KPN zet vol in op het KPN-merk

• 10 januari 2019
  • 143 reacties
  • 17978 keer bekeken

Toon eerste bericht

143 reacties

Of gaat KPN zich aanpassen aan de mogelijkheden van XS4ALL?
Reputatie 7
Badge +15
Ach, meestal komt het uiteindelijk wel goed hoor. De meeste klantvragen (ook die van mij) zijn gewoon een kwestie van je zaakjes op orde hebben :)

En tja, het gevoel dat je het idee hebt dat Telfort al grotendeels achter de schermen hetzelfde bedrijf is deel ik ook. De enige verschillen die ik zelf zie is de naam, de manier hoe ze de diensten aanbieden en de marketting. Maar de producten zijn allemaal min of meer hetzelfde.

Je bent in ieder geval hartstikke welkom aan de KPN kant 😉
Reputatie 7
Badge +15
Dat is een volmacht he, als puntje bij paaltje komt bepalen de aandeelhouders, en als KPN 50%+1 aandeelhouder is, dan zal het links of rechts om gebeuren 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Zo gezellig!
Reputatie 7
Badge +15
Gaat niet gebeuren @Galdor68 De reden hierachter is dat VodafoneZiggo zodanig groot is dat je dan een monopolie krijgt. Natuurlijk zou Deutsche Telekom een kandidaat kunnen zijn ;)

Daarnaast heb je ook nog het predicaat "Koninklijk" en de naam en het logo, stel dat er een buitenlandse overname is bestaat er een aanzienlijke kans dat het predicaat wordt ingetrokken en KPN, dus geen KPN meer mag zijn (De K staat immers voor Koninklijk 😉 ).
Reputatie 7
Badge +15
Daarnaast zal er vast ook nog wel iets in het contract tussen KPN en de staat liggen die vastgelegd is op het moment van de splitsing. En natuurlijk een klein detail genaamd "Staatsveiligheid" die roet in het eten kan gooien zoals met diginotar het geval was, en dat was nog niet eens een oud staatsbedrijf.

Elk bedrijf dat goed onderzoek doet naar KPN voor een overname met een meerderheidsaandeel komt er snel genoeg achter dat dit niet de meest lucratieve zaak is. Natuurlijk kan je veilig in KPN investeren, maar totaal overnemen? Dat is andere koek.
Reputatie 7
Badge +15
Vandaar ook Hypotetisch.

Zeg nooit, nooit er zijn meer fusies en overnames door de ACM goedgekeurd.
Voor Nederland heb je hoogst waarschijnlijk wel gelijk ook wat dat predicaat betreft maar binnen Europa?
In het artikel zal de naam en logo inderdaad verdwijnen net als nu de namen en logo's Telfort en XS4ALL ook kans hebben te verdwijnen tenzij deze als product namen blijven bestaan.

Nu andersom KPN neemt DT over dan lijkt mij de naam en predicaat koninklijk ook niet meer terecht.
Staats bedrijf is het mischien van oudsher kan je daar nu nog wel van spreken? Postnl de P van ooit PTT is toch ook geen staatsbedrijf meer te noemen?

Zeker niet, maar ze hebben nog wel het predicaat Koninklijk en hebben zeer waarschijnlijk nog wel bepaalde overeenkomsten uit het verleden met de staat.

DT Ken ik verder niet 🙂 Maar in principe kan KPN elk bedrijf overnemen en toch koninklijk blijven. Als puntje bij paaltje komt zal de Koning een besluit nemen, wat de wil is van de Koning, tja dat blijft speculeren 🙂
Reputatie 7
Badge +15
@Dajo Brinkman Eerlijk gezegd denk ik niet dat de meeste KPN'ers dit hadden zien aankomen gezien dit lijkt van een top-down beslissing. Oftewel: Top bepaald, de rest van het bedrijf reageerd. Allart is naar mijn weten op dit niveau alles behalve beslissingsbevoegd en functioneert min of meer als een spreekbuis. Don't shoot the messenger 😉

Als ik het zo inschat is het besluit een aantal lagen hoger genomen. (Let op: Ik ben wel een buitenstaander)
Reputatie 7
Badge +15
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.

Er zijn publieke bronnen die ik heb gezien waaruit bleek dat genoeg medewerkers die hier iets van merken geen kennis van hadden.

