Vraag

KPN pand ijmuiden

  • 20 March 2021
  • 9 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik vond dit forum en wist niet echt waar ik deze vraag anders kwijt moest. Dus dan maar hier :)

Zoals we allemaal weten is nederland dichtbevolkt en er heerst een enorm huizen tekort. Op de Dollardstraat 14 IJmuiden staat een enorm pand van KPN. Als je door de raampjes spiekt (kon het niet laten) is dit pand gewoon voor 50% leeg. Dat is natuurlijk verklaarbaar gezien de technologie snel gaat.

Is het niet mogelijk dat dit pand gewoon ook daadwerkelijk voor een ruim deel leeg gemaakt kan worden? Zodat hier misschien een ander doel aan het pand gegeven kan worden? Ik vind het zo zonde dat zo een enorm pand midden in een woonwijk amper gebruikt wordt.

Volgensmij kan grond/terrein verkopen ook vrij lucratief zijn in deze tijd. Zou wel tof zijn denk. Ik hoor het graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @Ton Hartenheer! Leuke vraag stel je.
In Groningen is een deel van het pand al verbouwd omdat we niet meer zoveel ruimte nodig hadden. Daar wonen nu studenten in studio's. Hoe het zit in IJmuiden weet ik niet:thinking: . Kan het te maken hebben met Covid-19 dat het pand nu half leeg staat? We werken nu massaal thuis en willen uiteraard graag weer naar kantoor.

Bij de voordeur van onze panden hangt altijd een bordje met een telefoonnummer. Bel dat nummer eens en vraag naar de reden dat het pand nu half leeg staat. 
Ik ben het overigens met je eens. Leegstand is zonde! :blush:

Ik weet wel dat er een bordje hangt ergens maar of er een nummer op staat geen idee. Ik zal nog eens kijken zometeen.

Dag Lisa,

 

Ik heb tussen me boodschapje door even gekeken. Er stond alleen een bord met plaatsnaam, adres en Objectnr: 023388.

Geen telefoonnummer. En nu? :D

Reputatie 7
Badge +17

Hmm.. Dan heb ik nog één mogelijkheid voor je en dat is ons (KPN) hoofdkantoor bellen.  Succes!

Koninklijke KPN N.V.
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam

Telefoon (070) 343 43 43

 

Reputatie 7
Badge +10

Je kan bellen maar dat heeft niet zoveel zin. Groningen is maar 1 van de vele panden in Nederland waar KPN Vastgoed mee bezig is/was.

Er loopt al enkele jaren een project waarbij de bestaande apparatuur in centrales flink wordt ingekrompen, vele kabels opnieuw gelegd of verwijderd en de overgebleven ruimte wordt verkocht. Als het pand in IJmuiden inderdaad zo leeg staat is dat er vast eentje die ook op die lijst staat. 

Dat nummer heeft een bandje wat ik nou niet bepaald gehulpzaam vind. Maar goed hij verwijst me door naar linkedin. Ward had dus wel gelijk. Ik ga even speuren want ik wil wel formele bevestiging.

 

Ik kan KPN zelf niet berichten op Linkedin………………………………………………… Hoe doe ik KPN zoeken?

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Ton Hartenheer! Ik hoorde dat je ook al via webcare je vraag stelde. De vraag is voorgelegd aan een vastgoedmanager. Wat blijkt; In IJmuiden staat een technisch gebouw waar allemaal netwerkapparatuur in staat te draaien. Zoals @Ward_ ook al aangeeft kijken we kritisch naar onze gebouwen en ruimte(n) die we nodig hebben. Ik kan me voorstellen dat we dit doen vanuit een financieel perspectief, maar het is ook in lijn met de verduurzaming van onze organisatie. Ze geven aan dat het een ongoing proces is. We doen wat kan. Als (een deel van) het gebouw in IJmuiden overcompleet is, wordt hier vanzelf een herbestemmingsplan voor ontwikkeld.
 

Haha ja sorry. Ik wilde toch dat me vraag ergens terecht komt. Maar dat is dus gebeurd bij een persoon van het vastgoed. Misschien een beetje ongeduld aan mijn kant.

Ik snap het verhaal volledig ik werk zelf ook in de IT 🙂 Het is complex maar niet onmogelijk. Zolang ik formeel te horen krijg dat het op een lijstje (met misschien wat info) staat en ideaal een geschatte tijdbestek ben ik helemaal blij.

Heb ik mijn maatschappelijke plicht gedaan ;)