elkaar via whatsapp, skype of een simpel telefoongesprekje met elkaar verbonden te zijn. 

Fijn om te lezen dat onze klanten dat waarderen. En naast de ingrijpende maatregelingen ook iets positiefs te kunnen bieden. Zoals gratis Film1 en kinderzenders. 

Reputatie 7

Wij lossen het zo op, klikkie En gelukkig sta ik er niet tussen :joy:

Reputatie 7
Badge +28

Haha leuk!

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben zelf een van de weinige mensen die nog vanuit kantoor werkt om de thuiswerkers te faciliteren 😉 (Ik zit trouwens in de minder dan 1% van de organisatie die nog op kantoor mag komen 😉 Lijkt eerder er op dat het in de buurt van de 0,1% komt).

Maar eerlijk gezegd voelt mijn werk heel bijzonder aan doordat je een “kritisch” beroep hebt gekregen voor de samenleving. Voor mij voelt deze hele ervaring op kantoor erg speciaal, zeker gezien het inmiddels een spookstad is ;) 

Wat ik vooral merk is dat er vanuit alle kanten superveel begrip komt (Zowel bij mijn klanten als in mijn omgeving) gezien de unieke situatie waarin we verkeren. 

Verder valt mij op dat het ook direct een verzachting van de samenleving oplevert, samen zorgen we goed voor elkaar :smile:

Reputatie 7
Badge +19

Dat thuiswerken is natuurlijk wel mooi allemaal maar het schept mij met een probleem op.
Waar moet ik nu met al dat gebak en taart naar toe?

Nou?

NOU?

:yum:

Over gebak gesproken, ik was gisteren even bij de Jumbo en daar was een vrouw die had haar boodschappenkar boordevol bakmeel!
Maar hamsteren doet men niet…..:thinking:

Reputatie 7

@SjorsK  Dan ben jij inderdaad net zo'n mannetje die ook ons kantoor op 0,1% draaiende zou kunnen houden, en wij hebben nu in totaliteit met alle divisies samen zo'n 11.000 thuiswerkers in totaal. Kreeg hier gisteren een mailtje van met een zooi complimenten dat we e.e.a. toch draaiende kunnen houden. En de IT infrastructuur is ook nog niet één keer plat komen te liggen, best knap lijkt mij :joy:

Check

Moet wel zeggen, dat ik nog nooit zoveel fijne gezelschap heb gehad van Remi, alleen op de wereld :blush:

@huistijgerDoe even 16km fietsen! (deed ik ook bijna dagelijks jou kant op, maar mag nu niet meer)

Badge

Waarom geen gratis mbs. Belgische providers doen dit al. Ik ben vaak (vaker) in omgevingen waar ik geen beschikking heb over WiFi en betaal me suf aan 't bijkopen van extra mbs. Eigenlijk schandalig dat kpn dit niet aanbied aan haar klanten vind ik 

Reputatie 7

Ach je kan later gewoon (weer) naar de obesitaskliniek, @huistijger :wink:

huistijger schrijft:
Dat thuiswerken is natuurlijk wel mooi allemaal maar het schept mij met een probleem op.
Waar moet ik nu met al dat gebak en taart naar toe?

Nou?

NOU?

Reputatie 7
Badge +12

@Rondus Welkom hier! Bedankt voor je reactie. MB's zijn natuurlijk noodzakelijk als je geen wifi in de buurt hebt. Gratis MB's zou inderdaad een mooi aanbod zijn, maar nee… helaas bieden wij dit niet aan. Is jou huidige abonnement niet toereikend?

Ik heb op dit moment geen beeld van het abonnement dat je hebt omdat ik geen gegevens van je heb. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meedenken, hoe dit op te lossen. Uit je eigen topic maak ik op dat je graag Factimed met vrienden en familie, volkomen te begrijpen. Is het misschien een idee regulier te bellen met hen. 
We hebben namelijk een 1000 MB/min/sms bundel voor €7,99. Dan zou je i.p.v. Facetimen 1000 minuten hebben om te bellen en kun je je huidige internetbundel gebruiken om op de hoogte te blijven van ‘het laatste nieuws’. 

Badge

@Rondus Welkom hier! Bedankt voor je reactie. MB's zijn natuurlijk noodzakelijk als je geen wifi in de buurt hebt. Gratis MB's zou inderdaad een mooi aanbod zijn, maar nee… helaas bieden wij dit niet aan. Is jou huidige abonnement niet toereikend?

Ik heb op dit moment geen beeld van het abonnement dat je hebt omdat ik geen gegevens van je heb. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meedenken, hoe dit op te lossen. Uit je eigen topic maak ik op dat je graag Factimed met vrienden en familie, volkomen te begrijpen. Is het misschien een idee regulier te bellen met hen. 
We hebben namelijk een 1000 MB/min/sms bundel voor €7,99. Dan zou je i.p.v. Facetimen 1000 minuten hebben om te bellen en kun je je huidige internetbundel gebruiken om op de hoogte te blijven van ‘het laatste nieuws’. 

Ik heb 't op 1 na duurste abonnement bij jullie. Je kunt wel schrijven dat 't' slechts' 7,99 kost om extra bij te kopen, maar betaal al ruim 45,00 euro per maand. 

Reputatie 7

Rondus schrijft:
maar betaal al ruim 45,00 euro per maand. 

Ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat je de maandelijkse toestelkosten hierbij optelt. Dat moet natuurlijk niet. Abonnement sec.

Alleen Hussel in de allerduurste vorm mét Spotify kost € 44,99 (uiteraard ex. toestelkosten). Maar dat is met onbeperkt data en uit je wens en reacties haal ik dat je dat juist niet hebt.

Deze tijd vraagt een andere manier van communiceren met elkaar. Gelukkig hebben we de telefoon nog. Maar dat kan betekenen dat je een extra bundel moet bijkopen. Op zich geen probleem.  Deze bundel is maar 31 dagen geldig. In de nieuwe maand gaan eerst de minuten van je abonnement eraf, terwijl je nog een restant hebt van je extra gekochte bundel. Kom op KPN, jullie willen van deze bizarre situatie toch niet extra verdienen? Dus wijzig dit snel. Mensen die nu thuis zitten en misschien wel binnenkort zonder werk komen zitten zullen het zéér waarderen. 

Reputatie 7
Badge +21

Deze tijden vragen zeker een andere manier van communiceren, al helemaal we nu met z'n allen thuis horen te zitten. Mijn advies is om dit juist thuis vooral via je vaste verbinding te doen en vooral via internet. Whatsapp, Skype, Facebook Messenger en tal van andere applicaties maken onderlinge communicatie prettig en vooral makkelijk, zeker met videobellen op verschillende apparaten. Verwacht je daadwerkelijk veel te gaan bellen buiten internet om? Verhoog tijdelijk je maandbundel, dit gaat op de eerste van de maand in en kan weer maandelijks worden aangepast. 

Reputatie 7

Alex_P schrijft: thuis vooral via je vaste verbinding te doen

Ja, jaag je klanten maar op kosten… Zolang de mobiele (bel)bundel nog niet op is is dat véél goedkoper, namelijk € 0 per minuut.

Vaste telefoon: € 0,14 per gesprek én € 0,14 per minuut naar Nederlandse nummers.

Ik ben blij nu met m'n heel oude mobiele abonnement waarmee ik zonder kosten en zonder bundelverbruik naar andere 06 KPN nrs, zoals m'n moeder, kan bellen nu.

Aanschaf Smartphone voorlopig (en noodzakelijk nieuw abo) maar weer in de vriezer voor nu.

Reageer