KPN zet vol in op het KPN-merk

• 10 januari 2019
  • 143 reacties
  • 17912 keer bekeken

Toon eerste bericht

143 reacties

Reputatie 7
Als ik lees dat enkele niet landelijke dekkende providers het dubbele standaard leveren, dus enkel de 1Gb a €37,50 Dan moeten hier de prijzen tot ook lager kunnen?
Je bedoelt Netrebel.
Bedenk je wel dat je daar niets anders geleverd krijgt dan een glasvezelaansluiting.
Geen router, geen emailadressen, geen servicedesk, geen verbubbeling van MB's op telefoon, geen IPTV, alleen een glasvezelaansluiting.
Wat overigens fantastisch is, is dat je ook geen jaarabonnement krijgt, je kunt gewoon elke maand weer opzeggen.

KPN Fon is mijns inziens een grote farce met z'n enorm kleine bandbreedte van 2Mbps. Dat is natuurlijk nooit als volwaardig gastnetwerk te gebruiken want wat kan je nu met 2Mbps.
Reputatie 7
Inderdaad Ik lees ook dat het technisch anders in elkaar zit bij hun wat niet iedereen even fijn vindt.
Persoonlijk vind ik dat juist erg prettig, je kiest immers gewoon je eigen apparatuur.

Zoals je zelf vaak genoeg schrijft als het goed werkt is er geen of maar een kleine service desk nodig.
Klopt, het is mijns inziens dan ook een grote pre dat Netrebel nauwelijks een servicedesk (nodig) heeft.

Je bedoelt neem ik aan ITV Interactieve tv?
Ja, dat is bij KPN, Telfort en XS4ALL namelijk IPTV.

Tv is bij alle glasvezel providers ook meerkosten dus dat tel ik niet mee.
Heel goed, bij Netrebel betaal je per maand €16,99 minder dan bij KPN (€37,50 versus €54,49).
Dat betekent dat je dus feitelijk €16,99 per maand betaalt voor die Experia Box, klantenservice en 5 email accounts. Snap je nu waarom een provider er mijns inziens alles aan zou moeten doen om de klantenservice overbodig te maken.

Zo weinig geen idee wat het bij de andere is maar waar het voor bedoelt was de wandelaar heeft heeft Fon ook weinig meerwaarde voor een goede verbinding moet je blijven staan.
Als gastnetwerk kan je het echt niet gebruiken. KPN Fon is eigenlijk alleen maar interessant voor mensen met een prepaid telefoon of abonnement zonder databundel om als het echt "moet" even op Internet te kunnen. De beperking van 2Mbps maakt KPN Fon verder compleet nutteloos.
Reputatie 7
Als via Netrebel een volwaardig televisie abonnement mogelijk zou zijn, dan was ik wellicht al wel overgestapt. Daar zit hem echter de grote crux, diensten als NLziet zijn van beduidend lagere beeldkwaliteit dan IPTV van KPN. Ik kan het mijn gezin echt niet aandoen om hun ogen te laten pijnigen door de lagere beeldkwaliteit.
Reputatie 7
KPN Fon is mijns inziens een grote farce met z'n enorm kleine bandbreedte van 2Mbps. Dat is natuurlijk nooit als volwaardig gastnetwerk te gebruiken want wat kan je nu met 2Mbps.
Die snelheid is ruim voldoende om even de e-mail te raadplegen of een whatsappje te beantwoorden.
Meer heeft een 'gast' ook niet nodig lijkt me.
Je komt voor de gezelligheid op bezoek als gast en niet om te gaan internetten en wat dies meer zij.

Wow, vertel dat eens aan de vriendjes en vriendinnetjes van de kids, ze zullen niet blij met je zijn.
Stomme vraag, maar waarom wordt hier over Telfort gepraat terwijl de uitfasering van Telfort over het algemeen als iets positiefs wordt ervaren? So shut up.

Hier de afdeling Chrisdb, oftewel dat stuk tuig dat op een zeker weblog 'De Exodus van XS4ALL' omschrijft.

Om maar even aan te geven dat ik me nog altijd afvraag waar we in hemelsnaam aan begonnen zijn.
Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden. Ik verbaas me er ook over dat prepaid merken als Symeo ofzoiets hun bestaan behouden. Terwijl prepaidnummers een behoorlijk slechte reputatie hebben.

