KPN zet vol in op het KPN-merk

• 10 januari 2019
  • 143 reacties
  • 17966 keer bekeken

Toon eerste bericht

143 reacties

Wat een onzalige gedachte om het merk xs4all op te doeken. Waar moet je dan naar toe voor echt goede dienstverlening, met mensen aan de telefoon als je een vraag hebt in plaats van een eindeloze rij keuzemogelijkheden? Waar krijg je zo'n goede en complete virusscanner als F secure, enz. enz.
CvS

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

F-secure is ook als los product verkrijgbaar, daar heb je je provider niet voor nodig. Bovendien moet je je afvragen of dit soort koppelverkoop (net als Spotify bij KPN) wel zo'n goed idee is voor consumenten.
Beste,

Origineel was ik van plan onderstaande via email aan de KPN klantenservice voor te leggen, echter lijken zij niet via email te bereiken te zijn, vandaar dat ik het via het forum voorleg.

Toen vorige week donderdag mij het nieuws bereikte dat KPN voornemens is het XS4ALL merk op termijn te doen laten verdwijnen was ik, net zoals vele andere XS4ALL abonnees, erg geschrokken. U als KPN bent vermoedelijk zelf ook op de hoogte van de media aandacht die hieraan geschonken is, en van het feit dat een petitie die oproept deze beslissing terug te draaien (zie onder) inmiddels meer dan 38.000 maal is ondertekend. Echter is van een reactie vanuit KPN op deze ophef vooralsnog niets te bekennen. Vandaar dat ik u zou willen vragen of het bestuur van KPN naar aanleiding van deze commotie van plan is de voorgenomen beslissing te heroverwegen, en mogelijk te besluiten XS4ALL in zijn huidige vorm te handhaven?

Mocht het besluit XS4ALL op te heffen uiteindelijk toch doorgezet worden, zou ik graag het volgende opgehelderd hebben. In de bekendmaking van KPN betreffende het besluit, wordt de klanten van onder andere XS4ALL verzekerd dat 'er niets verandert.' Via andere media kanalen is later ook verduidelijkt dat klanten hun '@xs4all.nl' email adres mogen behouden. Meerdere huidige XS4ALL klanten hebben zorgen geuit over de strekking van deze belofte. Ikzelf heb daar evengoed zorgen over, en ik begrijp dat niets tot in den oneindigheid beloofd kan worden, vandaar dat ik u uit naam van alle huidige XS4ALL klanten zou willen vragen tot hoe ver in de toekomst u kunt garanderen dat wij:
- een eigen router kunnen blijven gebruiken, zonder tussenkomst van een Experiabox (zolang de vrije routerkeuze nog niet helemaal tot zijn recht komt)?
- ons vaste IPv4 adres houden?
- ons IPv4 subnet behouden?
- onze '.home.xs4all.nl' homepage behouden?
- ons '@xs4all.nl' email adres (en alle aliassen) behouden?
- het F-secure beveiligingspakket behouden?
- het complementaire mobiel internet abonnement houden?
- de SFTP, news- en shellservers kunnen blijven gebruiken?
- nog kunnen blijven inbellen?
- Sieve filters kunnen blijven gebruiken?
- reverse DNS kunnen blijven gebruiken?
- de poortbeveiliging en het malwarefilter kunnen instellen (en dus ook uitschakelen tot zover dat nu mogelijk is)?
- onze colocatie dienst kunnen blijven afnemen?

Ik hoor het graag van u!

Met vriendelijke groeten,
Röbke Geenen

PS Link naar de petitie: https://petities.nl/petitions/25312
de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

Geachte Allart,

In mijn ogen onderschatten u en uw collega's de waarde van het merk XS4ALL.

U voegt dit merk in uw bericht samen met Telfort, Yes telecom. Dit geeft in mijn ogen aan dat u de positionering een merk als XS4ALL totaal onderschat. Het lijkt bijna alsof u zich nauwelijks heeft verdiept in waar XS4ALL voor staat. Dit is een provider die niet wordt gekozen door haar klanten op basis van een aanbieding of prijs, maar om kwaliteit, om waar XS4ALL voor staat.

Ik wil u met klem en met nadruk vragen om dit besluit te heroverwegen en XS4ALL te laten wat het is. Dit is een hoogwaardige kwaliteit provider die anders verloren gaat in de niets zeggende massa. Het zal het merk KPN niet sterker maken. Het zal uitsluitend zorgen voor verschraling van de markt.

M.vr.gr.
Dajo Brinkman
Beste KPN,

Graag wil ik u als verontruste XS4ALL abonnee verzoeken uw plannen voor het 'opheffen' van XS4ALL voor onbepaalde tijd op te schorten.
Ik heb bewust voor XS4ALL gekozen en destijds vertrokken bij (toenmalig) Planet Internet.
Zit dus niet te wachten op opnieuw KPN, met een brakke helpdesk die niet innovatief of op eigen initiatief kan of mag functioneren.
Het niet laten bestaan van XS4ALL is een gemiste kans voor KPN...
KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen, van voordeeldiensten tot premium diensten. Daarom gaat KPN alle focus leggen op het KPN-merk met gecombineerde diensten voor Nederlandse huishoudens en bedrijven.