Maar KPN is een goede werkgever en ik heb er alle vertrouwen in dat mensen met een hart voor de zaak wel weer een goede landingsplek weten te krijgen 🙂

(Ik vindt mijn werkgever toch beter 🤓 )

Maar we zijn wel weer lekker typisch Nederlands bezig: De discussie start wanneer de knoop is doorgehakt.
Reputatie 7
Badge +15
Eerlijk gezegd denk ik dat het voor KPN klanten echt voorruit gaat 😉 Meer budget in het merk = Betere kwalitatieve support 😉
Reputatie 7
Badge +15

@wjb is een voip verbinding niet goedkoper dan nu?
Af hankelijk van de bron verbruik je 1Mb per 4 minuten bij een belletje via Whatsapp de voip providers die we hebben kunnen het ook voordeliger.
En velen maken die gedachtefout, belletje via Whatsapp is toch gratis?!
Ja, thuis wel via wifi, maar onderweg niet via 4G. Dan gaat dat natuurlijk gewoon ten koste van je databundel.
Dat weet ik het gaat mij dus om de kosten per minuut in geval van whatsapp of skype moet je het aantal Mb's per minuut berekenen. Die gedachte fout zie je mij dus niet maken.(hoop ik)

Omdat bijna elke gesprek voip is blijf ik van mening dat dit gewoon onderdeel van het totale datapakket moet zijn zeker bij vast naar vaste telefonie.

Ik weet dat ik te eenvoudig denk (😁@SjorsK ) maar ik ben voorstander van dingen eenvoudig houden.

Maar inderdaad voor mobiel Prepaid met de zekerheid van Sim-only
Ik ben blij met het meenemen van de data (Telfort) en de minuten maar 525 minuten het totaal van 3 maanden opmaken lukt mij gewoonweg niet ofwel pure kapitaal vernietiging.

Kan ook hoor! Gewoon lekker zelf de server hosten en het peering regelen 😉 Zo moeilijk is 't niet (Of gewoon een voip provider aanboren).

….Binnenkort heb ik trouwens weer vaste telefonie thuis via een voip provider, meer omdat een goede vriend van mij dat min of meer gaat opleggen (Eigenlijk heb ik het al een tijdje 😉 maar ik gebruik liever mijn mobiel) 🤓

Maar eerlijk gezegd blijft telefonie van KPN voordelen houden, zeker als je een A tot Z garantie wilt hebben voor de functionaliteit. Het is alleen de vraag of je het de prijs waard vindt. Ik zou zeggen dat het langzaam maar zeker tijd wordt om een flat-fee van 5,- per maand te rekenen voor bellen binnen de EU, maar dat ben ik.

Door de stijgende beheerkosten is de vraag of het nog lang mogelijk is om het consumentenklantenbestand te behouden, zeker met de nieuwe generatie.
@Reynder_ hier dan een andere mening
Meneer Ibarra de nieuwe topman maakt KPN intressant voor overname kandidaten. En dit is een mooie manier om in klanten aantal groter te worden dan VZ.

Althans zo kijk ik deze ontwikkeling aan.
Ik las dat er ook al in de leiding is gesneden nu is je baan verliezen nooit leuk maar zakelijk gezien is hij dus goed bezig.
In een interview werdt geschreven dat hij van eenvoud houd dit zijn duidelijke tekenen van je stempel ergens opzetten.
KPN gezond en intressant maken dan tussen nu en 5 jaar in de verkoop zetten.
"...om u te laten weten dat er niets voor u verandert. ... Als er in de toekomst iets verandert..."

Verandert er nu niets of toch wel? 😉

Ongetwijfeld. Voor nu lopende contracten niet, maar als dit rond is en je verlengt( lees gaat nieuw contract aan) dan gelden er waarschijnlijk nieuwe voorwaarden.

Ik ben Telfort klant in combinatie met het combivoordeel is het niet heel slecht.
Vorig jaar hebben ze het basispakket tv verlaagd naar 40 kanalen en een €5,00 pm kostende uitgebreid pakket geintroduceerd naast het pluspakket zet daarnaast €2,50 voor het telefonisch bereikbaar zijn op een vaste lijn dat is voor een nieuwe danwel verlengende klant maandelijks € 7,50 extra. Dat maakt aanbod technisch een ingrijpende contract wijziging minder intressant. En heel eerlijk gezegd in mijn ogen voor een nieuwe klant ook niet echt, mischien nog met internet only.