Augustus komt in beeld, aan niemands zijde horen we iets over de integratie, en alles 100% hetzelfde houden is natuurlijk een gotspe (dat kan simpelweg niet, denk na iedereen inclusief KPN-moderators).

Ik moest meteen denken aan een project dat ik een jaar of 15 geleden had, wat ik wist uit te breiden met een ander project (overgenomen). Ter uwer info: dat was een ONLINE project. Ik heb nooit geroepen dat 'er niets zou veranderen'. Sterker nog: indertijd ben ik heel open geweest dat alles voor iedereen ging veranderen en dat ik iedereen uitdaagde om het te ondergaan. Dat heeft me een hoop positieve reacties opgeleverd, zelfs van de meest grote rotten die bij het overgenomen project zaten.

Dus ter besluit, bezint eer ge begint, voor je iets belooft!

PS: Groeten aan Plee-eend 😉
Reputatie 7
Koppel bel en data bundel los is een bundel op pas dan de nieuwe bundel aanzetten en afschrijven.
Dus ben is iemand na 1,2 of 4 maanden door zijn databundel heen dan pas de nieuwe bundel zeg 2 Gb a €5,00 euro activeren en afschrijven. Ditzelfde voor de belminuten.

Ik hoop dat je snapt dat daardoor de prijs per belminuut en per MB omhoog zal gaan en daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van.

Technische uiteraard een uitdadiging om te realiseren maar levert een klant tenminste waar voor zijn centen.
Lijkt me technisch niet heel spannend, het lijkt verdacht veel op prepaid.

Voor een isp commercieel vermoedelijk of bijna zeker niet intressant.
Klopt, ik verwacht dan ook niet dat zoiets er zal komen waarbij je als klant voordeliger uit bent dan de huidige abonnementen met databundel.
Reputatie 7
@wjb is een voip verbinding niet goedkoper dan nu?
Af hankelijk van de bron verbruik je 1Mb per 4 minuten bij een belletje via Whatsapp de voip providers die we hebben kunnen het ook voordeliger.

En velen maken die gedachtefout, belletje via Whatsapp is toch gratis?!
Ja, thuis wel via wifi, maar onderweg niet via 4G. Dan gaat dat natuurlijk gewoon ten koste van je databundel.
Het is wel zo de de kosten voor vast bellen bij KPN niet in verhouding staan t.o.v. de kosten via andere VoIP providers of voor het dataverbruik bij diensten zoals Whatsapp of Skype.
Vaste telefonie is dan ook niet vol te houden en al helemaal niet als het aantal klanten steeds verder afneemt. Vandaar dat we de laatste jaren de tarieven voor vaste telefonie telkens weer zien stijgen. Starttarief en gesprekstarief van 11 cent naar 13 cent en volgend jaar...
Reputatie 7
Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden.
Maar wat nu als KPN dezelfde service gaat bieden als XS4ALL doet.
Zelf ben ik zowel abonnee van KPN als van XS4ALL en ik voorzie dat er voor de XS4ALL abonnee niet veel zal veranderen anders dan de naam die op de factuur staat.
Reputatie 7
Die Consumentenbond testen hecht ik niet veel waarde aan.
Dat betekent dat je dus weinig waarde hecht aan jouw mede-consument.
Dat is mijns inziens toch wel zorgelijk.

Overigens laten die cijfertjes iets heel interessants zien.

Het verschil tussen Testoordeel en Aanbieder (tevredenheid) is bij XS4ALL veel groter dan bij andere providers. Dat laat duidelijk zien dat er blijkbaar naast kwaliteit en aantal storingen ook andere criteria een significante rol spelen in de bepaling van de tevredenheid over een provider. Ook wel logisch immers emotie en sentiment spelen ook een rol. Vraag is echter of die een rol zouden moeten spelen. Als emotie en sentiment bij XS4ALL een even grote rol zouden spelen als bij KPN, dan zou XS4ALL zelfs "maar" een Testtresultaat van 7,65 - 7,75 behalen.
De bekende Telfort miljonair Hans is ook om.
https://www.emerce.nl/wire/exmiljonair-hans-verschijnt-nieuwe-commercial-kpn

Reputatie 7
Wat in dat test rapport al fout gaat is Kabel, DSL en Glas in 1 rapport kom nou dat is appels met peren en perzikken vergelijken.
Dan moet je ook even definiëren wat je wilt vergelijken.
Denk nog even goed na over wat je hier schreef en de definitie van wat je wilt vergelijken.
Waarschijnlijk kom je dan al snel tot de conclusie dat er niets mis is met dit onderzoek.