Om uitvoering te geven aan deze strategie, zal KPN in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN. “Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Q&A

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, wanneer krijg ik combinatie voordeel?
Daarnaast hebben wij thuis ook telfort mobiel. Kan ik straks mijn Mb's delen van mijn kpn en telfort abonnement?
Reputatie 7
Badge +12
Hoi Jaap, de dienstverlening van KPN zal worden aangevuld met de sterke eigenschappen van XS4ALL. Kwalitatief goed en storingvrij internet is hierbij zeer belangrijk. Ik denk dat ik je vragen het beste kan samenvatten met onderstaande antwoord uit de FAQ:

Houden klanten van XS4ALL de service zoals zij die gewend zijn?
Ja, zij behouden deze service. Voor klanten verandert er niets als gevolg hiervan, zij zullen de dienstverlening en kwaliteit blijven ervaren zoals ze die gewend zijn.
Reputatie 7
Ik lees in dit topic dat de beleving van klanten van XS4All beter is dan die van KPN. Ik geloof direct dat er (met b.v de Fritzbox) meer mogelijk is dan met de ExperiaBox. Vooral technisch onderlegde ICT'ers zullen daar profijt van hebben, getuige ook de reacties in dit topic.
Toch lees ik in het recente provideronderzoek van de Consumentenbond dat KPN (voor het eerst en welliswaar marginaal) beter aangeslagen wordt dan XS4All en daarmee de koppositie heeft overgenomen als beste provider. Zou dat voor KPN (mede) de aanleiding zijn geweest om deze stap te nemen, zo van, als KPN toch al de beste is waarom XS4All dan nog in leven houden?
Reputatie 7
Ik denk dat er ook in 2025 nog steeds dorpen en zelfs wijken van (grote) steden zijn waar geen glasvezel is.
Reputatie 7
Ik denk 't niet, KPN is KPN en dat verandert niet. Telfort, XS4all (en b.v. Solcon) zijn nu al van KPN. Alleen als er een fusie is van twee zelfstandige bedrijven kan ervoor gekozen worden om (de naam en) het logo te veranderen.
Kijken we naar VZ, dan opereren zowel Vodafone als Ziggo (naar buiten toe) nog tamelijk zelfstandig en hebben ze ook nog hun eigen logo's.
Reputatie 7
maar gebruik nu bewust geen emailbox van de provider.
Dat doe ik ook niet, d.w.z. wel alleen voor communicatie me de provider zelf. Zodra ik van provider zou wisselen heb ik de mailboxen van de oude provider niet meer nodig.
Reputatie 7
Ter informatie: KPN volhardt in beëindigen XS4ALL.
Reputatie 7
met een brakke helpdesk
Zoals ik eerder in dit topic al heb aangegeven: niet volgens de laatste providertest van de Consumentenbond; daar is KPN uitgeroepen als beste provider.
Reputatie 7
Nee, dat zeg ik ook altijd als een test van die club me niet bevalt ...
Reputatie 7
De Consumentenbond heeft in de afgelopen jaren laten zien dat ze KPN zeker niet sparen (b.v. met het debacle rondom de eind 2017 firmware update van de V10). Ik heb dus geen reden aan te nemen dat de bond KPN bevoordeeld heeft bij dit onderzoek.
Zonder verder op de details in te gaan denk ik dat we genoegzaam kunnen vaststellen dat de vermeende "veel" betere kwaliteit van XS4All t.o.v. de overige providers zo langzamerhand 8erhaald is: XS4All is niet slechter maar zeker ook niet meer beter, laat staan veel beter dan KPN. Hooguit bieden ze voor technisch meer geschoolde klanten (maar hoeveel zijn er dat?) wat meer mogelijkheden voor eigen apparatuur. Laten we hopen dat de belofte van KPN dat er voor klanten van XS4All niets veranderd gaat betekenen dat ze die mogelijkheden ook gaan aanbieden aan het originele KPN-klantenbestand.
Reputatie 7
Kan ik mijn eigen mailserver draaien zonder dat de smtp poort dicht is zoals bij kpn het geval? Momenteel kan ik bij xs4all gewoon een mailserver draaien zonder dat poort 25 inkomend geblokeerd wordt.
Die wordt bij KPN ook niet geblokkeerd, dat is wettelijk namelijk niet toegestaan.
Reputatie 7
Ik denk dat het "Telfort aanbod" volledig zal verdwijnen en dat KPN t.a.v. flexibiliteit en ik hoop ook service iets naar XS4ALL zal opschuiven. Dat er meer flexibiliteit geleverd moet worden wordt natuurlijk ook gedreven door de wettelijke verplichting tot vrije routerkeuze.
Reputatie 7
Gelukkig, er zal niets veranderen. :-)

Reputatie 7
Waarom denken jullie dat trouwe klanten van XS4ALL zitten te wachten op de belabberde modems en dienstverlening van KPN?
Wie zegt dat de trouwe klanten van XS4ALL die belabberde modems en dienstverlening van KPN zullen krijgen?