Voor mobiele klanten ben ik benieuwd of er voor de klein verbruikers gunstigere abonnementen komen.
En van de bundels afstappen of deze onbeperkt houdbaar maken. Ik gooi maandelijks twv € 7.10 aan ongebruikte belminuten weg.
Data is iets beter zelfs thuis gebruik ik nauwelijks de wifi en maak nog maar 1gig op per maand ongeveer €4,00 waard dat is dus € 11,10 p/m loop tijd 24 maanden dat is dus € 266,4 ik betaal totaal € 304,08 ik verbruik minder dan €40,00 dat zijn 3 maand bedragen en de rest verdwijnt.

Bij Telfort kan je 2 maanden aan data en belminuten meenemen met een sinds vorig jaar standaard data verdubbeling, verbruik ik niks begin ik met 7,2Gig data en 525 belminuten waar ik er dus meestal net 5 minuten van verbruik. Blijft dit bestaan? Hoewel ik dit nu al niet op krijg ik pleit dus om ook bij voor mij nu nog Telfort een all in one te introduceren.

Zeker voor een vaste lijn zijn belkosten vreemd het is toch voip? En voip is toch data? Betalen we niet voor data transport met ons internet abonnement, dit ligt dat weet ik iets genuanceerder maar toch.

Lang verhaal gaat er iets veranderen JA NATUURLIJK, hoe en wanneer dat is afwachten maar behalve alles KPN groen zal worden zal het vreemd zijn als het hele aanbod niet veranderd.
@jaapjolman logisch bij Telfort zitten ook genoeg Hobbyisten/Techneuten puur van wege de lagere prijs.
Dat is ieders keuze. Ik wil als Telfort klant ook meer keuze op hardware gebied dit had ik op de oude glasvezel propositie ook. Nu is mijn router een veel te dure accespoint/ switch achter de v10.
Eigenlijk zou je het inderdaad niet nodig moeten hebben. En eerlijk gezegd met de standaard eerstelijns antwoorden altijd en eeuwig resetten kan zelfs ik niks. Ik ben uit het tijdperk dat je van de reset af moest blijven.
Ik was en of ben altijd al KPN gericht geweest. Hi prepaid KPN Abo mobiel tot hun instap voor mij niet relevant was naar Telfort mobiel en nu zou ik graag een HN combo zien verschijnen anders zal ik toch van het KPN netwerk verdwijnen wat mobiele telefonie betreft.
Internet ook meerendeels KPN begonnen met PI aka Planet Internet en HetNet. Korte tijd hoewel wat is kort kabel internet (Casema powerd by Orange, Wanadoo later Z.) sinds 2015/16 overgestapt op Telfort glasvezel nog net bewust kunnen kiezen voor internet tv en bellen en dvb alles via de vezel, dus net als de meeste OBN klanten zullen zijn, diep teleurgesteld zeker door de behandeling als zijn de nieuwe klant bij de overstap maar het huidige systeem vanwege een verhuizing.

Oeps dit hoort in het voorstel topic. In dien nodig en wenselijk mag dit daarheen worden verplaatst.
XS4ALL had zich natuurlijk nooit moeten laten opslokken. Het verbaast me niks over SolCon te lezen die valt nu toch ook onder de KPN paraplu?

https://www.solcon.nl/particulier/blog/kpn-neemt-internet-service-provider-solcon/
"What's in a name"
Komt bij mij opzetten soms best veel. Los van het netwerk waar een provider gebruik van maakt kies je bewust voor een bepaalde provider op basis van diverse afwegingen.

Telfort hoofdzakelijk voor de 'iets' lagere lasten ik zeg bewust iets sinds de gelijktrekking in prijs van koper en dsl ten nadele van de dsl klanten en andere recente wijzigingen kan ik met de beste wil van de wereld dit geen budget provider meer noemen.

Ik heb bewust voor de combinatie van internet via glasvezel waarbij over een tweede vezel een dvb signaal werdt mee gestuurd gekozen het beste van 2 werelden helaas wordt zoals ik het nu bekijk mede door deze ontwikkeling dit eerder afgebouwd dan ik verwachte. Het product was sinds 15/16 al niet meer verkrijgbaar. De uitrol van glas in onze gemeente was nog net in de overgangs periode.

KPN kies je denk ik puur vanwege de naam en het al dan niet terechte vertrouwen in het stabiele netwerk.

XS4ALL inderdaad zoals genoemd vanwege hun achtergrond en historie, en beter hulp en verstrekking van informatie ook voor eigen apparatuur.