Ik zet mijn vraag tekens bij hoe eerlijk en representatief dat soort uitslagen zijn. Hoe groot is de testgroep hoe is de samenstelling ervan.
Dat is een terechte vraag, maar je moet er mijns inziens wel vanuit kunnen gaan dat de onderzoeksmethode voor iedereen gelijk is geweest. De consumentenbond geeft aan dat elke maand 10.000 consumenten hun ervaringen delen en dat de cijfers daarop gebaseerd zijn. Wat helaas niet gedeeld wordt is hoe "random" die groep is.
Reputatie 7
Dat zal ook niet die bevoordeling. Maar dat staat en valt met de ondervraagden en de vraagstelling en antwoord mogelijkheden. Als er geen keuze nvt of geen mening tussen staat kan je niet objectief zijn.
Dus zolang ik dat niet weet neem ik dit soort cijfers ter kennisgeving aan.

En zelfs zonder die keuze nvt of geen mening kan je uit die cijfers het één en ander concluderen. Die nvt of geen mening is dan immers bij geen van de providers onderdeel van de vraagstelling geweest.

Klein puntje dan nog heeft KPN glas een andere Klantenservice dan KPN dsl en zoals eerder geschreven sinds wanneer zijn dit 2 verschillende providers?
Waarom vraag je dat wel over KPN en niet over XS4ALL en Telfort? Daar worden die twee toch ook apart genoemd? Ik vind dat ook wel logisch immers de ervaring/beoordeling kan toch heel anders zijn, zelfs met precies dezelfde mensen op klantenservice.

Terug naar het onderwerp de nieuwe Bundels klinken leuk maar alleen in de KPNcompleet combinatie los blijft KPN simpelweg duur voor mobiele telefonie.
Maar dit topic gaat helemaal niet over de nieuwe Bundels.
Reputatie 7
Dat is echt appels en peren binnen 1 provider.
Waarom is dat dan appels en peren binnen 1 provider?
Stomme vraag, maar waarom wordt hier over Telfort gepraat terwijl de uitfasering van Telfort over het algemeen als iets positiefs wordt ervaren? So shut up.

Door wie? Niet de Telfort klanten deze worden er niks beter van.

Augustus komt in beeld? Is er iets komend augustus wat ik in de berichtgevingen heb gemist?

Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden.Maar wat nu als KPN dezelfde service gaat bieden als XS4ALL doet.
Zelf ben ik zowel abonnee van KPN als van XS4ALL en ik voorzie dat er voor de XS4ALL abonnee niet veel zal veranderen anders dan de naam die op de factuur staat.

Dat wordt de Telfort klanten ook voor gehouden dat er niks veranderd de prepaid klanten ondervinden nu al meer na dan voordelen.

Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.
Reputatie 7
Glas en dsl twee heel verschillende technieken dat is in mijn ogen niet te vergelijken.
Natuurlijk zijn glas en dsl twee heel verschillende technieken, maar daarme zijn ze nog altijd prima met elkaar te vergelijken. Je moet natuurlijk wel definiëren wat je wilt vergelijken en de techniek zelf is mijns inziens nou net niet wat je wilt vergelijken, wel de kwaliteit die met die techniek behaald wordt.
De kwaliteit van Internet: Prima te vergelijken.
De kwaliteit van telefonie: Prima te vergelijken.
De kwaliteit van televisie: Prima te vergelijken.
Klantenservice: Prima te vergelijken.
Beoordeling aanbieder: Prima te vergelijken.
Storingen: Prima te vergelijken.
Snelheid (techniek): Niet te vergelijken.
Snelheid (ervaren van): Prima te vergelijken.
Je zult dus goed na moeten denken over de vraagstelling zodat je los blijft van de techniek en duidelijkheid krijgt over hoe die techniek ervaren / beleefd wordt door de abonnee.
En ook dan is het helemaal niet erg dat DSL veelal een lagere beoordeling zal krijgen dan glas immers het gaat niet om de techniek zelf maar om de ervaring met / beleving van die techniek.
Reputatie 7
Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.
Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.
Reputatie 7
Maar dat heeft verder weinig met het topic te maken.
Maar het is wel mijn reactie op jouw voorgaande berichten waarin jij de resultaten, die de consumentenbond naar buiten heeft gebracht, sterk in twijfel trekt en ze slecht vergelijkbaar vind.
Ik ben zoals je ondertussen wel begrepen zult hebben een andere mening toegedaan.