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
laat ik het omdraaien: wie zegt dat de trouwe klanten van XS4ALL niet op de grote hoop van KPN worden gegooid aangezien het MERK verdwijnt.
Zie https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk-466422#post713730
Reputatie 7
Bonded VDSL, IPV6, ..., outages in de afgelopen 20 jaar op 1 hand te tellen (inclusief de door KPN veroorzaakte outages), de gevechten om privacy te waarborgen (BOF), ...
Het lijkt wel of je abonnee van KPN bent.

Ik hoop dat XS4ALL wat zal leren van KPN en dat KPN wat zal leren van XS4ALL.
Het grote verschil tussen KPN en XS4ALL zit voor mij in het kennisniveau van de klantenservice. Daar waar de klantenservice van KPN haar scriptjes afdraait die altijd leiden tot het resetten van TV ontvanger of Experia Box denkt de klantenservice van XS4ALL mee met de abonnee.
De vraag is alleen of ik bereid ben om per maand €21,50 extra uit te geven voor die betere klantenservice. (€94,99 versus €73,49) Welnu, het antwoord is kort en bondig: Nee immers dat zou betekenen dat elk van de 5 gesprekjes die ik de afgelopen 10 jaar met de klantenservice hebt gehad zo'n €516,- per gesprek zou hebben gekost terwijl 4 van die 5 gesprekken geëindigd zijn met een "spontaan" verbroken verbinding.

Overigens ben ik klant van zowel KPN als XS4ALL. Zakelijk maak ik, naar alle tevredenheid, gebruik van XS4ALL en privé, ook naar alle tevredenheid, van KPN.
Daarnaast ben ik zakelijk ook klant van Ziggo omdat zij voor vestigingen op locaties zonder glasvezel of met het enorm dure "zakelijk glas" een betere propositie bieden.
Om de diversiteit compleet te maken, mobiele telefonie heb ik zowel zakelijk als privé bij T-Mobile ondergebracht, voor mij veruit de beste provider van mobiele telefonie.
Reputatie 7
Als we het over kosten hebben; de prijsvergelijking doe je op het 200 Mbps Internet & TV abonnement van XS4ALL en KPN. Zet je echter bij KPN de opties aan die je bij XS4ALL 'krijgt' (Beveiligingssoftware, 4G kaart) betaal je bij KPN 80 euro per maand en bij XS4ALL 76 euro.
Voor mijn 200/200Mbps glasvezelabonnement betaal ik €73,49 per maand.

Bij XS4ALL zou ik voor hetzelfde pakket met precies dezelfde opties €94,99 gaan betalen.

En die beveiligingssoftware van F-Secure is de laatste die ik wil, daar zijn veel kostefficiëntere en tegelijkertijd betere opties voor verkrijgbaar.
In mijn abonnement zijn 2 KPN Veilig (F-Secure) licenties inclusief, maar beide zijn niet in gebruik.
Reputatie 7
Ik heb zelf die beveiligingssoftware niet nodig, maar het 4G kaartje vind ik prettig in mijn iPad om af en toe onderweg even mijn mail te checken.
Ik heb een 1GB 4G kaartje voor min €4,99 per maand bij KPN. :-)
Zie dit topic.
Reputatie 7
Maar prijs is in deze discussie voor mij niet interessant.
En dat snap ik echt niet aan sommige mensen.
Als directeur van een ICT bedrijf(je) ben ik in de bevoorrechte positie dat ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daarom niet op de kosten blijf letten.

En als ik dan in de afgelopen jaren zeggen en schrijven misschien drie uur storing heb gehad op mijn glasvezelverbinding, waarom zou ik dan meer uitgeven aan service waar ik toch geen gebruik van maak.

Je hoort niets over prijs in die reacties omdat de XS4ALL abonnee (terecht) zeer tevreden is over de geboden kwaliteit en service. Daar is bij XS4ALL ook helemaal niets mis mee.
Wat die mensen mijns inziens echter vergeten is om af en toe eens verder te kijken naar andere partijen om te zien of daar de kwaliteit ondertussen ook verbeterd is.
Nu kan je denk ik stellen dat (afgezien van het debacle met de V10A) er qua techniek weinig verschil meer is tussen KPN en XS4ALL. Het verschil zit hem in de service, maar wat maakt mij die service uit als ik daar toch geen gebruik van hoef te maken.
Reputatie 7
Om nog maar te zwijgen over de "beschermmuur" die KPN's beschermingsstichting statutair heeft laten vastleggen en waarmee eerder al de overname door América Móvil voorkomen werd.
Daarnaast is er sprake van dat de overheid zou kunnen ingrijpen bij een overname door een buitenlandse partij indien er niet voldoende garanties gegeven kunnen worden t.a.v. de bescherming van de door KPN beheerde infrastructuur die van vitaal belang is voor de Nederlandse samenleving.
Reputatie 7
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.
Ik denk het niet, dit zou namelijk leiden tot "voorkennis" en dat is iets wat je als management zo lang mogelijk wilt vermijden.

Reageer