XS4ALL is statutair nog steeds een zelfstandig bedrijf KVK-nummer 33287534
Opvallend is dit 2017-01-12: Wijziging: Per 1-11-2016 is Gevolmachtigde 27124701 KPN B.V. uit functie getreden. Bron
Terwijl Telfort echt al 'enkel' een merk is net als KPN KVK-nummer 27124701
Telfort zakelijk staat gezien hun eigen KvK inschrijving blijkbaar los van Telfort en dus KPN

Hoe dit verder werkt heb ik te weinig know how voor op basis hiervan lijkt het mij dat XS4ALL onder eigen naam door zou kunnen gaan.
Ik gaf al aan dat mijn know how op dat vlak beperkt is, vandaar ook de eerdere link en Solcon dan wordt dat ook KPN groen?
Hypothetisch
Over pak hem beet 5 jaar hebben we wellicht een soortgelijke situatie.

Tegen die tijd verwacht ik, en dat is als gezegd nergens op gefundeerd behalve op alle fuseringen die momenteel gebeuren, het kranten artikel:

Augustus 2025

Max Ibarra heeft zijn werk erop zitten het sinds 2019 afgeslankte KPN maakt weer winst en is nu overgedragen aan de nummer 1 van EuropaVodafone die het merendeel van VodafoneZiggo bezit voegt beide takken samen om zo 1 bedrijf te vormen.

Het televisie signaal blijft vanwege de aanwezige infra beschikbaar via de bekende kabel aansluitingen. Om het nu meer gebruikte UHD/4k signaal door te geven zonder storingen stopt internet en telefonie via de kabel. Omdat er steeds minder via een vaste lijn wordt gebeld is nog niet zeker of deze dienst nog lang blijft bestaan. Internet en voip worden voor één totaalprijs nog wel via FttH wat nu landelijke dekking heeft aangeboden zonder bel kosten wat nadelige zal kunnen uitpakken voor enkele voip diensten.

Veel zal utopie zijn maar dat KPN de etalage in zal gaan of anderzins aangekocht wordt die kans zal eerder groot dan klein zijn in mijn opinie.
Vandaar ook Hypotetisch.

Zeg nooit, nooit er zijn meer fusies en overnames door de ACM goedgekeurd.
Voor Nederland heb je hoogst waarschijnlijk wel gelijk ook wat dat predicaat betreft maar binnen Europa?
In het artikel zal de naam en logo inderdaad verdwijnen net als nu de namen en logo's Telfort en XS4ALL ook kans hebben te verdwijnen tenzij deze als product namen blijven bestaan.

Nu andersom KPN neemt DT over dan lijkt mij de naam en predicaat koninklijk ook niet meer terecht.
Staats bedrijf is het mischien van oudsher kan je daar nu nog wel van spreken? Postnl de P van ooit PTT is toch ook geen staatsbedrijf meer te noemen?
Psstt uiteindelijk indirect is dit nu al het geval.

De KPN merken

Wel het onderscheid dat we dus al KPN NV onderdeel zijn. Nu gaan een aantal merken en dan voor ons klanten hopelijk de beste voorwaarden, diensten, en bundels van deze samengevoegd worden.
Vooral die grote steden stadsbesturen moeten wel meewerken op vergunnning gebied.

Nu een meer topic gerelateerde vraag.

Het huidige logo stamt zover ik kon vinden uit 2006 komt daar een nieuwe voor?
Blauw en groen zit er al in de derde is of heel licht groen en met moeite richting geel
Komt er dus een logo die enigzins kenmerken van XS4ALL en Telfort bevat.
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.
Ik heb op tweakers reacties gezien en hier en op het Telfort forum.

Bij ons Telfort uhmm TelPN, KPNFort klanten vooral bezorgheid over wat gebeurd er met de moderators en verdwijnen onze 'budget' prijzen en practisch wat gebeurd met de email adressen. Gezien er nu ruim 8 email extensies in gebruik zijn door overgenomen providers leuke klus maar dat zal neem ik aan niet veel veranderen. Bij KPN zullen hetnet en pi.net adressen ook nog wel bruikbaar zijn.

De XS4ALL discussie met name de technische ondersteuning wat de boventoon lijkt te voeren.

Het gros Telforters zal er wel in berusten de klanten die hun dvb via glas gaan verliezen mopperen wel over extra kosten daar had ik eerlijk gezegd wel een petitie van verwacht samen met de OBN klanten. Op glasvezel is de keuze klein dus tja waarom weg prijs technisch maakt het niet veel uit.

Voor de KPN klanten zal er het minst of waarschijnlijk echt niks veranderen.

Reageer