Wat veel meer van belang is nog minder keuze in een markt waar al weinig keuze is, de acm en de consumentenbond zouden hier dus juist tegen moeten zijn.
De ACM en de consumentenbond hebben echter weinig om tegen te kunnen zijn immers er is geen sprake van overnames of iets dergelijks.
Het is ook nog maar de vraag of "de consument" hier slechter van wordt. Voorlopig lijkt een groot deel van de KPN abonnees er op vooruit te gaan en misschien weegt dat zelfs wel op tegen het aantal abonnees van Telfort dat er helaas wellicht op achteruit zal gaan.

Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.

Eerst zien dan geloven. Als een forum medewerker schrijft dat het meenemen van data naar een volgende maand bij Telfort mobiel niet als een sterk punt wordt gezien dan vrees ik het ergste.

We zullen het zien ik ben terughoudend op basis van alle huidig lopende KPN projecten die hoe mooi gebracht alleen maar meer kosten mee brengen voor de klanten.

Het moet wel heel goed en positief worden.

@Chris4ALL Augustus? Komt dan meer nieuws van mevrouw Verdel en haar alternatief?
Al gevonden de Exit XS4ALL datum.
Reputatie 7
Ik lees goede ontwikkelingen in het gewijzigde start bericht. 👍🏻👍🏻👍🏻
Wat is er in het startbericht gewijzigd dan?
Ik lees volgens mij nog steeds hetzelfde als dat er in januari ook stond.

Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.
Bij KPN Compleet krijg je als voordeel een gratis zenderpakket en op elk mobiel abonnement €5,- korting en dubbele minuten / MB's. De KPN Compleet abonnee krijgt dus meer korting dan de Telfort Compleet abonnee.
Reputatie 7
Beste WJB jij als geen ander moet weten dat zelfs met die €5,00 korting KPN veel duurder is met de mobiele abonnementen dan anderen zeker ten opzichte van Telfort.
En toch ben je met KPN Compleet goedkoper uit dan met het Telfort combinatievoordeel.
Voor een Telfort sim only abonnement van 150 minuten en 2GB (Telfort combinatie voordeel 150 minuten en 4GB) betaal je €12,50. Daarnaast krijg je €5,00 korting op je Internet en TV abonnement en dus ga je met het afsluiten van zo'n abonnement €7,50 meer betalen.
Voor een KPN sim-only abonnement van 150 minuten en 2GB (KPN Compleet 300 minuten en 4GB) betaal je €13,00 per maand. Daarnaast krijg je het Pluspakket of FOX Sports gratis en dat is dus een extra korting van €9,99. Door het afsluiten van zo'n sim-only abonnement ga je dus €3,01 meer betalen.
Zo heb ik voor mijn zoon een data-only abonnement afgesloten voor min €4,99, ik betaal per maand dus minder door het afsluiten van dat abonnement.

Kijk ook hier naar het geheel en niet naar de individuele onderdelen.

Edit: Als je met het Telfort combinatievoordeel kiest voor het gratis pluspakket i.p.v. €5,- korting, dan ben je met Telfort weer €0,50 per maand goedkoper uit. Je hebt dan wel 150 belminuten minder en ik vraag me af of onderling bellen dan gratis is of niet. Dat laatste is voor ons als gezin van doorslaggevend belang en dat is dan ook één van de redenen dat wij onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht hebben. Bij T-Mobile bellen we ook met pre-paid sim kaarten onderling gratis. Wij hebben twee sim-only abonnementen en drie pre-paids bij T-Mobile ondergebracht.

De in dit bericht gebruikte sim-only abonnementen.
Telfort:

KPN:

Reputatie 7
Heb je niet gelezen dat ik en alle Telfort combivoordeel klanten ook een tv pakket terwaarde van €9,99 naar keuze krijgen en standaard de dubbele data.
Dat dubbele data gegeven wordt is ook opgenomen in het voorbeeld.
Volgens de site krijg je of €5,- korting of een gratis TV pakket, niet beide.

Dat van die data sim is gunstig in jullie situatie doe je die weg ben je meteen geen compleet klant meer, gezien je de telefonie bij Tmobile hebt voor het hele gezin, als KPN echt zo goedkoop of gunstig was had je dat nooit gedaan.
KPN is voor ons als gezin veel duurder dan T-Mobile en daarom hebben wij onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht. Daar gaat het echter niet om, het gaat om het vergelijk van KPN met Telfort.

Waar is die €3,01 opgebaseerd? Als het Telfort abonnement €0,50 minder kost dan de KPN variant. Zelfs als je Compleet klant bent het enige verschil zijn de dubbele belminuten.
KPN €13,00 - €9,99 (korting TV pakket) = €3,01.
Telfort €12,50 - €5,00 (combivoordeel) = €7,50.
Overigens kan je ook kiezen voor een gratis pluspakket en dan is Telfort met €2,51 (€12,50 - €9,99 (korting TV pakket)) weer net goedkoper dan KPN. Het verschil is echter marginaal, maar je hebt bij KPN dan wel twee keer zoveel belminuten en onderling gratis bellen.
Reputatie 7
Het wordt pas interresanter als ik 200Mb zou afnemen en één van de duurste belbundels, maar dat heb ik beiden niet nodig en gaan de maandlasten eerder omhoog dan omlaag.
Ik neem aan dat je 20GB bedoelt i.p.v. 200Mb.
Een abonnement met 30GB kost bij KPN €25,00 per maand terwijl een abonnement met 20GB bij Telfort €23,50 kost. Voor €1,50 meer krijg je dus wel 10GB extra. Dat zal voor veel muziekliefhebbers (Spotify adepten) als muziek in de oren klinken.
Overigens kan de Spotify adept wellicht nog beter voor een 10GB abonnement met onbeperkt bellen van T-Mobile kiezen voor €22,50 aangezien de muziekstreams dan niet ten koste van de databundel gaan. En als je dan ook nog een tweede mobiel abonnement bij T-Mobile ondergebracht hebt, dan krijg je 2GB extra en een korting van €2,50.

Abonnementen voor de EU met een prijs boven de €32,50 zouden eigenlijk niet moeten bestaan immers dan is T-Mobile vast en zeker goedkoper met onbeperkt data.
Bij twee abonnementen ligt dat omslagpunt al bij €26,- en bij drie abonnementen zelf al bij €22,50.
Het is dus altijd verstandig om goed naar de eigen situatie te kijken. 😉
Reputatie 7
Nee ik bedoelde vast internet 200 Mb
Dat is apart want de snelheidverhoging van 200Mbps is bij Telfort zo waanzinnig duur dat het de prijs van het Telfort abonnement ongeveer gelijk maakt aan die van het KPN abonnement.
Een 200Mbps snelheidsverhoging kost bij Telfort €12,50 terwijl deze bij KPN €4,99 kost.
Het basisabonnement van Telfort kost daarmee €55,- per maand terwijl bij KPN de prijs dan op €56,49 uit komt. Het prijsverschil tussen Telfort en KPN is bij die hogere snelheid dus alleen maar kleiner geworden.
Reputatie 7
Spraak verwarring KPN wordt pas interresant als je de duurste abonnement opties neemt.
Oh, je bedoelt dat KPN juist wel interessant wordt als je een 200Mbps abonnement neemt.

De huidige 4,99 snelheids upgrade maakt dat aantrekkelijk maar zoals geschreven niet nodig.
Wat bedoel je hiermee?
Reputatie 6
Badge +10
Ik zit nu bij KPN maar wil eigenlijk vanwege de Fritzbox naar XS4ALL.

Als ik dat doe, kan ik dan de Fritzbox blijven gebruiken als ik bij KPN gevoegd wordt?

of kan ik bij KPN blijven en overstappen naar de Fritzbox?

KPN wil immers gebruik maken van de technische mogelijkheden van o.a. XS4ALL...

Reageer